Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 176 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Som sagt - din MA suser nok mer enn de man kjøper idag. Vi får vel etterhvert høre hvordan 102 dB høyttalere takles av de nye MA.

Nå vet jeg ikke hvilke andre rørforsterkere du refererer til her, men kan jo få opplyse at en 60W forsterker har høyere egenforsterkning enn en liten 10W single-ended triode, så de små forsterkerne støyer mindre av rent tekniske årsaker. En Yaqin i samme effektklasse vi testet støyer like mye som en eldre MA.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får si meg enig med Thumper her, min var heller ikke lydløs på Heresy..99 db.
    Bloppet ved avslåing forsvant ettervert, men tomgangstøyen var der hele tiden, ikke irriterende men unødvendig. Min var ca. et år før den ble solgt....
    Det var gøy så lenge det varte ......:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men som sagt - kanskje ikke så interessant for andre enn de som kjøper brukte MA. De nye støyer klart mindre.

Så det var en periode for et år siden hvor noen bemerket høyt susnivå med veldig følsomme høyttalere. Derimot er naturligvis alle versjoner av MA støyfrie med normale høyttalere.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veel Kjell, du skrøt jo uhemmet av de for et år siden også...:-D
    Missforstå meg rett, støyen var ikke plagsom , men unødvendig etter min mening.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben

Må tilstå at jeg er veldig entusiastisk her ja.
    Hva skal du kjøre med videre da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer at det var Cornwall jeg tenkte på
    Vel,det blir ikke denne gangen ,var for treg

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smell i høytaler

Jeg har også de gamle III versjon som jeg bruker fast, de har jeg koblet på X10 system, jeg slår av / på stereo med fjernstyrt rele

da er det ingen smell i høytalere, bruker jeg bryteren bak smeller det så fælt at det neppe er sunt for høytalere (får jo dobbel smell etter brokobling)

denne smellen må jo komme av bryteren, lysbue etc. som slår inn...

kunne det ikke kobles 2 stk kondesatorer over bryter som kan redusere/fjerne akkurat dette ?

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Kjell skrøt uhemmet av den når jeg kjøpte min også;-) Det var jo hovedgrunnen til at jeg kjøpte den.

Jeg angrer ikke på kjøpet, da den var en billig måte å teste ut rørforsterker på. Det jeg har lært i ettertid er at det finnes bedre saker der ute, som riktignok koster noe mer, men gir meg bedre lytte opplevelser.:-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

ble nysgjerrig på hva som spiller enda bedre og koster "bare" noe mer :-D

hva er det?

mvh
    AOS

Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    Kjell skrøt uhemmet av den når jeg kjøpte min også;-) Det var jo hovedgrunnen til at jeg kjøpte den.

Jeg angrer ikke på kjøpet, da den var en billig måte å teste ut rørforsterker på. Det jeg har lært i ettertid er at det finnes bedre saker der ute, som riktignok koster noe mer, men gir meg bedre lytte opplevelser.:-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Hei

ble nysgjerrig på hva som spiller enda bedre og koster "bare" noe mer :-D

hva er det?

mvh
    AOS
    Kikk litt på signaturen min... Der ligger det en link til hva jeg bruker
    Eller hvis du ikke gidder det, så kan jeg jo si det også da...
    Hovedforstekeren min er Almarro A318B og så bruker jeg Leben CS300 i anlegg nr 2. Begge disse er vesentlig bedre enn MA, og koster en "bagatell" mer...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gidder, var bare ikke smart nok :-D

så veldig fine ut de og låter sikkert nydelig !

men jeg synes 1 stk MA gir for lite power da min høytalere er tungdrevne
    da tror jeg ikke disse blir sterke nok... flere kriterier som må stemme

men hadde vært gøy og hørt/testet de

Hovedforstekeren min er Almarro A318B og så bruker jeg Leben CS300 i anlegg nr 2. Begge disse er vesentlig bedre enn MA, og koster en "bagatell" mer...

Newcomer MacBeth sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris vs ytelse

Godt du satt bagatell i anførselsteg :-)

Jo... Må nok ut med litt mer

21.000,- raske friske norske kroner

Den er verdt hvert øre! Responderer veldig bra på å bytte 6SL7 og 6SN7 til gode NOS rør. Kjører nå med det orginale 6SL7 og et RCA 6SN7GTB Black Plate 1960's. En veldig fin kombinasjon. Klar, oppløst, behaglig og kraftfull lyd!
    Mvh

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBeth
    Godt du satt bagatell i anførselsteg :-)
    Ikke helt tilfeldig vettu

Som en respons til overskriften din...

Nå bruker jeg stort sett lettdrevne ht og hornkonstruksjoner, og da er støy alfa og omega! Jeg vil gå så langt som å si at på Cornwall er MA'n ubrukelig! Har også brukt Leben på Avantgarde Uno, også der helt støyfri! MA'n hadde jeg ikke turt å prøve med engang...

Så hva er ytelsen til en amp som ikke kan brukes på mine ht? I mine øyne er den null. Og da blir hver krone som brukes på den bortkastet. Jeg liker ikke å kaste bort penger!

Newcomer MacBeth sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ytelse vs pris

Så sant, så sant. Hadde samme filosofi da jeg kastet ut NAD forsterkerene mine, etter å ha hørt MA. Ingen verdi i det en ikke kan bruke.

Nå bruker jeg stort sett lettdrevne ht og hornkonstruksjoner, og da er støy alfa og omega! Jeg vil gå så langt som å si at på Cornwall er MA'n ubrukelig! Har også brukt Leben på Avantgarde Uno, også der helt støyfri! MA'n hadde jeg ikke turt å prøve med engang...

Så hva er ytelsen til en amp som ikke kan brukes på mine ht? I mine øyne er den null. Og da blir hver krone som brukes på den bortkastet. Jeg liker ikke å kaste bort penger!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser du fortsetter med disse eventyr-påstandene dine, selv om du ikke har hørt MA i siste forbedrede versjon. Siste MA har bedre drive-egenskaper i bass-området - egenskaper jeg selv ikke legger så mye vekt på, men du bruker jo dette for å reklamere for noen andre forsterkere.

Du har vel heller ikke hørt MA med 5-6 forskjellige små-rørssett, som kan endre lyden veldig.

Jeg har kikket på disse forsterkene dine som koster "litt mer" - de er effektsvake, makter ikke å drive vanlige høyttalere og har langt mindre muligheter for å trimme lyden (med forskjellige små-rør) enn MA. Jeg tror MA er vesentlig bedre enn de du nevner, og koster langt mindre. Du er sikkert klar over at teknisk ledelse hos NRK har valgt MA hjemme. Og det er ganske mange nå som er imponert av MA.

Og som sagt ovenfor, effektsvake forsterkere suser mindre. Så med en liten 10 watt'er blir det ikke mye sus. Du får nevne effekt-klassene du opererer i.

Ja MA var din første rørforsterker, og du må jo ha lært ganske mye etter som du er ekspert nå ....
    Du hadde jo en egen tråd om Leben og Almarro - ble det ikke så mye respons der da ?

Så til leserne: Hopp over dette sus-tøvet her. MA er en kraftig forsterker og har derfor et høyere sus-nivå, begrunnet i den nødvendige høyere egensforsterkningen. Har man en høyttaler med 102 dB følsomhet vil en svak 10 watt'er kunne klare det. En slik "svak" forsterker kan ha en kraftig strømforsyning og vil da spille med autoritet. Men kun på veldig effektive høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Jeg har også de gamle III versjon som jeg bruker fast, de har jeg koblet på X10 system, jeg slår av / på stereo med fjernstyrt rele

da er det ingen smell i høytalere, bruker jeg bryteren bak smeller det så fælt at det neppe er sunt for høytalere (får jo dobbel smell etter brokobling)

denne smellen må jo komme av bryteren, lysbue etc. som slår inn...

kunne det ikke kobles 2 stk kondesatorer over bryter som kan redusere/fjerne akkurat dette ?

Ja, en liten X2-kondensator over nettbryteren kan virke effektivt.

Ellers trodde jeg du hadde koblet forbi triode-releene, hjalp ikke det hos deg ?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har rele enda, vil ha muligheten til switching

men dette er i pentode når rele er i hvilestilling

så smellen må komme av selve av/på bryteren ikke rele
    derfor tenkte jeg det kunne være en ide og prøve kondensator over bryter og se om det blir stille da :-D

Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Ja, en liten X2-kondensator over nettbryteren kan virke effektivt.

Ellers trodde jeg du hadde koblet forbi triode-releene, hjalp ikke det hos deg ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Machinehead
    Stemmer at det var Cornwall jeg tenkte på
    Vel,det blir ikke denne gangen ,var for treg

Ja vi venter med spenning på første seriøse test av Cornwall med MA som forsterker. Da altså den nye MA som kom på markedet sent i høst.

Det vil uansett bli littegrann sus med 102 dB følsomhet, men forhåpentlig ikke mer enn at det kan aksepteres. Merker man ikke det i lytteposisjonen skulle det være OK.

Med egne 96 dB høyttalere må jeg ha øret inntil tweeteren for å høre sus fra siste MA.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Ser du fortsetter med disse eventyr-påstandene dine, selv om du ikke har hørt MA i siste forbedrede versjon. Siste MA har langt bedre drive-egenskaper i bass-området - egenskaper jeg selv ikke legger så mye vekt på, men du bruker jo dette for å reklamere for noen andre forsterkere.

Du har vel heller ikke hørt MA med 5-6 forskjellige små-rørssett, som kan endre lyden veldig.

Jeg har kikket på disse forsterkene dine som koster "litt mer" - de er effektsvake, makter ikke å drive vanlige høyttalere og har langt mindre muligheter for å trimme lyden enn MA.

Og som sagt ovenfor, effektsvake forsterkere suser mindre. Så med en liten 10 watt'er blir det ikke mye sus. Du får nevne effekt-klassene du opererer i.

Ja MA var din første rørforsterker, og du må jo ha lært ganske mye etter som du er ekspert nå ....

Så til leserne: Hopp over dette sus-tøvet her. MA er en kraftig forsterker og har derfor et høyere sus-nivå, begrunnet i den nødvendige høyere egensforsterkningen. Har man en høyttaler med 102 dB følsomhet vil en svak 10 watt'er kunne klare det. En slik "svak" forsterker kan ha en kraftig strømforsyning og vil da spille med autoritet. Men kun på veldig effektive høyttalere.

Hehe! Du er akkurat den samme Kjell. Utrolig lett å forutse dine utspill

Jeg har sagt hvilke ht jeg bruker og hvilken følsomhet de har. Effekten på mine forsterkere er 12 og 18W

Noen må gjerne demonstrere siste modell MA på lettdrevne ht for meg. Jeg er ikke her for å sværte MA, kun gjøre folk oppmerksome på at det ikke er Nirvana for alle med denne forsterkeren. Det er og blir en billig forsterker. Bra til sin pris ja, men best i verden(som du gir intrykk av) det er den ikke.

Du skal ikke så mange kronene opp i pris før kvaliteten blir bedre. Jeg liker å ha brytere og releer som tåler det de blir brukt til...

Jeg har hørt MA med 4 forskjellige rørkomboer. Støyen er der like forb....

Ja, jeg har faktisk lært ganske mye om rør og hifi de siste par årene. Man kan lese seg til endel, men det å reise litt rundt å høre forskjellige anlegg samt å utveksle erfaringer med folk er lærerikt! MEN jeg uttaler meg ikke som ekspert, kun en som har praktisk erfaring med MA på følsomme ht.

Så til leserene: Ta med dere i betraktningen at den har en egnestøy som vil komme klart frem dersom dere har litt over gjennomsnittet følsomme ht. Min suser høyt selv på 93db ht...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe! Du er akkurat den samme Kjell. Utrolig lett å forutse dine utspill

Jeg har sagt hvilke ht jeg bruker og hvilken følsomhet de har. Effekten på mine forsterkere er 12 og 18W

Så til leserene: Ta med dere i betraktningen at den har en egnestøy som vil komme klart frem dersom dere har litt over gjennomsnittet følsomme ht. Min suser høyt selv på 93db ht...

Ja men her er du tunglært. Og tilfeldige usammenhengende påstander må du regne med blir imøtegått.

Din egen MA har bare historisk interesse. Etter disse sus-eventyrene er vi flere som har testet 3-4 versjoner av MA på effektive høyttalere opp til 96 dB og vi får ikke disse påstandene dine til å stemme. Uansett har siste MA (mye) lavere susnivå.

Og jeg har forklart hvorfor jeg mener MA er en bedre forsterker enn Leben og Almarro.

Jeg ønsker deg lykke til med promoteringen av både Leben og Almarro, men disse er effektsvake og kun til spesielle høyttalere. Og de suser jo mye mindre pga mye lavere effekt.

Side 58 av 176 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •