Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 176 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    De kan ihvertfall være verdt å prøve. Det er RCA og ikke RTC ?
    RCA brukte noen ganger rør produsert av Philips, Mullard eller Siemens (istedenfor å produsere europeiske typer selv), så du får ev. prøve. Ekte Philips bærer et delta-symbol inngravert nede på glasset.

Beklager, min feil, det er RTC som du skriver. Går litt surr i alle disse betegnelsene...:-D :-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja da er det trolig Philips eller Philips-lisensierte rør produsert for det franske markedet. Du får se etter delta-symbolet. Uansett skulle det være gode rør.

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KT 88 rør trengs.

Jeg trenger ett KT88 rør til en av mine MA amper.
    Det ene røret funka ikke da ampen kom.
    Hvor kan jeg skaffe meg ett rør?
    Evt noen som har ett rør liggende, jeg kan kjøpe?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennor
    Jeg trenger ett KT88 rør til en av mine MA amper.
    Det ene røret funka ikke da ampen kom.
    Hvor kan jeg skaffe meg ett rør?
    Evt noen som har ett rør liggende, jeg kan kjøpe?

Du finner info om direktekjøp fra Kina her - det anbefales:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...effektror.html

Disse Shuguang-rørene er usannsynlig billige - det betyr at det er en viss feilprosent, der kanskje et rør ryker lenge før de 3 andre. Selv har jeg aldri opplevd det, men på en av de 4-5 forsterkerne vi har her i miljøet måtte et rør skiftes allerede etter 1000 timer. Og andre har meldt om det samme - inkl. et rør defekt nesten med en gang (men det er meget sjeldent).

Som sagt tidligere selges her rør som ikke er "innbrent", til gjengjeld koster rørene 200 kr. pr. stk. istedenfor 1000 kr eller mer. Det er bare å velge hva man vil ha. Etter at man selv har testet rørene kan man regne de holder 5000 timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg kjøper en surround-reciever uten pre-out, finnes det en måte jeg kan bruke høyttalerutgangene til frontene som input på min MA?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tortrix
    Om jeg kjøper en surround-reciever uten pre-out, finnes det en måte jeg kan bruke høyttalerutgangene til frontene som input på min MA?

Ja det er helt uproblematisk - du benytter hodetelefon-utgangen - eller til nød høyttaler-utgangene - men disse bør helst deles ned med et dempeledd (noen motstander) - selv om det vil fungere uten også.

Når du benytter hodetelefon-signal, så setter du Music Angel volum fast på kl. 10 og benytter volum på receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Hodetelefonutgangen blir ikke så elegant..
    Finnes det en "boks" jeg kan kjøpe som kobles mellom ht-utgang og linje-inn? Vil dette gjøre noe med lyden?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bi-wireing med MA KT88

Er det noen som vet hvordan jeg skal bi-ampe MA KT88.
    Jeg har 3 stk jeg tenkte følgende oppkobling.
    En MA til L-front, en MA til R-front og en MA til senter

Har en Yamaha 663 reciver med preout utganger.
    Denne har en preout på 7 kanaler. Jeg kjører 5.1 konfig.

Tenkte denne oppkoblingen for å få masse kraft til frontene og senter.

Må jeg evt splitt utgangs signalet, slik at samme signal kommer til L og R inngang på MA? Derfra til bass inngang og mid/treble inngang på høyttaler?

Blir det noe ohm kødd med slik oppkobling?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvordan jeg skal bi-ampe MA KT88.
    Jeg har 3 stk jeg tenkte følgende oppkobling.
    En MA til L-front, en MA til R-front og en MA til senter

Har en Yamaha 663 reciver med preout utganger.
    Denne har en preout på 7 kanaler. Jeg kjører 5.1 konfig.

Tenkte denne oppkoblingen for å få masse kraft til frontene og senter.

Må jeg evt splitt utgangs signalet, slik at samme signal kommer til L og R inngang på MA? Derfra til bass inngang og mid/treble inngang på høyttaler?

Blir det noe ohm kødd med slik oppkobling?
    Blir det rikting å bruke en slik forgreningskabel:

Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Slik at signalet splittes deretter å sende det inn på hver sin kanal på MA?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tortrix
    Takk for svar

Hodetelefonutgangen blir ikke så elegant..
    Finnes det en "boks" jeg kan kjøpe som kobles mellom ht-utgang og linje-inn? Vil dette gjøre noe med lyden?

Ja det finnes bokser som omformer høyttalerutgang til et passende hodetelefon-signal (eller linje-signal) - det kan du lete etter på nettet eller i butikkene. Og fortelle her.

Bør ikke degradere mye. Selv ville jeg kjøpt en pen boks og kanskje byttet motstandene til gode gamle karbon-typer fra 60/70-tallet - de degraderer minst.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det rikting å bruke en slik forgreningskabel:

Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Slik at signalet splittes deretter å sende det inn på hver sin kanal på MA?

Ja det skulle være perfekt å gjøre det slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Music Angel og denon 3806

Hei dere mulig dette er tatt opp inne i denne tråen men spør likevel. Er det et problem og bruke denne komboen med Music Angel XD-800MKIII "KT88" - Black som efekt forsterker ved film og kun XD-800MKIII "KT88" for musikk.

Mulig jeg formeler meg litt feil, håper dere skjønner hva jeg mener.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan koble surrondreciverens pre-out på en inngang og en cd-spiller på en annen inngang om det er det du mener

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel kansje det jeg mener, tenkte og bruke den som efekt forsterker når jeg ser film og som intregert når jeg hører på musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godtfolk og Angel 800 afficionados

Jeg ble tipset til å koble opp 100kohm 2W motstander over de 4 kondensatorene i utgangstrinnet plassert ved høyttaler koblingene for å bløde ut speningen og få en jevnere spenning i begge kanaler. Jeg merker dog at hø kanal kan stige i volum ca 3-6 dB i ca 10 sekund ca hvert 10 minutt. Kan dette skyldes en langsom oscilasjon i spenningen?
    Jeg har funnet at Telefunken ribbede smårør 12AU7 og 12AT7 låter godt.
    Russiske Gold Lion KT 88 rør er kun marginalt bedre enn de kinesiske som følger med.
    Forsterkeren driver Martin Logan CLSII i 4 ohm og det er en bassdybde og presens som Tandberg 3016 aldri klarte å få frem.
    Takk til alle gode bidragsytere!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gurokunna

Jeg ble tipset til å koble opp 100kohm 2W motstander over de 4 kondensatorene i utgangstrinnet plassert ved høyttaler koblingene for å bløde ut speningen og få en jevnere spenning i begge kanaler. Jeg merker dog at hø kanal kan stige i volum ca 3-6 dB i ca 10 sekund ca hvert 10 minutt. Kan dette skyldes en langsom oscilasjon i spenningen?

Ja de nyere utgavene av Music Angel driver nesten hva som helst av høyttalere - den er blitt meget strømsterk - det geniale er at de samtidig har beholdt mye av kvikkheten og lettheten i lyden - noe man ellers taper når man går fra f.eks. en vintage forsterker til en moderne forsterker med mye større kondensatorer i strømforsyningen (PSU).

Tror kanskje du har koblet noe feil ? Prøv å fjerne motstandene du har loddet inn - blir problemet borte da ?
    Hvis det skal være noen vits i denne stabiliseringen måtte du ha loddet inn motstandene på PSU-printet - der er det to og to kondensatorer i serie. På rele-printet ved høyttaler-terminalene sitter det kun en kondensator for hver kanal som tar den fulle spenningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny Music Angel-eier lurer på kombinasjoner...

Hei !
    Min erfaring med rør-forsterkere begrenser seg til gitarforsterkere og et par små vintage-forsterkere jeg har funnet på dynga ved et par heldige anledninger.

Jeg oppdaget Music Angel på Ebay.co.uk helt tilfeldig ved et blindsøk etter gitarforsterkere. Prisen var adskillig lavere enn det jeg trodde måtte til for å få rør-HiFi. Jeg har ei diger LP-samling, og på bakgrunn av karakteristikkene den gis i denne tråden, som forøvrig er lest fra begynnelse til slutt, kjøpte jeg en fra "Leshele" på Søndag. Forhåpentligvis sender de den ganske snart....

Jeg har en god del gamle platespillere stående, men det er vel trolig en Ariston Audio eller Thorens 318TD som vil bli benyttet. Jeg har et Phonotrinn fra Electrocompaniet (ECP-1) fra ca 1993, og fikk litt hakeslepp da jeg så prisen på dette nå.... Jeg hadde tenkt å kjøpe et rørdrevet Ria-trinn, men det har kanskje ikke noen hensikt å bruke noe annet enn EC-boksen ?

Når det kommer til Høyttalere har jeg et par Cerwin Vega AT-40 som jeg kjøpte for over 20 år siden som 16-åring. Jeg har prøvd litt av hvert oppigjennom, men havner alltid tilbake på AT-40 som låter "slik jeg er vant til". Konas Fetter er "Hi-Fi freak" og lo selvfølgelig godt av min preferanse...:-D . Kan Music Angel og AT-40 funke bra, eller bør jeg satse på noe annet ? Jeg har kikket på disse (High-End Bookshelf Speaker 6-1/2" Bass Reflex pair bk on eBay, also, Speakers Hi Fi, Home Audio Hi Fi, Consumer Electronics (end time 30-Jan-09 19:00:00 GMT) ), og de ser definitivt praktiske ut mht. størrelse, men blir de for små for en slik Forsterker ?

Forøvrig : Takk for alle opplysninger jeg har plukket opp her ! Jeg håper jeg kan bidra med annet enn spørasmål etterhvert...

Mvh:
    Stian

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sk
    Hei dere mulig dette er tatt opp inne i denne tråen men spør likevel. Er det et problem og bruke denne komboen med Music Angel XD-800MKIII "KT88" - Black som efekt forsterker ved film og kun XD-800MKIII "KT88" for musikk.

Mulig jeg formeler meg litt feil, håper dere skjønner hva jeg mener.

Mvh
    Dette skal gå heilt fint. Om du kobler frå pre-out L/R på Denon'en for å få lydsignalet frå DVD på AUX eller TAPE-inngangen på engelen, og CD/anna musikkjelde på CD, så er det berre å kjøre på. Start opp MA på 0 og eksperimenter deg fram til kva volum den bør stå innstilt på i forhold til Denonen, meiner å huske at andre her som bruker MA som effekt anbefaler ca. kl. 11 på hjulet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjertelig takk

Eg har nettopp fått min XDSE KT88 på døra og spelt igjennom alt eg har av vinyl.
    No veit eg at det her sikkert er grundig fastslått frå før av, men den her låter idiotisk bra (tilogmed/spesiellt med mine relativt svære B&W M802) og eg vil anbefale den til alle som har middels pluss interesse av lyd!
    Problemet no er jo berre at ein blir fort bitt av fetisjen, så dersom nokon veit om tilsvarande røvarkjøp på høgtalarkablar og signalkablar, eller vil anbefale noko generellt tar eg imot med opne armar...?

Evig takk til H og dei andre som har posta på denne tråden!

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også endelig fått somlet meg til å bestille XDSE-KT88 fra on9mart.com. Har prøvd meg på flere auksjoner på Ebay, men alt i alt ender jeg nesten alltid opp mot butikkpris alikevel. Kostet 399 pund i nettbutikken, og det er jo uansett ikke noe upris. Så da gleder jeg meg til min første rørforsterker. Skal bli spennende å se hvordan dette spiller med XTZ 99.26 og Xindak Muse Deluxe!

Side 48 av 176 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •