Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 176 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stenta
    Har samma problem. Har du någon instruktion hur jag kan justera utan att åka till dig (kan dock tänka mig det till sommaren och med tillräckliga mutor som god musik och whisky/cognac)?

:-)

Stenta

Bias justerer du på de 4 blå trimpot'ene på PSU-printet. Dessuten har du de to blå i midt-regionen der - de justerer bort brum (nuller glødeforsyningen mot jord). Se ellers flere innlegg her foran, samt rørguiden her.

Newcomer Fenderman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ja, jeg kjøpte min der. God service og rask levering.
    Fortolling osv tar UPS seg av. Ca kr 300 i tillegg.

Newcomer Fenderman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av the sprit sound
    hei
    har noen av dere handlet med hi-end.on9mart.com?
    er servicen god? måtte dere betale toll moms og såndt på produktet?
    Jeg kjøpte min der. God service og rask levering.
    Fortolling osv tar UPS seg av. Ca kr 300 i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva betyr S i Music Angel XD800S KT88 ?

Hei Folkens, jeg er helt ny her men har lest noen uker og latt meg inspirere av musikk engel snakket. Nå så jeg en med sølv lakerte trafobokser på Ebay som var interessant, men det står Music Angel XD800S KT88 på den.

Mente et sted å ha lest at S er en eksportmodell med bedre bestykning. Noen tanker om det?

Den selges fra UK. og er justert for EU strøm 230 volt sier de. Vil det funke her på berget?

Hilsen Trond Are
    Fabelaktig positivt og hjelpsomt forum!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Ha-ha, der har du problemet ja - de stakkars Miniwatt fikk bare 6V
    glødespenning i en kobling som krever 12V - tyder jo på meget høy kvalitet i de eldgamle Miniwatt-rørene.

Erstatte 6N1:
    Du får lese i smårørstråden - det rør Music Angel selv anbefaler er ECC85 (6AQ8 ). Et meget godt audio-rør. De beste typene er listet opp i den tråden - til USA GE 5814A passer alle typene 1-4 nevnt der. Flere andre alternativer enn ECC85 er omtalt og en komplett liste kommer etterhvert - den skulle være klar ved jul.

ECC85-typer:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1032338

Ja,da har jeg bytta 6N1 rørene til Mini Watt Ecc85
    Lyder meget bra,spesielt sammen med Telefunken Diamond i Tubeboxen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Consonance reference 2.2 CD-spiller med 6H30 rør.
    Noen tips om rørbytte som vil matche MA og Klipsch?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Svar fra selger

På spørsmål nedenfor kom følgende svar fra selger: Yes the voltage is 230-240 however 220 will be fine for EU as it is 220-230Volts, the S stands for Silver in colour Dette var jo noe uklart om spenning, så jeg avstår i hvertfall

Sitat Opprinnelig postet av TrondAreO
    Hei Folkens, jeg er helt ny her men har lest noen uker og latt meg inspirere av musikk engel snakket. Nå så jeg en med sølv lakerte trafobokser på Ebay som var interessant, men det står Music Angel XD800S KT88 på den.

Mente et sted å ha lest at S er en eksportmodell med bedre bestykning. Noen tanker om det?

Den selges fra UK. og er justert for EU strøm 230 volt sier de. Vil det funke her på berget?

Hilsen Trond Are
    Fabelaktig positivt og hjelpsomt forum!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TrondAreO
    På spørsmål nedenfor kom følgende svar fra selger: Yes the voltage is 230-240 however 220 will be fine for EU as it is 220-230Volts, the S stands for Silver in colour Dette var jo noe uklart om spenning, så jeg avstår i hvertfall
    I Norge varierer det gjerne fra 220-240.Helt normalt.Dette er helt ok.go

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg ble den lykkelige eier av forsterkeren som er nevnt i de to foregående innleggene! Den er allerede shippet, så forhandleren er absolutt å anbefale, og kortere frakttid fra England enn Hong Kong vil jeg anta (betalte 50 pund i frakt, 3-5 day express)

Nye høyttalere har også komt i hus, System Audio 1750, så det blir spennende å se hvordan dette kommer til å spille sammen... SA'ene er vel oppgitt til 90db/1W, så de skal vel ikke være så alt for ille å drive?

Ellers er jeg nå på jakt etter en passende cdspiller (på et begrenset budsjett), og så i dag på en Music Hall 25.2 som har fått gode kritikker (og som jeg ser jeg kan få for 5.900,- ) Noen som har erfaring med dette?

Ellers lurer jeg på om det er noen i Bergen med utstyr for måling av Bias? (Det anbefales vel at denne måles før forsterkeren tas i bruk?)

Mvh
    Joakim

Newcomer MacBeth sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant å lese om erfaringer fra andre forhandlere av MA enn de i Hong Kong. Selv har jeg importert fra leshele som er ebay-frontend'en til On9mart. Har bare gode anbefalinger med leshele. Fikk min MA for £324 + 300 NOK UPS/Toll. Det tok ca. en uke å få MA'en.

Kan du ikke si om den blir "tatt i tollen" eller ikke. Leshele var svært hyggelige med verdiangivelsen på pakka :-)

Fikk du fratrekk for engelsk moms (VAT)?

Sitat Opprinnelig postet av Jokerman81
    Og jeg ble den lykkelige eier av forsterkeren som er nevnt i de to foregående innleggene! Den er allerede shippet, så forhandleren er absolutt å anbefale, og kortere frakttid fra England enn Hong Kong vil jeg anta (betalte 50 pund i frakt, 3-5 day express)
    .
    .
    .
    Mvh
    Joakim

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fratrekk for VAT vet jeg ikke om, men pakken står nå fast i London pga "Missing Receiver's VAT Number" (i følge transportselskapet Interlink Express), noe jeg har lest meg frem til i realiteten er enten organisasjonsnummer (om man er bedrift) eller personnummer (som privatperson) Fra 1. Mars 2005 kan skal Tollvesenet visstnok matche all import over 200 kr opp mot personnummer (selv om jeg har aldri hørt om noen andre som må gjøre dette bortsett fra import av store ting via air-cargo)

Andre her som har fått etterlyst "Receiver's VAT Number", "Resident ID" eller "ID Number" når transportselskapet som skal fortolle varen inn i Norge?

Uansett, selger er på saken og forhåpentligvis vil det løse seg i løpet av dagen, er skeptisk til å gi ut personnummer (selvfølgelig), så jeg vil se hva transportselskapet sier til selgers mailkorrespondanse (som jeg får kopi av).

Annen ting: både leshele og tubechannel er frontselgere for On9mart (helt identiske store-sider), skulle ikke forbause meg om det fins enda fler!

mvh
    Joakim

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fratrekk for VAT vet jeg ikke om, men pakken står nå fast i London pga "Missing Receiver's VAT Number" (i følge transportselskapet Interlink Express), noe jeg har lest meg frem til i realiteten er enten organisasjonsnummer (om man er bedrift) eller personnummer (som privatperson) Fra 1. Mars 2005 kan skal Tollvesenet visstnok matche all import over 200 kr opp mot personnummer (selv om jeg har aldri hørt om noen andre som må gjøre dette bortsett fra import av store ting via air-cargo)

Andre her som har fått etterlyst "Receiver's VAT Number", "Resident ID" eller "ID Number" når transportselskapet som skal fortolle varen inn i Norge?

Uansett, selger er på saken og forhåpentligvis vil det løse seg i løpet av dagen, er skeptisk til å gi ut personnummer (selvfølgelig), så jeg vil se hva transportselskapet sier til selgers mailkorrespondanse (som jeg får kopi av).

Annen ting: både leshele og tubechannel er frontselgere for On9mart (helt identiske store-sider), skulle ikke forbause meg om det fins enda fler!

mvh
    Joakim
    På generelt grunnlag som speditør, kan jeg si at det er korrekt at du må oppgi personnummer(eller oragnisasjonsnummer for bedrifter) for å kunne inføre gods fra utlandet.
    Alle skal kreve dette av deg for å kunne frigi godset fra toll lager. Det norske Tollvesenet krever det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for svar, da føler jeg det litt tryggere å gi ut nummeret til en "tredjepart", håper selger tar kontakt snart så jeg kan få forsterkeren ut av omlastingsterminalen og i hus fortest mulig!

Tilbake til topic:

Bør man sjekke Bias før man setter opp forsterkeren for første gang, eller gjelder dette i større grad ved skifte av rør?

Strømkabel. Noen anbefalinger?

mvh
    Joakim

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye høyttalere har også komt i hus, System Audio 1750, så det blir spennende å se hvordan dette kommer til å spille sammen... SA'ene er vel oppgitt til 90db/1W, så de skal vel ikke være så alt for ille å drive?

Ellers er jeg nå på jakt etter en passende cdspiller (på et begrenset budsjett), og så i dag på en Music Hall 25.2 som har fått gode kritikker (og som jeg ser jeg kan få for 5.900,- ) Noen som har erfaring med dette?

Ellers lurer jeg på om det er noen i Bergen med utstyr for måling av Bias? (Det anbefales vel at denne måles før forsterkeren tas i bruk?)

Mvh
    Joakim
    Har en Music Angel som spiller på et par mindre SA, 1230. Dette fungerer kjempefint. MA gir de ekstra fres i bunnen som jeg ikke har fått tidligere med andre forsterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile ♪♪

Hei,

Handlet inn en Music Angel 3 mnd tilbake, men har fortsatt ikke bidratt med noe på AV- forumet .

Ønsker å gjøre noe med dette siden dette forumet har bidratt til en luksus jeg aldrig har hatt tidligere,

Denne forsterkeren spiller med trykk, fart og humør i musikken som bare må oppleves og The Beatles" ruler" som aldrig før med denne" Engelen".

I tillegg og med all den informasjonen om anbefalte rør som er lagt til rette for oss her på forumet, er det bare å ta for seg av muligheter.

Selv, er jeg på rørjakt og skal teste ut tuber som er blitt anbefalt . ,,,En stor takk til de som bidrar med spørsmål og informasjon!!!

PS, For de av oss som ikke etterstreber "vaskebrettmave", er dette en sœrdeles vellykket hobby.
    :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Til din Shanling CD-300 (CD-3000) CD-spiller med rør - det du skal ha er en av disse tre:

Siemens Cca gamle type i Siemens gul/blå eske (ekte Siemens)
    Telefunken E88CC (ekte Telefunken diamond)
    Philips E188CC (ekte Philips Holland)

Dette er blant verdens beste audio-rør - de er dyre !
    Telefunken er nok det mest detaljerte, men ikke det mest musikalske. Alle tre langt mer dynamiske og detaljerte enn de russiske 6922, men samtidig også varme (typisk NOS rør-magi).

Har lett mye og funnet at det er helt rett som påstanden sier - de er dyre! Det ligger stadig noe på eBay, og lurer på om Philips RCA E188CC, Holland, 60-talls, er den typen du beskriver?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først av alt -Takk til alle Dere som har brukt av deres tid for å gi oss andre innsikt i teknikaliteter og musikaliteter til denne fantastiske forsterkeren.
    Spesiell takk til Kjell som må sies å være "Gudfar" til denne forsterkeren.

Har hatt forsterkeren min (XD 800 Mk.3) ett halvt års tid nå, og er strålende fornøyd. Tenkte jeg ville si litt om de oppgraderingene jeg har gjort.
    Har skiftet alle rørene, KT88 rørene til JJ Tesla. og smårørene til Mullard M8162 og CV 4003. Dette var nok oppgraderingen som har gjort mest men jeg vil si at det andre jeg har gjort er verd pengene.
    Videre skiftet jeg grid-motstander fra 1 Ohm til 13 KOhm, de fire hvite kondensatorene på 100 nF (0,1 uF) som står på signal-printet ble skiftet ut med Obbligato premium kondensatorer (fåes på ebay) og til slutt la jeg inn en motstand med høy verdi (200-300 Kohm) over alle kondensatorer i strømforsynings-kortet som står i serie. Dette for å få lik spenning over de.
    Alle motstander som er skiftet er skiftet med Allen Bradley, hvilket er samme type som står i den originalt tror jeg.
    Lydforbedringene på rør-byttet tror jeg ikke det er vits i å si så mye om, Det er skrevet nok i denne og andre tråder om det. Jeg mener at en kan tune lyden i forsterkeren slik at den matcher resten av anlegget ved å skifte ut småsignal-rørene, jeg har valgt Mullard premium rør som heller mot det varme.
    Jeg ser at noen mener at KT88 rørene som følger med er bra rør, og det er det sikkert til prisen, med en får enda mer ut av denne forsterkeren ved å oppgradere til en bedre type. JJ Tesla låt klart best hos meg. Av komponent-utskiftningene er det nok bytte av kondensatorene som har gjort størst utslag. Obbligato condensatorene er PIO (Papir I Olje) og er svæært gode til prisen. Første inntrykk etter byttet var at forsterkeren ble lysere i klangen, litt mer sibilanter på kvinnestemmer spesielt, og jeg tenkte at det ble litt for lyst. Så lot jeg de stå i en 14 dagers tid, og ting har fallt mer på plass. Forsterkeren er enda mer detaljert uten at den låter tynn og spiss og med et enda bedre bassfundament.
    Av motstands-utskiftingen mener jeg at det er en smaks-sak om en vil bruke 1 ohm eller 10-20 Kohm som grid motstander, med 1 ohm er den kvassere i lyden synes jeg, så da sier det seg selv at en "varm-lyd" elsker skiftet desse.
    Tilføring av motstander over kondensatorene i strømforsyning ga litt mer rom og bassen ble litt strammere, vi snakker og småå detaljer nå.
    Alt i alt er dette en forbløffende forsterker som tangerer utstyr i langt høyere klasse. Har selv kastet ut mine to kjære monoblokker på 115W Klasse A (Zapsolute Serenity) og har sammenlignet forsterker med CJ MV 60SE og det var ikke mye om å gjøre før den tangerte denne forsterkeren. Dette var før oppgraderingene og jeg er spent på neste sammenligning.
    Av andre gode kjøp der ute vil jeg anbefale en DAC jeg nettop bygget, eller bygget og bygget, det er halvfabrikat så det er bare å lodde komponenter på printer, og wire det sammen med strømforsyning og trafoer, ja navnet er Buffalo DAC og det er Twisted Pear som selger. De selger i bolker og det er mulig de er utsolgt nå, sjekk I-net siden Deres: Twisted Pear Audio
    Jeg kjøpte med IVY driver kort, men planlegger å bygge ett rørtrinn. Den trenger lang innspillingstid men kvitterer med fantastisk lyd :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merce
    Har lett mye og funnet at det er helt rett som påstanden sier - de er dyre! Det ligger stadig noe på eBay, og lurer på om Philips RCA E188CC, Holland, 60-talls, er den typen du beskriver?

De kan ihvertfall være verdt å prøve. Det er RCA og ikke RTC ?
    RCA brukte noen ganger rør produsert av Philips, Mullard eller Siemens (istedenfor å produsere europeiske typer selv), så du får ev. prøve. Ekte Philips bærer et delta-symbol inngravert nede på glasset.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tussi68

Har hatt forsterkeren min (XD 800 Mk.3) ett halvt års tid nå, og er strålende fornøyd. Tenkte jeg ville si litt om de oppgraderingene jeg har gjort.

Flott å høre om fornuftige oppgraderinger - ikke bare lyder Music Angel flott, men den er konstruert på en måte som gjør at det er lett å komme til med modifikasjoner.

Side 47 av 176 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •