Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 176 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Susing

Da har jeg bytta smårørene til GE Triple Mica og Phillips Miniwatt.
    Det ble desverre en del susing etter bytte.Ikke avhengig av volum.
    Var helt stille før.
    Har dette med innspilling å gjøre eller hva kan gjøres?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ftonnes
    hei,
    hva er riktig å ta for et music angel eksemplar? skal selge min nå, og lurer på hva jeg skal legge den ut for...

Jeg vil nok generelt anbefale folk å kjøpe direkte fra HongKong - da får de en ny og perfekt fungerende forsterker. Dette istedenfor å kjøpe brukt i Norge. Siden Music Angel er så billig vil det kunne skje at folk gjør uautoriserte eksperimenter på den - og spenningssjokk fra disse kan skade komponenter internt, og så får man kanskje problemer med støy-pulser, m.m. Og så skal den selges.

Så en kjøper vil jo ikke ha noen garanti for hvordan selger har behandlet apparatet med mindre man kjenner hverandre. Jeg ville foreslå en pris på 500-1000 kr. Kan det gis garanti for at den er i perfekt stand vil en pris på 3000 kr ikke virke urimelig - da snakker vi om den siste serien etter sommeren med 6N1 som inngangsrør - denne er betyderlig mer strømsterk enn tidligere versjoner. Da vil f.ø. prisen også avhenge av hva slags rør som følger med.

Problemet er altså også at Music Angel-forsterkerne er blitt forbedret (uten at prisen er steget) - og da vil jo bruktprisen på eldre versjoner falle betyderlig.

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har kjøpt direkte fra hongkong på den siden du anbefalte... får jeg ikke mer enn 1000 kr for den beholder jeg den selv er verdt mye mer...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Machinehead
    Da har jeg bytta smårørene til GE Triple Mica og Phillips Miniwatt.
    Det ble desverre en del susing etter bytte.Ikke avhengig av volum.
    Var helt stille før.
    Har dette med innspilling å gjøre eller hva kan gjøres?

Da har du dessverre fått noen dårlige Philips Miniwatt ECC81 (velbrukte/utslitte) eller du har dårlig kontakt i rørsoklene - f.eks. pga belegg på pinnene på Philips-rørene. Prøv å rense disse forsiktig, se også rørguiden.

Jeg kan ikke si så mye før du forteller hva slags Miniwatt (årstall, hvis selger vet det) og hvor du fikk dem fra, og om billig eller dyre.

Idag vil gode Miniwatt-rør koste 400-800 kr. pr. stk., har du fått dem billigere så er de velbrukte eller fraselekterte.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ftonnes
    jeg har kjøpt direkte fra hongkong på den siden du anbefalte... får jeg ikke mer enn 1000 kr for den beholder jeg den selv er verdt mye mer...

Hvis du kan garantere at den er i perfekt stand og kun behandlet pent og forsiktig, så kan du nok forlange 2000 - 3000 kr.

Med gode rør spiller den på nivå med forsterkere rundt 50.000 kr hvis man skulle ta et tall - den er f.eks. langt langt bedre enn McIntosh MC-275 reissue. Og pga benyttelse av andre komponenter enn konkurrentene vil lyden ikke kunne finnes igjen i andre forsterkere uansett pris.

Så "problemet" er bare at folk kan kjøpe den billig fra HongKong.

Driftsikkerheten er jo superb - våre 5-6 ex her som kjøres daglig mange timer har fungert feilfritt i 1-2 år - ingen reparasjoner eller problemer, unntatt en liten reparasjon pga et eksperiment som ga overspenning på en kondensator (vi bruker den ene til å eksperimentere på - den tåler virkelig det meste av juling).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Da har du dessverre fått noen dårlige Philips Miniwatt ECC81 (velbrukte/utslitte) eller du har dårlig kontakt i rørsoklene - f.eks. pga belegg på pinnene på Philips-rørene. Prøv å rense disse forsiktig, se også rørguiden.

Jeg kan ikke si så mye før du forteller hva slags Miniwatt (årstall, hvis selger vet det) og hvor du fikk dem fra, og om billig eller dyre.

Idag vil gode Miniwatt-rør koste 400-800 kr. pr. stk., har du fått dem billigere så er de velbrukte eller fraselekterte.

Vel Miniwattene er kjøpt for 450kr pr stk hos Motron.1947!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var merkelig. De skulle være gode. Kan det være at forsterkningsfaktoren er større - at disse 1947-rørene gir høyere lyd og dermed også høyere sus ?
    Hva slags rør var med originalt som 12AT7 ?

Er det økte susnivået der uansett type 12AU7 - både de originale og 3-mica ?

Må legge til at vi en gang har opplevd rør i denne 1947-serien med sus som måtte byttes - det gikk helt greit hos Brynjar (Motron).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.skal prøve å bytte tilbake au7 rørene før jeg tar kontakt med Motron
    i morgen.De originale at7 er merket Electron tube 5963 USA og en uleselig logo.
    Hvit skrift.
    Forsterkningen er vel heller lavere enn sterkere.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5963 er et 12AU7-rør.
    Ditt 12AT7 er kanskje også et lignende USA-rør, f.eks. merket 6201 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De andre originalrørene er merket 6N1.Logo med stjerne i midten.
    Betyr dette at jeg har den nye typen MA ?
    Fikk den mitten av Juli.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,svaret sier vel seg selv etter å ha lest mer nøye i MA-trådene:???:
    Har nå bytta tilbake til 6N1 og all sus er borte8)
    Har beholt GE 3M G (5814A)
    Noen tips om hva jeg bør bytte Miniwattene med?(6N1)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ha-ha, der har du problemet ja - de stakkars Miniwatt fikk bare 6V glødespenning i en kobling som krever 12V - tyder jo på meget høy kvalitet i de eldgamle Miniwatt-rørene.

Erstatte 6N1:
    Du får lese i smårørstråden - det rør Music Angel selv anbefaler er ECC85 (6AQ8 ). Et meget godt audio-rør. De beste typene er listet opp i den tråden - til USA GE 5814A passer alle typene 1-4 nevnt der. Flere andre alternativer enn ECC85 er omtalt og en komplett liste kommer etterhvert - den skulle være klar ved jul.

ECC85-typer:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1032338

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"NY" type engel

Hei

testet for første gang hjemme i går den nye typen, med de midterste byttet til ecc85.... den låt fabelaktig godt! LANGT bedre en transistor effekt forsterkeren jeg hadde stående der

jeg sjekket ikke hva slags rør jeg hadde fått med, men det låt veldig godt...

Lurer på:

du sier de nye er forbedret... er det en forbedring at de har begynt å bruke de andre rørene kontra slik de var før? eller er det en ny vri for det passer best for kineserene ang. delelager

strømforsyningen som er forbedret? er det kun på print, eller er det byttet ut trafoer også?

ble litt nysgjerrig på det nye vidunderet (har versjon med feil merking oppe på plate i midten))

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den nye typen med 6N1 i midten istedenfor 12AT7 er ganske kraftig forbedret i strømforsyningene - og da er det først og fremst større kondensator-kapasitet (elektrolyttene) både i sentrale og lokale forsyninger.

Pluss tykkere/bredere forsterkede kobberbaner i forsyningen til utgangsrørene.

Feilmerkingen gjelder altså de to rørene i midten - står fortsatt merket 12AT7 der (som altså ikke kan brukes).

6N1 er ingen forbedring i seg selv - men gir store muligheter når man bytter til andre 6V-rør. Music Angel anbefaler selv ECC85 som oppgradering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal skaffe mer info i løpet av Juleferien.
    All info er på kinesisk og jeg leser ikke dette selv.

mvh
    Brewmaster

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har denne forsterkeren sub utgang? Kanskje litt for mye å håpe på til den rimelige prisen. Hvis ikke er det da noen andre tilkoblingsmuligheter til sub?

Trond

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Harbs
    Hei

Har denne forsterkeren sub utgang? Kanskje litt for mye å håpe på til den rimelige prisen. Hvis ikke er det da noen andre tilkoblingsmuligheter til sub?

Trond

Sub kan tas ut via høyttaler-utgangene. Ingen egen utgang.

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking O´lykke

I vår så kjøpte jeg to stk Music Angel fra HonkKong, den ene til søstra mi den andre til meg sjøl. Vi starta fort opp den første og den låt ok, har forska litt på rør med god hjelp fra KjellB og den låter nå virkelig godt.
    Etter det har 6 kollegaer av meg kjøpt sin og alle melder tilbake at de er fornøyde.

Så for noen dager siden åpna jeg eska til den andre og hva finner jeg, jo en skatt !! Det viser seg at kineserne har hatt spanderbuksa på, meget gode NOS rør lå i eska, etter 5 dager innspilling låter den himmelsk.

Jeg har nå denne kombinasjonen
    MacMini som server, tådløst til Squeezebox Classic med en Apogee MiniDac, bruker S/PDIF med Monster coax og fra MiniDac´en, Neutrik NC*FX kontakt (balansert til phono) Monster analog phono signalkabel og Monster høyttalerkabel til et par KEF iQ70 høyttalere.

For meg er dette så nær perfeksjon som man kan komme.

Takk KjellB for at du ruta meg denne veien!
    :-D

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å brokoble denne med enkle grep?
    Hvor mye effekt får en evt. til rådighet om dette er mulig?
    Har noen prøvd dette?

Er veldig nysgjerrig på denne men jeg frykter det blir litt lite effekt med kun en.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du kikker litt nedover i rørguiden så finner du mange linker til Music Angel, en av dem er brokobling. Det får bli på eget ansvar - jeg har såvidt testet en forsterker slik, og det fungerte perfekt med subjektivt kraftig økt effekt.

Side 43 av 176 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •