Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 176 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Jeg har nylig anskaffet meg klipsch rf-82 og MA xd-800mkIII. Er stort sett fonøyd med anlegget, spiller veldig bra ved lave lydnivåer og fantastisk bass. Men jeg er glad i høre på musikk på et høyt lydnivå og der syns jeg det kommer til kort. Det spiller absolutt høyt nok, masse trøkk, men musikken blir uutholdelig skarp. Man får rett og slett vondt i ørene etter ti minutters lytting på f.eks Muse, der s-ene og f-ene i vokalen blir rene marerittet. Har prøvd alt jeg har av signalkilder for å finne feilkilden (xindak dac3-mk2, beresford tc-7510, cambridge azur 640c og PC via dac og direkte inn i MAen), men kan bare komme til den triste konklusjonen at feilen ikke ligger i noen av dem. Tendensen er denn samme uansett hva jeg spilelr fra. Hvis jeg spiller fra pc (flac, usb gjennom beresford dac) og tar equalizeren på avspillingsprogrammet minus 3/4 hakk på 4 og 8 khz, blir lyden passelig skarp men da har jeg strupet såpass mye av resten av lydbildet at resultatet ikke blir tilfredsstillende.

Da kan veil feilen bare ligge i forsterker/høyttaler-kombinasjonen.(?)Har også kjøpt nye e81cc rør, de som er anbefalt i rørtråden til MA, men forskjellen på diskanten, mellom dem og rørene som kom med, er nærmest neglisjerbar ved høye lydnivåer. Har ikke prøvd å skifte 12AU7-rørene, men tviler på at det vil skape en drastisk forandring. Det virker som om problemet er mer fundamentalt enn hva et rørbytte kan fikse.(?)

Så til spørsmålet Noen som har noen tips? Noen vits å prøve med nye rør? Er ikke aktuelt å bytte ut klipschene, elsker dynamikken og bassen deres, men bør kanskje vurdere å bytte ut engelen med noe annet kinesisk rør?

krusk

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke inngangsrør står i den nå?
    Rørbytte kan gi store utslag, putter jeg blackplate rør i min forsterker istedet for greyplates blir det en annen forsterker kort og godt. På mitt oppsett låter den dafft og kjedelig i toppen da, jeg liker det altså ikke. Men det kunne tenkes at det kan passe din situasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krusk

Men jeg er glad i høre på musikk på et høyt lydnivå og der syns jeg det kommer til kort. Det spiller absolutt høyt nok, masse trøkk, men musikken blir uutholdelig skarp. Man får rett og slett vondt i ørene etter ti minutters lytting på f.eks Muse, der s-ene og f-ene i vokalen blir rene marerittet.

Er ikke aktuelt å bytte ut klipschene, elsker dynamikken og bassen deres, men bør kanskje vurdere å bytte ut engelen med noe annet kinesisk rør?

Kunne du spesifisere mer nøyaktig hvilke rør du spiller på. Både 12AT7 og 12AU7. Hvis det er Siemens 3-mica, er det den anbefalte double getter support ? Det 12AU7 som fulgte med kan variere - klarer du å se hva som står på det ?

Siden du benytter 12AT7 er det jo ikke siste versjon av Music Angel. Når tid kom din fra HongKong ?

En spesiell versjon en kortere periode våren 2008 med 12AT7 ble dessverre endret fra fabrikken etter påtrykk fra en plagsom "DIY-ekspert" på internett, Lampizator. I denne perioden ble MA levert uten grid stop-motstander - det får den til å lyde skarpere i øvre register. Vi har omtalt dette flere steder, inklusive en meget enkel innlodding av nye grid stop-motstander. Flere har rapportert kjempeforbedring etter denne operasjonen. Den siste versjonen MA med 6N1 som inngangsrør har absolutt ikke noe problem med skarp topp, heller motsatt, men kan moddes en smule for enda bedre lyd, som vist i egne tråder.

Tror likevel ikke at manglende grid-stoppere er det største problemet - heller at du ikke har en optimal matching av små-rør. Eksempel: Jeg anbefaler de spesielle Siemens E81CC sammen med USA GE 5814A triple mica rør. Og de GE-rørene jeg anbefaler er standard-versjon med hvit skrift - ikke militær/industri-versjoner med grønn eller rød skrift. Og GE-rørene skal være genuine USA-produserte, de lignende merket made in Canada lyder dårligere/tynnere. Hvis ikke disse anbefalingene følges eksakt så blir det en annen lyd.

En tredje mulighet er rett og slett at Music Angel ikke orker med ved de høye nivåene du ønsker - kanskje den rett og slett ikke har effekt nok ? Men en godt matched rørforsterker bør kunne spille behagelig selv når den drives mot klipping/høy forvrengning.

Som nevnt foran vil lyden variere enormt med valg av små-rør. Du får dempet den litt pågående 12AT7-lyden i øvre mellomtone (mange liker den) ved å skifte til black plate-rør, GE eller Sylvania. Det samme ved å skifte til rør med lavere gain istedenfor 12AT7, som 12AV7 (ingen kretsendring) eller t.o.m. 12AU7 der også (men da bør katodemotstanden endres hvis dette skal gjelde permanent). Med disse endringene vil Music Angel'en spille mer behagelig ved nivåer opp mot smertegrensen.

Tror nok diskanten vil bli atskillig mer analytisk og tynnere udynamisk lyd generelt med andre kinavarer. Dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen Kjell. :-)

Tenkte jeg skulle oppdatere litt her.
    Har drevet å tenkt på hva som kunne forårsake den høyfrekvente pipingen på MA'n min. Har satt på nettfilter uten noe stort hell, annet enn at pipingen fikk en renere lyd.

Har gått å hatt den irriterende pipingen i huset en stund nå, og jeg har tenkt en del på hva den kan være. Så begynte jeg å tenke at det kanskje kunne være selvsving ett sted i forsterkeren, rotet litt rundt på forumet her, å tror du ikke det allerede var nevnt selvsving i en av postene dine, alldeles fantastisk, tenkte jeg, åpnet opp MA'n og sjekket motstandene mot grid, og satte på noen 1w 12k motstander jeg hadde liggende. Helt fantastisk.
    Hører ingen pipinHar gått å hatt den irriterende pipingen i huset en stund nå, og jeg har tenkt en del på hva den kan være. Så begynte jeg å tenke at det kanskje kunne være selvsving ett sted i forsterkeren, rotet litt rundt på forumet her, å tror du ikke det allerede var nevnt selvsving i en av postene dine, alldeles fantastisk, tenkte jeg, åpnet opp MA'n og sjekket motstandene mot grid, og satte på noen 1w 12k motstander jeg hadde liggende. Helt fantastisk.
    Hører ingen piping lenger.

Jeg har også hatt noen harde tanker mot han Lampizator fyren, men jeg hadde egentlig ingen anelse om at du hadde litt de samme tankene, før jeg sjekket rundt på forumet i dag.

Jeg tør påstå at perspektivet er betraktelig forbedret med skikkelige grid-stop motstander, mellomtonen og diskanten kan kanskje virke mer påtrengende ved første umiddelbare lytt, men kanalseparasjonen høres bedre ut, og perspektivet er klart mer markant. Lettere å høre detaljer nå. Ingenting er egentlig høyere, bare tydligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja gratulerer med det fine resultatet. Vi ønsker en stabil forsterker uten høyfrekvens-innstråling eller høyfrekvens-oscillasjon. Så derfor skal grid-stopperne være der. Hvorfor i all verden brukte alle klassiske designere disse ? Selvsagt fordi de har en viktig funksjon.

Og ja, rent lydmessig åpner lydbildet seg - mere separasjon av instrumenter og klanger - man hører rett og slett mer informasjon i musikken. Du kan ellers regne med at 1/2W-motstander lyder en smule mykere enn de på 1W. Og selvfølgelig vil forskjellige karbon-typer ha sin særegne klang. Får du tak i antikke CC-motstander fra 30-årene kan jeg love en overraskende romantisk gyllen klang. Masse muligheter for den eksperiment-lystne. Idag har mange fabrikker gjenåpnet produksjonen av fine klangnøytrale karbon-komposisjons-motstander (CC-motstander), etter at ingeniør-ekspertene i alle år etter 1980 kunne fortelle hvor dårlige de var (til bruk i computere og følgelig til bruk i audio :shock.

Dessverre et faktum at visse DIY-idioter ("ingeniører") som f.eks. Lampizator gjør mye skade, av og til mer enn tilsvarende inkompetente hifi-journalister, når det gjelder å slakte rimelige topp-produkter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til krusk:
    Dette høres ut som min kombi av MA og RF82 før se ble innspilt.
    Det har forandret seg dramatisk ved innspilling.
    Lenge siden du kjøpte RF82?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig gjort som jeg ble fortalt - Siemens E81CC 3-mica, double getter, greyplate i kombinasjon med GE 5814A 3-mica, greyplate fra 50-tallet. Må bare takke Kjell B. nok en gang :-D Dette er absolutt beste kombinasjonen jeg har hørt. Mer trykk/styrke og bedre avstemt over hele registeret.

Det overrasker meg litt at det nå låter best i triode (bryter ned/lavest effekt) - mer konsert-følelse hvor det blir mer 3-D/dybde i musikken (dette var ikke tilfelle tidligere da det et "slør" som hindret musikken å komme skikkelig fram - måtte benytte pentode...) Er det dumt å benytte triode - sliter dette på disse releene?

GE 5814 ble bestilt hos Motron - alt gikk som smurt. Forsøkte meg på Allen_Bradley motstander der også men han hadde ikke. Derimot ble jeg anbefalt 60-talls Beyschlag (Kullfilm?) som han mente var minst like gode lydmessig som Allen Bradley. Er dette kjent for noen?

Er dette forresten rette topic å spørre om råd ved bytte av grid-stoppere???? Da kommer spørsmål om ikke lenege - helstpå rett sted:-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange fyldige svar!

Dette var jo gode nyheter, problemet kan løses

Forsterkeren ble kjøpt for ca 3/4 måneder siden på ebay av en ganske rotete selger, brukte bl.a. over en måned på frakt, kan godt være at det er "Lampizator-versjon". Hvordan finner jeg ut om den har grid-stoppere? Kjøpte disse rørene, som skulle være de du anbefaler kjell. Forøvrig er det veldig mye støy på det ene røret, og av og til forsvinner lyden helt, så har byttet tilbake til "default" 12AU7 rørene. Er det en midlertidig ting, eller burde jeg kreve et nytt rør fra nettstedet? De originale rørene er det enklere å ta bilde av enn å beskrive:
    12AT7:

12AU7:

Var som nevnt ikke merkbar forskjell mellom de originale 12AT7-rørene og de nye, er kanskje forholdsvis like rør?

Forsterkeren har vært brukt omtrent 2/3 timer hver dag, til film eller musikk, det skulle vel tilsi hvertfall 200 timers bruk. Høyttalerne kjøpte jeg brukt, og selgeren sa det var et slit å få de innspilt og at jeg var heldig som slapp det, så regner med at de har nok timer bak seg. Har gitt begge 12AT7 rørene en god del innspilling hver. Håpet også det var et "innspillingsproblem", derfor jeg har ventet så lenge med å poste...

Tviler på at MAen har for lite effekt, det er ingenting som minner om klipping ved høye lydnivåer. Klipschene har også 98 dB sensitivitet, så de skal ikke kreve mye guffe for å spille høyt. Er snakk om ca kl 10-11 på volumknappen (fra cd-spiller) i pentode før det begynner å bli ubehagelig.

Håper dette var detlajert nok info... Takk igjen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Fikk min XD-800MKII i dag.

Endelig! Tidlig Jul. Fikk min Music Angel i dag. For en lyd, imponerende rett fra esken.
    Denne har jeg kjøpt direkte fra fabrikken i Kina og ikke via Hong Kong så det bør jo absolutt være siste utgave. Eksport versjon i følge fabrikken uten at hva dette betyr er nærmere spesifisert.
    Det er umulig å lese hva som står på inngangsrørene men på shassiet står det gravert inn 12A7 og ECC85.

Tenkte la den stå å spille seg inn noen timer før ordentlig seriøs lyttetest men så langt er jeg svært fornøyd.

KT88 rørene er russiske men det er det kanskje på alle MA'er?

Vel, god kveld alle sammen,

Brewmaster

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

ja da er det nok siste versjon.... de har også forandret merkingav rør :grin:

hva var prisen der? har du en link?

Sitat Opprinnelig postet av Brewmaster
    Endelig! Tidlig Jul. Fikk min Music Angel i dag. For en lyd, imponerende rett fra esken.
    Denne har jeg kjøpt direkte fra fabrikken i Kina og ikke via Hong Kong så det bør jo absolutt være siste utgave. Eksport versjon i følge fabrikken uten at hva dette betyr er nærmere spesifisert.
    Det er umulig å lese hva som står på inngangsrørene men på shassiet står det gravert inn 12A7 og ECC85.

Tenkte la den stå å spille seg inn noen timer før ordentlig seriøs lyttetest men så langt er jeg svært fornøyd.

KT88 rørene er russiske men det er det kanskje på alle MA'er?

Vel, god kveld alle sammen,

Brewmaster

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rett fra Kina

Prisen var helt OK. Det er frakt som er dyrt.

Nå er det slik at de ikke snakker engelsk på fabrikken så jeg ordnet det hele gjennom slekt og venner. Nøyaktig pris har jeg ikke helt oversikt over ennå for siden minstekvantum med den type flyfrakt jeg kunne få var 100 kg så måtte jo kvoten fylles lett bedre opp dermed ble det to stykk. Fetteren min skal ha den andre så den pakka åpnes om et par dager. Spennende om de er like bra begge to.

Skal regne ut nøyaktig pris senere. Har en direkte og kjapp link nå iallefall så det blir nok flere MA produkter fremover. Kanskje en guttetur med fabrikkbesøk også... må jo drømme litt.

mvh
    Brewmaster

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange fyldige svar!

Dette var jo gode nyheter, problemet kan løses

Forsterkeren ble kjøpt for ca 3/4 måneder siden på ebay av en ganske rotete selger, brukte bl.a. over en måned på frakt, kan godt være at det er "Lampizator-versjon". Hvordan finner jeg ut om den har grid-stoppere? Kjøpte disse rørene, som skulle være de du anbefaler kjell. Forøvrig er det veldig mye støy på det ene røret, og av og til forsvinner lyden helt, så har byttet tilbake til "default" 12AU7 rørene. Er det en midlertidig ting, eller burde jeg kreve et nytt rør fra nettstedet? De originale rørene er det enklere å ta bilde av enn å beskrive ...

Ja det var jo klare opplysninger, bortsett fra at du sier det var en feil med det ene Siemens E81CC-røret så du bytter tilbake til "default" 12AU7 - E81CC er ikke et 12AU7, men et 12AT7, så du mener vel at du bytter Siemens tilbake til det 12AT7 som fulgte med ?

Du opplever klangbalansen ganske lik med begge 12AT7-typer - dette stemmer godt med at du såvidt jeg kan se har et Sylvania-rør med grønn skrift i 12AU7-posisjonene. Det er dette Sylvania-røret du hører nå og som gir en lyd du opplever som problematisk. Disse Sylvania-rørene dukker opp overalt, fordi de er billige, som igjen er forårsaket av at ingen med erfaring vil ha dem. Det er en veldig sterilt lydende militær/industri-versjon, som senere ble til disse enda dårligere USA "Philips ECG"-rørene (Sylvania) på 70/80-tallet - de dårligste NOS-rørene en kan tenke seg. Du må få deg noe annet så raskt som mulig.

Du bør bytte til et USA GE-rør med hvit skrift, gjerne det GE 5814A 3-mica jeg anbefaler - det vil nok bli en mye mer avslappet diskant og mer varme i nedre mellomtone. Motron har dette GE-røret - det finnes også på eBay av og til. Et billigere godt GE-rør er GE 5963 (hvit skrift). Men synergien blir ikke så god med det som med 5814A.

Det Siemens 12AT7 jeg anbefaler har en stram detaljert lyd kombinert med varme og dyp bass - den rør-magi 50-talls rørene er berømte for. Men pga stramheten må det ikke kombineres med et slikt "gneldrende" Sylvania-rør - da fremheves den uheldige Sylvania-lyden (istedenfor å maskere den). Den klangen du nå opplever med forsterkeren din stammer hovedsakelig fra Sylvania 12AU7 - og skulle du beholde Sylvania-røret måtte du finne et dyrt 12AT7 med gode maskerende egenskaper, men det lønner seg ikke, da Sylvania 12AU7 her på alle måter er et billig rør og du taper mye god musikk-opplevelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk litt surr i T-er og U-er der , mener selvfølgelig at jeg bruker de opprinnelige 12AT7-rørene, beklager. Er ikke merkbar forskjell mellom de opprinnelige rørene og siemens-rørene når det gjelder skarphet, har hatt lange lyttetester med begge parene Er som nevnt mye støy på det ene siemens-røret, kan det gå over av seg selv eller fikses eller bør jeg skaffe et nytt?

Da bestiller jeg nye 12AU7-rør, prøver å finne de du anbefaler.

Når det gjelder grid-stoppere, fins det noen link eller noe til hvordan man monterer de?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når det gjelder grid-stoppere, fins det noen link eller noe til hvordan man monterer de?

HVis du går inn på vår utmerkede rør-guide finner du et innlegg litt lengre ned med en oversikt m/linker over alle viktige tråder om Music Angel, inklusive gridstopperne - med bilder og det hele.

Ja hvis du bytter til det riktige GE 5814A (hvit skrift) kan jeg love deg en totalt annen lyd. Du kommer ikke til å kjenne forsterkeren igjen. Og vær klar over at gode NOS 12AU7 og 12AT7 finner du ikke til 50-100 kr. pr.stk. - det blir dyrere (eller brukte rør). Skal det absolutt være billig, så er GE 12AU7/5814A (da blir det ikke 3-mica) det beste valget, og igjen: med hvit skrift.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brewmaster

Nå er det slik at de ikke snakker engelsk på fabrikken så jeg ordnet det hele gjennom slekt og venner. Nøyaktig pris har jeg ikke helt oversikt over ennå for siden minstekvantum med den type flyfrakt jeg kunne få var 100 kg så måtte jo kvoten fylles lett bedre opp dermed ble det to stykk. Fetteren min skal ha den andre så den pakka åpnes om et par dager. Spennende om de er like bra begge to.

mvh
    Brewmaster

Ja dette må du fortelle mer om. Har du bekjente der nede som kan formidle bestillinger eller kan du hjelpe oss med et slags generelt bestillingsformular ?
    Behersker de kun kinesisk ?

Hvor eksakt ligger fabrikken ? Vi tørster etter mer info om folkene bak disse fantastiske produktene.

Kunne du fortelle mer om den/de eksport-versjonene som finnes av KT-88 forsterkeren.

Ellers kan jeg også kanskje selv ta kontakt med et rør-firma i Peking som jeg har snakket en del med og kjøpt NOS-rør fra - de sa tidligere at de kunne formidle bestillinger av Music Angel.

De versjoner som har vært levert fra HongKong hadde alltid Shuguang KT88-rør. Fint at topp-platen nå er merket ECC85 - det tilsvarer 6AQ8, 6N1 og mange andre 6V-rør. 12AT7 kan ikke brukes der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle åpne MA'n min for å gjør noen små modifikasjoner nå for 5 min siden. Holdt på å dette av stolen: MA'n min har drosler! Jeg var sikker på at den ikke hadde det!

Skrudde av drossel-husene for å se om jeg kunne oppdage hva slags sort det var, men jeg ser bare at ledningene forsvinner inn i noe sort gugge som er mykt når det er varmt, virker som det er noe tetningsmiddel av noe slag (for å hindre vibrasjoner?). Ser ut som om droslene er tilbake!

Ellers har jeg KT88-98 rør på MA'n her i huset, og det er jo kjempegreier. dette er vel samme rørene som Valve Art KT88 (Kt100)? Og de får jo gode kritikker overalt.

Skulle åpne MA'n for å sjekke om jeg merket forskjell på lyden om jeg endret verdiene på grid-stop motstandene, enda ikke kommet over sjokket. Droslene er tilbake! Ihvertfall i mitt eksemplar.

Edit:
    Høyere verdier på grid-stop motstandene gir bedre signal/støy forhold. Ellers er det liten forskjell mellom 10k og opp til 22k.

Edit2:
    Målte 19.5Ohm på hver av droslene, ganske nøyaktig faktisk. Husker ikke hvor jeg la det andre multimeteret mitt, så jeg får ikke målt H.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KaffiMann

Skrudde av drossel-husene for å se om jeg kunne oppdage hva slags sort det var, men jeg ser bare at ledningene forsvinner inn i noe sort gugge som er mykt når det er varmt, virker som det er noe tetningsmiddel av noe slag (for å hindre vibrasjoner?). Ser ut som om droslene er tilbake!

Ja det er jo kjempeflott det der med droslene. For å være 100 % sikker på at det er drosler må vi ha en måling med induktansmeter - hvor en av ledningene loddes løs - og så måles både induktans (i Henry) og motstand i ohm. De gamle målte 0,5H og 30 ohm.

For å tidfeste dette nye med drosler - når tid gikk ditt ex fra HongKong ?

Ja utgangsrørene er de gode KT88-98. Disse har vært med hele tiden i leveransene fra HongKong.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål som ikke har med drosler å gjøre :P

Jeg kjøpte for ikke lenge siden en brukt MA XD800MKIII.
    Den er nå tatt i bruk som effektforsterker på frontene mine, og har funket veldig bra.
    Men nå i det siste har jeg merket at det av og til spraker i høytalerne.
    Det skjer ca en gang om dagen, og sprakingen varer i et par sekunder for så å bli helt borte.
    De første gangene dette skjedde kunne jeg fremkalle problemet ved å ta på de svarte "boksene" som stikker opp av forsterkeren (ikke vet jeg hva det heter :P), men når skjer det ikke lenger noe når jeg gjør det.

Er det noen som kan si meg hva som kan forårsake dette?
    Det har foreløpig ikke vært noe stort problem, men jeg vil nødig plutselig sitter med skjegget i postkassa.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Standard procedure: Du strammer rørsoklene (små-rørene), se rørguiden.
    Det du beskriver tyder på dårlig kontakt et sted. Og så må du holde klar oversikt - er problemet i en av kanalene (hvilken ?) eller begge ? Kontakt eventuelt også selger for info.

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bruktpris

hei,
    hva er riktig å ta for et music angel eksemplar? skal selge min nå, og lurer på hva jeg skal legge den ut for...

Side 42 av 176 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •