Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 176 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 3515
    Newcomer stein_k sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tortrix
    Jeg har Dali Concept som jeg kjører på 4ohms-utgangen. Har det noen betydning om jeg flytetr til 8-ohm?
    Hei, jeg bruker 8 ohm's kontaktene på alle høytalere jeg har prøvd med, synest det låter med mest fylde og punch.

Det gjør ikke noe om høytalerne er på 4 eller 8 ohm, forsterkeren tar ingen skade av det.

Så prøv det, jeg vil tro du blir overrasket over resultatet.

Mvh
    Stein

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bare bekrefte det stein_k nevner. Byttet fra 4 til 8 ohm utgang på MA og det gjorde mye med lyden. Bedre kontroll - men ikke bra nok på alt...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare rette en solid takk til alle her på denne tråden.
    Jeg har lest i timesvis hver dag i en uke nå. Har null peiling på rør fra før av, men har funnet ut at jeg sannsynligvis har gått glipp av noe stort her.
    Derfor er det nå nok en MA på vei fra Hong Kong til Norge, og jeg er spent som bare det.

Takk igjen til alle som har bidratt til å forberede meg på hva som venter meg når pakken fra asia ankommer, på godt og kanskje vondt.

Vi snakkes garantert folkens!

Newcomer rovers sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har også lurt på å bestille en ma, men har alle ma denne "wood" look a like på sidene??
    Synes ikke det er særlig pent.....:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Kinesiske Rørforsterkere

Hei,

Noen som har fått prøvd denne enda?
    MEIXING MINGDA MC368B-90

Syns den så veldig spennende ut å valgte å prøve meg på en slik.
    Har hatt en Yaquin MC100B som jeg synes var helt ok med tanke på lyd
    men desverre likte ikke kona de grønne trafoene.
    Forskjellen på disse forsterkerene er vel i første omgang at Meixing har valgt å "hard-wire" alle ledninger internt.Dette skal ifølge kjennere være en bedre løsning enn de med printkort overføringer.
    Forsterkeren er et nydelig stykke Design som jeg håper låter godt.

Kan noen her gi et lytteintrykk av den?

Hilsen,
    Bjørn

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har delvis fulgt med denne tråden, og tenker på å gå rør-veien med mine Klipsch jeg også :-D

Har i dag et par RF-82, og vurderer MA som effektforsterker. Hvordan vil denne klare seg både som musikkformidler og i hjemmekinosammenheng? Er det nok "pulver" i denne til kinobruk også? Har i dag en Yamaha rx-v1800 som gjør jobben godt, men mye vil ha mer :-D Har vurdert Parasound m.fl., men er veldig nysgjerrig på denne magien som så mange skryter av med Klipsch og rør kombinasjonen.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har RF82 selv og har hatt MA'en en stund nå. Det er en fantastisk forsterker og passer utrolig bra til RFene. Skal ha en til med tid å stunder.
    Eneste ankepunktet mitt er varmeutvikling. I et relativt lite kinorom så kan det fort bli i varmeste laget.
    Kjørte Rotel på mine Klipsch tidligere og jeg mener vi snakker Natt og Dag i forskjell:-)

Lykke til med valget.

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres knall ut Spørs om det blir en MA eller to for å mate RF'ene da gitt. Hva yter MA i brokoblet tilstand, forresten? Jeg ser på varmen som en positiv sak nå som vi nærmer oss vinteren

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har et bud inne nå på e-bay leshele. forsterkeren har navn som følger:

4 x KT88 Stereo Integrated Amplifier XD-SE Series Version 2 - 2006 Modified Version

er dette en brukbar versjon av engelen? og evt. hva kan jeg gjøre for å modde den til det beste den kan være, forslag til små-rør etc. har litt erfaring med loddebolten og. skal ha 1 stk, så brokobling er ikke aktuelt.
    en annen ting er at hvis den nye versjon 3 er bedre så er det vel kansje lurt å heller gå for den..?

svar mottas med takk

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er litt rotete markedsføring hos noen av leverandørene - de benytter til dels gamle bilder og spesifikasjoner, men det viser seg i praksis at alle får den samme modellen, nemlig den siste, XD-800 MKIII. Og denne i aller siste versjon. Vi har jo identifisert minst 5 versjoner av MKIII i løpet av et par års tid.

Du får trolig den aller siste - den med 6N1 i inngangen. Du får berette litt når du får den. Ingen modifikasjon er nødvendig, men mods kan bringe den opp på et høyere nivå lydmessig.

Newcomer MacBeth sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Music Angel som effektforsterker?

Er det noen som bruker Music Angelen som effektforsterker (til fronthøyttalerene) i et hjemmekinoanlegg? Jeg forsøkte igår, men fikk ingen lyd ut av fronthøyttalerene. Koblet pre-out fra en NAD 751 surroundforsterker til MA sin AUX-inngang. Blir det rot siden både MA og NAD begge har volumkontroller?

Går dette i det hele tatt an, eller må man investere i en MA XD-8502AIII?

(Tube Amp online shop - YAQIN, MHZS, XDSE, EL34, KT88, 300B, 845, 2A3, Valve, Amplifier, CD Player under Power Amplifier)

Newcomer MacBeth sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min MA fra leshele for rundt en ukes tid siden. Det var den siste modellen med 6N1-rør. Du KjellB, du nevnte i et annet innlegg at du kunne kjøre både 6 og 12 volts rør fordi du har adapter. Kan du si litt nærmere om slike adaptere?

Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Det er litt rotete markedsføring hos noen av leverandørene - de benytter til dels gamle bilder og spesifikasjoner, men det viser seg i praksis at alle får den samme modellen, nemlig den siste, XD-800 MKIII. Og denne i aller siste versjon. Vi har jo identifisert minst 5 versjoner av MKIII i løpet av et par års tid.

Du får trolig den aller siste - den med 6N1 i inngangen. Du får berette litt når du får den. Ingen modifikasjon er nødvendig, men mods kan bringe den opp på et høyere nivå lydmessig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBeth
    Er det noen som bruker Music Angelen som effektforsterker (til fronthøyttalerene) i et hjemmekinoanlegg? Jeg forsøkte igår, men fikk ingen lyd ut av fronthøyttalerene. Koblet pre-out fra en NAD 751 surroundforsterker til MA sin AUX-inngang. Blir det rot siden både MA og NAD begge har volumkontroller?

Går dette i det hele tatt an, eller må man investere i en MA XD-8502AIII?

(Tube Amp online shop - YAQIN, MHZS, XDSE, EL34, KT88, 300B, 845, 2A3, Valve, Amplifier, CD Player under Power Amplifier)

Det går helt fint.

Bare sett volum MA fast på kl. 11, så blir den et fint stereo slutt-trinn.
    Noen av oss her i Tromsø benytter den slik sammen med en vintage Pioneer SA-900 som preamp (vi har anskaffet flere ex av denne typen).

Særlig den siste utgaven av MA med lavere støynivå og inngangsrør med lavere forsterkning passer flott som rent effekt-trinn. Får du ikke lyd må det være en feilkobling et sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pre out

Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg kan lage til pre out på engelen min? Trenger en step by step veiledning da jeg ikke er så elektrisk av meg

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dynamic precision
    Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg kan lage til pre out på engelen min? Trenger en step by step veiledning da jeg ikke er så elektrisk av meg

Du mener altså pre out som reguleres av volum ?
    Da er det bare å lage en 10x spenningsdeler på f.eks. 10 kohm til 1 kohm etter høyttalerutgangene, så har du en volumregulert line out.

Lodd de to motstandene i serie og sett dem mellom pluss og minus høyttalerutgang. Ta ut signal mellom 1 kohm og jord (minus). Sett helst også 100 ohm i serie etter jord (ground lift).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Du mener altså pre out som reguleres av volum ?
    Da er det bare å lage en 10x spenningsdeler på f.eks. 10 kohm til 1 kohm etter høyttalerutgangene, så har du en volumregulert line out.

Lodd de to motstandene i serie og sett dem mellom pluss og minus høyttalerutgang. Ta ut signal mellom 1 kohm og jord (minus). Sett helst også 100 ohm i serie etter jord (ground lift).

Var det jeg mente ja Er det mulig og bruke potmeter her så jeg kan justere alt etter hvilke effekttrinn som blir brukt?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dynamic precision
    Var det jeg mente ja Er det mulig og bruke potmeter her så jeg kan justere alt etter hvilke effekttrinn som blir brukt?
    Ja, 10K, dette istedenfor de to motstandene. Gjerne 1K i serie fra pluss-utgangen som sikring mot kortslutning/uhell. Potmeteret plasseres så mellom 1K og jord.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    macbeth. så forsterkeren fra leshele hadde 100% finish og alt virket perfekt?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenker litt på svenske xtz 99.36 i spann med engelen. noen som har en formening om eller har prøvd denne kombinasjonen. de har en følsomhet på 90db,og går vel for å ikke akkurat være lettdrevne
    klipsch blir jo anbefalt en masse her i tråden, den høye følsomheten er vel bl.a grunnen?
    vurderer også andre typer som polk, monitor audio etc

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også bestilt fra leshele så jeg er spent på hva jeg får i posten, nå er vel ingen av versjonene skit så d går nok fint

Side 36 av 176 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •