Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 176 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 3515
    Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tja, hva er vitsen med å ikke spare ytterligere?

Er det b-varer hos leshele altså?

Står jo: 100% garantert ny.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så er min egen nye Music Angel ankommet. Og folkens, dette er den beste av dem alle ! Mere autoritet, og samtidig samme musikalske mellomtone som før - akkurat et lite dytt i riktig retning lydmessig. Den er nok blitt litt mer mekanisk solid hvis man skuer på findetaljene, men har akkurat samme utseende som før. Sus-nivået virker betyderlig lavere.

Mitt ex har topp-plate merket med 12AT7, men det sitter altså et billig kinesisk 6N1 der med annen sokkel-kobling. Jeg har adaptere og kan derfor spille valgfritt med rør som har 12AT7 eller 6N1 type sokkel.

Med de medfølgende rørene spiller forsterkeren flott, men litt mer kompakt og sammentrengt i lydbildet enn de gode gamle englene. Det er det medfølgende GE 5963-røret (en long plate ECC82-variant) som redder situasjonen, selv om 6N1 absolutt ikke er noe dårlig rør. Men kuren er super-enkel - istedenfor 6N1, sett inn et billig RFT ECC85 fra 1970's og lyden stiger til nye høyder. NB! ECC85 passer direkte inn istedenfor 6N1, ingen endring er nødvendig.

Mine RFT-rør er merket Siemens. Siemens-rør etter 1970 ble gjerne produsert av østtyske RFT.

Konklusjon: Denne forsterkeren trenger absolutt ikke moddes - men undertegnede vil vel senere sette inn drosler og noen flere grid stop-motstander.

Dette var bare første kvelden - jeg kommer tilbake senere med en liste over flere passende 6 volt-rør.

Bildet nedenfor:
    Siemens-RFT ECC85

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Tja, hva er vitsen med å ikke spare ytterligere?

Er det b-varer hos leshele altså?

Står jo: 100% garantert ny.
    Ja det var det jeg også så. De selger vel ikke returvarer som "100%garantert ny"?

Men er det det NR står for?

og Kjell.B: Som ungdom har man ikke ubegrenset med penger

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomp

Hmm, ja - et godt poeng. Jeg tenkte på at man ikke skal bli skuffet. Det må jo være en grunn til prisforskjellen. Dette er kinesere - de gir ikke noe bort gratis. Men kjøp ihvertfall Music Angel og bytt ut 6N1 med de billige RFT (Siemens) ECC85 - så har du en billig og GOD rørforsterker.

Mitt ex fra on9mart ser flott ut og var pakket virkelig solidt inn i isopor, m.m., og med rørene liggende i fordypninger i et separat pent etui m/skumplast. Transportskade utelukket.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Konklusjon: Denne forsterkeren trenger absolutt ikke moddes - men undertegnede vil vel senere sette inn drosler og noen flere grid stop-motstander.
    Kan ikke si noe annet enn at jeg er mektig spendt på hva du kommer frem til når du begynner å modde den :-D

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Trodde egentlig at on9mart og leshele var akkurat det samme, når jeg har handlet direkte hos on9mart sin web side, har jeg fått mail fra :
    leshele@on9mart.com

og fått beskjed om viss jeg lurer på noe kan jeg sende mail dit viss avsender adressen var : sales-ebay@on9mart.com

Tror ikke prisforkjellen blir så stor når du har fått 2 streker under regnestykke...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B-vare

Ser den ene adressen var til en auksjon... der kan man jo ha flaks og få billig, men er vel ingen garanti..... kan også "make offer" på den andre selv om den har fast pris....

min erfaring er: får man noe veldig billig der, sender de det som Kjell sier er B-vare, har selv opplevd dette, jeg tok make offer og fikk tilslag på en forsterker som egentlig var veldig dyr, forsterkeren låter perfekt men har en skade på ene beinet... kun cosmetisk .... men tror de shipper unna slike varer der prisen er lavest, handlet dirkete i webshoppen til om9mart, fikk strøken forsterker godt pakket etc...

Newcomer Willy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min MA etter tilslag på auksjon på on9mart. Relativt rimelig vil jeg tro, 220 dollar pluss frakt og forsikring. Mistanken om at dette er en b-vare kommer jo naturlig etter prat om dette på forumet.
    Imidlertid finner jeg ingen feil ved MA'n og forsendelse og rørbestykning er helt lik beskrevet i Kjell B's siste. Håper og tror at man fortsatt kan få bra varer selv etter heldig kjøp på auksjon.

Det som er det viktigeste er jo at lyden er bra, og den faller for min del mer og mer i smak. Regner med at min tid som eier av transistorforsterker er slutt og søket etter passende rørbestykket riia-del er i gang.

Venter nå på resultatet av Kjell B's eventuelle modifisering av han siste MA. Selv om man er fornød så kan det jo kanskje hende at det kan bli enda litt bedre til og med for en billig penge.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomp
    Ja det var det jeg også så. De selger vel ikke returvarer som "100%garantert ny"?

Men er det det NR står for?

NR i eBay-auksjoner står for No reserve, altså ikke noe minimumsbeløp. Rettnok er jeg høggsikker på at de har en kompis som legger inn et minimumsbud i løpet av auksjonen dersom de synes det er nødvendig...

Bernt K

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den strøken og alt virker så er den sikkert ikke det....

Sitat Opprinnelig postet av Willy
    Fikk min MA etter tilslag på auksjon på on9mart. Relativt rimelig vil jeg tro, 220 dollar pluss frakt og forsikring. Mistanken om at dette er en b-vare kommer jo naturlig etter prat om dette på forumet.
    Imidlertid finner jeg ingen feil ved MA'n og forsendelse og rørbestykning er helt lik beskrevet i Kjell B's siste. Håper og tror at man fortsatt kan få bra varer selv etter heldig kjøp på auksjon.

Det som er det viktigeste er jo at lyden er bra, og den faller for min del mer og mer i smak. Regner med at min tid som eier av transistorforsterker er slutt og søket etter passende rørbestykket riia-del er i gang.

Venter nå på resultatet av Kjell B's eventuelle modifisering av han siste MA. Selv om man er fornød så kan det jo kanskje hende at det kan bli enda litt bedre til og med for en billig penge.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min av leshele på ebay og fikk varen pent pakket inn som nevnt her. B-vare eller 2. sortering er vel kun skjønnhetsfeil eller åpnet vare, så har ingen noe praktisk betydning.
    Jeg er fornøyd

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Glemte å si at min siste Music Angel er totalt støyfri ved på- og avslag av strømmen. Altså ikke noe smell i høyttaleren (96 dB følsomhet). Absolutt helt tyst !

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min lager ikke lyd når jeg skrur den på. Heller ingen sus, selv når jeg hører helt ved elementet.
    Den lager kneppelyd når jeg skrur av. Det ser ut til at den lyden blir kraftigere jo lengre forsterkeren har stått på... Kan dette elimineres?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har også blitt mer lydløs ettervert, fortsatt uten modding , sikkert noe som må gå seg til.....

mvh
    Finn

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min lager eit "plaff" i HT ved avslag, men ikkje spesielt høgt dersom eg vender til triodedrift før avslag(speler mest i pentode). Den svake susinga og tidvise høgfrekvente pip har avtatt i det siste. Dette var aldri eigentleg eit problem, då vi snakker om svært svake ulydar(dvs. aldri hørbart ved spilling), men all reduksjon av støy er jo bra.
    Min MA er heilt umodifisert, forresten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så langt kjempefornøyd med min MA, men har etterhvert oppdaget et ørlite "problem";

Når jeg spiller musikk med mye "luft" - som f.eks. blues, jazz, rolig country og noe klassisk er lyden virkelig bra. Så fort jeg setter på hardere musikk - rock, metal etc. (gode gamle ACDC, Led Zeppelin ml.) virker det som om noe av lyden blir "slukt" og forsvinner. Jeg klarer ikke å få den samme fine klangen og oppløsning som med roligere musikk.

Er det noen som har opplevd det samme, eller som har noe teori på hva dette skyldes?

Er det MA som ikke har krefter nok, rør-forsterker generelt som ikke takler så mange inputs på en gang, eller høyttalernes evne til å håndtere signalene (dette funket faktisk bedre tidligere da ht var koblet til transistor forsterker...)

Håper på noen ideer..:neutral:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva slags HT bruker du?

Har ikkje opplevd dette, mine Klipsch speler med meir innleving enn nokon gong, alt frå Bach til death metal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Dali Evidence 470, 90db, 4ohm. Lyden er som sagt flott med rolig musikk men "noe" henger ikke med når mye lyd skal ut samtidig...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen erfaring med Dali sjølv, men meiner det har vore nemnt at mange rørforsterkarar ikkje er så glade i 4ohm? Men er ikkje sikker på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt merke til det samme selv Merce. Ikke lett å ha for variert musikksmak

Jeg har Dali Concept som jeg kjører på 4ohms-utgangen. Har det noen betydning om jeg flytetr til 8-ohm?

Side 35 av 176 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •