Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 176 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 3515
    Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Med 3-5 MA så kan du nok hive ut evt. andre varmekjelder i rommet, ja.

Kan gå god for komboen MA+Klipsch, sjølv om eg ikkje har prøvd nokon "store" Klipsch sjølv(kjører RB-61). Vert nok utskifting til større HT etter kvart, anten større modellar frå RF-serien eller aller helst noko Klipsch Heritage om eg plutseleg blir rik(usannsynleg, mao.).
    tja.. ikke helt enig i at den blir så veldig varm da... hvertfall samenlignet med andre rørforsterkere...

MEN at den er en god match til Klipsch det er jeg enig i! Jeg hadde besøk av noen som ville høre på Cornwall for litt siden, og da var min Almarro ute av drift:cry: , så jeg måtte bruke MA... La meg si det slik: De var nok litt over middels imponert! ;-)

Har også brukt den på RF82 med hell.

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    tja.. ikke helt enig i at den blir så veldig varm da... hvertfall samenlignet med andre rørforsterkere...
    Det er mulig den ikke er varm i forhold til andre rør-forsterkere, men den er varm i forhold til kald

Dersom man tar 5 MA`er (eller 5 andre rør-forsterkere for den saks skyld) inn i lytterommet mener jeg man bør ihvertfall ha tenkt godt igjennom ventilering. Jeg kunne ihvertfall ikke ha hatt det i mitt rom

Newcomer Archdevil sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Men som sagt.... noen som har prøvd bi-amping?
    Btw.... Kjellerstua er vinklet og ca. 30 kvadrat med bar og tappetårn, så varmen er bare en fin unnskyldning for å tappe seg en duggfrisk.....
    Øl er godt... nammenam :-D

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 3 stykker MA KT 88, jeg synes ikke at de varmer opp rommet nevneverdig i løpet av en film, ca 2 timer. Om man sitter å spiller en hel dag mens sola steker så kan det vel bli anneledels, men det har jeg ikke prøvd. Ser kun film jeg.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vinner man mye på å biampe 2stk av de MA KT88 integrerte ? på fks et par klipsch RF82..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tipper ett sett kt88 er plenty til rf82

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Lurer på om jeg da skal legge Ma Rs6 på hylla, og heller bare kjøpe klipsch RF82 med MA Kt88. Godt og billig..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å bytte ut mine Dali Evidence 470 og har kikket på Monitor Audio RS6 og Klisch RF 82 jeg også. Er spent på valget ditt, fint med tilbakemelding om hvordan velget låter!:-D

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok bestemt meg utifra hvordan jeg vil dele ut casha..

Kjøper klipsch Rf-82 og en MA KT88 integrert forsterker. Også skaffer jeg like etter en Svs sub. (regner med at man kan koble sub til Music angel Kt88?)

Blir kjøpt når sommerjobben er ferdig her, og skal nok kjøpe alt brukt tenker jeg, men skal si ifra når ting er på plass og dele erfaringer.

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Har nok bestemt meg utifra hvordan jeg vil dele ut casha..

Kjøper klipsch Rf-82 og en MA KT88 integrert forsterker. Også skaffer jeg like etter en Svs sub. (regner med at man kan koble sub til Music angel Kt88?)

Blir kjøpt når sommerjobben er ferdig her, og skal nok kjøpe alt brukt tenker jeg, men skal si ifra når ting er på plass og dele erfaringer.
    Er ingen subutgang(eller nokon form for utgang) på Music Angel(i alle fall min modell), så sjekk at SVS'en har HT inn/ut-kobling.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    burde vel gå det ? hvordan kobler man det da forøvrig ?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, ser bra ut.

Du må rett og slett berre koble HT-kablane via high level-terminalane oppe til venstre på panelet, går nok litt ekstra kabel, men det skal ikkje bety noko.

Tar forbehold om at eg aldri har brukt ei slik tilkobling sjølv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Ma'en en stund nå og er fornøyd med lyden. Med unntak av litt knattring ved noen sanger. Samt at gir fra seg et lite brak når jeg skrur den av, uansett om jeg har skrudd ned volumet eller vridd omdreieren på en annen kanal. Hva dette skyldes vet jeg ikke, men spilt så altfor mye så kanskje ikke rørene er ordentlig innbrent.

Men nå over til det jeg lurer på. Per dags dato bruker jeg MA som integrert forsterker sammen med MHZS cd88e og Monopulse 42A høytalere, men jeg vurderer å gå til innkjøp av en forforsterker og bruke MA kun som effektforsterker. Jeg har tenkt litt på Huldra 10 eller Music Angel Marantz 7 preamplifier. Hva bruker dere andre? Hvilke erfaringer har dere med for/effekt kontra integrert?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pretzel_logic
    Samt at gir fra seg et lite brak når jeg skrur den av, uansett om jeg har skrudd ned volumet eller vridd omdreieren på en annen kanal. Hva dette skyldes vet jeg ikke, men spilt så altfor mye så kanskje ikke rørene er ordentlig innbrent.
    Skru over i triodedrift før du skrur av(ned-posisjon på brytaren bak). Det kjem fortsatt eit lite "poff" i HT når eg skur av, men ikkje det høge smellet som eg fekk dei første gangane.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest hvor fornøyd alle er med MA, må jeg bare ha det selv
    Er det noen som har prøvd disse:
    Pair Mono Block King Tube "KT88" Power Amplifier
    Frister mer med monoblokker, så hvis disse er like bra, blir det nok de.
    Har Klipsch RF5, så jeg regner med det fungerer bra sammen?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ville det gått å kjørt RF-63 med en MA KT88 integrert ? ville det blitt en god match og ville man klart å kjørt RF-63 helt greit ?

Er i tvil om jeg skal gå for RF-82 eller RF-63..

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-63 har vore lufta tidlegare i tråden, meiner å hugse at "those in the know" konkluderte med at RF-63 er i meste laget for MA. Kanskje bi-ampe? Tør uansett ikkje gje noko konkret svar på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå over til det jeg lurer på. Per dags dato bruker jeg MA som integrert forsterker sammen med MHZS cd88e og Monopulse 42A høytalere, men jeg vurderer å gå til innkjøp av en forforsterker og bruke MA kun som effektforsterker. Jeg har tenkt litt på Huldra 10 eller Music Angel Marantz 7 preamplifier. Hva bruker dere andre? Hvilke erfaringer har dere med for/effekt kontra integrert?[/QUOTE]
    Jeg har selv prøvd huldra 10 på min engel.Spiller nå med en tr1000, som jeg liker bedre.synes den er litt fyldigere. se ellers denne tråden; http://avforum.no/forum/vinyl/71650-...e-vintage.html og denne http://avforum.no/forum/vintage-audi...r-preamp.html:)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MA (KT88) som effektforsterker

Takk for flott tråd ! Ble så nysjerrig på denne forsterkeren at jeg bare måtte ha den. Jeg har en forforsterker med fjernkontroll (Ming-da MC2A3) som jeg er meget fornøyd med, og trenger derfor kun MA'en som effekt-trinn.
    Har noen der ute en ide om jeg kan koble meg inn en plass for å by-passe forforsterker i MA'en, eller er det bare å bruke en av linje inngangene ?
    Ser for meg at det kan være noe å hente lydmessig om jeg utelater hele eller deler av forforsterkeren i MA forsterkeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er ingenting å by-passe i Music Angel.
    Forsterkeren er kretsteknisk en ren effektforsterker, men designet med såpass høy følsomhet at den kan benyttes som integrert forsterker.

Så i signalveien står det inngangsvelger og volum først og så kommer hele elektronikken.

Du stiller volum ned til ca. kl 11 og så har du et pent sett dual mono effektrinn.

Side 32 av 176 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •