Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 176 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ebay er også en bra og billig måte å kjøpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vant jeg budrunden på en engel på ebay. 110 pund.
    (Selgeren leshelle)

Noen som har erfaring med fraktmetoden: Surface 5-7 week delivery.
    Regner med at den blir sendt med fraktskip når de blir fulle. Kan vel ta sin tid før jeg får den.

Alternativt blir det med fly noe som koster 600,- kr mer. (5-10 dager)

Newcomer stein_k sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny forsterker, tror ikke du vil angre på det kjøpet.

Har kjøpt fra leshelle jeg og, og det har aldri vert noe problemer med det, bare positive erfaringer.

tror ikke de sender med surface mail til norge, bare flypost, er nok sikrere og få sent den med fly og..

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corcky
    (Selgeren leshelle)

Regner med at den blir sendt med fraktskip når de blir fulle. Kan vel ta sin tid før jeg får den.

Må vel vere verd 600,- å få den i løpet av ei uke, heller enn 1 1/2 mnd?

Når eg bestilte frå on9mart vart det forresten automatisk airmail.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Selgeren leshelle)

Jeg kjøpe av leshele på ebay som er samme som hi-end.on9mart.com.
    Fikk den for 117dollar pluss frakt. Da pakken ble for tung så må de sende den med UPS og da fikk jeg den på ca. 1 uke. Forsikring og tracking følger også med. Alt-i-alt fikk jeg den for ca.2600kr

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk for air mail ja. Ble rundt 2700,- inkl frakt. Så da er det bare å vente.

Noen formening om denne klarer å drive B&W DM683 greit?
    Er på utkikk etter høytalere i samme slengen. Rundt 10 000.
    Skal stå på en liten hybel på rundt 12 kvadrat så bassporter foran er å foretrekke.

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk for air mail ja. Ble rundt 2700,- inkl frakt. Så da er det bare å vente.

Noen formening om denne klarer å drive B&W DM683 greit?
    Skal stå på en liten hybel på rundt 12 kvadrat så bassporter foran er å foretrekke.
    Jeg har ikke hørt selv, men en kompis har prøvd engelen på et par DM603(?) 2-veis saker, ikke helt sikker på modellbetegnelse.
    Og der låt det ikke noe serlig, B&W skal ha strøm....

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale Monitor Audio RS6. En god match, og rimelig lettdrevne. Bassport både foran og bak. Bruker de selv i et relativt lite rom med hell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min MA et par uker nå og lyden blir bare bedre og bedre. Det eneste som ikke blir bedre er den tidligere omtalte pipelyden. Jeg har også denne i venstre kanal, later til å øke proporsjonalt med volumet og kan beskrives som "lyden av ei lyspære som er iferd med å gå - noe høyere frekvens".

Pipingen kommer støtvis når forsterkeren er varm. Jeg har forsøkt å ta opp og sette på plass igjen små-rørene et par ganger og innbiller meg at frekvensen/volumet er endret (lavere). Er det noen som kan komme med et råtips om hva dette skyldes og hva som skal til for å få dette vekk?

Til corcky: Spiller på Dali Evidence 470 (9o db - refleks bak), benytter 8 ohms utgangene. Dette låter etterhvert ganske bra. Forsterkeren har krefter i massevis til å drive disse. Spiller klart, rene toner og varm klang. Bassen henger greit med og mye strammere enn da disse spilte med NAD. Gir jeg litt volum åpner det hele seg mer og bassen blir mer definert.

Kan allikevel tenke meg enda mer luft/åpenhet i toppen og kanskje enda strammere/klarere definert bass. Tror dette kan endres med andre små-rør. Noen som har tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket nærmere på MA'en for å forsøke å se hvilke rør jeg har. Fant ut at røret lengst til høyre i front er merket Hewlet Packard et eller annet? høres ikke ut som noe av de tidligere omtalte her akkurat...

Videre viste det seg at ved å rugge forsiktig på KT 88 rørene så var det en slakk i sokkelen på rør nr.2 fra venstre. Røret sitter godt i sokkelen, men sokkelen virker litt løs. Kan denne skrus til på noen måte? Kan dette ha noe med pipelyden å gjøre? Håper ikke sokkelen sitter på et print - da må det vel loddes?

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener det står tidligere i denne tråden at noen ble kvitt pipelyden ved å bytte til nye rør.
    KjellB mener jeg også skriver at det er mulig å stramme opp klemmene i sokkelen ved å bende forsiktig med en liten skrutrekker.Da må du selvsagt skru av power først.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merce
    Kikket nærmere på MA'en for å forsøke å se hvilke rør jeg har. Fant ut at røret lengst til høyre i front er merket Hewlet Packard et eller annet? høres ikke ut som noe av de tidligere omtalte her akkurat...

Videre viste det seg at ved å rugge forsiktig på KT 88 rørene så var det en slakk i sokkelen på rør nr.2 fra venstre. Røret sitter godt i sokkelen, men sokkelen virker litt løs. Kan denne skrus til på noen måte? Kan dette ha noe med pipelyden å gjøre? Håper ikke sokkelen sitter på et print - da må det vel loddes?
    Har ikkje gjort noko anna inni min enn å ta bilde av pre-delen, men det verker som soklane kun er festa på printet, ergo verker dei litt lause, pga. fleksibiliteten i printet. Men eg har som sagt ikkje sett nærare på det.

KjellB har vel ellers påpeikt tidlegare her at nye rør(dvs. KT88-røra som følger med enegelen) kan gje litt ulyd frå seg i eit par veker, før dei er spilt inn/innbrent. Min er vel ca. ein månad gamal no, eg hadde og litt svak susing/tidvis knitring i HT, det er vekke no.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei, de store KT88-rørene skal være litt løse - det er klemmene i sokkelen som ligger fritt i forhold til den keramiske sokkelen. Ledningene på undersiden er loddet fast i disse klemmene, og klemmene sitter godt i rørpinnene. Så alt er som det skal være. Men man kan godt stramme litt der hvis man vil. Og hvis røret skyves godt ned, vil det virke som om det sitter mere fast.

Dette har nok med varme-avledning å gjøre - de store effektrørene skal gi varmen ut i rommet, ikke ned til elektronikken.

Små-rørene skal derimot sitte fast vha klemmene som pinnene sitter i.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun ett av de store rørene som er løsere enn de andre. Dette sitter vel som nevnt nr. 2 fra venstre og går vel på venstre kanal? Det er her pipingen kommer. Kan dette ha sammenheng? Hvordan skal jeg gå fram dersom sokkelen må festes bedre?

Flere grønnskolling-spørsmål (:???: ): Ett av de store rørene ser ut til å ha et slags blå-skjær i seg når dette er varmt. Er dette normal? Videre er det veldig svak gløding i 12AU7-rørene under drift - sett i forhold til de øvrige rørene. Nok en gang - normalt?

Dersom pipingen ikke gir seg, og det ikke skyldes de store rørene må jeg vel bytte små-rørene. Hvor finner jeg disse tilsalgs og hvilke typer kan jeg benytte? Har lest "små-rør guiden" men når jeg søker litt på nettet finner jeg så mange forskjellige betegnelser på rør at jeg blir usikker på om disse er de samme som er beskrevet i guiden. (Kikket selvsagt på anbefalte komboer).

Bær over med meg...:-D

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere grønnskolling-spørsmål (:???: ): Ett av de store rørene ser ut til å ha et slags blå-skjær i seg når dette er varmt. Er dette normal? Videre er det veldig svak gløding i 12AU7-rørene under drift - sett i forhold til de øvrige rørene. Nok en gang - normalt?
    Er grønnskolling sjølv, men kan svare på det eine. 12AU7-røra gløder betydeleg svakare enn dei øvrige, ja.

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det skal lyse litt blått i KT88 og 12AU7 gløder svakere enn 12AT7
    Her er et bilde av min "Engel" tatt i mørket...

Og et nærbilde av ECC81(PhillipsMiniwatt 1947)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker alle sammen! Godt å se/høre at tingenes tilstand trolig er som de skal være. Bildene taler for seg selv - vakkert:-D

Ser at du har blåskjær i alle rør, jeg har kun i ett. Som nevnt tidligere er dette en helt fremmed verden for meg og spørsmålene popper opp som paddehatter. Antar at det er normalt at ikke alle rør ser like ut under drift - er grunnen til dette innspillingstid, spenning eller rett og slett tilfeldig?

Særdeles takknemlig for all hjelp og tilbakemeldinger - lettere å sove godt på natta da...:-D :-D

Newcomer Archdevil sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm.

Det ser unektelig ut som om rør er "in" hos enkelte. Jeg vurderer selv, etter mye lesning, å gå til innkjøp av 3 stk MA'er. Tanken var å bi-ampe frontene. Dvs en til hver RF-7 og en til RC-64 senteren. Leser mye om at brokobling med trafoer å plystreflenser og gudveithva skal være bedre enn bi-amping. Siden jeg hverken er noe el. geni eller har gått loddeskolen (har generellt ikke peiling) tar jeg ikke sjangsen på den biten der. Det jeg er interressert i er "rett fram" oppkobling. Easy peasy japaneezy....
    Er det noen der ute i det vidstrakte land som har prøvd bi-amping?
    Er det noen som har prøvd MA'en med RF-7'er?

Leker også med tanken med å bestille 5 stk totalt, slik at 2 av dem kan gå til 4 stk RS-62 side og bakhøytalere. Men..... er dette overkill...?

Btw, bruker en Onkyo 905 som receiver.

Ett spørsmål på tampen.... Noen som vet hvor mye man må bestille for å få "bulk discount" hos on9mart?

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Archdevil
    Det ser unektelig ut som om rør er "in" hos enkelte. Jeg vurderer selv, etter mye lesning, å gå til innkjøp av 3 stk MA'er. Tanken var å bi-ampe frontene. Dvs en til hver RF-7 og en til RC-64 senteren. Leser mye om at brokobling med trafoer å plystreflenser og gudveithva skal være bedre enn bi-amping. Siden jeg hverken er noe el. geni eller har gått loddeskolen (har generellt ikke peiling) tar jeg ikke sjangsen på den biten der. Det jeg er interressert i er "rett fram" oppkobling. Easy peasy japaneezy....
    Er det noen der ute i det vidstrakte land som har prøvd bi-amping?
    Er det noen som har prøvd MA'en med RF-7'er?

Leker også med tanken med å bestille 5 stk totalt, slik at 2 av dem kan gå til 4 stk RS-62 side og bakhøytalere. Men..... er dette overkill...?

Btw, bruker en Onkyo 905 som receiver.

Ett spørsmål på tampen.... Noen som vet hvor mye man må bestille for å få "bulk discount" hos on9mart?
    Hei Archdevil. Har ikke så mange svar til det du spør om, men vil bare rope ett varsku. Jeg håper du har et godt ventilert rom. 5 engler (3 også) vil føre til så mye varme at du kommer til å slite big-time i et rom uten skikkelig ventilering (aircon/varmepumpe). Jeg har brukt en (1), og det ble varmt på 15m2 (som er "vanlig" ventilert). God-lyd er jeg ikke i tvil om at du vil få. Klipsch skal jo være en meget god match.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 3-5 MA så kan du nok hive ut evt. andre varmekjelder i rommet, ja.

Kan gå god for komboen MA+Klipsch, sjølv om eg ikkje har prøvd nokon "store" Klipsch sjølv(kjører RB-61). Vert nok utskifting til større HT etter kvart, anten større modellar frå RF-serien eller aller helst noko Klipsch Heritage om eg plutseleg blir rik(usannsynleg, mao.).

Side 31 av 176 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •