Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 176 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har forsøkt begge, låter best i pentode. Du har rett i at jeg benytter 4 ohms utgangene. Hva innebærer det å bytte til 8 ohms utg. når ht. skal være 4 ohms? Sikker på at det ikke blir noe krøll å bytte om? (...når forsterkeren er slått av selvsagt:-D )

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg byttet den ene motstanden til en 3,3k ohm, og satt en 100uf elna silmicII over 1k motstanden.

Lyden ble noe mindre pusete, stemmer ble mer raspete - slik de skal være.
    Oppgradering vel verdt pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Basil

Ja regner nu ikke med at jeg skal have flere MA`er end de nuværende 3:-o men det er nu lige før at man inden evt. køb skal have et billede af dens indre, især hvis man skal bruge 2 som brokoblede mono blokke for ellers kan man ende med at have fået 2 forskellige layout-mæssigt...lidt en skam med alt den modificering i øjeblikket... for er det godt eller skidt...og hvor meget skal jeg nu ændre på den nye....:?: ja 1ohms modstandene fjernes nu nok og erstattes af de oprindelige værdier....

Ja det er sant at Music Angel er inne i en periode med flere varianter som gjelder noen små detaljer i konstruksjonen. Det store bildet er imidlertid konstant, og jeg vil tro følsomhet på inngangene er den samme i alle varianter.

Så trolig vil det ikke skape problemer for brokoblingseksperimentene - der det jo er ønskelig med to identiske "monoblokker".

Du som har disse nye variantene - du får lytteteste og fortelle om eventuelle forskjeller i lyden.

Jeg ville selv absolutt fjernet "lampizeringen" og byttet 1 ohm grid-motstander med 10-22 kohm Allen-Bradley eller lignende.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo men nu er det jo ikke kun de 4 grid modstande der er på 1 ohm...det er der også 10 andre modstande på det print der er og jo de bliver skiftet ud med allen bradley... Tror du at der er noget at hente ved at også at bruge disse i stedet for de grå modstande for har nogle 2W allen bradley liggende...men ja det kan jo komme an på en prøve... Det er nu også lidt mærkeligt at ved de 3 MA jeg har er input signal ledningerne monteret 3 forskellige steder...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merce
    Har forsøkt begge, låter best i pentode. Du har rett i at jeg benytter 4 ohms utgangene. Hva innebærer det å bytte til 8 ohms utg. når ht. skal være 4 ohms? Sikker på at det ikke blir noe krøll å bytte om? (...når forsterkeren er slått av selvsagt:-D )
    Det har noe med å gjøre at impedanskurven for høyttalerne ikke er flat på 4 ohm. Dette er "Nominell impedanse". Uten å ha sett kurven for dine, er impedansen typisk oppgitt ved en frekvens ( f eks 1kHz), mens den ved andre frekvenser faktisk kan variere fra et par ohm opp til 20-30. Dali skryter av flat impedanse, men, men. Rørforsterkere liker vanligvis ikke for lav høyttalerimpedans, men de reagerer som regel ikke før den går under 1 ohm. Det vanlige rådet jeg har hørt er : "Prøv med forskjellige uttak, og bruk det som høres best ut."

Bernt K

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Må nok se til å få åpnet min snart, det kan bli spennende i dobbel forstand

Hvor skaffer dere vintage motstander og kondiser ????
    Aner ikke om jeg har drosler heller ops:

Regner med at KjellB. har noen råd å komme med :-D

Nettbuss tar all fritid om dagen, men nå er det snart ferie :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker "Bernt K"!. Byttet til 8 ohms utgangene og... du verden:-D :-D :-D Er sannelig ikke sikker på om jeg har lyst til å bytte høyttalere allikevel!

Har riktignok ikke testet/lyttet så mye ennå, men nå begynner jeg å skjønne hva MA er istand til å utrette. "Sløret" eller som kona sa: "innpakningen", er borte og frem triller ren og kontrollert lyd. Tonene er klarere, bassen er tørrere og strammere - det virker som om musikken har blitt "smørt" så den flyter lettere og gjengis myyye mindre anstrengt med større detaljrikdom.

Ellers virker det som om cd spiller og MA spiller bedre sammen for hver gang. Det er rør i begge så de må vel spilles inn.

Gleder meg til fortsettelsen Skulle bare ha testet ut et par gode hornhøyttalere også... mye vil ha mer...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at det går bedre med det tipset. Selv hørte jeg ikke rare forskjellen på mine Dynabel 2.5S (nominelt 6ohm), men jeg kjørte dem likevel på 8ohms tapningene, da det syntes å være marginalt bedre der. Akkurat nå er MAen min utlånt til en med vanligvis laaangt finere vaner, skal bli interessant å høre hva han sier.

Bernt K

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter noen uker med MA´en synes jeg lyden hadde blitt merkbart skarpere, med mindre bass og mer støy, bland annet høyfrekvent piping som kom og gikk med jevne mellomrom; faktisk støyet den så mye at den ble ubrukelig sammen med mine jecklin float elektrostater.
    bestemte meg for å prøve å vrikke litt på rørene for å se om det var kontakten melom rørene som var dårlig, og skal si det ble forskjell!

nå er det mye mer trykk og fylde i lyden og støyen er så godt som ikke-eksisterende; en gledelig overaskelse

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja det er et godt tips.
    Rørene (små-rørene) er gode, men billige, derfor godt brukte NOS-type rør, og de kan ha litt belegg på pinnene - det er bare å gjøre som anbefalt her, så er alt perfekt. Og man trenger ikke gjenta behandlingen flere ganger, før man eventuelt skifter rør.

De små kontakthylsene i soklene kan godt strammes litt, hvis man skifter rør mange ganger - det er å presse sammen med en liten miniatyr-skrutrekker.

Vri gjerne også inngangs-omskifteren rundt flere ganger (hurtig) - det sikrer maksimal kontakt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben

Hvor skaffer dere vintage motstander og kondiser ????
    Aner ikke om jeg har drosler heller ops:

Komponenter, se her:
    http://avforum.no/forum/diy-do-yours...tml#post901330

Eller kjøp Allen-Bradley motstander på eBay, søk etter Allen-Bradley 1/2W, f.eks. 10 kohm eller 22 kohm (10k eller 22k).

Vær oppmerksom på at linken ovenfor gjelder komponenter som er i produksjon idag (eller nettopp var det - med store lagre fortsatt). Både kondensatorer og motstander KAN gi bedre resultater hvis de er vintage, dvs. produsert før 1975, gjerne 1950-60. Men det er en annen historie.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk music angel og MHZS cd88f spiller her om dagen.

Har dukket opp et merkelig problem. spor 1 vil ikke spille av på noen cd'er. på ca hver 5 cd tenker jeg. Resten av sangene går helt fint. Blir ikke helt klok på dette akkurat. (riper er ikke problemet)
    Bytta forøvrig til 8 ohms utgangen. Hjalp noe sinnsykt på lyden. har Dali 909. Ellers kom det plutselig noe susing i venstre høyttaler men det kan bare høres når det ikke spilles så det bryr meg ikke noe foreløpig.

Men alt i alt så er jeg strålende fornøyd, bare jeg får fiksa det lille problemet med cdspillern.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jif Våtmopp

Ellers kom det plutselig noe susing i venstre høyttaler men det kan bare høres når det ikke spilles så det bryr meg ikke noe foreløpig.

Det er trolig litt dårlig kontakt et sted - kanskje pinnene på små-rørene - se råd ovenfor på denne siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Det er trolig litt dårlig kontakt et sted - kanskje pinnene på små-rørene - se råd ovenfor på denne siden.

takk, skal sjekke ut i morra. Nå er det kvelden... cdspillern er det verre med. tenk om track 1 er veldig bra da, eller det bare er en sang på cd'en. Krise. Merkelig at den er kranglete på første sporet bare...

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jif Våtmopp
    Fikk music angel og MHZS cd88f spiller her om dagen.

Har dukket opp et merkelig problem. spor 1 vil ikke spille av på noen cd'er. på ca hver 5 cd tenker jeg. Resten av sangene går helt fint. Blir ikke helt klok på dette akkurat. (riper er ikke problemet)
    Bytta forøvrig til 8 ohms utgangen. Hjalp noe sinnsykt på lyden. har Dali 909. Ellers kom det plutselig noe susing i venstre høyttaler men det kan bare høres når det ikke spilles så det bryr meg ikke noe foreløpig.

Men alt i alt så er jeg strålende fornøyd, bare jeg får fiksa det lille problemet med cdspillern.
    Er det slerk i loddet når du drar det frem og tilbake?
    I tilfelle, så er nok feilen at lodet ikke ligger helt sentrert når den begynner å hakke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legatia
    Er det slerk i loddet når du drar det frem og tilbake?
    I tilfelle, så er nok feilen at lodet ikke ligger helt sentrert når den begynner å hakke.
    Problemet gikk over av seg selv heldigvis. Får vel begynne å lete etter rør nå:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest en del om Music Angel, og det frister å prøve rør. I den forbindelse lurte jeg på hva forskjellen mellom XD 800 og XDSE 800 er?

Ser at de begge selges fra forskjellige leverandører (Hong Kong) men til merkbar prisforskjell.

Brand:Music Angel

Music Angel "XDSE KT88" Hi-End Integrated Amplifier - KT88 Tube Amp @ on9mart.com

Rune E

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkrre
    Jeg har lest en del om Music Angel, og det frister å prøve rør. I den forbindelse lurte jeg på hva forskjellen mellom XD 800 og XDSE 800 er?

Ser at de begge selges fra forskjellige leverandører (Hong Kong) men til merkbar prisforskjell.

Brand:Music Angel

Music Angel "XDSE KT88" Hi-End Integrated Amplifier - KT88 Tube Amp @ on9mart.com

Rune E
    Jeg bestilte min MA via den første nettbutikken du lenker til. Benevnelsen på chassiset er `Music Angel XD-800MKIII `.

(Litt dårlig bilde, men det står XD-800MKIII der.)

Prisene kan variere kraftig fra butikk til butikk, sammen med fraktutgiftene. Det finnes ulike "generasjoner" av forsterkeren også, alt etter hvilke modifikasjoner som er utført på den. Har ikke oversikt over historikken i disse justeringene. Utviklingen står likevel å lese i herværende tråd og tråder som det lenkes til.

Butikken bak første lenke var imidlertid utrolig klønete å handle gjennom mtp betaling av frakt og tilbakemeldinger generelt.

Betalte forsterkeren gjennom PayPal og satt meg ned å vente. Etter en ukes tid kontakta jeg selger fordi ingen forandring på kontosiden i nettbutikken var å spore. Adressa sales@e-comcyber.com henta jeg på PayPal-kvitteringa. Ble da først bedt om å betale fraktutgiftene (klønete!). For 30 kg betalte jeg USD235 i frakt. Prisen blir 3,4-3,5K i begge tilfellene, da hi-end.on9mart opererer med fraktfri forsendelse.

Men hva de ulik modifiseringene går ut på, og hvordan MAen nå framstår, det må du altså lese deg til og spørre rundt omkring. Lykke til, et godt kjøp er det uansett!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Er ikke særlig fristet til å handle med leverandører med mye krøll, spesielt med tanke på at det er et stykke til kina. Det blir nok hi-end.on9mart i så fall.

Rune E

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min MA frå hi-end.on9mart.com, null problem der.

Side 30 av 176 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •