Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 176 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av beaver
    Ja, disse er litt høyere enn de vanlige - hvit skrift og det kan se ut
    som det er GE-merket som står på disse. Hei så lenge.

hilsener Beaver

Ja da tror jeg de er gode !
    Må prøve noen selv.

hilsen Kjell B.

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ftonnes
    hjelper dette noe:

Frequency range: 28Hz–22kHz,
    Sensitivity: 91dB/W/m.
    Impedance: 4 ohms average.
    Rør er i utgangspunktet ikke glad i lave impedanser, og med 4 ohm gjennomsnitt tror jeg det vil fungere relativt dårlig desverre. Men det koster jo ikke allhverden å prøve

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi har nå en egen tråd om valg av rørtyper til Music Angel, se:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...-800-kt88.html

Og effekt-rør kan godt diskuteres her - enten det gjelder Music Angel eller andre typer forsterkere:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...effektror.html

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Vi har nå en egen tråd om valg av rørtyper til Music Angel, se:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...-800-kt88.html

Og effekt-rør kan godt diskuteres her - enten det gjelder Music Angel eller andre typer forsterkere:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...effektror.html

hei
    hvordan trur du en slik rør forsterker spiller pået par klipsch rf-82?
    mvh glenn

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm200
    hei
    hvordan trur du en slik rør forsterker spiller pået par klipsch rf-82?
    mvh glenn
    Den spiller knall på RF-82! Jeg har en MA m/KT88 og hadde RF-82 på hjemlån en uke. Var en fin kombo, selvom jeg endte med å kjøpe et annet sett med Klipsch... Cornwall III --- Floorstanding Loudspeaker - Klipsch Heritage Series
    MA'n hadde full kontroll på RF-82. Og spillte veldig bra oppover i frekvens. Spesielt i triode låt det vakkert! Mens pentode spillte med trøkk og liv! Live innspillinger ble serdeles bra i pentode.

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken er best av Bewitch 6550/KT88 og Music Angel KT88?

Høytalere er foresten Klipsch RF82 og musikken er metal! Vil iallefall ha noe som ikke spiller skarpt i toppen.

Og må man drive å surre med bias justering på noen av disse? :S

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Music Angel har den gode varme mellomtonen velkjent fra gamle dager, og så sjeldent å treffe på idag. Punchy slagkraftig bass og luftig diskant. Et rent kinesisk design.

Bewitch-modellen er et opprinnelig engelsk design og har den typiske mer analytiske moderne lyden, men skal i høyeste grad være en kompetent forsterker. Ikke så dynamisk og slagkraftig i bassen som Music Angel.

De to lyder forskjellig.

Dette ifølge tester og rapporter på forskjellige fora. Jeg har selv ikke hørt Bewitch.

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Music Angel har den gode varme mellomtonen velkjent fra gamle dager, og så sjeldent å treffe på idag. Punchy slagkraftig bass og luftig diskant. Et rent kinesisk design.

Bewitch-modellen er et opprinnelig engelsk design og har den typiske mer analytiske moderne lyden, men skal i høyeste grad være en kompetent forsterker. Ikke så dynamisk og slagkraftig i bassen som Music Angel.

De to lyder forskjellig.

Dette ifølge tester og rapporter på forskjellige fora. Jeg har selv ikke hørt Bewitch.

Takk for godt og utfyllende svar! Music Angel høres best ut for meg, men er dumt den bare finnes i sølv, matcher ikke resten av racket da. Noen formening om denne? Meng KT88 2007

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av defo
    Takk for godt og utfyllende svar! Music Angel høres best ut for meg, men er dumt den bare finnes i sølv, matcher ikke resten av racket da. Noen formening om denne? Meng KT88 2007
    MENG har visst ikke samme kvalitet og lyd som MA.

MA KT88 finnes også med svarte trafocover. På eBay sidene til on9mart varierer det om den står eller ikke...:roll:
    Men på deres egen nettside står den hvertfall...
    Music Angel "XDSE KT88" Hi-End Integrated Amplifier - KT88 Tube Amp @ on9mart.com

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Styr unna Meng.
    Det er en billig-serie, selv etter kinesisk målestokk.
    Kan kanskje være OK på hytta o.lign.

Music Angel leveres vanligvis i sort og man kan jo nevne det spesielt ved bestillingen. Også der bildene er vist som silver.

Jeg har testet mange typer utgangsrør og har ikke justert bias en eneste gang hittil. Den virker veldig stabil. Man måler eventuelt spenningen mellom rør-pinne 8 (katode) og jord (gods) - der ligger en 10 ohms motstand internt - så 500 mV (0,5V) betyr 50 mA strøm. Bias-strømmen er ikke kritisk for lyden.

Når forsterkeren er brukt i årevis går strømmen noe ned i utgangsrørene - så det er ingen fare for overbelastning med for mye strøm over tid. Så kan man bytte rør eller justere opp (så må man justere ned igjen ved bytte).

Selv vil jeg bare bytte rør når strømmen er gått ned til f.eks. 30 mA - gidder ikke justere, og nye kinesiske KT88 er kjempebillige (se egen tråd). Men man bør sjekke strømmen av og til for å kontrollere at alt er i orden og at rørene parvis fungerer godt sammen.

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Styr unna Meng.
    Det er en billig-serie, selv etter kinesisk målestokk.
    Kan kanskje være OK på hytta o.lign.

Music Angel leveres vanligvis i sort og man kan jo nevne det spesielt ved bestillingen. Også der bildene er vist som silver.

Jeg har testet mange typer utgangsrør og har ikke justert bias en eneste gang hittil. Den virker veldig stabil. Man måler eventuelt spenningen mellom rør-pinne 8 (katode) og jord (gods) - der ligger en 10 ohms motstand internt - så 500 mV (0,5V) betyr 50 mA strøm. Bias-strømmen er ikke kritisk for lyden.

Når forsterkeren er brukt i årevis går strømmen noe ned i utgangsrørene - så det er ingen fare for overbelastning med for mye strøm over tid. Så kan man bytte rør eller justere opp (så må man justere ned igjen ved bytte).

Selv vil jeg bare bytte rør når strømmen er gått ned til f.eks. 30 mA - gidder ikke justere, og nye kinesiske KT88 er kjempebillige (se egen tråd). Men man bør sjekke strømmen av og til for å kontrollere at alt er i orden og at rørene parvis fungerer godt sammen.

Da styrer jeg unna Meng Finnes Music Angel i helt sort, eller bare sorte trafocovere?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare sorte covere.

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyt vil jeg kunne spille på mine Klipsch RF82 med MA KT88? Bruker rotel rb993 nå og når rundt 110db. Vil jeg kunne spille like høyt?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Med en følsomhet på 98 dB så skulle 110 dB lett nås med MA. En annen sak er jo dessuten at rør spiller subjektivt høyere ved samme målbare lydtrykk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Driver å snuser litt på denne xdse KT88-modellen, men det er noe jeg ikke helt finner ut av.

På sidene til leshele står det at denne har 2 input groups, noe også bildene viser. Han kaller dette for XD-SE series version 2, 2006-modified version, er dette da MkII?
    Hos Tube Amp online shop står det at den har 3 input groups, men bildene viser bare 2.
    Denne kalles XD-SE Series KT88 - 2006 Modified Version, hvilken versjon er dette?

Kan dere som har bestilt fra disse butikkene si hvor mange inputs det er på deres? Og eventuelt hvilken versjon dere har fått?

Takker på forhånd for svar!

- Bjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja det er litt rotete markedsføring hos noen av leverandørene - de benytter til dels gamle bilder og spesifikasjoner, men det viser seg i praksis at alle får den samme modellen, nemlig den siste, XD-800 MKIII. Og denne i aller siste versjon.

Det er 3 stereo innganger, mens inngangsvelgeren har 4 posisjoner. Den siste, video, frakobler alle inngangene, forsterkeren står da fortsatt på (stand-by) mens man f.eks. ser på TV eller gjør noe annet. Praktisk synes jeg.

Husk at denne er usannsynlig billig, så får man akseptere litt billig markedsføring også. Men sevice'en er upåklagelig.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det blitt utført noen test enda, med den nye mot den gamle?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, på side 2 i denne tråden.

Personlig liker jeg den gamle best. Det kommer snart en anvisning på å bygge den nye tilbake til den gamle, for de som ønsker det. Men tror ellers den nye versjonen vil passe mange.

Den nye er mer lettflytende ("smooth") i gjengivelsen - den gamle mer bass-punchy og detaljert. Til små høyttalere av vanlig god kvalitet tror jeg den nye er best. Men store full range-monitorer vil nok foretrekke den gamle.

Music Angel var den første rør effektforsterker jeg kunne tenke meg å benytte selv. Det jeg ellers har hørt av (til dels dyre) moderne rørforsterkere har ikke tiltalt meg - jeg har alltid vært tilhenger av rør som forforsterker (m/trafo-koblinger) og transistor i utgang. At den samtidig var blant de billigste var litt av en overraskelse. Det finnes ingen andre med slike komponenter internt som MA benytter seg av, uansett pris.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaah, hvordan har jeg klart å unngå å lese det?..ops:

Ja, en ombyggings"guide" kunne vært meget interessant. Det vil nok jeg benytte meg av, om ikke annet for å teste hvordan den eldre versjonen vil låte i forhold.

Er det store interne forandringer, eller bare noen smådeler som er byttet ut, som f.eks drosslene?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strømforsyningen til utgangsrørene jordes via en drossel på 0,5H i den gamle, mens det i den nye står 3 motstander på 240 ohm/2W i parallell, dvs. 80 ohm. Strømmen til utgangsrørene passerer altså dette systemet.

Den nye har også 2 drosselhus, men de er tomme, kun er motstandene loddet inn der drosselens to ledninger ble loddet tidligere.

Drosselen har DC-motstand 30 ohm, mens motstanden nevnt ovenfor er på 80 ohm. Drosselens AC-motstand varierer med frekvens (siden den er en drossel - spole) - og det gir noen interessante effekter i bass-området. Samtidig fjerner drosselen støy i høyfrekvensen.

Den gamle har helt klart mer tørr bass som også virker mere fremhevet.

Det er også noen andre mindre forskjeller.

Vi arbeider med et kit nå, kommer tilbake med anvisninger senere.

Side 3 av 176 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •