Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 176 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tusen takk nok engang, er overbevist og kommer til å bestille en MA jeg også:-D . Skal prøve meg fram med tanke på ht.

Kikket litt på siden som ble nevnt, kikket litt på cd spillere der og har fryktelig lyst til å kjøpe en av disse - kanskje ikke om den blir for "bløt"???

Noen som kjenner til MHZS CD66F, CD88F eller ShanlingCD-S100SE? Leste en test av Shanling CD-300 i et svensk HiFi blad (kostet der ca. 10000,-) og fikk kjempe-kritikk! Om kvalitet og pris henger sammen slik jeg forstår at den gjør med MA så MÅ jo disse spillerene være bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :neutral: Glemte å legge ved link til spillerene:

ONLINE MART Categories : : HDCD/CD Player

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bytte til triodedrift før ein slår av fungerte aldeles utmerka, faktisk. Kjem no berre eit lavt, mjukt "futt" i HT ved avslag, der det var et skarpt "plaff" i pentode. Så det kan verke som det er noko med mode-switchen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har teste MA kt88 på dali mentor 6 eller mentor 8?
    eller B&W 703 eller 803. B&W skal jo være tungdrevne..

også litt "vansklig" musikk metallica, slayer og nyere rock?

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde av innmaten i KT88 kjøpt Mars 2008

KjellB her er et bilde av innmaten i min MA KT88 kjøpt Mars 2008, slik du spurte om. Den ser veldig lik ut Stein_K sin MA tidligere i tråden
    Jeg har fler mer detaljerte og større bilder om ønskelig

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aiaiai, ebay fristelsen ble for stor, så nå ble det visst music angel på meg også :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål fra en grønnskolling hva gjelder rør-produkter:

Er det så at disse produktene må varmes opp før bruk? I tilfelle hvor lenge? Er det andre ting (unntatt lyden og oppbygging) som skiller disse fra transistorer i bruk? Ting å ta spesielt hensyn til ved bruk/vedlikehold?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarnetv
    aiaiai, ebay fristelsen ble for stor, så nå ble det visst music angel på meg også :P
    Gratulerer. :-)

Sitat Opprinnelig postet av merce
    Et lite spørsmål fra en grønnskolling hva gjelder rør-produkter:

Er det så at disse produktene må varmes opp før bruk? I tilfelle hvor lenge? Er det andre ting (unntatt lyden og oppbygging) som skiller disse fra transistorer i bruk? Ting å ta spesielt hensyn til ved bruk/vedlikehold?
    Så langt har eg ikkje oppdaga noko unormalt. Ein må la ampen varme seg i ca. 15 sek. Mtp. brukarvenlegheit så blir kanskje engelen noko "enkel" for ein del. Tre RCA-inngangar, ingen tonekontroll, ingen fjernkontroll. Hugse på å skru volumet heilt ned ved skift mellom triode/pentode, samt ved avslag.

Ang. vedlikehald etc. så er det vel ikkje noko anna enn med "vanleg" lydutstyr(støvtørking), samt at ein kanskje ein dag må bytte rør(Kjell B nemnte vel at dersom ingen problem med røra openberrer seg heilt i starten vil dei sannsynlegvis vare i minst 5+ år, avhenger sikkert litt av bruk).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er en direktelink til en av forhandlerne av Music Angel KT88:

Music Angel "XDSE KT88" Hi-End Integrated Amplifier - KT88 Tube Amp @ on9mart.com

Så kan man raskt finne den på nettet.

Bildene viser en eldre modell - det er noen små endringer senere.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrudde opp engelen i dag, tok eit par bilder av innmaten(under inngangsrøra) som du etterlyste Kjell B., men dei vart rimeleg dårlege(dårlig mobilkamera):

Høgre:
    http://i10.photobucket.com/albums/a1...t/DSC00611.jpg

Venstre:
    http://i10.photobucket.com/albums/a1...t/DSC00612.jpg

Fekk også stramma til eit par HT-terminalar som var litt lause.

Ellers, hjelp:

La ikkje merke til før eg skulle skru saman igjen, at bunnplata(dvs. plasseringa av føttene) ikkje er symmetrisk. Veit ikkje om det er viktig, men kva veg skal den på igjen?

Slik:

Eller slik:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Platen skal vende slik at det er størst avstand til frontplaten.

Takk for bildene - de viser noen viktige detaljer. Kommer tilbake til saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då har eg tatt steget og slutta meg til menigheta til engelen. Etter x-antal år i hifi-eksil, så blei ein overbevist av denne tråden om at detta var champagne til bruspris.
    Så no står den her og presenterer store lydbilete med klarhet, djupne, bra detaljar, kraft og ro. Rett og slett ein behagleg lyd.
    Byggkvalitet virkar også solid, alt sit fast der det skal. Dog noko høgfrekvent piping i venstre kanal når den har stått på ei stund, uannsett volum og modus, men den legg ein ikkje merke til når ein spelar.
    No står den kobla mot nokre lånte Dynavoice M85 og driv dei fint, etter mi meining, og den trivst med min varierte musikksmak. Kan tenke meg å endeleg setje den opp mot Dali Ikon 6....nokon som har prøvd det?
    Uannsett, ein herleg "liten" forsterker detta.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (edit: @ Kjell B.)Takker. Det var det som virka "riktig", men greit å vere sikker.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Stig
    [...]
    Dog noko høgfrekvent piping i venstre kanal når den har stått på ei stund, uannsett volum og modus, men den legg ein ikkje merke til når ein spelar.
    [...]
    Uannsett, ein herleg "liten" forsterker detta.
    Den har etter kvart eg og lagt merke til. Kjem ei slags svak, høgfrekvent piping/skurring i venstre frå tid til anna. Skal seiast at det kun er hørbart når eg sit ved PCen, som er vel nær venstrekanalen. Kan ikkje høyrast frå sofaen, og langt mindre dersom ein har på noko musikk i det heile.

Og ja, skinnet bedrar. Får fortsatt litt hakaslepp kvar gong eg løfter på greia. Verker ikkje som det er spart på metallet her, nei.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har dere fulgt bruksanvisningen ? Dvs. sjekke om det er god kontakt i alle rørsokler/brytere ?
    Så kan man bytte rør venstre høyre og se om problemet flytter seg. Så finner man eventuelt et problematisk (utgangs)rør. Det skal være helt tyst, bortsett fra et svakt sus inntil høyttaleren.

Nye utgangsrør kan gi fra seg noen små-lyder - de forsvinner etter innbrenning. Her er rørene billige pga ikke innbrente.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kor lang tid tar det før innbrenning? Min har jo berre litt over ei veke på baken.

Er ellers berre snakk om ein VELDIG svak ulyd innimellom, og som sagt den er ikkje hørbar anna enn nesten heilt inntil HT.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja det kan være svake støypulser fra noen av komponentene - i så tilfelle ikke noe å bry seg om, er helt normalt.

Innbrenning bør være OK etter max 3-4 ukers bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fulgte bruksanvisninga ja.
    Har i dag prøvd å bytte om på røra, men fortsatt er pipinga der. (Som støy på AM bandet når ein tok inn utanlandske radio på natta.) Kan det vere straumforsyninga evt noko komponentar der ikring som forårsakar det? Men som sagt, med musikk på og korrekt sitte avstand så er det ikkje merkbart.
    Min forsterkar har vel knapt fått stått på sidan eg fekk han, 3-4 timar. Vore litt for fint ver for tida til å sitje inne.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må nesten vite om det er likt i begge kanaler, om det er avhengig av volum, etc.

Litt bakgrunnslyd vil det alltid være. Såkalt flicker noise kan komme som støy-pulser. Utgangsrørene kan av og til gi litt lyd fra seg. Garantert ikke fra strømforsyningen.

Ellers har vi jo en kjent DIY klovn-figur med egen hjemmeside med navn Lampizator, han anbefaler å fjerne grid stop-motstandene - disse vil jo bl.a. dempe rf-støy. Jeg ser at på noen nyere eksemplarer har Music Angel byttet ut de vanlige 10-22K med kun 1 ohm (i praksis ingenting). Dette har de nok gjort pga alle henvendelser folk gjør etter å ha lest hva "eksperten" Lampizator skriver. Dette kan være et Lampizator-problem altså.

Se min link:
    http://avforum.no/forum/diy-do-yours...sic-angel.html

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne pipinga forekommer her å, er helt uavhengig av volum. Heller ikke konstant, kan komme en time etter jeg har slått på forsterkeren og bare komme og gå -både høyre og venstre kanal, kommer ann på hvilken humør den er i..... I mitt tilfelle er det en veldig høyfrekvent type piping, mellom 10 og 20kHz vil jeg tippe.

Har lurt på om det kan være nettstøy, men er jammen ikke sikker... Har hatt den i 3 forskjellige hus hvor det har forekommet alle steder.
    Har også en kompis med en slik, og han har samme problem (men han merket det ikke før han fikk nye høyttalere).

Side 26 av 176 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •