Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 176 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 3515
    Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, det hadde vore noko.

"Do you want to open this amp or download it to your stereo rack?"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har prøvd MA opp mot de andre merkene on9mart.com selger..?

er wattene till MA class-a?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt på siden, men dog... Vurderer også å bestille King tube 88.
    Spørsmålet er : Er det samme produsent av de som selges fra nettstedet nevnt over ? Siden MA er " godkjent " lurer jeg på om King tube 88 er like god ops:
    Prisen er nesten lik så det spiller ingen rolle, billig er det lell.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akkurat sånn tenkte jeg oxo.. vill teste noe annet enn hva alle andre har:P

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Ingen kommentar på kjøpet i seg selv, men her blir det VARMT! 12 store utgangsrør og 12 mindre bidrar til et omtrntlig tropisk inneklima. Men pytt, vi går mot varmere tider.

Bare en opplysning om erfaringer jeg gjorde ved betaling av frakt til denne E-Audio netttbutikken: Jeg måtte legge inn betaling for frakta i ettertid og til en annen adresse enn den som framkom på nettsida. Opplysningen om frakt og det at varene ikke ville bli sendt før frakta var innbetalt ble først gitt i ettertid. Og dette fikk jeg først vite etter at jeg hadde sendt e-post til selger med forespørsel om sporingsnummer. Virka jo veldig amatørmessig med andre ord.

Ser at det har retta på seg hvis alle utgifter effektueres allerede ved bestilling, som du sier. De har vel sendt avgårde endel hardware siden jeg var innom.Bortsett fra fraktproblemene var sørvisen helt grei. Prisene fra E-Audio er jo også de laveste fastprisene man kan finne på MAene, innpakningen var forsvarlig gjort og frakta gikk raskt.

Gratulerer med nytt utstyr, her blir det trøkk!
    Tok det lang tid før du fikk MA'n din døra?

Det har gått snart 14 dager siden jeg bestilte, har ikke fått sporingsnummer eller annen info, tross hendvendelser til E-Audio!!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennor
    Tok det lang tid før du fikk MA'n din døra?

Det har gått snart 14 dager siden jeg bestilte, har ikke fått sporingsnummer eller annen info, tross hendvendelser til E-Audio!!
    Har du henvendt deg til forhandler på epost enda? Mailadressa som er oppført i butikken, info@e-audio.net, er nemlig ikke den som fører til forhandleren, hvis jeg husker rett. Mail-adressa fikk jeg tak i ved å se på PayPal-kontoen. Der sto det sales@e-comcyber.com, og denne brukte jeg i den videre korrespondansen. Herfra svarte de rimelig kjapt, og først nå ble jeg bedt om å betale for frakt av godset. (Fraktkostnadene sto oppgitt til $USD 0 - null, da jeg sendte bestilling fra nettbutikken). Jeg betalte derfor frakt i ettertid og skrev hva betalinga gjaldt med henvsining til ordrenummer og det hele. Noe trackingnummer husker jeg ikke om jeg fikk, men betviler vel det nå i ettertid.

En slik forretningskultur ville selvfølgelig aldri gått her til lands og man blir litt motløs og tenker det verste. Imidlertid viste det seg at forsterkerne (to kolli) ankom samtidig, godt pakket og i god behold. Mener å huske at forsendelsen tok 10-12 dager etter at penger for frakt var satt inn på konto.

Mine erfaringer i ettertid tilsier at det lønner seg å ta rom for at det eksisterer misforståelser, ulike oppfatninger basert på kulturforskjeller og generelle forsinkelser. Stilen i svarbrevene vitnet ikke om allverdens engelskkunnskaper, og deres interesse bak handelen syntes rett og slett å være å tjene penger. Mist for all del ikke besinnelsen! Bortsett fra alt dette, fikk jeg likevel et bestemt inntrykk av at motparten var å stole på.

Prøv å få greie på hvilket fraktselskap pakkene sendes med og kontakt deretter selskapet hvis ikke trackingnummer oppgis. Da ønsker jeg bare lykke til videre og håper det løser seg i din favør. Gi tilbakemelding!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei ingen heim på døra her, DHL sende den det siste stykket med Posten. Men eg var ikkje heime i helga uansett, så det passa eigentleg bra. Skal hentast i morgon. Spent no!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hee, siste lyd fra DHL : Leipzig... 27-7 kl 1125.... Siden har det ikke skjedd noe.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Hee, siste lyd fra DHL : Leipzig... 27-7 kl 1125.... Siden har det ikke skjedd noe.
    Det var vel fredag? Skjer sikkert lite på lør-søn.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen!

*hakaslepp*

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes to typer hakaslepp: Det positive, og det negative. Hvilken type var ditt?

Bernt K

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar

Prøv å få greie på hvilket fraktselskap pakkene sendes med og kontakt deretter selskapet hvis ikke trackingnummer oppgis. Da ønsker jeg bare lykke til videre og håper det løser seg i din favør. Gi tilbakemelding!
    Endelig, fikk svar fra E-Audio med trackingnummer. Ampene anmkom Gardemoen 26 juni med Fed Ex så da er de vel snart her i tromsø..

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av berxter
    Det finnes to typer hakaslepp: Det positive, og det negative. Hvilken type var ditt?

Bernt K
    Av typen "glise breitt".

Heilt jæ***a sjef lyd, er eigentleg ikkje meir å seie. Bassen var det første som slo meg, har aldri hørt så djup, rein og definert bass frå mine tross alt rimeleg beskjedne Klipsch(RB-61). Alle instrument/frekvensar vert gjengitt med ein varm, behageleg lyd, men utan å verte ullen og udefinert. Alt høyres "riktig" ut, av mangel på eit betre uttrykk. Oppdager detaljar på plater eg har høyrt på i 10+ år, og har så langt mata den med Dire Straits, Pink Floyd, Queen, A Tribe Called Quest, Electric Wizard, Manilla Road osv. Alt frå klassisk rock/hardrock, hip-hop, buldrande stoner metal, heavy. Har kun spelt på normalt/lavt lyttevolum så langt, litt meir barskt volum får vente til helga. Inntrykket så langt er at MA er altetande på musikk, og hever alt til eit nytt nivå.

(Av negative ting så er det kun DHL eller Posten å nemne. Det eine trafodekselet har fått seg ein liten karamell, og eit par av HT-terminalane er litt lause. Verker ikkje som det er noko kontaktproblem bak der, men kjem sikkert til å skru opp kassa for å sjå om eg får festa dei skikkeleg. Men alt later til å fungere 100%, så vert meir prøvelytting før evt. mekking.)

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovudsakleg er vel den mest definitive karakteristikken å gje så langt, "fylde". Eg er ikkje audiofil nok til å gje meg ut på djupe fabuleringar om lydkvaliteten, men musikken høyres "heil" ut, for å seie det sånn.

Dette var vel, svært vel anvende pengar. Og plutseleg vart Klipsch'ane eit dobbelt så bra kjøp og(sjølv om eg allereie siklar på større, byrjer å tenke på kva denne ampen kan dra ut av eit par større....:-D)

Ellers, har prøvd å switche litt mellom triode- og pentodedrift, men veit ikkje "kva som er kva" endå. Eg har gått ut i frå at dette gjerast med den vesle, umerka brytaren som sit mellom HT-terminalane. Går ut i frå at pentode er den moden som gjev best bassrespons(forsto det slik at pentode var "trøkk"-mode), så oppdager det vel etter kvart. Trur ikkje at eg har spelt på tilstrekkeleg volum endå til at forskjellen vert særleg stor.

Og så lurer eg på å hive ut vedovnen.

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Av typen "glise breitt".

Heilt jæ***a sjef lyd,
    Må bare si meg veldig enig med deg.
    Er stor fornøyd med engelen min også.
    Spillte en del på mine RF-35 de er jo et par hakk større enn dine klipsch, og det låter meget bra. Jeg er heller ikke helt stø på triode og pentode, men den ene moden gir helt klart mer trykk i bassen, og den andre moden gir litt åpnere og finere lyd i mine ører.
    Jeg har engelen koblet til Klipsch KSP-400 med aktiv bass nå, slik at engelen bare skal dra diskant og mellomtone. Føler selv at jeg får det beste fra begge verdner.
    Etter at jeg fikk Engelen i hus solgt jeg min Parasound Halo A21 og fikk frigjort en del penger samtidig som jeg fikk bedre lyd....(trodde ikke det gikk an)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Ellers, har prøvd å switche litt mellom triode- og pentodedrift, men veit ikkje "kva som er kva" endå. Eg har gått ut i frå at dette gjerast med den vesle, umerka brytaren som sit mellom HT-terminalane. Går ut i frå at pentode er den moden som gjev best bassrespons(forsto det slik at pentode var "trøkk"-mode), så oppdager det vel etter kvart. Trur ikkje at eg har spelt på tilstrekkeleg volum endå til at forskjellen vert særleg stor.
    pentode(trøkk) er opp og dermed er triode ned.:-D Gratulerer Selv varierer jeg bruken etter innspillingene, men med mine"nye" Klipsch ForteII har det blitt mer triode. Pentode kan med mitt oppsett, noen ganger bli for "mye"..)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da var min ankommet kongeriket, hadde håpet den skulle komme på døra i dag , men den gang ei...

Fikk en oppringning fra DHL som kan være en vekker for de som har tenkt å bestille ; Pakken var merket Repair og fakturasummen satt til 80 US daler..
    Lite smart da tollen etterlyste fraktpapirer på utgående sending :twisted:

Så sørg i alla fall for at sendingen ikke merkes slik...Bedre om det står Gift..
    Men som damen fra DHL sa : Tollvesenet er spesiellt oppmerksomme på varer fra Kina nå om dagen da det er mer utenlandshandel enn normalt.

Så det var bare å legge kortene på bordet å betale moms + fortollingsgegyr med et smil :cry: ( hadde jo kalkulert med det uansett )

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min var merka "gift" utan at eg trengte å spørre om det, gjekk igjennom utan problem.

(Dette var frå on9mart.com, kan vel variere etter kvar ein bestiller frå)

@rørlig: Klipsch Forte II trur eg ikkje eg har hørt om ein gong. Skal halde meg til rim eleg beskjedne HT trur eg, så lenge eg bur i bygård. Vurderer litt større, men skal halde meg på stativ eller rimeleg moderate golvståande, trur eg.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, litt sløvt av meg da jeg bestillte, der ble det opplyst at de merket pakkene slik : Depending on the taxsystem in yor country eller noko slekt...

De har en rubrikk i bestillingsformularet......... der kan man sikkert komme med ønsker

Men men, jeg griner ikke for det :-D Det er bare å glede seg ( håper jeg )

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    De har en rubrikk i bestillingsformularet......... der kan man sikkert komme med ønsker

Men men, jeg griner ikke for det :-D Det er bare å glede seg ( håper jeg )
    Den la ikkje eg merke til. Men glede deg har du absolutt grunn til

Side 22 av 176 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •