Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 176 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tholoman, jeg er i samme situation som dig. Jeg synes også at Englen spiller fantastisk, især akustisk musik, men savner lidt bas-tyngde, til fruens Madonna-plader og lignende. Jeg har endnu ikke valgt CD-afspiller, og tager gerne imod gode forslag. Måske bliver jeg også nødt til at skifte mine B&W 603S2 ud med andre højttalere....vi får se. Glæder til at høre dine erfaringer med Shanling-spilleren. Jeg har købt andre rør, men ikke modtaget dem endnu, det vil sikkert også hjælpe.

Anders

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et af KT88 rørene i min Music Angel er netop stået af og min forstærker er blot 3½ måned gammel. Øv! Jeg kunne egentligt ikke høre noget effekttab i den pågældende kanal, jeg opdagede bare pludseligt at røret ikke lyste op længere. Jeg prøvede selvfølgelig med det samme at placere røret i en anden sokkel for at se om det var forstærkeren som havde en fejl, men det er røret som er kaput.

Jeg har godt nok læst om at man kan være uheldig at effektrørene nogle gange bare står af, men jeg regnede egentligt med at jeg efter 3½ måneders brug helt uden problemer kunne føle mig sikker. Så nu er der en flok nye rør på vej fra Kina. Jeg bestilte bare samme slags, men måske skulle jeg have undersøgt om andre mærker er mere stabile end de Shuguang KT88-98 som forstærkeren bliver leveret med. :-?

Er der andre her som har haft knas med de effektrør som fulgte med forstærkeren?

Newcomer stein_k sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Naken bilder av Music Angel XD800 MKIII (KT88)

Kledde av engelen her om dagen for og se hvordan det sto til inni der, tok samtidigt noen bilder mens jeg var der.

Kansje andre ville finne det av intresse og se hvordan de ser ut, er jo en del varianter ute og går også, dette er en MK III kjøpt i april 2008.

Forøvrig blir jeg bare mer og mer fornøyd med den, så vist du kan leve med at den er litt røff i oppbygningen, er det bare en ting og si kjempekjøp!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for de fine bildene. Jeg vil gjerne låne dem i forbindelse med tekniske beskrivelser.

Som det fremgår er konstruksjonen komplisert - dette er ingen SE-forsterker med 3-4 motstander og kondensatorer, men en stor omfattende push-pull forsterker med bl.a. mange separate strømforsyninger (hvert rørtrinn har egen forsyning) - det er en av grunnene til den gode lyden - ellers er valget av komponenter helt unikt i forhold til de gjengse kina-forsterkerne.

Der det går store strømmer er det gjennomført hard-wiring, delvis med ledninger loddet på kretskortene. Ellers meget gode kretskort (print) hvor man har unngått å benytte de harde resonante computer-kortene. Jo mer jeg studerer den dess mer fantastisk flott synes jeg tingene er gjort.

Og den gode nyheten er at de siste versjonene er de beste (men må gjerne moddes littegrann). Jeg ser du har versjon 4 (som vi kaller den her) og der er de små blå firkantede EPCOS-kondensatorene tilbake som parallellkobling til elektrolyttene på smårørs-printet. Slik som i min egen versjon 1.

Forsterkeren krever minst 100 timers innspilling før den åpner seg lydmessig - dette da komponentene og da særlig kondensatorene krever en tid her. Før den tid er lyden mer kompakt og hard.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Takk for de fine bildene. Jeg vil gjerne låne dem i forbindelse med tekniske beskrivelser.

Forsterkeren krever minst 100 timers innspilling før den åpner seg lydmessig - dette da komponentene og da særlig kondensatorene krever en tid her. Før den tid er lyden mer kompakt og hard.

1: Du må gjerne bruke bildene når du vil Kjell B
    Har bilder av de 2 andre printene for seg selv og, så vist det er av intresse kan jeg legge opp de og.

2: Har spilt på den i sikkert 400 timer nå, og jeg kan bekrefte at det låter bare bedre og bedre.

Har lekt litt med skifting av rør, da har spilt mye med ditt forslag nr 1 i http://avforum.no/forum/receivere-fo...-800-kt88.html og må jo si at det låter mer behageligt (i mine ører) med de rørene.

Tenkte jeg skulle ta og skifte volum pottmeteret med dette Panelpotentiometer, stereo
    vet ikke hvor mye det har og si på lyden..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja det er fint. Ta gjerne med de detaljbildene. Fint for meg å ha noen gode fotos å referere til i beskrivelsene.

Det volum-pot'et har jeg testet - generelt høy teknisk kvalitet, men det blir en smule mer analytisk/klart enn med det originale - your choice. Og faktisk var det eksemplaret jeg fikk plaget av en stor ubalanse mellom kanalene ved lavt volum - mer enn de billige typene jeg vanligvis benytter.

Egentlig bruker jeg mest NOS potensiometere produsert på 60-tallet. Topp kvalitet og topp lyd. Kan ikke gi deg noen leverandører, da mitt lager ble innkjøpt for flere 10-år siden.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Det volum-pot'et har jeg testet - generelt høy teknisk kvalitet, men det blir en smule mer analytisk/klart enn med det originale - your choice. Og faktisk var det eksemplaret jeg fikk plaget av en stor ubalanse mellom kanalene ved lavt volum - mer enn de billige typene jeg vanligvis benytter.

Vet ikke om jeg liker at det blir mer analytisk/klart, har andre forsterkere som er det, og jeg har en tendens til og bli lytte lei i ørene av sånt! Så da tror jeg at jeg står over det, er ikke noe galt med det som står i heller.

Takk for tipset

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja det ville jeg også ha gjort.

Takk for bildene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest gjennom disse 20 sidene om engelen frister det veldig å gå til innkjøp av en.

Tenkte i første omgang å ha den på soverommet med Squeezebox Duet og et par B&W 602 eller lignende høyttalere.

Jeg vet ikke nok om rør og slikt men hadde det kunne vært en ok kombo. Burde jo ha en mye bedre kilde, men det er noe som får komme etterhvert.

Blir til at jeg kommer til å følge ebay-auksjoner på denne en stund fremover til jeg ser hvor prisen på en bør ligge.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Music Angel + Dynaudio focus 220

Har fått testet ut de nye Dynaudioene... dette spiller utrolig bra.
    Engelen har spilt ca 150 timer og blir bare bedre og bedre. På høytaler siden tar det nok en god stund før de spilles inn, men allerede nå er det kanon =)

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Engelen som tok over!

Blaa : Det tenkte jeg og, at engelen skulle bli en attåt forsterker, men her i huset har den tatt over hele jobben som musikformidler.
    Er min første rør forsterker dette, og rør har gått helt til hodet på meg, har allerede brukt mange lapper på extra rør, for og si det på en snill måte 'det tok helt av':-D

Holder på og teste ut noen andre utgangsrør og, JJ- ELECTRONIC.
    Nå er de ganske nye enda, men jeg mener jeg fikk litt mer bass i forhold til de orginale rørene, men jeg skal la de spille noen hundre timer før jeg tar den helt store lytte testen, tar litt tid og bytte rør og (veldig varme), ser sikkert morsomt ut grill hanskene har fått plass på stereo benken.

Er ivertfall det beste kjøpet jeg har gjort i forsterkeri, sitter og hører på Dave Matthews Band, og det er bare helt fantastisk! Kan høre på musik i timesvis uten og bli trett i ørene.

Så nå er det over og ut for store monoblokker, bare en engel, hardiskspiller, doxa dac og noen Tandberg HiFi 20 til jeg får i hus noen seas exotic

Skal teste den på noen seas exact som er under bygging og, er jo litt tungdrevne, med 84 db i følsomhet, men så er jo engelen ikke en helt vanlig rør forsterker, den kombinerer jo nytt med gammelt, så den driver jo tyngre laster og, virker det som.

Og så er den jo vakker og se på, så slipper jeg og bruke solbriller etter at jeg dyttet noe orange formkit inn til lysdioden på fronten:-D

Newcomer MacBeth sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalere til Music Angel/rørforsterkere

Er det noen som har anbefalinger på hvilke høyttalere (gulv fortrinnsvis) som er en bra kombinasjon med Music Angel/rørforsterkere?

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Engelen har tatt over her også

Da har jeg hatt Engelen i hus en drøy måned, og vekslet mellom den og Parasound A21.
    Jeg har spillt på Klipsch RF-35 og mine nyinnkjøpte Klipsch KSP-400.
    A21 ble solgt og engelen har fått permanent plass. Storfornøyd med lyden.
    Varmen brer seg i rommet .
    Jeg har kun orginale rør, så det blir nok test av andre rør etterhvert.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBeth
    Er det noen som har anbefalinger på hvilke høyttalere (gulv fortrinnsvis) som er en bra kombinasjon med Music Angel/rørforsterkere?
    DALI Concept 8 blir for kvasse, mener nå jeg. Ikke funnet rette røret heller for et mulig bedre tweak. Spiller derfor i triodemodus (2 x 30 W). Men det holder i massevis, noe naboen sikkert er enig i.

Lyden? Mer smooth og jevn. Bassen tar XTZen 12" seg av. Skulle hatt ører hodet rundt som Christoffer Schau en gang sa det på radio.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effekt til topper?

Heisann!

Må si at denne at jeg får virkelig lyst på denne forsterkeren, men har ett par spørsmål noan kanskje kan svare på?
    Har i dag Parasound hca-3500 effekt på Vonschweikert vr-4 høytalere, kunne det vert en ide' å bruke MA som ren effekt på mellomtone og diskant og HCA-3500 på bass, noen som har gode forslag?

På forehand takk!

Brgds chiefoff

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chiefoff
    Heisann!

kunne det vert en ide' å bruke MA som ren effekt på mellomtone og diskant og HCA-3500 på bass,

Brgds chiefoff

Det tror jeg kan være en bra løsning. Har selv aktive basselementer på mine Klipsch-KSP400 og kjører MA på mellomtone diskant. Synes det fungerer helt glimrende. Da er får jeg mer snert i bassen, samtidig som jeg får den varme fine rør lyden i diskant og mellomtone.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det blir til at jeg kjøper meg en MA XDSE KT88, så tenkte jeg på høyttalere til denne forsterkeren. Ser at veldig mange skryter av Klipsch sammen med rørforsterkere, og begynte dermed å tenke tanken på Klipsch RB-51 eller RB-61 sammen med denne. Hva tror dere om denne kombinasjonen?

Som sagt i tidligere post er dette da tenkt som soveroms-anlegget med Squeezebox Duet som kilde. Derfor vil jeg helst ha stativ/bokhylle høyttalere her.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hva med å skaffe seg et par av de klassiske JBL eller Tannoy fra -60 0g eller70-tallet ?

Er ofte ikke enkelt å finne et par i bra stand men, de lar seg recone og deletilgangen er ofte kurant på slike kjente merker.

Store elementer og bred baffel er iallfall "inn" her hjemme :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBeth

kan på det sterkeste annbefale på Dynaudio Focus 140 og 220
    det er av de jeg har testet (og det ble noen )
    den beste matchen :-D

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DETTE SER SPENNENDE UT!!

Blir MA bra til 5.1 oppsett med separat forforsterker? Må vel kjøpe 3 stk MA i såfall.
    Evt hvilken forforsterker anbefales da?
    Driver å bygger om hjemmekinoen, og ser etter nye rørbaserte løsninger.

Side 20 av 176 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •