Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 176 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Så CD-inngangen virker ikke - uansett hvordan omskifteren (inngangsvelgeren) dreies ?

Da synes det som om det er en inngang som ikke er koblet til. Så hos deg virker bare 2 av de 3 inngangene ? Omskifteren har jo 3 stillinger (+ "video") - og den ene virker ikke ?
    Alle 3 inngangene er like og gir likt volum når alt er OK. Det er helt normalt at du hører signalet svakt når du velger de to andre inngangene som ikke er koblet til CD-spilleren din. Dette kalles overhøring og vil være mer merkbart dess mer høyohmig forsterkeren er på inngangene.

Det skjer i så å si alle forsterkere, unntatt et fåtall der øvrige innganger jordes via en mer kompleks omskifter. Dette er helt uproblematisk og forsvinner "av seg selv" når de andre inngangene kobles til en signalkilde, fordi impedansene da går over fra å være høye til å bli meget lave.

Når vi diskuterer denne feilen, så kan du bare se helt bort fra denne overhøringen. Den sier ingenting. Det er de sterke signalene vi interesserer oss for. Altså når inngangsvelgeren treffer den kontakten bak du spiller på.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det virker som om jeg kun har to innganger som virker. Det kommer bare svak og utydelig lyd på cd-inngangen uansett hvilken vei omskifteren står. Det virker som om at lyden er litt lavere når omskifteren står på aux framfor cd, og litt lavere på tape iforhold til aux.

Tusen takk for hjelpen!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja det var synd. Hvis du tar av bunnplaten så vil du kanskje se at det bare går to sett kabler fra baksiden til front. Et sett kontakter er uten kabler.
    Eller hvis alle 3 kabelsettene er der, omskifteren er feilkoblet - eller rett og slett er defekt.

Hvis du ikke har behov for mer enn to innganger så kan du jo merke dem korrekt og nøye deg med det.
    Siden alt dette skjer foran elektronikken er det ganske greit å fikse det selv - eventuelt kjøpe en ny omskifter og montere kablene påny (loddebolt).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal prøve å få sjekket det imorgen.

Er det vanlig at omskifteren kan vris et hakk lenger enn video? Kanskje det har ført til at cd-inngangen er defekt?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pretzel_logic
    Jeg skal prøve å få sjekket det imorgen.

Er det vanlig at omskifteren kan vris et hakk lenger enn video? Kanskje det har ført til at cd-inngangen er defekt?

Betyr det at du har 5 hakk (5 stopp) istedenfor 4 på omskifteren ? Da er det en feil i den.

Omskifteren skal starte på CD og så vris i 4 hakk til video, som er siste.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg kan vri den et hakk etter video. Den er riktignok litt tregere, men det er forstatt et hakk. Det er ikke noe lyd som kommer når omskifteren er vridd ett hakk videre fra video. Er dette en del det går an å bytte?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, da har du nok funnet feilen, og du må trolig se deg om etter en ny omskifter med 4 stillinger - det får du i elektronikk-handelen. Den må håndtere to signalkilder (stereo) og altså 4 stillinger for disse. Du får kikke under panseret og se hva du får til. Dette kan ikke ordnes pr. brevskole - du må sette deg inn i akkurat disse tingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelpen!

Jeg skal lete etter en ny omskifter.

Newcomer stein_k sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått en Music Angel xd-800 MK III i hus, har lyttet mye til den i 2 uker nå..

Det første som jeg fikk et positivt inntrykk av var at den er utroligt stille, kan skru volum pot nesten helt på topp før jeg hører noe sus, og da må jeg tett på diskanten for og høre det.

Og på med noe musik, satte på Diana Krall- live in paris, :-o Er det mulig, rett fra eska, den nye 2700,- kroners forsterkeren spiller rett og slett fantastisk, musikken renner ut som det reneste kilde vann.

Inn med Kari Bremnes, full klaff der og, de mørke partiene i stemmen hennes er enda varmere og klarere en jeg har hørt før, og da sammenligner jeg med! Et par Hjemmelagde effektforsterkere i dual mono, Millennium XP fra LC Audio, Dynamic Precision DPA 6,12 MK2 og et par Jeff Rowland Modell 3 med tillhørende preamp. Og Engelen fra kina står på ingen måte bak de med hendene i lomma, når det gjelder musikalitet..

Er meget fornøyd med dette kjøpet med andre ord, og det at jeg må sammenligne engelen med så mye dyrere forsterkere sier jo litt..

Har jo prøvd med andre rør og, og det er som følger!
    Siemens ECC81
    Siemens ECC81
    Og
    RCA 5814-A
    RCA 5814-A

Vanskeligt og si noe om forskjellen fra de som sto i,siden de er helt nye, men en noe mer åpen diskant mener jeg at jeg kan høre, får spille på de en stund før jeg avgjør noe.

Tenkte jo og prøve noen av forslagene til kjell B i rør, men har ikke klart og få fatt på Siemens E81CC triple-mica double getter support (50-tallet).
    enda, men gir ikke opp...

Så nå har jeg bestilt en Music Angle "Marantz7" Pre-Amplifier og, tenkte og bruke den på Millennium xp`ene fra Lc Audio, det skal bli spennende og høre hvordan det blir..

Takker alle som har bidratt med sine erfaringer, hadde aldri kjøpt denne engelen uten...

Nå skal jeg høre på musikk.....

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rørmannen

Måtte bare legge inn en link om en fransk fyr som ruller sine egne rør

F2FO

Nederst på siden, en video...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stein_k

1. Da har jeg fått en Music Angel xd-800 MK III i hus, har lyttet mye til den i 2 uker nå..

2. Det første som jeg fikk et positivt inntrykk av var at den er utroligt stille, kan skru volum pot nesten helt på topp før jeg hører noe sus, og da må jeg tett på diskanten for og høre det.

3. Har jo prøvd med andre rør og, og det er som følger!
    Siemens
    RCA 5814-A
    Vanskeligt og si noe om forskjellen fra de som sto i,siden de er helt nye, men en noe mer åpen diskant mener jeg at jeg kan høre, får spille på de en stund før jeg avgjør noe.

4. Så nå har jeg bestilt en Music Angle "Marantz7" Pre-Amplifier og, tenkte og bruke den på Millennium xp`ene fra Lc Audio, det skal bli spennende og høre hvordan det blir..

5. Takker alle som har bidratt med sine erfaringer, hadde aldri kjøpt denne engelen uten...

Nå skal jeg høre på musikk.....

1. Gratulerer - du har en vinner der. Prisen er bare helt usannsynlig.

2. Helt korrekt. Det ble satt ut rykter på et annet forum om sus-problemer, helt til den mest pågående sus-aktivisten oppdaget at det var hans forforsterker som suset ! Det er godt å få dette på plass.

3. Det virker som om Music Angel har fått fatt i et kjempelager av gode NOS USA-rør, og da virkelig NOS fra ca. 1970. Så den lyder bra som levert også.

4. Ja den er også god. Men kanskje aller best som pre til mange andre "dårligere" kina-forsterkere (eller t.o.m. transistor), for at disse skal lyde mer "humant". Du får fortelle om erfaringene. Jeg har den selv.

5. Det er det vi har denne tråden til. Pluss for de som måtte ha et eller annet problem.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et kosebilde av engelen på jobb..Vist jeg har fått til og legge til bilde da.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stein_k
    Tenkte jo og prøve noen av forslagene til kjell B i rør, men har ikke klart og få fatt på Siemens E81CC triple-mica double getter support (50-tallet).
    enda, men gir ikke opp...
    Gratulerer og til lykke med Musikkengelen! Gikk sjøl til forøkning i utstyrsparken med bestilling av en Music Angle "Marantz7" Pre-Amplifier. Kan ikke si det er nødvendig for å bruke Music Angel xd-800 MK III med fullt utbytte Men forforsterkeren er jo "god å ha", og til den prisen!

Når du nevner E81CC-rør av merke Siemens, lurer jeg på om de kan være å få tak i på denne adressen. Vet ikke sikkert om benevnelsen på rørene følger en gitt standard?

Har sjøl bestilt og fått disse.

2 x Siemens ECC801S =E81CC , 3-mica ,double getter support!
    - tube(s) matching service: +Yes USD$57.99
    2 x RCA 5814A =12AU7WA =ECC802 ,ECC82 ,3-mica,square getter USD$50.00
    2 x RCA ECC82 =12AU7 =CV4003 =CV491 ,RCA Clear Top! USD$59.99
    2 x Mullard ECC801S =12AT7WA =6201 ,1960s, 'B' factory code!
    - tube(s) matching service: +Yes USD$50.00

Betalte med PayPal. Fremgangsmåten ved betaling skjer via beskjed på mail og forsendelsen kom innen rimelig tid og var godt pakket.

God rørjakt!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Gratulerer og til lykke med Musikkengelen! Gikk sjøl til forøkning i utstyrsparken med bestilling av en Music Angle "Marantz7" Pre-Amplifier. Kan ikke si det er nødvendig for å bruke Music Angel xd-800 MK III med fullt utbytte Men forforsterkeren er jo "god å ha", og til den prisen!

Når du nevner E81CC-rør av merke Siemens, lurer jeg på om de kan være å få tak i på denne adressen. Vet ikke sikkert om benevnelsen på rørene følger en gitt standard?

Har sjøl bestilt og fått disse.

2 x Siemens ECC801S =E81CC , 3-mica ,double getter support!
    - tube(s) matching service: +Yes USD$57.99
    2 x RCA 5814A =12AU7WA =ECC802 ,ECC82 ,3-mica,square getter USD$50.00
    2 x RCA ECC82 =12AU7 =CV4003 =CV491 ,RCA Clear Top! USD$59.99
    2 x Mullard ECC801S =12AT7WA =6201 ,1960s, 'B' factory code!
    - tube(s) matching service: +Yes USD$50.00

Betalte med PayPal. Fremgangsmåten ved betaling skjer via beskjed på mail og forsendelsen kom innen rimelig tid og var godt pakket.

God rørjakt!

Alle de der er topp-rør - de jeg anbefaler ! Hva man liker best er så smak og behag.

At utvalget av NOS-rør holder seg såpass bra skyldes kanskje de mange moderne rørforsterkerne kontruert med computer-komponenter. Der passer ikke NOS-rør, istedet finner eierne at det går best med varme, slaskete Sovtek-rør (som f.ø. har en helt annen klang enn russiske NOS) eller sonore Golden Dragon. Ingen av disse gir særlig definisjon i lyden.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

[...] Alle de der er topp-rør - de jeg anbefaler ! Hva man liker best er så smak og behag. [...]
    Joda, det er etter anbefalinger du kom med Kjell, og mange takk for det! Linken til i mitt forrige innlegg (over) fører visst til en side på kinesisk. Britisk flagg oppe til høyre gir sida på engelsk.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for link, der var det mye og velge i!

Ble helt rørete i hodet, men ente opp med og bestille disse her:

2 x Siemens ECC801S =E81CC =12AT7WA,E81CC text, 3-mica ,double getter suppor () = USD$68.66
    tube(s) matching service +Yes
    2 x Mullard ECC82 =M8136 =CV4003, box plate, big O getter, big shield logo! () = USD$166.65
    2 x Philips MiniWatt ECC81 =12AT7 =CV455 , made in Holland in 1952! () = USD$153.32
    2 x GE ECC81 =12AT7 ,1960s,small getter ring,[7] () = USD$17.33

Er jo greit og ha litt i samlingen

Så får jeg håpe engelen liker de, kan sikkert finne forskjellige comboer, noen til klassisk andre til rock og så videre! Det er ivertfall gøy med rør..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt første innlegg på avforum!
    Leste denne tråden for en tid tilbake, og ble så inspirert av dette at jeg tok meg en budrunde på ebay og anskaffet meg en Music Angel XD800 MKIII jeg også. Etter noen ukers ventetid dukket det opp en svært godt innpakket forsterker i posten. Finishen utvendig var bedre enn på bildene faktisk, den er jo virkelig pen å se på - så det var med stor forventning jeg koblet denne opp. Jeg liker nok Deep Purple og gammel rock bedre enn kari bremnes, så det var svært tilfredstillende å høre gamle låter som de var nye igjen. Selv på noen enkle hjemmebygde høytalere med scanspeak elementer, eller på noen Infinity SM155, som absolutt ikke er noe high end, var det en ekstrem forskjell sammenlignet med de Harman Kardon forsterkerne jeg er vant med. Lyden kan beskrives som utrolig ren, med myk diskant og mellomtone, men fortsatt nøyaktig lyd - synes spesiellt at stemmer kommer mye bedre frem, samt enkelte skarpe lyder og instrumenter - slik at det hele høres ut som en helt annen innspilling. Eneste jeg stusset over, var bass - virket veldig nøytral og tynn i lyden - men har ikke testet den med en skikkelig cd spiller, og forsterkeren har ikke gått så mange timer ennå. Lyden ble bedre etter forsterkeren hadde blitt brukt et par kvelder. Men uansett - dette gav medsmak, jeg bestillte faktsk en Shanling CD-T80 (CD spiller med rør) for noen dager siden. Kommer tilbake med mer om dette når jeg får spilleren, blir spennende om det passer sammen. Målet mitt er å ha tilfredstillende lyd, uten at lommeboka brenner opp, så tror jeg er godt på vei med dette utgangspunktet! Eneste som plager meg er det ledlyset fra on bryteren, men det er en bagatell. De burde sendt med et par solbriller på kjøpet

Så, for de som leser om disse forsterkerne og lurer på om de skal ta steget ut, register deg på ebay, skaff deg paypal og kjøp i vei - ville være svært merkelig om du ikke blir storfornøyd til den prisen de går for. Dette er virkelig value for money!

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TholoMan
    Eneste som plager meg er det ledlyset fra on bryteren, men det er en bagatell. De burde sendt med et par solbriller på kjøpet
    Hei og velkommen til forumet!
    Jeg har også fått litt hat for det led-lyset, så jeg kjørte bare på en motstand på den. Om du finner på å gjøre det samme, vil jeg anbefale en verdi rundt 15-20k ohm, blir er langt behageligere lys da.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal tukle litt med "engelen" senere, en motstand på on bryter lyset er nok en god ide. Også må vel man prøve å bytte litt rør / se over innmaten om noe trenger litt pleie innvendig. Virker jo som et godt utgangspunkt denne forsterkeren for videre hifi galskap

Inntil videre lukker jeg øynene og nyter lyden. Er veldig fornøyd hittil!
    Løp og kjøp alle nølere:-)

Tørker støvet av cdsamlingen, fordi snart kommer denne i postkassen:
    (eller noen dyre mursteiner, tiden vil vise)

-6d86_10-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TholoMan

Eneste jeg stusset over, var bass - virket veldig nøytral og tynn i lyden - men har ikke testet den med en skikkelig cd spiller, og forsterkeren har ikke gått så mange timer ennå.

Så, for de som leser om disse forsterkerne og lurer på om de skal ta steget ut, register deg på ebay, skaff deg paypal og kjøp i vei - ville være svært merkelig om du ikke blir storfornøyd til den prisen de går for. Dette er virkelig value for money!

Det fine med disse forsterkerne er at de kan gi den lyd du vil ha hvis du tweaker dem litt i ønsket retning.

Dette er en ganske bass-rik forsterker, men bassen er også godt kontrollert og avhenger av høyttalerne, m.m. Du kan få mer følelse av bass ved å skifte til noen bedre ECC81-rør (12AT7). Ellers, denne forsterkeren reagerer korrekt på tonekontroller - så har du en ny eller gammel forforsterker med slike, så er det bare å kjøre opp bassen litt. Eller med en fin equalizer.

Den blir merkbart varmere og fyldigere etter innspilling.

Hvis du har litt kunnskaper i elektronikk er det meget enkelt og gå inn og redusere motkoblingen (et par motstander skal monteres) - det vil gi mere fyldig bass (mindre stram) - ofte det som trengs for de bass-hungrige. Dette hvis høyttalerne er ganske normale og ikke spesielt strømkrevende. Videre vil ettermontering av drosler gi mere bass-drive.

Prisen: Vel min oppfatning er at uansett pris så får du ikke kjøpt noe lignende idag. Music Angel er den eneste produktserien i moderne tid som (delvis) bygges opp med elektroniske komponenter av den type som var i bruk på 60-tallet (rørenes storhetstid) - dette preger lydbildet.

Side 19 av 176 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •