Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 176

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 176 av 176 FørsteFørste ... 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 172 173 174 175 176
Viser resultater 3,501 til 3,515 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen av disse rørforsterkerne som passer til Fence Audio Boost 212 special edition ???
    Kunne tenkt meg en slik om det var billigere en Cerwin Vega sin CXA-10. Samt spiller bedre.

I tilegg lurer jeg på om det lyser av rørene så det ville ødelagt hjemmekino følelsen ?

Boost 212 SPESIAL EDITION WALNUT - Gulvstående | Høyttaler | Fnky

CERWIN-VEGA CXA-10 Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Music Angel kt88

Selvsagt lyser rørene i forsterkeren. Du kan jo henge en Juleduk med Nisser over slik at du slipper å se lyset da hvis det absolutt er så viktig.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om noen som tar denne forsterkeren til overhaling? Jeg har noen tørre smell/høye knepp i den ene kanalen med uregelmessige mellomrom.

Gi gjerne beskjed på PM.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ombygging

tror jeg har spørt om dette før, husker ikke helt.

men er det noen som har erfaring med og bygge om denne forsterkeren til en mono effektforsterker? vurderer og kjøpe en til og starte prosjekt, men vill ha folks meninger.

var og henta en i dag, og skal teste den for første gang i morra, på vienna acustics først og så mine pioneer stativ høytalere. blir artig og høre hvordan det blir

men igjen, om folk har erfaring med ombygging så tar jeg imot med åpne armer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nååå lurer jeg litt

prøvd forsterkeren på mine pioneer høytalere som har stått ubrukt, i 4 mnd, og fungerte fint før det. nå med music angel koblet til, så er det akuratt som at den venstre høytaleren er sprengt, eller noe, nesten som at det blafrer i elementet, men ikke noe er ødelagt, er dette noe som er vanlig i starten?

forsterkeren har stått på i ikke mer enn en halv time, vill det bli bedre med tiden eller er det noe annet som kan være feil? prøvd med 2 forskjellige kabelsett også.

utifra hva jeg kan se så er alle røra på plass.. ikke noe mellomrom mellom de.

koblet kablene på 0 og 8 omh.. og bryteren bak er ned

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

satte bryteren bak opp

det hjalp en del men fortsatt noe som kunne vært bedre :P klarer ikke helt og sette fingeren på det

den bryteren bak hva er det?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en mkIII til hybelen nå (bruktkjøp), og det låter virkelig bra men jeg har fått et problem med tilkobling av kilder. Alt fungerte OK de første dagene, men etter at den ikke ble avslått en natt og sikringen var gått på morningen så har jeg følgende case:

En Pinell radio hvor signalet hentes fra headset-utgangen, fungerer uten problem. Også når jeg skrur opp volumet på radion (så har jeg fjernkontroll på lyden...) Med en gang jeg kobler noe som helst annet på, så gnistrer det over kontakten og 220V-kursen slås ut. Jeg aner en liten krypstrøm på annet utstyr i nærheten. Jeg har prøvd DAC, billig TV-dekoder, en SonyEricsson BT streamer og direkte fra audio out på TVen (Samsung). Jeg har også testet på alle tre inngangene.

Det gnistrer HVER gang utenom med Pinellen, og sikringen går. Noe hint om hva det kan være og hvordan jeg løser problemet? Har ikke hatt oppe og sjekket bias-justeringen. Kan det være at bias er justert feil/ for høyt? Kan feil i rørene forårake noe sånt?

Er det ikke mulig å finne signal out for å drive sub?

Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne forsterkeren er mer enn verdt pengene. Kjøpte den for et par månder siden men fikk ikke lov å ta den ned i stuen fordi den var for HARRY. Nå er efferktforsterkeren min på vei til ny eier, og fikk lov å ha denne til ny er på plass. Og jeg kan bare si at dette låter utrolig bra og spiller med utrolig god fylde og det låter virkelig magisk.

Newcomer Knag86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har tenkt meg litt musikk til soverommet og da tenkte jeg MA KT-88 kombinert med B&W CM 1 / 5 eller CM 7. Vil den klare alle disse høyttalerene?

Takker for alle svar.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knag86
    Hei,

Har tenkt meg litt musikk til soverommet og da tenkte jeg MA KT-88 kombinert med B&W CM 1 / 5 eller CM 7. Vil den klare alle disse høyttalerene?

Takker for alle svar.

Har testen den på CM9 og det funket fint på 8 ohm utgangene, var stor forskjell på 4 og 8 ohm utgangene. Gikk seff tom når volumet kom til 11-12
    Men spilte nydelig og luftig-
    Hvordan den er på de mindre vet jeg ikke.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Er det noen som har formening om kvaliteten og "komponent-innhold" på MA KT88 som blir bestilt i dag - ift. 2007-2010 modeller?
    Er det de samme nettbutikkene som er oppgitt i 2007-2010 som gjelder fortsatt?
    Hvordan er det med tilgangen på disse små-rørene som anbefales?

Vurderer å teste en :-)

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Changes Vis post
    Hei,

Er det noen som har formening om kvaliteten og "komponent-innhold" på MA KT88 som blir bestilt i dag - ift. 2007-2010 modeller?
    Er det de samme nettbutikkene som er oppgitt i 2007-2010 som gjelder fortsatt?
    Hvordan er det med tilgangen på disse små-rørene som anbefales?

Vurderer å teste en :-)
    Anbefales å kontakte den norske importøren (Mala Audio), da den da er laget for våre høye spenning, 230-250V + noe oppgradert fra fabrikk
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er det noen som husker posten til Kjell B. om smårørkombien han etterhvert fant som etter hans mening ga denne forsterkeren enda bedre lyd? Virker som MA-forumet er borte, så da det ble verre å finne fram.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gekko23 Vis post
    Hei, er det noen som husker posten til Kjell B. om smårørkombien han etterhvert fant som etter hans mening ga denne forsterkeren enda bedre lyd? Virker som MA-forumet er borte, så da det ble verre å finne fram.
    Ser det er en egen tråd han startet om smårørene til MA, du finner det kanskje der?

http://avforum.no/forum/receivere-fo...-800-kt88.html
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Ser det er en egen tråd han startet om smårørene til MA, du finner det kanskje der?

http://avforum.no/forum/receivere-fo...-800-kt88.html
    Finner det ikke der. Er redd det er begravd i den 176 siders monstertråden om music angel

Edit: denne tråden, med andre ord
    Sist endret av gekko23; 10-19-2017 kl 10:03

Side 176 av 176 FørsteFørste ... 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 172 173 174 175 176

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •