Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 170

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 170 av 176 FørsteFørste ... 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 166 167 168 169 170 171 172 173 174 ... SisteSiste
Viser resultater 3,381 til 3,400 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Noen råd ønskes!

Da har jeg justert bias for første gang! En enkel sak ^^, Ligger nå på ca 45ma, og er vel passe fornøyd. Mulig jeg prøver meg på 40 etterhvert for å få dempet mellomtonen litt, men testing er jo bare gøy!

Ang brum-nulling prøvde jeg dette også, men det skjedde liksom ikke noe når jeg skrudde på pot-ene? Tror heller ikke de kom tilbake til utgangsposisjon.. Skal man justere sykelig mye før det er forandring her? Og er det noe sted man kan måle seg fram til et mellomsted slik at det er noget likt over høyre og venstre kanal?

Jeg sliter også med en litt intens pipe/suselyd fra høyrekanalen når forsterkeren står på tomgang.. Gjelder uansett inngang og volum. Den kommer bort når det spilles musikk (hører iaffal bare musikk da). Rørbyttetid? Justeringer? Kjører fortsatt de dårlige inngangsrørene som kom med forsterkeren..

-CR

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Huskey
    Hei

Håper noen kan hjelpe meg. Jeg har hatt denne forsterkeren i ca 5 år, og har vært veldig fornøyd med den.

Men jeg kjøpte meg nylig noen nye fine høyttalere:
    DALI MENTOR 2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

og da jeg testet disse i butikken med forsterkeren min, låt dette meget bra.

Men hjemme har det plutselig begynt å vrenge på høyt volum. Jeg tror dette er pga at rørene har gått, men ettersom rørene til denne nesten koster like mye som en ny forsterker, tenkte jeg å høre med folk her først.

Først vrengte det på høyre side, og da jeg flyttet rørene, flyttet det seg til venstre side, selv om jeg mener det generelt vrenger litt overalt.

Er det rørene som har gått?
    Nå er kanskje ikke Mentor 2 spesiellt "rørvennlige", tenker da på den opgitte Impedans : 6 ohm og Følsomhet : 86,5 dB

Har du prøvd om det er noen hørbar forskjell ved å velge 4ohm vs 8ohm utgangene på MA?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Huskey
    Hei

Håper noen kan hjelpe meg. Jeg har hatt denne forsterkeren i ca 5 år, og har vært veldig fornøyd med den.
    .......
    Men hjemme har det plutselig begynt å vrenge på høyt volum. Først vrengte det på høyre side, og da jeg flyttet rørene, flyttet det seg til venstre side, selv om jeg mener det generelt vrenger litt overalt.

Er det rørene som har gått?
    Er det effektrørene, eller pre-rørene du byttet om på? Er det de "originale" rørene som sitter i - og ca. hvor mange timer har du spilt på de gjennom de 5 årene?
    Har du sjekket Bias? Rørene kan jo måles, men et sett med nye Shuguang KT88 (som er gode nok) koster jo ikke mye.
    Siden du nevner at det "plutselig" inntraff: Kan det ha noe med ht å gjøre - at det er slik at "feilen" kan relateres til en imperdansekurve som drar mye strøm - og at dette "kan" ha fremprovosert noe? Dog > er på litt "tynn is" med det resonementet. Kun et forslag som andre sikkert evt. kan dementere, eller understøtte

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bestilt

Da har jeg etter et par år med vudering bestilt en XD-800MKIII "KT88" - Black

Gleder meg veldig etter og ha lest en del sider herfra. Har tenkt og bruke den i første omgang på noen Klipsch KSP 400 , men skal hovedsakelig benyttes i et annet rom hvor jeg skal ha stativhøytalere.

Klipsch føler jeg ofte blir anbefalt og prøve på rør så en av RB høytalerene i Klipsch serien kanskje.

Men det jeg lurer på er hvordan de standerrørene som følger med greier seg? og om noen vil anbefale andre typer?
    (har lest litt og fått litt info om forskjellige , men lurer på om noen kan ramse opp et par raske)

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ro0oG
    Da har jeg justert bias for første gang! En enkel sak ^^, Ligger nå på ca 45ma, og er vel passe fornøyd. Mulig jeg prøver meg på 40 etterhvert for å få dempet mellomtonen litt, men testing er jo bare gøy!

Ang brum-nulling prøvde jeg dette også, men det skjedde liksom ikke noe når jeg skrudde på pot-ene? Tror heller ikke de kom tilbake til utgangsposisjon.. Skal man justere sykelig mye før det er forandring her? Og er det noe sted man kan måle seg fram til et mellomsted slik at det er noget likt over høyre og venstre kanal?

Jeg sliter også med en litt intens pipe/suselyd fra høyrekanalen når forsterkeren står på tomgang.. Gjelder uansett inngang og volum. Den kommer bort når det spilles musikk (hører iaffal bare musikk da). Rørbyttetid? Justeringer? Kjører fortsatt de dårlige inngangsrørene som kom med forsterkeren..

-CR
    Nå vet jeg ikke hvor dreven du er da.. :-)
    Men når jeg har hatt problem har det alltid vert rørene.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Music Angel MENG YUE Series "X5.1" 5.1 Surround Tube Integrated Amplifier

Hei,
    i et innlegg fra 2008 skriver Kjell B at det er forskjell på ampene som markedsføres som Music Angel, og andre som heter feks MENG YUE (skarpere diskant).

Vet at Kjell B ikke lenger er med oss, men er det noen av dere som vet noe om denne, som markedsføres som Music Angel Meng Yue?
    MINI 5.1 X5 Surround 6P1 Tube Integrated Amplifier NEW | eBay

Music angel skal jo være nydelig sammen med Klipsch, men hvis denne er skarpere i toppen kan det bli ubehagelig..

-meng-yue-jpg

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Hei,
    i et innlegg fra 2008 skriver Kjell B at det er forskjell på ampene som markedsføres som Music Angel, og andre som heter feks MENG YUE (skarpere diskant).
    Jeg har en 2-kanals Meng Mini med 6N2/6P1-rør. Den kan du få høre hvis du vil. Kan godt ta den med til Haugesund en dag så du får prøvd den på dine høyttalere.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takk for det generøse tilbudet! Høres ut som en god plan!

Hvilke høyttalere spiller din ampen på?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg den på et par DIY-Tang Band. Brukte den en stund på et par Peerless 2x6,5" gulvstående også, med godt hell. Sistnevnte har hatt en tendens til å "bite" litt i toppen, men Meng'en rundet dem godt av.
    Står orginale rør i nå, men sitter og venter på nye....

Hvilke høyttalere har du da?

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det fortsatt i konfirmasjonsanlegget, Dali 104, men nå er jeg bitt av basillen, så når budsjett tillater blir det oppgradering.

Har så langt hørt på Klipsch Rf 82, Vienna Grand Mozart og en Kef jeg ikke husker modellnr på. Likte veldig godt Klipsch, og skjønner hvorfor den har blitt folkehøyttaleren.
    Så når den tid kommer kan det nok bli Rf-82 mk1 eller RF-62 mk1 (om ikke jeg skulle vinne i lotto).

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Vet at Kjell B ikke lenger er med oss, men er det noen av dere som vet noe om denne, som markedsføres som Music Angel Meng Yue?
    MINI 5.1 X5 Surround 6P1 Tube Integrated Amplifier NEW | eBay

Music angel skal jo være nydelig sammen med Klipsch, men hvis denne er skarpere i toppen kan det bli ubehagelig..

-meng-yue-jpg
    Kjøper du den, så lag gjerne en egen tråd til Meng, og så må vi få brukeromtaler og bilder. :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det fortsatt i konfirmasjonsanlegget, Dali 104, men nå er jeg bitt av basillen, så når budsjett tillater blir det oppgradering.

Har så langt hørt på Klipsch Rf 82, Vienna Grand Mozart og en Kef jeg ikke husker modellnr på. Likte veldig godt Klipsch, og skjønner hvorfor den har blitt folkehøyttaleren.
    Så når den tid kommer kan det nok bli Rf-82 mk1 eller RF-62 mk1 (om ikke jeg skulle vinne i lotto).
    Klipsch RF82 skal vist spille som bare det på MAen
    Høyttalere:

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har idag denon avr2310, emotiva xpa-2 og klipsch rf-82 og er veldig nysgjerrig på en Music Angel, den som blir anbefalt i første innlegget her inne.

Har null peiling på rør men ville brukt denne sammen med emotiva og rf82 ved musikkspilling i stereo. Altså bruke MA som pre..

Hvordan kan dette kobles? Må jeg koble om for hver gang jeg skal se film og høre musikk i stereo?

Bare å kjøpe music angel, koble til så er jeg igang? Veit ingen ting om rørforsterkere.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Music angel er ikke en forforsterker, men kan bygges om til rn, og da benytter du den imellom pre out og pre in på reciever under stereolytting.

Tung løsning btw, du har godt nokk anlegg som det er.

Mwn kansjwe en music angel og noen ekstra høyttalere kan gjøre stemning på soverommet=)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemmestereo
    Har idag denon avr2310, emotiva xpa-2 og klipsch rf-82 og er veldig nysgjerrig på en Music Angel, den som blir anbefalt i første innlegget her inne.

Har null peiling på rør men ville brukt denne sammen med emotiva og rf82 ved musikkspilling i stereo. Altså bruke MA som pre..

Hvordan kan dette kobles? Må jeg koble om for hver gang jeg skal se film og høre musikk i stereo?

Bare å kjøpe music angel, koble til så er jeg igang? Veit ingen ting om rørforsterkere.
    Tror ikke det vil være en optimal løsning (da mener eg at det vil være en komplisert løsning). Kjenner til at MA er ombygget til en effekt forsterker og benyttes sammen med forforsterker delen i en receiver, det skal etter sigende fungere bra.
    Ønsker du rør i forforsterker delen så er det nok andre alternativ som vil være enklere å koble opp, enn denne MA.
    Kjøp gjerne denne denne MA og benytt den alene som en integrert forsterker (som jeg gjør) og nyt lyden.

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er rør lyden jeg er veldig nysgjerrig på.. effektmessig så blir det nok en nedgradering i forhold til det jeg har. Spørs om jeg ikke står over den biten så lenge

Men dukker det opp en på brukten kan man jo alltids prøve for å ha hørt rørlyden. Ikke sikkert jeg liker den engang

Takk for svar over her.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemmestereo
    Er rør lyden jeg er veldig nysgjerrig på.. effektmessig så blir det nok en nedgradering i forhold til det jeg har. Spørs om jeg ikke står over den biten så lenge

Men dukker det opp en på brukten kan man jo alltids prøve for å ha hørt rørlyden. Ikke sikkert jeg liker den engang

Takk for svar over her.
    Det er en vandlig intregrert forsterker den MA kt88

Du setter volumet på ca halv 12 eller 12 og kobler den til pre out, på kinoforsterkeren din

Søk etter ma kt88 på google og du finn et eget forum for denne der.. der vil du finne alt vis du trenger hjelp.

Vil anbefale å lese, tråden: rørforsterker for første gang.. Så slipper du alt tull. :-)
    Høyttalere:

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Music Angel på Dali sin Ikon-serie?

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp fått min MA XD-800MKIII og koblet opp mot Klipsch RF62MkI. Det låter helt nydelig utenom en konstant summing i diskanten. Noen som vet hva det kommer av? Bruker standard strømkabel og helt greie høyttalerkabler til 75kr/m fra hifiklubben. Har prøvd med ulike kilder med samme resultat.

Kan legge til at hverken høyttalere eller forsterker er spilt inn skikkelig, men summingen er ikke der ved bruk av annen forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    Jeg har nettopp fått min MA XD-800MKIII og koblet opp mot Klipsch RF62MkI. Det låter helt nydelig utenom en konstant summing i diskanten. Noen som vet hva det kommer av? Bruker standard strømkabel og helt greie høyttalerkabler til 75kr/m fra hifiklubben. Har prøvd med ulike kilder med samme resultat.

Kan legge til at hverken høyttalere eller forsterker er spilt inn skikkelig, men summingen er ikke der ved bruk av annen forsterker.

Er det sånn lavfrekvent trafodur, eller er det mer som susing (snø på radio/tv)?

Side 170 av 176 FørsteFørste ... 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 166 167 168 169 170 171 172 173 174 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •