Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 169

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 169 av 176 FørsteFørste ... 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 165 166 167 168 169 170 171 172 173 ... SisteSiste
Viser resultater 3,361 til 3,380 av 3515
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, nå har jeg lett på nett og forum om forskjellen på MENG og Music Angel. På on9mart så er noen MENG forsterkere merket med "Music Angel" som tag.

Det jeg lurte på var om MENG var såpass mye dårligere en Music Angel? MENG har to monoblokker ute som koster ca 80USD mer en MA KT88. De to monoblokkene har samme rørkomfigurasjon som en MA KT88.

Meng Monoblokkene:
    MENG "YAYI Pair KT88" Power Amplifier & Integrated Amplifier - KT88 Tube Amp @ on9mart.com

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Truls
    Meng produseres av Music Angel

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det si at MENg er en billig serie av Music Angel sine produkter eller bare et annet navn slik som forholdet mellom Shengya og Vincent?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Vil det si at Meng er en billig serie av Music Angel sine produkter eller bare et annet navn slik som forholdet mellom Shengya og Vincent?
    Det er vel 2 merkevarer fra samme produsent, med Meng i entry-klassen og Music Angel litt lengre oppe. Har en slik Mini-Meng på 10 watt. Spiller som ei kule! Forholdet mellom Shengya/Vincent kjenner jeg ikke til.

Tror ikke kineserene har samme oppfatning av begrepet merkevare som oss i vesten.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt merke til at det er flere mindre og billigere modeller under navnet MING i forhold til Music Angel, men de monoblokkene er jo i samme prisklasse om MA sin KT88 modell, og ser ut til å være ganske identisk spec'ed og utstyrt. var derfor jeg lurte på å kjøpe de monoblokkene hvis de viser seg å være på høyde med MA KT88.

Det var særdeles lite informasjon å finne på nettet om de utenom en utalelse fra et annet forum dær de ble sagt positive ting. Men ingen sammenligninger å oppdrive.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal helst ikke linke til andre fora her så jeg sensurerte meg selv ......

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurt, later som jeg ikke fikk med meg linken.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det produseres på samme fabrikk så får du komme med en tilbakemelding vis du kjøper det merket.
    Eller rett å slett skulle vi vel åpnet en helt ny tråd for det merket, det er sikkert et marked for det også her.
    Ja gjør det du.
    Og kom med link så diskuterer vi mer der.8)

Jeg har lest flere lytteinntrykk av diverse intregrert forsterkere av dei andre merkene, og dette var og folk som ikke ville høre på Kjell B, da han skrev at dei andre kina forsterkerene var mer "moderne" og låt ikke like bra, alså jeg har lest fra diverse folk at det låt ikke like bra. Men hva dei blokkene gjør vet jeg ikke.
    8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De blokkene er jo merket som "music angel" hos on9mart som selger dem. men det er jo ved siden av umulig å oppdrive informajson om Music Angel og lignende.

Det er jo ikke store prisen det er snakk om egentlig, så tror jeg sjangser på MENG først for så å kjøpe Music Angel i ettertid(eller låne en for sammenligningens skyld). Blir nokk å poste bilder av innmaten når jeg får dem, men som sagt, det er måneder til.

Jeg har jo mine misstanker om at disse monoblokkene enkelt og greit er en MA KT88 "kløvet i to". Siden de er fra samme fabrikk og har identisk papirstatistikk og akurat samme rør.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De blokkene er jo merket som "music angel" hos on9mart som selger dem. men det er jo ved siden av umulig å oppdrive informajson om Music Angel og lignende.

Det er jo ikke store prisen det er snakk om egentlig, så tror jeg sjangser på MENG først for så å kjøpe Music Angel i ettertid(eller låne en for sammenligningens skyld). Blir nokk å poste bilder av innmaten når jeg får dem, men som sagt, det er måneder til.

Jeg har jo mine misstanker om at disse monoblokkene enkelt og greit er en MA KT88 "kløvet i to". Siden de er fra samme fabrikk og har identisk papirstatistikk og akurat samme rør.

Nja..nei det tror jeg ikke.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Nja..nei det tror jeg ikke.
    Støtter @Lovemusikk her.

Det er nok "langt" unna å være en 2-delt MA XDSE800MkIII. Det som gjør MA´n spesiell (lydmessig) er hovedsaklig komponentvalgene, fremfor den tekniske konstruksjonen, som ikke skiller seg nevneverdig fra andre dual-mono konstruksjoner på markedet.
    MING blokkene har ikke samme rørbestykning og grunnkonstruksjon, selvom det i utgangspunktet ikke sier for mye om lydkarakteristikken.

Bilde av "innmaten" i den det linkes til minner ikke mye om XDSE heller.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min Meng er det en lappe hvor det står:

MUSIC ANGEL
    MENG 6P1
    CE
    MADE IN CHINA

Men merket på forsterkeren er "MENG"

Utfra dette tipper jeg at det er en egen merkevare fra same firma. Det betyr derimot ikke nødvendigvis at det er tilsvarende gode konstruksjoner etc. Mengen min er knallgod etter mitt syn, men jeg mangler preferanser på rørforsterkere.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    På min Meng er det en lappe hvor det står:

MUSIC ANGEL
    MENG 6P1
    CE
    MADE IN CHINA

Men merket på forsterkeren er "MENG"

Utfra dette tipper jeg at det er en egen merkevare fra same firma. Det betyr derimot ikke nødvendigvis at det er tilsvarende gode konstruksjoner etc. Mengen min er knallgod etter mitt syn, men jeg mangler preferanser på rørforsterkere.
    Uten at jeg ha hørt din , men utfra å ha lest brukeromtaler så prøver jeg å forklare litt.

MAen spiller mer som:

Eit godt Hegel oppsett med forsterkere (pre + effekt). MINUS kraften da seff.. :-D
    Med dagens kombi på smårøra, dekket faktisk dyreste pre til Hegel over luftigheten i diskanten litt,faktisk. Fikk litt hakeslipp kan du si.
    En som kjøpte pre'en skrøt derimot da han brukte den til sin Mc 275, men kan vere at han ikke kjørte så luftige rør på sin forsterker, hva vet jeg.
    Skal nevnes at preen til Hegel P4A er svinbra.

Sakt på en annen måte, MAen er mye bedre lyd, alså bedre kvalitet.
    Rett å slett et kupp til prisen. Tør si at du finner ikke bedre kvalitets messig fremførelse av musikken til den prisen, det kan sikkert erys bekrefte?

Minuset er kanskje at den som har anlegg til vandlig budsjett (sånn som tja under 10.000 for alt), oppgraderer alt etter å ha fått denne i hus. :-)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ufda, Hvis folkene hær ikke tror MENG blokkene yter til i lik for som MA XDSE800MkIII, så må jeg vel gå for en MA da=)

Tror dere det er mulig å kjøpe to MA XDSE800MkIII og biampe et par høyttalere med?

Og er MA mulig å kjøre som ren effektforsterker? Og isåfall hvordan tilrettelegger man det?

Biamping skal jo i teorien gi meg litt mer headroom, og så jeg har forstått så er "sweetspot" til rørforsterkere ved lavere uteffekt.

Er det MA XDSE800MkIII som har Russiske rør?

Høyttalerne jeg har tenk sålangt er Klipsch RF-63, passe størrelse, følsomhet og dynamikk. Det frister mer å finne noe eldre tandberg, jbl eller klipsch(sånn type retro med større element) Vil ha muligheten for å guffe litt på de gangene jeg blir fristet til det.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ufda, Hvis folkene hær ikke tror MENG blokkene yter til i lik for som MA XDSE800MkIII, så må jeg vel gå for en MA da=)

Tror dere det er mulig å kjøpe to MA XDSE800MkIII og biampe et par høyttalere med?

Og er MA mulig å kjøre som ren effektforsterker? Og isåfall hvordan tilrettelegger man det?

Biamping skal jo i teorien gi meg litt mer headroom, og så jeg har forstått så er "sweetspot" til rørforsterkere ved lavere uteffekt.

Er det MA XDSE800MkIII som har Russiske rør?

Høyttalerne jeg har tenk sålangt er Klipsch RF-63, passe størrelse, følsomhet og dynamikk. Det frister mer å finne noe eldre tandberg, jbl eller klipsch(sånn type retro med større element) Vil ha muligheten for å guffe litt på de gangene jeg blir fristet til det.
    Eg brukte tdligere to stk på mine Triangle høyttalere, en på mellomtone og diskant og en på bassen. Gav mer guff.
    Effekt ja..volumet på kl halv 12-til 12 og bare å spille i vei. Jeg brukte den slik, med en Hegel pre, pga mulighet til fjernkontroll
    Men lemp ikke på en mindre bra pre, da den er altfor go for det. Jeg opplevde at hegel P4A faktisk dempet luftigheten i diskanten litt. 8)
    MA XDSE800MkIII heter den ja, og fåes med og uten store russiske rør(utgangsrør kt88).
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser liten vits i å betale ekstra for utgaven med "Russer" KT88 rør. Shuguang-rørene som sitter i den "vanlige" har god lyd - og lydmessig så skiller det ikke mye om man velger det ene, eller andre fabrikatet innenfor samme rørtype.
    Ved ønske om en evt. oppgradering av effektrør, så er Svetlana Winged-C KT88 min klare anbefaling, så fremt man ikke ønsker å betale prisen for gode matchede NOS-rør da. De ligger fort på fra ca. 1500,- pr. stk. og oppover.

Pre-rørene har stor innvirkning på lydkarakteristikken og skifte av de "transportrørene" som følger med anbefales klart. Her er det maaaaange ulike rørå velge mellom, slik at man kan tune lyden i den retning man ønsker. Det er vel f.eks. noen klare anbefalinger til de som bruker Klipsch.

Når det gjelder lyd for pengene, så er jeg enig med @Lovemusikk. Under forutsetning av at man liker vintage rør-lyd så er det neppe noe annet produkt på markedet som like god lyd for noen skarve tusenlapper. Levert fra Kina så kommer den vel på ca. 4K inkludert moms, fortolling osv.
    Nå er det vel mange som har testet forskjellige pre-rør og funnet "sin" kombinasjon - så jeg vil tro at det er brukbart utvalg av lite brukte pre-rør på markedet her i Norge også. Så setter man av 2K til dette, er man sånn omtrent i mål.

Jeg vet ikke om de som leveres fra On9mart nå har fått de nødvendige oppgraderinger? Tenker da spes. på de underdimensjonerte kondensatorer. Hvis ikke det kan bekreftes, så må man ta med i kalkuleringen at disse bør/må byttes. Alternativt kjøpe en brukt i Norge der denne mod. evt. er gjort.
    Et par kr. til i å bytte volumpot og inngangsvelger er vel også å anbefale.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med erys 8)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en som har fått høre MAen..

: Music Angel KT88 » Jeg sitter og ler og ler...
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer etter nye høyttalere

Hei

Håper noen kan hjelpe meg. Jeg har hatt denne forsterkeren i ca 5 år, og har vært veldig fornøyd med den.

Men jeg kjøpte meg nylig noen nye fine høyttalere:
    DALI MENTOR 2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

og da jeg testet disse i butikken med forsterkeren min, låt dette meget bra.

Men hjemme har det plutselig begynt å vrenge på høyt volum. Jeg tror dette er pga at rørene har gått, men ettersom rørene til denne nesten koster like mye som en ny forsterker, tenkte jeg å høre med folk her først.

Først vrengte det på høyre side, og da jeg flyttet rørene, flyttet det seg til venstre side, selv om jeg mener det generelt vrenger litt overalt.

Er det rørene som har gått?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Huskey
    Hei

Håper noen kan hjelpe meg. Jeg har hatt denne forsterkeren i ca 5 år, og har vært veldig fornøyd med den.

Men jeg kjøpte meg nylig noen nye fine høyttalere:
    DALI MENTOR 2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

og da jeg testet disse i butikken med forsterkeren min, låt dette meget bra.

Men hjemme har det plutselig begynt å vrenge på høyt volum. Jeg tror dette er pga at rørene har gått, men ettersom rørene til denne nesten koster like mye som en ny forsterker, tenkte jeg å høre med folk her først.

Først vrengte det på høyre side, og da jeg flyttet rørene, flyttet det seg til venstre side, selv om jeg mener det generelt vrenger litt overalt.

Er det rørene som har gått?
    Vil tro det er rørene ja.. Lete litt på nettet etter nye rør.
    Er store prisforskjeller..

4 kt88 tube | eBay
    Høyttalere:

Side 169 av 176 FørsteFørste ... 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 165 166 167 168 169 170 171 172 173 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •