Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 164

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 164 av 176 FørsteFørste ... 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 160 161 162 163 164 165 166 167 168 174 ... SisteSiste
Viser resultater 3,261 til 3,280 av 3515
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kiriev
    Music Angel "XDSE XD-800MKIII KT88 Tube" Hi-End Integrated Amplifier - KT88 Tube Amp @ on9mart.com
    Har du erfaring fra å kjøpe derfra?

.: Music Angel KT88 » Bruke MA som forforsterker?

Må jeg ha en slik Weber sak for at det skal fungere?

Mange takk for gode svar
    on9mart er vel samme som tubestein trur eg, der dei fleste kjøper fra. Eg kjøpte fra tubestein på ebay.

Dette med å inkludere en weber er vel litt mer ekstra på en måte, men skal vistnok lure forsterkeren til å tru den har høyttaler tilkoblet, men ikke samme motstand, men mindre en en høyttaler. Dette vil vist gi en luftig og flott lyd...ala merket AIR (dyreste modeller) eller noe ei den duren. :-)
    Men du trenger ivertfall disse motstanderene, se forumet til MA

Mest sannsynlig ikke noe. Gammelt bilde på det ene. Dei skal vere skrå front nå. :-)
    Ellers like lydmessig.
    Dette med ECC81 og ECC 85 er noe som vart forandret fra 2007 og til 2008 modellen.
    Nå er det ECC82 ytterst og ECC85 i mitten.. og der kan vi velge og vrake i rør :-) Se MA forumet.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt og betalt. Blir spennende å teste litt rør …

Ble spurt om jeg skulle ha 220v eller 230v utgaven. Hvilken skal jeg gå for?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi

230V høyest mulig Volt.

Eg kjøpte 220v i januar i fjor.. dei som kom da og en stund etter, hadde på noen, utgangskondensator som ikke tolte så høy volt som ca 480v+
    Dei har øket spenningen litt, så på min ligger den på 483V (og nettspenning på 234V) over kondensatorene på utgangen. Kondensatorene er på 450V (kan sjekke når du får din,bare å skru av bunnen) men dei skal tole 500v.
    Noen av dei (gjalt eit bestemt merke, da dei bruker det som dei har for hånd)
    Kina har 220V på nettet og vil da få en lavere spenning over dei.
    Trur problemet er fikset, ikke hørt noe mer om dette.

Ellers er denne forsterkeren så billig at folk tør "skru" på den selv :-)
    Bare å søke på det andre forumet vis du lurer på ting eg ikke kan svare på.
    Men kjøp ny og ikke noen som er "moddet" på.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så nå du har RF63.. må få en tilbakemelding når du får den i hus og fått testet den. :-)
    Skal få låne med meg palledium hjem ei helg det passer meg og tomt hus, gleder meg til det. :-)
    Syns du den er for dårlig, så vil det bli eit bra løft ved å skifte smårør.
    Men fleste parten liker den allerede med dei billige kinarøra som følger med :-)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Will do!
    Ble litt ventetid på 230V-utgaven, men men … For håpe kineserne er raske.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Love: Hvilken Palladium?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Love: Hvilken Palladium?
    Var stativ, men når den tid kjem lure eg på å prøve gulv og.
    Eller er det farlig for lommeboken?
    Høyttalere:

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er P17B du skal få låne må du teste den grundig. Har snust veldig på den i det siste.

Følger det med noen brukerveiledning med MA-en? Min har forøvrig forlatt Hong Kong. Gleder meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Følger det med noen brukerveiledning med MA-en? Min har forøvrig forlatt Hong Kong. Gleder meg.
    Nope - nothing, men nå er det jo ikke så mye å beskrive. Dytt røra på plass, koble til kilde (CD-spiller?) - og FOR GUDS SKYLD koble til høyttalere før du slår på forsterkeren. En rørforsterker skal alltid ha motstand/belastning på utgangene når den er slått på.
    Bakpå forsterkeren så sitter det en liten vendebryter, denne veksler mellom push-pull og triode modus.
    Hva, som er hva, er ikke merket, og det har vel vært "forskjell" på de som er levert. Det hører du i såfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fjernkontroll med når du kjøper MA? Mulig å få til dette på noen måte eventuelt?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fjernkontroll med MA. Går sikkert an å få til, men slikt har ikke jeg peiling på...

Ellers er min MA KT88 i hus. Den er en del større enn jeg trodde den var :P Var livredd når jeg satte i rørene. Nå skal det straks lyttes!

En liten ting, hvilken vei skal bryteren stå på for pentode og triode?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fjernkontroll med MA. Går sikkert an å få til, men slikt har ikke jeg peiling på...

Ellers er min MA KT88 i hus. Den er en del større enn jeg trodde den var :P Var livredd når jeg satte i rørene. Nå skal det straks lyttes!

Det er litt "jobb" å kunne få til fjernkontroll. Det må da bl.a. brukes "motorstyrt" volumpot. og denne må man igjen "hente" strøm til.

Ver. bryteren - ja, den har vært koblet "både og" på forskjellige MA´r. I noen tilfeller pentode ned, i andre opp. Det får du "lytte" deg frem til. OBS! Skru ned volum når du switcher.

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pentode står for klasse ab, mens triode er klasse a drift ;-) Ved normal volum er sikkert triode best, men ved høytspilling pentode.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.
    Er det stor forskjell på triode og pentode (foruten volum)? Min (skrå-front utgaven, skal visstnok være den nyeste versjonen) ble levert med bryteren vendt opp og på ca kl 11 på volumknotten var det ihvertfall relativt høyt volum (antar det er pentode?). Har ikke testet med bryteren vendt ned.

Kan jeg se etter smårør anbefalinger som er anbefalt til andre forsterkere eller bør jeg helst se etter smårør som er testet ilag med MA?

Har ikke peiling på dette.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner da ikke hvorfor du da gidder å legge deg oppi det heller?

MA forsterkern er en fin forsterker for de som vil prøve rørforsterker uten å bruke en formue. Ikke noe mer enn det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Skjønner da ikke hvorfor du da gidder å legge deg oppi det heller?

MA forsterkern er en fin forsterker for de som vil prøve rørforsterker uten å bruke en formue. Ikke noe mer enn det.
    Legge meg opp idet?. Forøverig helt enig med deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.
    Er det stor forskjell på triode og pentode (foruten volum)? Min (skrå-front utgaven, skal visstnok være den nyeste versjonen) ble levert med bryteren vendt opp og på ca kl 11 på volumknotten var det ihvertfall relativt høyt volum (antar det er pentode?). Har ikke testet med bryteren vendt ned.

Kan jeg se etter smårør anbefalinger som er anbefalt til andre forsterkere eller bør jeg helst se etter smårør som er testet ilag med MA?

Har ikke peiling på dette.
    "Volumknotten" på ca. kl. 11 kan være høyt i triodemodus også det - sett i forhold til hvilke ht. du har, og følsomheten på de.
    Grovt, forenklet sagt så har du en "mykere" karakteristikk i triode. Normalt mer holografi også (større "rom"). I pentodedrift, så har du større effekt og strammere, mer "punch".

I utgangspunktet vil forsterkere normalt respondere "likt" på pre-rør, da det er "signaturen" til røret som her virker inn på lyden. Men, det er jo på et annet forum testet "haugevis" av pre-rør i denne forsterkeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Er både enig og uenig i det.
    Enig utfra at man kan få mye go-lyd for en rimelig penge. Uenig utfra at det er/har vært litt "mye" småfeil, og noen tilfeller av mer "graverende" feil på de.

Jeg sier ikke at den nødvendigvis er behengt med noen større feil-% enn andre forsterkere - for det finnes det ingen statistikk på, eller belegg for å hevde - kanskje med unntak av kontaktproblemer i rørsoklene, en "feil" det forøvrig er enkelt å rette opp i for de aller fleste.

Men.. det har vært en del "frustrerte" ny-eiere, der forsterkeren har begynt å oppføre seg "unormalt" etter kort tids bruk - og hva gjør jeg nå - reklamasjon til Kina?!?. Og enkelte kan jo bli "skremt" til å tro at - jo rør-forsterkere er akkurat så "ustabile" som enkelte skal ha det til - hvilket ikke er tilfelle!

Jeg vil egentlig anbefale å kjøpe en brukt (gjerne allerede rør-tweaket) MA i Norge (fremfor en ny på Ebay) av en seriøs selger som har "luket vekk" evt. småproblemer - og brukt den over noe tid (de aller fleste "feil" har dukket opp/dukker opp etter kort tids bruk).

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er disse i pris brukt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De 5 siste jeg har sett på bruktmarkedet har gått for alt mellom 2800 og 4000kr avhengig av modell og antall medfølgende rør. =)

Side 164 av 176 FørsteFørste ... 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 160 161 162 163 164 165 166 167 168 174 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •