Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 162

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 162 av 176 FørsteFørste ... 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 158 159 160 161 162 163 164 165 166 172 ... SisteSiste
Viser resultater 3,221 til 3,240 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thomaes
    Hvordan er det med bruk av subwoofer til denne? Jeg tenkte å kjøpe en med high input så jeg kan koble til på høytalerkontaktene.

Har jeg forstått det riktig så skal jeg da koble fronthøytalerne på high output på subwooferen.

Mitt spørsmål er om lydkvaliteten da blir endret? Eller bare fører subwooferen signalet videre til høytalerne?

Takk for svar!
    Har ikke prøvd slik løsning selv, men eg vil nok tro at forsterker i denne sub er den som vil prege lydkvaliteten mest.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din frykt er ubegrunnet. Lydkvaliteten har ingenting med forsterker i subwoofer å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så de fine signalene fra rørforsterkeren blir ikke tukla med hvis de går gjennom subwooferen og ut til høytalerne?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så de fine signalene fra rørforsterkeren blir ikke tukla med hvis de går gjennom subwooferen og ut til høytalerne?
    Er det en nøytral forsterker i suben gjør det intet med lyden i suben. Så regel er det en nøytral forsterker der og.
    Du skriver gjennom suben og ut til høyttalerne?
    Hvorfor kjører du signalene gjennom suben og ut til høyttalerne???
    Det er i mitt syn bare tull.
    Eller tenker du at alt er koblet på høyttaler utgangene på rørforsterkeren? Da er det ok.

Gjennom en god DAC gjer det intet ivertfall.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg aner ikke hvordan man kobler det til, men jeg har hørt at hvis subwoofer-forsterkeren har to sett med plugger, en high-in og en high-out, så kobler man mellom forsterkeren og inn på high-in på subwooferen, og så kobler man mellom high-out på subwooferen og på fronthøytalerne.

Jeg har overhode ikke erfaring så kan godt hende jeg er på jordet.

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg aner ikke hvordan man kobler det til, men jeg har hørt at hvis subwoofer-forsterkeren har to sett med plugger, en high-in og en high-out, så kobler man mellom forsterkeren og inn på high-in på subwooferen, og så kobler man mellom high-out på subwooferen og på fronthøytalerne.

Jeg har overhode ikke erfaring så kan godt hende jeg er på jordet.
    Hei!

Litt avhenger av hva slags sub du har,men normalt skal "high level"kobles parallelt med hovedhøyttalerne. Dvs.du kobler både hovedhøyttalere og sub på høyttalerutgangene på forsterkeren med separate kabler.
    Da får subén kun et driversignal som ikke skal påvirke forsterkeren på noen ugunstig måte.
    Spør hvis det ble uklart

Edit: Det sies at fordelen med å bruke "high level"er du får samme lydsignaturen i bassen fra suben som i fra hovedhøyttalerne.
    mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, men hvis det er den vanligste metoden er det vel bare å bruke den hvis jeg noengang trenger en sub til anlegget Takk for hjelpen!

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, men hvis det er den vanligste metoden er det vel bare å bruke den hvis jeg noengang trenger en sub til anlegget Takk for hjelpen!
    Nettopp,..kobles inn ved behov!

Newcomer gjøredetsjøl sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spenning på 2010 modellene

Merket meg at MA KT-88 2010 modellere har noe høy intern spenning. Har sett at noen har referert til B+ på 485V. Men jeg kan ikke huske å ha sett noen vise til filament-spenning på disse. Er det noen som har målt hvor høy spenning dem har på varmeelementene?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gjøredetsjøl
    Merket meg at MA KT-88 2010 modellere har noe høy intern spenning. Har sett at noen har referert til B+ på 485V. Men jeg kan ikke huske å ha sett noen vise til filament-spenning på disse. Er det noen som har målt hvor høy spenning dem har på varmeelementene?
    Hej, på min är det 6.2 V vid 230 V nätspänning.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gjøredetsjøl
    Bare målt over dei to kondensatorene til utgangen, der ligger den på noe med 480v ved 234volt nettspenning. Vet ikke kordan det er med disse nyeste, men fra januar stod det 450v og 330qf kondensatorer på, så eg skiftet dei ut med 500v og 470qf + at eg kjører nå totalt 4 stk der. Alså øket fra 330qf pr kanal i utgangen, til 940qf pr kanal og dette gav en stor forskjell i bassen, høres nå ut som en bedre transistor med full kontroll i bassområdet. Mens resten er samme gode rørlyden.
    Eg gjorde det fordi vi har hatt 4-5 stk forsterkere, der en av dei to kondensatorene har røket, men det gjalt et spes merke på kondensatorene. På min satt det et annet merke. Tror fabrikken tok for lite hensyn til at vi har en del høyere spenning på nettet enn deira 220v da dei økte spenningen. Vi kan jo ha fra 330 til 240 og helt opp i 250v på nettet.
    Ellers vil dei nok fikse dette. Ser forresten at det nå står 230v bakpå mot min 220v

Se bilder:

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post1541196
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Da har jeg en MA i bestilling og i går bestilte jeg noen rør. MEN nå har jeg blitt litt usikker på om jeg har bestilt korrekt rør. De rørene jeg ønsker er:
    1) USA-produserte General Electric 5814A triple-mica, "GE 5 Star"
    2) Siemens E81CC triple-mica double getter support (50-tallet).

Dermed kastet jeg meg over oppgaven og bestilte:
    Pair of Siemens ECC801S / 12AT7WA Audio Tubes, NOS

NOS NIB NEW USA GE 5814A audio tubes 5-Star-Series

MEN så har jo tvilen begynt å melde seg, ble dette "fulltreffer"?

Kanskje noen der ute med litt peiling kan komme med noen fornuftige innspill?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thorwald
    Hei folkens!

Da har jeg en MA i bestilling og i går bestilte jeg noen rør. MEN nå har jeg blitt litt usikker på om jeg har bestilt korrekt rør. De rørene jeg ønsker er:
    1) USA-produserte General Electric 5814A triple-mica, "GE 5 Star"
    2) Siemens E81CC triple-mica double getter support (50-tallet).

Dermed kastet jeg meg over oppgaven og bestilte:
    Pair of Siemens ECC801S / 12AT7WA Audio Tubes, NOS

NOS NIB NEW USA GE 5814A audio tubes 5-Star-Series

MEN så har jo tvilen begynt å melde seg, ble dette "fulltreffer"?

Kanskje noen der ute med litt peiling kan komme med noen fornuftige innspill?
    Har du den gamle eller den nye MA som kom i 98, for den nye skal då vere ECC82 ytterst og ECC85 i mitten. (gamle var vel ECC81 og 82)
    Eg er ikke noe guru men ivertfall greit å vite.
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Har du den gamle eller den nye MA som kom i 98, for den nye skal då vere ECC82 ytterst og ECC85 i mitten. (gamle var vel ECC81 og 82)
    Eg er ikke noe guru men ivertfall greit å vite.
    Jeg har den nye, men har tenkt å endre slik at jeg kan bruke de gamle røra.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thorwald
    Jeg har den nye, men har tenkt å endre slik at jeg kan bruke de gamle røra.
    Ja, oki... då må du få bedre hjelp enn eg kan gje
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker på å bytte ut min surroundreciever (Marantz SR6200) med en Music Angel KT88 til mine Dali 8008 høytalere da jeg ikke har noen planer om å bygge hjemmekino lenger. Musikken kommer først.

Det jeg lurer på er om det er noe poeng i det, vil de gi meg en bedre opplevelse av Dali 8008 eller krever de mer high end høytalere for at det skal være verdt det. Jeg er helt grønn når det kommer til rørforsterkere. Eller, jeg er ganske grønn når det gjelder hifi generelt.

Jeg er i grunn ganske fornøyd med lyden jeg får fra Dali'ene, men jeg føler jeg kan få mer ut av de med en dedikert stereoforsterker istedenfor en surroundreciever.

Er det noen her som har noen erfaringer med noen liknende høytalere koblet opp mot denne? Evt hvordan de låter med Dali generelt?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt Music Angelen det er snakk om her på et par Dali Blue 5005 (ca. samme følsomhet som 8008). De to 6,5" bass-/midttoneelementene i 5005ene lød overraskende bra på MA. Balansen mellom diskanten og resten av toneregistret i 5005 syntes jeg faktisk var bedre enn i Dali Concept 8 som jeg har nå. Jeg ville tro DALI Blue 8008 passer bra, forutsett at lydkarakteren er lik med 5005.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den virker til å forbedre lyden på høyttalere fra 0kr og høyere :-D
    Det er mine erfaringer.
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xist

Det jeg lurer på er om det er noe poeng i det, vil de gi meg en bedre opplevelse av Dali 8008 eller krever de mer high end høytalere for at det skal være verdt det. Jeg er helt grønn når det kommer til rørforsterkere. Eller, jeg er ganske grønn når det gjelder hifi generelt.
    Det du vil oppleve er en helt annen lyd-karakteristikk, enn det du er vant til fra Surround-receiveren.
    Selvom det er et par saker jeg ikke er like "imponert" over når det gjelder Music Angel, så spiller den bra - vel og merke etter man har byttet ut de medfølgende pre-rørene som følger med når den er ny.
    Hvilke rør man skal velge, er litt ut fra hvilke preferanser man har - og romakustikken.
    Dvs - det er en "grei" måte å teste med de rørene som sitter der, og så si hva man "savner" (Mer bass, mindre bass, mykere diskant, mer fremtreden mellomtone osv). Det er med rørene man "tuner" lyden, for som du sikkert vet, så er det ingen tonekontroller mv. på forsterkeren.

Dali 8008 - det er vel en ht som har et par år på baken - den med dbl. 8"?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Ja dessverre - slikt kan av og til skje - en kondensator (den store) i strømforsyningene på smårørsprintet har kortsluttet internt og lekket ut elektrolytt-væske. Det er en fabrikasjonsfeil, dvs. den kondensatoren hadde en alvorlig feil fra starten av. Jeg går ut fra at eieren ikke startet forsterkeren uten rørene på plass - det gir fare for høye spenninger internt.

Men det er sannsynligvis den eneste feilen - så når den blir byttet vil forsterkeren fungere like godt som før, og ingenting skal justeres.

Elektrolytt-kondensatorer kan kjøpes overalt i elektronikk-handelen. De har en pluss- og minus-pol som må kobles rett. Kan den ha vært loddet i feil vei ? Da vil enhver elektrolytt-kondensator eksplodere.

Hei Kjell B

Dette har kanskje ikke noe med disse innleggene å gjøre.
    Men har et spm til deg

Åssen bruker man MA kt88 som forforsterker?
    Er det noe spesielt du må gjøre for at dette skal gå?
    Og hvis man får det til, åssen passer da klasse D effektforsterker til dette?
    Med hilsen Chris

Side 162 av 176 FørsteFørste ... 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 158 159 160 161 162 163 164 165 166 172 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •