Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 161

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 161 av 176 FørsteFørste ... 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 157 158 159 160 161 162 163 164 165 171 ... SisteSiste
Viser resultater 3,201 til 3,220 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Wrasko
    Hvor mye strøm trekker deres Music Angel kt88?

Jeg målte den jeg hadde til 1200watt i pentode, og folk tviler sterkt på det.. Så derfor lurer jeg på om det enten kan ha vært no galt med måleutstyret, eller med forsterkeren jeg hadde?
    det er nok noe feil med måle utstyret ditt, mister:-D ellers hadde du hatt en rå-tass av en rør forsterker!!!

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rørvarme
    det er nok noe feil med måle utstyret ditt, mister:-D ellers hadde du hatt en rå-tass av en rør forsterker!!!
    Ja den er like god som den dyreste som finnes
    Nei, men sikkert noe slikt som eg skrev over tipper eg.. 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wrasko
    Hvor mye strøm trekker deres Music Angel kt88?

Jeg målte den jeg hadde til 1200watt i pentode, og folk tviler sterkt på det.. Så derfor lurer jeg på om det enten kan ha vært no galt med måleutstyret, eller med forsterkeren jeg hadde?
    Ja tviler vel også litt på det...

Den effekten som står opgitt bak på forsterkere, kan være en gjennomsnittlig målt effekt, og trenger vel ikke angi eventuelle topper eller spiss effekter som kan oppstå. Hadde forsterkeren trukket 1200watt kontinuerlig, hadde en forsterker som er opgitt til å yte 2x65w måtte kvitte seg med over 1KW med varme, og da kreves det store kjøle arealer for å holde temperaturen nede.

Ellers så er det jo vekselstrøm man måler på og da kan vel slike effekt målere kanskje bli lurt hvis lasten er reaktiv og den ikke tar høyde for en eventuell uheldig "cosφ" effekt faktor...

Å måle på en 60W lyspære vil vel til en viss grad kunne vise om måleren er helt på bærtur, men en glødetråd er vel som en ren ohm motstand å regne, så den vil ikke kunne avdekke om måleren blir forvirret av en effekt faktor.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vert mye fokus på noen feil med MA.. dette med 1 kondensator, på 4? forsterkere av 2010 modellen er jo ikke bra. Men kjempe enkelt å bytte ut dei to kondensatorene til 500V under rele-printet..vis du kan lodde.

Klart det skjer andre merker, dette med feil.
    F.eks her er to ting på en side, og dette er Hegel og det skjer alle merker.

http://avforum.no/forum/generelt-aud...ml#post1531715

Syns en kan tenke over feila på andre og før en avfeier å kjøpe en MA.
    Dette pga vis en har eit lite budsjett til hifi så får en her en kjempe inngangs billett i hi-end verden.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Vert mye fokus på noen feil med MA.. dette med 1 kondensator, på 4? forsterkere av 2010 modellen er jo ikke bra. Men kjempe enkelt å bytte ut dei to kondensatorene til 500V under rele-printet..vis du kan lodde.

Klart det skjer andre merker, dette med feil.
    F.eks her er to ting på en side, og dette er Hegel og det skjer alle merker.

http://avforum.no/forum/generelt-aud...ml#post1531715

Syns en kan tenke over feila på andre og før en avfeier å kjøpe en MA.
    Dette pga vis en har eit lite budsjett til hifi så får en her en kjempe inngangs billett i hi-end verden.
    Selvfølgelig vil det kunne skje problemer med alle typer elektronisk utstyr. Men et av de største problemene for MA brukerne sin del er, vel at forsterkeren ikke er nemko testet og godkjent for bruk på nettet i Norge. MA er som regel importert av brukerne selv, og hvem blir da ansvarlig for en eventuell brann eller sot skader. Det kan vel i ytterste konsekvens bli problematisk hvis det oppstår en skade der et forsikringsselskap må inn i bildet og de etterforsker og finner en klar årsaks sammenheng mellom det egen importerte produktet og skaden.

Det at 4 MA KT88 2010 brukere nå har opplevd samme overoppheting/Kondensator havari betyr vel at dette er en konstruksjonsfeil. 2010 MA Brukerne burde sjekke hva slags spenning kondensatorer som sitter i den MA modellen de bruker har, og få eventuell underdimensjonering ordnet før feilen oppstår. Det at el. nettet kan ha forskjellige spenninger osv ut fra hvor man bor og avstand til trafo stasjon osv er selvfølgelig en faktor for de som opplever problemet, men selges et slikt produkt videre til noen andre ved en senere anledning, da kan jo samme problem skje for den nye eieren, og selger som importerte produktet har vel et slags opplysning ansvar hvis han kjenner til dette problemet.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Vert mye fokus på noen feil med MA.. dette med 1 kondensator, på 4? forsterkere av 2010 modellen er jo ikke bra. Men kjempe enkelt å bytte ut dei to kondensatorene til 500V under rele-printet..vis du kan lodde
    Men da må du kunne lodde... :???:

Værre er det da for oss som ikke kan det, ønsker å lære det eller har noen generell interesse av å modifisere utstyret vårt utover tube-rolling.
    Og så lenge du må fikse selv, da det ikke er noen importør, forsterkeren egentlig ikke er godkjent for bruk i Norge, så må du forstå at folk blir skeptiske til et slikt produkt. Uansett pris og lydkvalitet.

Og grunnen til at det blir fokusert så mye på feil og mangler ved Music Angel er vel enkelte personers ustoppelige trang til å lovprise forsterkeren på tross av feil og mangler, avfeie alle andres meninger som vissvass og oppheve Music Angel til den universale løsningen på veien til lydnirvana...

Og ja, jeg har en Music Angel KT-88, synes den spiller bra, men jeg hopper ikke ned i skyttergraven hver gang det kommer kritikk av den. Jeg er også kapabel til å godta/forstå at det finnes andre forsterkere der ute i hifi-jungelen som kan være bedre, både lydmessig og prismessig. Og det plager meg ikke i det hele tatt

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Men da må du kunne lodde... :???:

Værre er det da for oss som ikke kan det, ønsker å lære det eller har noen generell interesse av å modifisere utstyret vårt utover tube-rolling.
    Og så lenge du må fikse selv, da det ikke er noen importør, forsterkeren egentlig ikke er godkjent for bruk i Norge, så må du forstå at folk blir skeptiske til et slikt produkt. Uansett pris og lydkvalitet.

Og grunnen til at det blir fokusert så mye på feil og mangler ved Music Angel er vel enkelte personers ustoppelige trang til å lovprise forsterkeren på tross av feil og mangler, avfeie alle andres meninger som vissvass og oppheve Music Angel til den universale løsningen på veien til lydnirvana...

Og ja, jeg har en Music Angel KT-88, synes den spiller bra, men jeg hopper ikke ned i skyttergraven hver gang det kommer kritikk av den. Jeg er også kapabel til å godta/forstå at det finnes andre forsterkere der ute i hifi-jungelen som kan være bedre, både lydmessig og prismessig. Og det plager meg ikke i det hele tatt
    Nei, ikke meg heller.
    Men tidligere her så var det et veldig stort "trykk" på å sverte den..og tilslutt vart det bare krangling.. Ikke vanskelig å se at denne burde ikke eksistert utfra noen få skriver. Går vel i konkurranse tenker eg, selv om dei heller burde sett på at denne drar til seg mange nye og salget på alt av høyttalere osv går opp. Men vi lar det ligge, eg bare prøvde å skrive hva som skjedde her inne før.
    Nå er det roet seg og håper tråden kan hjelpe folk på fornuftig måte.
    Dette er tross alt en teknisk tråd for MA, selv om det har blitt mye annet.
    Så vi prøver å holde den til det som var opprinnelig meining med denne tråden.
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man drar paralellen til biler eller båter så er nok mange av det folk mener er de morsomste kjøretøyene som neppe er de mest driftsikre eller dyreste/billigste...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tortrix
    Om man drar paralellen til biler eller båter så er nok mange av det folk mener er de morsomste kjøretøyene som neppe er de mest driftsikre eller dyreste/billigste...
    Sant..
    Toyota er jo ikke noe morsomt, men driftsikker..stort sett.
    Eg tok en stor sjangs for ca 4 år siden ved å kjøpe en Renault Laguna. Ikke merket som har vert mest driftsikkert skal en tru på dei fleste.
    Angrer ikke et sek..selv om 1 året var eg dritnervøs for om noe skulle ryke.
    Men kjøpte fordi eg ville ha en god bil, komfort var viktig. Litt som med MAen..
    Dette igjen førte til at eg nå i år har kjøpt en Renault Grand Espace, og gud for en god bil eg har gått glipp av. Stor, veldig stor og romslig og avslappa og kjøre. Vil bli en drømmebil på turer, som MAen og er når en setter seg ned og drømmer seg bort. :-D
    Høyttalere:

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig nysgjerrig på rør nå om dagen og tenker derfor på å skaffe meg en Music Angel sak (ettersom det er lite tilgjengelig å få lånt i de lokale butikkene).
    Er det noen kjente feil på Music Angel KT88 (XD-800MKIII f.eks.) som man bør være "forberedt" på? Er skeptisk på både rør og selv-import fra Kina så trenger noen betryggende ord

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Jeg er veldig nysgjerrig på rør nå om dagen og tenker derfor på å skaffe meg en Music Angel sak (ettersom det er lite tilgjengelig å få lånt i de lokale butikkene).
    Er det noen kjente feil på Music Angel KT88 (XD-800MKIII f.eks.) som man bør være "forberedt" på? Er skeptisk på både rør og selv-import fra Kina så trenger noen betryggende ord
    Mnja, mnjo.....
    Det avhenger nok litt av hvem du spør - og hvem som svarer. Har selv hatt 2007 mod. og har nå 2009/2010 mod. Dvs utgaven før de kom med skrått frontpanel.
    Begge mine har vært stabile uten noen direkte feil. Det som vel har vært fellesnevner for flere MA´r har vært oksyderte rørpinner på både de medfølgende pre-rørene (som bør byttes) og også på evt. NOS rør som flere velger å skifte til. Noe "slappe" rørsokler som forsiktig må strammes er vel også en "gjenganger". Likeledes at man bør sjekke om jordingsskruen er ordentlig strammet. Disse tingene er enkle å utbedre om slik(e) feil skulle inntreffe.
    Noen få har vel også fått forsterkeren levert med ett og annet "defekt" effektrør.

Det som er/kan være litt "verre" er at det har blitt levert noen med underdimensjonerte kondensatorer. Dette har vel resultert i at ihvertfall en har tatt "fyr". Nå er det en enkel sak å bytte disse kondensatorne, om man da er litt loddekyndig. Det er også enkelt å konstantere om de kondensatorne som sitter der er ok eller ikke. Man må av med bunnplata - og visuelt se.

Ut over det, så har det vel også forekommet noen andre mer eller mindre betydlige "feil" på enkelte eksemplarer - uten at det har vært noen "gjengangere" - og det meste har vel vært enkle saker å rette opp i - igjen om man er komfortabel med loddebolt.

Rørforsterkere generelt bør du ikke engste deg for - såfremt du ikke uten en viss form for "peil" har tenkt å "rote rundt" inni forsterkeren. Det kan resultere i noen saftige karameller, selvom forsterkeren har vært frakoblet strømnettet i lengre tid.
    Import fra Kina (f.eks. Tubestein) er problemfritt - med PayPal.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Som Erys skriver.

Eg og har hatt to, 2008 modell og 2010 modell uten feil.
    Når Erys sier "tatt fyr" så mener han ikke at forsterkeren har tatt fyr, men at kondensatoren er blåst liksom..
    Kondensator som ryk kan oppfattes dramatisk men når den står inni en sånn boks, skal det litt til før noe tar fyr.
    Når Kondensatoren ryker vil det ofte oppstå mye røyk og det siver ut et stoff av den. Røyken kan godt røyklegge stuen litt.
    Uansett forsterker merke, slå den av om natten og når du reiser bort, f.eks på butikken.

Kan og kommenter mer dette med kondensatorer som har røket. Trur nå det har skjedd med 4 stk forsterkere i Norge. (blitt veldig mange her nå) Dette gjelder 2010 modellen. Dei har levert med diverse levrandører på kondensatorene. Dei som har røket er på rele printet, der sitter 1 stk for hver kanal og da har en av dei røket. Lett å skifte. Bare se i MA forumet for mer beskrivelse.
    Nå trur eg dette er blitt ordnet på fra fabrikken. På min som er en av dei tidlige 2010 modellene (kjøpt i januar) er det 450Volt kondensatorer og dei har øket til opp mot 500Volt. Min virker fint enda..men skal vel tole 500V disse, men er i grenseland. Eg kjøpte nye her, men kan kjøpes overalt.

NEW 2x CDE Capacitor 380LX471M500A062 470uf 500v - eBay (item 140256281569 end time Sep-26-10 12:38:13 PDT)

På min står det og 210V/220v på strømbryteren og er vist nå øket til 230V uten at eg vet om det betyr noe. Men det er bare å sjekke når du måtte få den vis du bestiller. Denne er nok den beste lydmessige og spiller i manges ører bedre en langt dyrere. Vi har ingen butikker å levere inn til når det er noe gæle med den, men vi har jo forumet og hjelper hverandre, så går fint.
    Har sett dei som har fått levert med feil har fått ny av butikken.
    Viktig å kjøpe av anbefalte forhandlere. Men seff andre kan vere bra og.

OBS: pass deg for pirat kopier..ein helt annen simpel lyd i dei.

Forsterkerene er ganske stabile med lite feil vil eg sei, det meste viser seg til slutt å skyldes rørene. Er en populer forsterker å prøve ut rør på. Vil virkelig anbefale å skifte dei små, da en får et bra "løft" i kvaliteten. Mange syns den spiller greit med orginale og men hi-end lyd må dei byttes.

Og les her før du åpner esken på en rørforsterker.

http://avforum.no/forum/guider-audio...rste-gang.html

Og lykke til :-D
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utskifting av kondensatorer på releprintet.

Utskifting av kondensatorer på releprintet.

--------------------------------------------------------------------------------
    Da har eg hevet fra 450V til 500V, dette da vi har høyere spenning en kina. Så på min ligger den på 482 DCV over kondensatorene, med 234 ACV i stikkontakten i huset. Benyttet og muligheten til å heve kapasiteten fra 370qf pr kanal til 940qf pr kanal.

Under tvil plass til disse to nye..er jo større.
    Gamle: 30x51mm
    nye: 35x61mm

Dei to ekstra bare slengte eg inni, men er isolert og montert forsvarlig fast med to ledninger pr pol. Ser ikke så fint ut men gjer lite da. 8)

Sjekket og Bias da den ikke er blitt sjekket før.
    Den lå på ca riktig på et rør, 174mV og ca 100 på dei andre.
    Fått justert dei nå til ca 180mV (0.18V) 8)

Lyttereferat kommer senere. Savner CD spilleren som er på rep.. :cry:

Sånn umiddelbart, fastere bass, kan virke som mindre bass på en måte, men det er fordi den spiller klarere. Trøkker i brystet og en merker det er en forbedring her. Faktisk mer enn eg hadde regnet med.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke fått testet så mye enda..
    Hørte litt på History albumet til M.J
    Det trøkker på mine Vienna Acoustic Mozart Grand, som det gjer i en bil med sub. :-D
    Her var det skjedd en del.. Fast,tyngde,rask bass.
    I første omgang kunne det virke som mindre bass, men det var bare klarere og full kontroll på elementene. Trøkket var der nemlig.
    Og mye forskjell på innspillingene kontra før.
    F.eks lyden på radioen fra Rikstv boksen's analog utgang er nå fysj kor elendig lyd. Hæselig.
    DAC er no prioritert.
    Ellers virker det i farten som mellomtone og diskant er det samme.

Noen som kan forklare hvorfor det er så stor forskjell i lyden no?
    Tenker ikke på bassen,da større og flere kondiser ikke er feil, men dette med at den nå skiller mer på innspillingene, f.eks Rikstv's radioer stasjoner?
    Er det kondensatorene som liksom er mer "rene"? Dei gamle skal jo vere et bra merke..
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg lurte på om signaturen til rørforsterkere forsvinner hvis man bruker dac?
    Forsvinner den gode analoge lyden da?
    Håper dere forstår spm mitt, da jeg sliter med å forklare ting noen ganger heh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom DAC-en og CD-spiller har samme lydsignatur? Nei.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrissy1989
    Hei.
    Nei.
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Nei, det som evnt vil endre lydsignatur (til det bedre, håper eg) er signalkilde tilkoblet DAC som for eks en CD-spiller. Rørforsterker vil behandle og gjengi de analoge signaler som før:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med bruk av subwoofer til denne? Jeg tenkte å kjøpe en med high input så jeg kan koble til på høytalerkontaktene.

Har jeg forstått det riktig så skal jeg da koble fronthøytalerne på high output på subwooferen.

Mitt spørsmål er om lydkvaliteten da blir endret? Eller bare fører subwooferen signalet videre til høytalerne?

Takk for svar!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Eg kjører no Hegel DAC og det ble bare enda bedre.
    Du har intet å frykte.
    Høyttalere:

Side 161 av 176 FørsteFørste ... 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 157 158 159 160 161 162 163 164 165 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •