Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 176 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk Kjell for hjelpa mht tikkelyden. Den forsvant kort tid etter at det starta. Nå er det ingen problemer lengre! Fint med små problemer som forsvinner av seg selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Javisst - flere inklusive meg selv har opplevd littegrann "tikke-lyder" fra utgangsrørene de første dagene - husk dere får disse store flotte rørene for bare kr. 100,- pr. stk. + frakt hvis dere bestiller fra HongKong.

Så da må vi akseptere at rørene ikke er innbrente - store utgangsrør skal brennes inn en periode før de er helt bruksferdige - og i den start-perioden kan små knitre/tikke-lyder fra den mekaniske konstruksjonen inni røret forekomme. Denne egenskapen forsvinner etter kort tid.

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

kan jeg få problemer med mitt prosjekt her...????
    jeg skal ha treverk i front, akryl og alu bak.......
    bør jeg legge en stål plate på innsiden av strøm trafoene..???
    der er 3mm eloksert alu i ramma..... ble litt skeptisk når jeg leste dette...

det er mye jobb og jeg gidder ikke fullføre viss det ikke kan bli bra resultat...

ps: den nye forforsterkeren låter nydelig

http://64.136.20.22/1121635_m.jpg

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis jeg har forstått deg rett så har du altså en kasse som ikke har metall hele veien rundt. Isåfall har du unngått å skape et Faradays bur, og konstruksjonen bør kunne bli riktig bra.

Hvis du så plasserer en stålplate i området under alle 4 trafoene, slik at trafoene er magnetisk skjermet med jern/stål hele veien rundt dem - så skulle det være helt flott hos deg !

Fortell mer om den forforsterkeren - er det den store med 2A3-rør ?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir helt forsterkerkåt av å lese denne tråden! :lol:

Nå har jeg bestemt meg for Dali Concept 1 i stua, og denne er ekstremt lettdrevet. Utelukker ikke andre høyttalere senere, men jeg satser uansett på små lettdrevne høyttalere.

Finnes det en rørforsterker som mer passer mine behov? Tenkte jeg kanskje kunne få råd til en om det fantes noen lettere og svakere modeller en nybegynner kunne prøve seg på. 2x20W bør holde, og jeg trenger 3 innganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror jeg ville satset på KT88-modellen uansett.
    Alternativt en av de effektsvakere Music Angel.

KT88-modellen i siste utgave er veldig bredspektret og universell - dvs. den driver nesten alt mulig av høyttalere, så man er sikker på å få noe som passer bra.

Og kjører du den i triode, så er den jo ikke så kraftig lenger (og med enda bedre signal/støy-forhold).

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng det da! Må sjekke ut litt auksjoner og slikt. På sikt vil jeg sikkert være grisefornøyd med å ha lagt ut 2000 over budsjett! Hehe.. Takk for svar.

Newcomer Judas666 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke høyt.

Sitat Opprinnelig postet av simensi
    Har du lyden mot Kl 10 .11 så spiller du veldig høyt , Nok i Grenseland hva MA klarer , spiller selv på max kl 9 og da er det høy , på Elektra 1007 BE . så jeg tror kjell har rett
    Med Volumknapp rundt kl 11 kunne vi 2 i rommet prate uanstrengt til hverandre, det var ikke HØYT men klart det var litt trykk. Dette i en åpen betong grov kjeller.

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kobla min via 4 ohm's utgangene, det ga et positivt løft sammen med Ikon 2. Er det greit å gjøre det, eller sliter det på rør eller forsterker?

En annen ting til volumpot, jeg har min stående kl 12, mener de tidligere versjonene ikke måtte åpnes like mye for å få litt volum.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eskilm
    Har kobla min via 4 ohm's utgangene, det ga et positivt løft sammen med Ikon 2. Er det greit å gjøre det, eller sliter det på rør eller forsterker?

En annen ting til volumpot, jeg har min stående kl 12, mener de tidligere versjonene ikke måtte åpnes like mye for å få litt volum.

Det er helt OK å bruke 4 ohm.

Volum: de tidligere versjonene hadde mindre motkobling og litt høyere følsomhet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pladespiller forbundet til MA kt88??

Hej!
    Spændende tråd, der virkelig giver lyst til at prøve en MA!
    Jeg har dog lige et par spørgsmål, før jeg kaster penge til Hong Kong..

1: Jeg har en Project Debut III ( Tape Connection ),
    og overvejer at købe disse Argon 7240 ( Højttaler - Gulvhøjttaler | Hi-Fi Klubben: ARGON 7240 højglans højttaler )
    eller Dali Concept 6 Højttaler - Gulvhøjttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 6 højttaler

Er pladespiller, MA kt88, og disse højtallere et godt match?

2: Er det nødvendigt med en RIAA imellem pladespiller og MA kt88?? Eller er det tilstrækkeligt blot at have MA kt88?

På forhånd mange tak, håber I kan hjælpe mig!
    - Simon

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kom der også en engel til Roskilde :-) efter 7 lange ugers venten. Det danske toldvæsen ville have 386 kroner oven i de 220£ forstærkeren kostede inklusive fragt. Stadig et ret fint køb. Første indtryk:
    Design og finish er ikke noget særligt, men det havde jeg heller ikke forventet til prisen. Træet er meget rødt, det ene drosselhus er trykket i hjørnet, og der er lidt misfarvninger på metallet i hjørnerne. Men som sagt, i forhold til prisen, er det OK. Lyden er jeg meget tilfreds med. Forstærkeren har kun spillet en time, men lydbilledet er meget detaljeret og præcist. Jeg kan bedst lide lyden med vippekontakten oppe. Jeg har solgt mit gamle anlæg, og måtte således bruge min dvd-afspiller som signalkilde, men det var overbevisende endda. Jeg glæder mig til at høre den om 100 timer, når den er spillet ind.
    Kan jeg prøve mine højttalere(B&W DM602 S2) på både 4 og 8 ohms udgangen? Eller kan de kun bruges på 8 ohm? Hvilken CD afspiller bruger andre MA-ejere? Selv overvejer jeg en Original.

Anders

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte min i dag og fikk en hyggelig hilsen fra PayPal, pundet koster kr 9,87, dette blir jo etterhvert utrolig billig!

Så er det bare å begynne å glede seg, må bare skaffe meg de berømte NOS rør, hvor har dere kjøpt dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tillykke med den Anders.

Træet på min er også meget rødt, men det er til at leve med.

Jeg bruger selv en Original CD-A8T med 2 Mullard ECC82 Big Shield logo på min MA88, og det lyder lækkert i mine ører. :-D
    Jeg kan simpelthen ikke få rør nok. :lol:

Mvh. Jan

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sdp1
    [...] overvejer at købe disse Argon 7240 ( Højttaler - Gulvhøjttaler | Hi-Fi Klubben: ARGON 7240 højglans højttaler )
    eller Dali Concept 6 Højttaler - Gulvhøjttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 6 højttaler

Er pladespiller, MA kt88, og disse højtallere et godt match?
    Hei, og velkommen!

Ser du ligger litt lavt i pris, er det et krav til valg av høytaler? Har selv Consept 8 og synes disse blir skarp i toppen når jeg drar på volum, og krefter har jo MA KT88 nok av! Vet jeg ikke har det ideelle lytterom, men mistenker likevel Dali å favorisere diskanten.

Rørteknologien ble jo utvikla og sto på høyden da platespilleren var hovedavspiller for musikk. Sånn sett burde vel de to matche? Men jeg kjenner ikke til den spilleren du nevner.

Ellers ligger samme spørsmål ute på hifisentralen, om de ikke klusser den til med politikk og systemkritikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Hei, og velkommen!

Rørteknologien ble jo utvikla og sto på høyden da platespilleren var hovedavspiller for musikk. Sånn sett burde vel de to matche? Men jeg kjenner ikke til den spilleren du nevner.
    .

Så jeg kan forbinde pladespilleren direkte til MA, uden brug af RIAA, eller anden form for forstærker?

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sdp1
    Så jeg kan forbinde pladespilleren direkte til MA, uden brug af RIAA, eller anden form for forstærker?
    RIAA må du nok ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg også bestilt en MA etter inspirasjon fra denne tråden. Men jeg trenger tips til kjøp av høytaler. Cd-spilleren min er en MHZS cd88e, som jeg fortsatt venter på. Musikken er Steely Dan, Toto, Tower of Power, Bill Champlin...
    Budsjettet er 5-10k. Jeg har tenkt på dali ikon 6 eller b&w cm7 men er usikker på om disse krever mer watt? Har fått tips fra en tråd på hifisentralen om klipsch rf-82, triangle og Elac fs-127. Er det noen her som har noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legatia
    RIAA må du nok ha.
    OK, er der nogen der kan anbefale en RIAA, eller tilsvarende forstærker til samme formål, fra leshele ebay-auktioner?

2: Er dette den bedste model, eller hvad er indholdet i denne? Har den drosslerne? De kalder den version 2, 2006 modified version... XDSE KT88 x4 Class A Stereo Integrated Tube Amp svbk NR - eBay (item 290221120190 end time Apr-13-08 14:00:00 PDT)

Mange tak for hjælpen!:-D

Side 16 av 176 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •