Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 158

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 158 av 176 FørsteFørste ... 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 154 155 156 157 158 159 160 161 162 168 ... SisteSiste
Viser resultater 3,141 til 3,160 av 3515
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roar1
    Er så enig Eddie. Hadde bestemt meg at jeg ikke skulle si mere om denne Ma. men du vet det er ikke lett.

Mvh Roar
    Du og Eddie, kanskje dere skulle jekke dere ned litt nå? ivertfall med tanke på kraften i forsterkeren.
    Nå vet ikke eg kor mye den lå på før, da eg ikke har giddet å sjekke, og eg har solgt 2008 så får ikke sjekket heller, men den og dei før, lå på 450VDC så den var trygg. Bare den nye 2010 som nå kjører med 500VDC og overkant av 700qF pr kanal.
    Men da skjønner vel dere og at eg ikke hadde noen feberfantasier før da eg "tok litt av" over at den nye var kraftigere enn 2008 eg hadde.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...la oss forholde innspillene på et konkret nivå her fremdeles OK? Vi har forstått at Eddie og Roar1 mener Music Angel ikke holder vann kvalitetsmessig, uten at dette poenget blir noe større ved å gjenta det annenhver side.

Personlig vil jeg anta at det er få produkter der ute som dissekeres i så stor grad som nettopp Music Angel-forsterkeren, og selv om en finner svakheter også på dette produktet tipper jeg en finner mange tilsvarende svakherer også på øvrige produkter.

I alle tilfelle er det jo positivt at tråden omhandler måter en faktisk kan utbedre eventuelle mangler, svakheter og feil på, det er til nytte for de som faktisk vurderer eller har kjøpt denne forsterkeren - la oss fortsette i nettopp DET sporet, altså det konstruktive og informative!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...la oss forholde innspillene på et konkret nivå her fremdeles OK? Vi har forstått at Eddie og Roar1 mener Music Angel ikke holder vann kvalitetsmessig, uten at dette poenget blir noe større ved å gjenta det annenhver side.

Personlig vil jeg anta at det er få produkter der ute som dissekeres i så stor grad som nettopp Music Angel-forsterkeren, og selv om en finner svakheter også på dette produktet tipper jeg en finner mange tilsvarende svakherer også på øvrige produkter.

I alle tilfelle er det jo positivt at tråden omhandler måter en faktisk kan utbedre eventuelle mangler, svakheter og feil på, det er til nytte for de som faktisk vurderer eller har kjøpt denne forsterkeren - la oss fortsette i nettopp DET sporet, altså det konstruktive og informative!
    Jepp sorry..lot meg rive med.
    Men ja det er klart det er viktig å bra at en kan få ordne ting en har lyst å fikse på. I tillegg bra at vi fant utav dette med kondensatorene.
    Virker forsatt på min med orginale, men på sikt kjem nok eg og til å skifte for sikkerhets skyld. 8)

Personlig vil jeg anta at det er få produkter der ute som dissekeres i så stor grad som nettopp Music Angel-forsterkeren,
    Ja er sikkert pga at lyden en får i denne billige forsterkeren finner en ikke i andre billige (ivertfall ikke hørt om andre) og eg trur da at dei som sitter med dyre kan bli litt snurt og må forsvare dei dyre til en hver grad. Men det er det eg trur, alså trur.
    Og svakheter på andre ja..klart men det hører vi lite til da dei blir sendt inn til butikk/forhandler for rep.
    Det har vi jo ikke på MA så godt vi har et forum så en kan hjelpe hverandre.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kan måle selv når forsterkeren står på, og platen under er av. Bare sett den på høgkant med ei god bok under. Måler en 500VDC ca? Da skifter en dei ut for sikkerhet skyld.
    Nå har noen/mange fått 230V på baksiden av sine og spenningen ligger da lavere på noe med 470VDC f.eks 476VDC.
    Men dette kan måles for å vere sikker, med eit vandlig måleinstrument, pass på det står på minst 500 VDC.

VDC=likestrøm -farligere en vekselstrøm Kan og skrives DCV
    VAC=vekselstrøm - som i stikkontakten. Kan og skrives ACV

Hugs spenningen ligger i kondensatorene selv om forsterkeren har vert av lenge.
    Kan lades ut med en motstand, men hold den da med en tang så en ikke brenner seg under utlading. :-) Blir litt varm.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Googlet litt, og Verdiene kan kanskje avleses av dette skjemaet, for McIntosh MC275

Her er vel et bilde av stømforsyningen.
    Ja, se der ja..
    Men ser bedre ut i MAen enn dette synes eg, og så bare 1 strømforsyning, hva er dette? Expert produkt? :-) Hehe..neida men det er godt å sjå at MAen er mer? seriøs?
    Høyttalere:

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøs og seriøs, disse MC forsterkerene er vel også originalet beregnet for å bli brugt som mono blokker, så de er vel egentlig ganske seriøse, og misstenker deg egentlig litt for et ønske om å provosere litt nå Lovemusikk.

Den "pinglete" trafoen mellom kondensatorene er vel f.eks ikke selve nett trafoen, den sitter vel i en av de tre blokkene på oversiden av forsterkeren.

Synes vel MA ser mer pinglete ut i virkeligheten, og de tilfellene der brukere får kondensatorene som ryker er vel ikke bare et godt tegn på byggekvalitet. Det at MA kondensatorene som ryker (fra de bildene jeg har sett) ligger såpass tett opp til en rørsokkel og er mellom et prinkort, betyr kanskje at denne kan få litt lite kjøling og kan bli litt for godt oppvarmet også. kanskje det med oppvarming er en del av problemet i tilegg til høy tomgangspenning på disse kondensatorene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg faktisk det MA leieren som provoserer enromt her nå. MC 275 Reissue har enormt bra strømforskyning. Hva slags kondiser den har driter jeg i men den er opgitt til moderat 2 * 75 watt noe som sies og være nærmere 2 * 100 watt. Jeg har hatt begge og i forhold høres MA enormt mye mer tungpustet ut. Og det på lettdrevne klipsch høytalere. Var også grunnen til at jeg skifet ut denne rimelig fort.

NB Bildet er vel ikke en reissue men en origianl fra god knows when

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Seriøs og seriøs, disse MC forsterkerene er vel også originalet beregnet for å bli brugt som mono blokker, så de er vel egentlig ganske seriøse, og misstenker deg egentlig litt for et ønske om å provosere litt nå Lovemusikk.

Den "pinglete" trafoen mellom kondensatorene er vel f.eks ikke selve nett trafoen, den sitter vel i en av de tre blokkene på oversiden av forsterkeren.

Synes vel MA ser mer pinglete ut i virkeligheten, og de tilfellene der brukere får kondensatorene som ryker er vel ikke bare et godt tegn på byggekvalitet. Det at MA kondensatorene som ryker (fra de bildene jeg har sett) ligger såpass tett opp til en rørsokkel og er mellom et prinkort, betyr kanskje at denne kan få litt lite kjøling og kan bli litt for godt oppvarmet også. kanskje det med oppvarming er en del av problemet i tilegg til høy tomgangspenning på disse kondensatorene.
    Når det igjen gjelder kondensatorene, har en en mistanke om at det gjelder dei første i 2010, da dei som det står 110/220V på.
    Det er blitt målt på en senere utgave som det står 110/230V på og den var helt ok.
    En som har fått ny i dag har og fått eit annet merke på kondensatorene.
    Vitner vel om at dei tar det seriøst.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Personlig synes jeg faktisk det MA leieren som provoserer enromt her nå. MC 275 Reissue har enormt bra strømforskyning. Hva slags kondiser den har driter jeg i men den er opgitt til moderat 2 * 75 watt noe som sies og være nærmere 2 * 100 watt. Jeg har hatt begge og i forhold høres MA enormt mye mer tungpustet ut. Og det på lettdrevne klipsch høytalere. Var også grunnen til at jeg skifet ut denne rimelig fort.

NB Bildet er vel ikke en reissue men en origianl fra god knows when
    8)
    En strømforsyning har MC.
    MA har to, alså ekte dual mono oppbygget.

Du har jo ikke fått testet nye så da bør du vere litt forsiktig så du ikke går på en smell
    Fordi eg las en gang, 2 tester med MA mot MC, dette var med 2008 modellen og nye smårør,
    at MC spilte pittelitt høyere men MAen var ørlite grann bedre.
    Så difor trur eg du bør teste den ut først..bare et lite tips.
    MAen har 3 ganger ca så stor kondensatorkapasitet og 2 strømforsyninger, det er ikke å terge noen, men det ser en utav sjemaet over at MC ikke har.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra ENERGINORGE

svar fra energinorge på spenningene på nettet inn til huset, kopiert fra mail:

Hei

Nettselskapene har et krav i fm. leveringskvalitet de må følge.

Normalspenning levert til sluttbruker er 230 Volt med et avvik på +- 10%

I teorien kan du få meget høye spenninger inn i installasjonen ved for eksempel lynnedslag. Spesielt om deres installasjon er tilknyttet et luftnett. I tillegg kan det bli høye overspenninger når nettselskapet foretar koblinger i sitt nett. Disse spenningene kan bli høyere enn kravet på 230V+ 10%, men er lovlig dersom de holder seg innenfor fastsatte tidskrav.

Elektronisk utstyr er ofte meget følsomme for overspenninger. For å sikre seg mot havari av slikt utstyr, anbefales det å installere overspenningsvern. Hjelp og tips om dette for du hos din lokale installatør.

Se forøvrig vedlagte link fra lovdata.

<dato>FOR-2004-11-30-1557</dato> Forskrift om kraftleveringskvalitet. Forskrift om leveringskvalitet i kraftsystemet

Lykke til

Vennlig hilsen

Stig J. Børresen

Næringspolitisk rådgiver nett og marked
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

[QUOTE=Lovemusikk]8)

QUOTE]

Fint med dual mono Lovemusikk. Min har det den også. Kan spille cd i den ene kanalen og radio i den andre. Den ene er til og med bygd opp rundt Williamsen sin circut i amp delen.
    Har til og med glemt og slå den av innimellom og den har stått på i flere dager. Det tør ikke du gjøre.

Du får bytte p kondisene dine.

Mvh Roar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    8)
    MAen har 3 ganger ca så stor kondensatorkapasitet og 2 strømforsyninger, det er ikke å terge noen, men det ser en utav sjemaet over at MC ikke har.
    Nå er vel en gammel MC275 som er avbildet lenger oppe, dagens modell bruker et stort printkort. Det er vel også tvilsomt at skjemaet til den nye modellen sirkulerer på nettet.

bumski

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Roar1]
    8)

QUOTE]

Fint med dual mono Lovemusikk. Min har det den også. Kan spille cd i den ene kanalen og radio i den andre. Den ene er til og med bygd opp rundt Williamsen sin circut i amp delen.
    Har til og med glemt og slå den av innimellom og den har stått på i flere dager. Det tør ikke du gjøre.

Du får bytte p kondisene dine.

Mvh Roar
    hehe...du, veit du? Eg har slått av og på uten høyttalere tilkoblet..det tør ikke du gjøre :-D
    Høyttalere:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...da var det ny rydderunde igjen... Jeg synes personlig Lovemusikk nå har kommet med mye gode innspill i det siste, men "chattingen" har lite for seg, der er jeg enig... Viktig å lese gjennom innlegget før posting, og det er altså ikke kvantiteten som teller - men innholdet i innlegget.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Lovemusikk]
    Sitat Opprinnelig postet av Roar1

hehe...du, veit du? Eg har slått av og på uten høyttalere tilkoblet..det tør ikke du gjøre :-D
    Rør forsterkere skal vel gjerne ha en last på utgangene når de slås på når de er på. Det du angir her er det vel egentlig litt dumt å gjøre Lovemusikk?, men det er klart at det er bedre å brenne av eller skade en forsterker til 4000kr eller en til 34000kr, hvis det var det du siktet til.... :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8)

Du har jo ikke fått testet nye så da bør du vere litt forsiktig så du ikke går på en smell
    Fordi eg las en gang, 2 tester med MA mot MC, dette var med 2008 modellen og nye smårør,
    at MC spilte pittelitt høyere men MAen var ørlite grann bedre.
    Så difor trur eg du bør teste den ut først..bare et lite tips.
    Nå har vel ikke du testet MC 275 heller. Valget er jo soleklart 2 stk MC 275 ( hvis du ser på power i mono evnt 2275 som har to powersupply.
    Ellers er nok powersupplyet i MC 275 relativt mye mer effektivt.

Sier bare hva jeg har erfart. MA hørtes veeeldig mye spakere ut. Bra men langt i fra effekten du får med en MC 275.

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man diskutere tekniske detaljer bør man kanskje ha tekniske kunnskaper?(ingen nevnt,ingen glemt:-D )

Om det er dual mono eller ikke,er for undertegnede irrelevant så lenge det låter bra,men det må jo sies at strømforsyningen i Music Angel er imponerende,prisen tatt i betraktning.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...da var det ny rydderunde igjen... Jeg synes personlig Lovemusikk nå har kommet med mye gode innspill i det siste, men "chattingen" har lite for seg, der er jeg enig... Viktig å lese gjennom innlegget før posting, og det er altså ikke kvantiteten som teller - men innholdet i innlegget.
    Beklager min avhopping og var revet med her..men skjerpings no.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Nå har vel ikke du testet MC 275 heller. Valget er jo soleklart 2 stk MC 275 ( hvis du ser på power i mono evnt 2275 som har to powersupply.
    Ellers er nok powersupplyet i MC 275 relativt mye mer effektivt.

Sier bare hva jeg har erfart. MA hørtes veeeldig mye spakere ut. Bra men langt i fra effekten du får med en MC 275.
    Klart to i mono er kraftigere. Spiller nok knall det.
    Men seriøst..prøv den nye 2010 modellen, du vil nok like at den er blitt kraftigere. Men samme oppgitt effekt.
    Eg syns den er meget bra no. 2010 er vel blitt mer hi-end og nå enn den før.
    Men seff krever det f.eks GE5814A og Telefunken diamond av smårør, det er klart, da ellers vi ikke snakker så høyt om den som vi gjør. :-D
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med følgende forbehold:
    I mitt lytterom, med min preferanse til lydkarakteristikk, med mine ht og min CD-spiller og med kombinasjoner av litt forskjellig kabling, så....

...får jeg ikke MA i 2010 versjon til å tilfredsstille mine "krav". Jeg har testet den med flere av de anbefalte pre-rør kombinasjoner og 2 ulike fabrikat effektrør. Dvs - jeg gidder ikke nå å gå på enda flere rør-kjøp. 2007-utgaven spilte (se forutsetninger nevnt ovenfor) sånn sett bedre.
    2010 versjonen er og blir for "uraffinert" gjennom hele frekvensområdet og den tonale balansen og holografien. Rør-skiftene resulterer på sett og vis i å "bedre" noe samtidig som det "forværrer" noe annet.
    2007-versjonen hadde (rør-tunet) mer "vintage" rør-lydkarakteristikk enn 2010-versjonen. 2010-versjonen er mer "harch" - om noen skjønner hva jeg legger i det (kaldere, hardere, skarpere > is-krystaller i steden for snø-krystaller).

Det er nå "lett" å avduke hva jeg ikke er fornøyd med ved MA´s karakteristikker, etter at jeg fikk en ny forsterker i hus. For min del, så er også denne erfaringen et klart, personlig dementi mot de som hevder og mener at MA kan tunes til å spille bedre enn "alt" < 50K.
    I motsatt fall må jeg ha vært "tilfeldig heldig" som da har funnet en amp som, under mine forutsetninger, er langt bedre enn det jeg har fått til med MA.

MA´n blir nå "parkert" som en "kuriositet" og referanse på hobbyrommet. Vi nok prøve et sett med KT66 i MA´n etterhvert, da dette er et effektrør som allikevel skal prøves i den nye amp´n. Får se hva slags deal det går an å få til med Motron på et sett med matchede GEC´r.

Side 158 av 176 FørsteFørste ... 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 154 155 156 157 158 159 160 161 162 168 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •