Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 156

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 156 av 176 FørsteFørste ... 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 152 153 154 155 156 157 158 159 160 166 ... SisteSiste
Viser resultater 3,101 til 3,120 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Det slår meg at flere av dem som nå angriper Roar1, driver med akkurat det samme i andre tråder.

Burde det ikke gjelde likhet for loven her? Eller skal rør- og kabel-tråder fredes mot innlegg fra kritikere, mens rør- og kabel-entusiastene har fritt frem til å hetse 'annerledes tenkende' også utenfor sine egne lekegrinder?
    Med fare for å bevege meg utenom hensikten med denne tråden... men tar sjansen. Dersom du Hr Fahnsen leser litt av de tidligere innlegg i denne tråden her så vil du nok se at den er allt annet enn fredet mot innlegg fra kritikere! Kritikere av MA har så absolutt fått sluppet til her og da bør de vel tåle at de får svar på tiltale, eller ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Dette er vel noe som bør utredes vel Lovemusikk. Synes bare dette må fram i denne tråden. Ma med disse ud kondeansatorene er jo farlige.

Mvh Roar

Mvh Roar
    =============================
    Skrev vel det over men ja, kondensatorene ligger spenningen på ca maks av det som står på dei når forsterkeren ikke er i bruk, men står påslått. Det er og typisk at dei toler 50 volt mer.
    Poenget er at når forsterkeren får tilført musikk så synker spenningen over dei.
    Mer effekt, mer synke spenningen.
    Så det er ikke farlige, selv om en har røket, skal ikke skje heller. Enig i det og kjenner heller ikke årsaken til det havariet. Men kan skyldes selvtukling med produktet, for nå er jo denne populer å trimme selv og da skjer ting, har eg sett. Virker og som at dei som får vere i fred og kun blir brukt vandlig, ikke er noe gale med.[/QUOTE]

Neida, ingen "selvtukling" med produktet som årsak her. Informasjonen om ødelagt elektrolytt og overopphetet trafo bør tas på alvor, og ikke forsøkes bagatellisert.

; o} knut f

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi må igjen be om at tråden forholder seg til tema (teknisk).

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfasting
    =============================
    Skrev vel det over men ja, kondensatorene ligger spenningen på ca maks av det som står på dei når forsterkeren ikke er i bruk, men står påslått. Det er og typisk at dei toler 50 volt mer.
    Poenget er at når forsterkeren får tilført musikk så synker spenningen over dei.
    Mer effekt, mer synke spenningen.
    Så det er ikke farlige, selv om en har røket, skal ikke skje heller. Enig i det og kjenner heller ikke årsaken til det havariet. Men kan skyldes selvtukling med produktet, for nå er jo denne populer å trimme selv og da skjer ting, har eg sett. Virker og som at dei som får vere i fred og kun blir brukt vandlig, ikke er noe gale med.

Neida, ingen "selvtukling" med produktet som årsak her. Informasjonen om ødelagt elektrolytt og overopphetet trafo bør tas på alvor, og ikke forsøkes bagatellisert.

; o} knut f[/QUOTE]

Kjøpt ny eller brukt?
    Det er typisk at brukte selges fordi noen har rotet med den.
    Er den ny, ville eg tatt bildene og skrevet til der du kjøpte den og evnt og fabrikken, vil nok tru du får hjelp da.
    Fabrikken virker seriøs. Men kan ta litt tid før svar hos fabrikken.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

; o} knut f
    Kjøpt ny eller brukt?
    Er den ny, ville eg tatt bildene og skrevet til der du kjøpte den og evnt og fabrikken, vil nok tru du får hjelp da.
    Selger man noe brukt som man har "tuklet med" eller moddet, børr det jo i alle tilfeller opplyses om dette ved salg. Hvis dette er typisk og det ikke opplyses om dette, vitner vel det om en dårlig moral hos selger, og det kan vel i ytterste konsekvens få rettslige etterspill og straff ved f.eks en alvorlig skade der det blir foretatt etterforskining og man avdekker dette.

Ettersom jeg har fulgt med på div modder og tråder for MA, virker det på meg som at MA forsterkerene er under kontinuerlig utvikling og de bruker forskjellige løsninger ettersom tiden går, eller de kanskje har tilgang til elektriske komponenter på fabrikk...

Om dette er for å øke ytelsen eller dekke etterspørselen er vel en ting, men hvis det stadig gjøres forandringer, er vel sannsyneligheten for at det kommer ut enkelte modeller med slike driftsmessige svakheter ganske så stor.

Har man f.eks en litt underspekket kondensator i strømforsyningen, og spenningen, og derved feltstyrken, blir for stor i en kondensator, vil dielektrikumet oppleve et såkalt overslag; en kanal som oppstår i dielektrikumet blir plutselig godt ledende og all energi fra kondensatoren og den kontinuerlig jobbende nett transformatoren tømmes over denne lederen og man får en kortsluttning og overoppheting. Er det dette som skjedde med forsterkeren til kfasting, er vel dette ikke bare å spøke med nei.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Ettersom jeg har fulgt med på div modder og tråder for MA, virker det på meg som at MA forsterkerene er under kontinuerlig utvikling og de bruker forskjellige løsninger ettersom tiden går, eller de kanskje har tilgang til elektriske komponenter på fabrikk...
    Vil nok tro at det har veldig mye med hva fabrikken har tilgjengelig av deler til en hver tid... :? Noe som potensielt kan gå ut over byggekvaliteten, men forhåpentlig ikke lydkvaliteten... :-D

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det så mange som har hatt problemer med disse kondisene mon tro?
    Det kan jo være eksemplar-feil vel..?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvor lang brukstid (timer) det er på KT88 rørene?

Observerer også at det har dannet seg litt sot/svidd på rørene (se bilde). Hva kan dette skyldes? På tide å bytte?

-kt88-jpg

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Er det så mange som har hatt problemer med disse kondisene mon tro?
    Det kan jo være eksemplar-feil vel..?
    Ikke hørt om andre nei.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine

Observerer også at det har dannet seg litt sot/svidd på rørene (se bilde). Hva kan dette skyldes? På tide å bytte?

-kt88-jpg
    Vet ikke..er sånn på dei som står på gamle MAen min ivertfall..vert sånn hele tiden..men alltid virket flott. Vet ikke om det er noen rørfolk her med peiling`?
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-kt88-jpg
    Da har eg undersøkt på nettet..takk til internett der vi finner alt, selv om det gjelder bil eller rør. :wink:

Noen KT88-rør har flere gettere - en der nede. Den har trolig vært der hele tiden

-her er link til hva getter er for noe ivertfall
    Radiorør - Wikipedia
    Høyttalere:

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ut som en getter ja. her er forøvrig litt info. om hvordan man kan tolke litt om levetiden på røret ut i fra disse getter avtrykkene på glasset.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ut som en getter ja. her er forøvrig litt info. om hvordan man kan tolke litt om levetiden på røret ut i fra disse getter avtrykkene på glasset.
    Lærerikt er det :-)
    Det betyr jo det at røret er godt brukt, men hvor lang tid er kort tid igjen, når en tenker på at en forventer 5 år på MAen med nye?

KT88 and 6550 Tube Directory
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt ny eller brukt?
    Fabrikken virker seriøs. Men kan ta litt tid før svar hos fabrikken.[/QUOTE]

Kjøpt ny fra Kina juni 2009, har kun skiftet smårør 1 gang. Det gis 1 års fabrikkgaranti så den er utløpt.

; o} knut f

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt ny eller brukt?
    Kjøpt ny fra Kina juni 2009, har kun skiftet smårør 1 gang. Det gis 1 års fabrikkgaranti så den er utløpt.

; o} knut f[/QUOTE]

Eg hadde no prøvet meg alikevel. verste som skjer er jo at du får nei :smile:
    Høyttalere:

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lærerikt er det :-)
    Det betyr jo det at røret er godt brukt, men hvor lang tid er kort tid igjen, når en tenker på at en forventer 5 år på MAen med nye?

KT88 and 6550 Tube Directory
    Jeg synes 5 år hørtes lenge ut hvis man er en musikk-elsker og bruker rør-forsterkeren flittig. Når det er sagt, så slites vel rørene litt etter belastning også, så forforsterker rør holder vel som regel litt lenger enn tungt arbeidende effekt-forsterker rør.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes 5 år hørtes lenge ut hvis man er en musikk-elsker og bruker rør-forsterkeren flittig. Når det er sagt, så slites vel rørene litt etter belastning også, så forforsterker rør holder vel som regel litt lenger enn tungt arbeidende effekt-forsterker rør.
    Jepp..alder vet eg ikke annet enn eg har lest. Smårøra i MAen sku holde mye lengre, da dei kjørte på ca 10% 8)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

liten test, liten,test,liten..ja

Kan kanskje skrive noen ord på Hegel kontra rørforsterker MA 2010 modell (oppgraderte smårør, GE og Telefunken-alternativ 1) på Mozart.

Egentlig ikkje så store forskjeller på dei to forsterkerene.
    MAen spiller vel litt mykere(penere?) bass, men ikkje så store forskjellen, da Hegel kan vere myk og lett, når den får beskjed om det.
    Hegel har vel mer kontroll antar eg, da oppgitt effekt ligge på flere gangers MA.
    Bassen foretrekkes Hegel stort sett, da den er stor og tung når det trengs.
    MAens er veldig god den og muligens virker det som at MA går dypere i frekvens.
    Mellomtone foretrekkes tja..begge
    Diskant foretrekkes tja her og.. Hegel virker mer dempet i diskanten enn MAen men begge spiller flott.

Vil sei dette er to meget gode fra to verdner. :-D
    Høyttalere:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da har eg undersøkt på nettet..takk til internett der vi finner alt, selv om det gjelder bil eller rør.

Noen KT88-rør har flere gettere - en der nede. Den har trolig vært der hele tiden

-her er link til hva getter er for noe ivertfall
    Radiorør - Wikipedia
    Takker for info :-D

Kjøpt ny eller brukt?
    Nei, kjøpt brukt. Mener å huske at det er en 2007 mod, så ikke noe fabrikkgaranti lenger, men det er orginal-rør, så de har jo gått noen timer.
    Ikke at det er noe problem, er bare at jeg ikke har lagt merke til det før. Etter hva jeg hører så har det heller ingen invirkning på lyden.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for info :-D

Nei, kjøpt brukt. Mener å huske at det er en 2007 mod, så ikke noe fabrikkgaranti lenger, men det er orginal-rør, så de har jo gått noen timer.
    Ikke at det er noe problem, er bare at jeg ikke har lagt merke til det før. Etter hva jeg hører så har det heller ingen invirkning på lyden.
    Har det samme på min 2008 modell, men den spiller fint den og.
    Høyttalere:

Side 156 av 176 FørsteFørste ... 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 152 153 154 155 156 157 158 159 160 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •