Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 155

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 155 av 176 FørsteFørste ... 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 151 152 153 154 155 156 157 158 159 165 175 ... SisteSiste
Viser resultater 3,081 til 3,100 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Jepp enig der..
    MA er bedre en Hegel utenom bassen. Har begge to :-) :wink:
    Men sant som du skriver..var vel hjemmekino som skrev og at f.eks et merke av en kinoforsterker til kr 5000 no, måtte du for veldig få år siden betale 25.000 for. Så utviklingen går fremover ja.
    Men er jo lett å legge dette med samenligning mot andre i en høy prisklasse for å "vise" kvalitetmessig hvor den ligger. Men helt enig med deg.

Ser att PSU-kortet(printet) har två seriekopplade ?
    kondensatorer på 220V vardera = 440V spänningstålighet.
    Min MA har 500V över dessa när inga slutrör är isatta.
    Med isatta slutrör och 38mA bias ligger det ca:470V
    över dessa(=B+). Vid 30mA bias har jag 485V. Med tanke
    på att min MA levererades med ett medelvärde på bias på
    Ca: 22mA så kan det tänkas att B+ kan ligga på ca: 490V
    konstant. Att då använda kondensatorer vars märkspänning
    ligger på 440V måste, tycker jag, ses som inget annat än
    livsfarligt. Förutom brandrisken så kan ju, om jag förstår
    saken rätt,(är elektrikerutbildad) även chassit bli ström-
    förande. I alla fall jag tycker nog att de MA-ägare som
    har sådana , i mitt tycke, "underdimensionerade" kondensatorer
    bör fundera på att byta dessa till några med "rätt" spännings-
    tålighet, alternativt förbättra sina försäkringar.
    Detta är ju inget "tull" utan rent allvar !

Dette er vel noe som bør utredes vel Lovemusikk. Synes bare dette må fram i denne tråden. Ma med disse ud kondeansatorene er jo farlige.

Mvh Roar

Mvh Roar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Roar da...

Klipping fra et annet forum...
    Du kan vel diskutere innlegg i det forumet de er postet? Evt. få med alle relaterte innlegg.
    Nå syns jeg du for skams skyld, bør få hørt på en engel. Og kanskje titta inni en også.
    Å ha så mye negativt å komme med, uten selv å ha vært nær produktet er ikke redelig.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine herrer, jeg har et lite moment her: På rørforsterkere kan man varme pølser på rørene. Det kan man ikke gjøre på solid state forsterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rørlig
    Men Roar da...

Klipping fra et annet forum...
    Du kan vel diskutere innlegg i det forumet de er postet? Evt. få med alle relaterte innlegg.
    Nå syns jeg du for skams skyld, bør få hørt på en engel. Og kanskje titta inni en også.
    Å ha så mye negativt å komme med, uten selv å ha vært nær produktet er ikke redelig.
    Les det som er limt her du,hvis dette er vansklig og forstå så skjønner jeg ingen ting.
    At den låter bra er det ikke tvil om,har aldri hevdet det mottsatte. Men kvaliteten er det så med. Behøver vel ikke kjøpe et hvis merke av noe for og finne ut om kvaliteten.
    Bare og lese på Ma forumet det når det gjelder dette merket.

En slik p kondensator må skiftes i min 50 år gamle rørforsterker snart. Den begynner og legge inn årene. Har fått beskjed om at den må skiftes. Det kan være farlig.

Når det gjelder og dikutere på det andre forumet er det umulig med enkelte.
    Bare og lese på gamle sentralen så vil du forstå.

Hvis du mener det ikke er bra og opplyse at en som er på Ma forumet finner denne Ma farlig med disse kondisene så er det du som ikke er redlig.

Når det gjelder denne Ma vil den aldri finne veien ned i min høle. Selv om den hadde spilt bedre enn de jeg har. Den er rett og slett for dårlig kvalitet for meg. Min Lux har gått i 15 år og er like sprek. S500 er 23 år og svikter aldri. De andre er 50 og spiller enda. Slike vil jeg ha. Gidder ikke ha forsterkere som kanaler detter ut og sokler som må strammes osv.

Mvh Roar

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat : "Når det gjelder denne Ma vil den aldri finne veien ned i min høle. Selv om den hadde spilt bedre enn de jeg har. Den er rett og slett for dårlig kvalitet for meg. Min Lux har gått i 15 år og er like sprek. S500 er 23 år og svikter aldri. De andre er 50 og spiller enda. Slike vil jeg ha. Gidder ikke ha forsterkere som kanaler detter ut og sokler som må strammes osv." Sitat slutt

Da har eg ett spørsmål til deg, hvorfor er du på dette forum dersom det ikke er aktuellt å kjøpe denne forsterker ???
    Ikke uttal deg om produkt du ikke har erfaring med !!! Synsing er det allerede nok av på dette forum !
    Dette med sokler som bør strammes er ikke unikt for MA da de sokler ikke er merke avhengig, men derimot så er det ofte en og samme produsent av rør-sokler som leverer til flere av dagens produsenter av rørforsterkere. Det blir ganske så feil å legge skylden på MA for dette, skivebom vil eg kalle det.
    Er det så vanskelig å akseptere at det finnes personer som er fornøyd med denne MA, så bør du heller kikke på andre sider på nettet enn dette forum.
    Kos deg i fred og ro med din Lux, og la oss gjøre det samme med vår MA.
    Ha en god dag/kveld

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roar1
    Les det som er limt her du,hvis dette er vansklig og forstå så skjønner jeg ingen ting.
    At den låter bra er det ikke tvil om,har aldri hevdet det mottsatte. Men kvaliteten er det så med. Behøver vel ikke kjøpe et hvis merke av noe for og finne ut om kvaliteten.

En slik p kondensator må skiftes i min 50 år gamle rørforsterker snart. Den begynner og legge inn årene. Har fått beskjed om at den må skiftes. Det kan være farlig.

Hvis du mener det ikke er bra og opplyse at en som er på Ma forumet finner denne Ma farlig med disse kondisene så er det du som ikke er redlig.

Når det gjelder denne Ma vil den aldri finne veien ned i min høle. Selv om den hadde spilt bedre enn de jeg har. Den er rett og slett for dårlig kvalitet for meg. Min Lux har gått i 15 år og er like sprek. S500 er 23 år og svikter aldri. De andre er 50 og spiller enda. Slike vil jeg ha. Gidder ikke ha forsterkere som kanaler detter ut og sokler som må strammes osv.

Mvh Roar
    Andre gidder å stramme rørsokler for og forske på brukte gode rør og få bedre eller like god lyd som dine gamle rørforsterkere , som er eldgamle brannfarlige forsterkere med tørre elektrolyttkondensatorer som aldri blir byttet rør i..... deal with it !

hvor er din ekspertise på rør? smårør?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh Roar
    Du har ikke hatt og kan da ikke uttale deg om kvalitet. Trur du virkelig andre merker er bedre? Når en har forhandler på dei får du aldrig vite om noe er gale, da dei blir levert inn.
    Denne MAen har ingen importør og då er da flott at vi som har en slik kan få hjelp på et forum til evnt rep og diverse annet.
    Då er da og klart at det som må vere av rep av dei kommer opp her. Det må og vere slik.
    Om du ikke vil ha en slik så trenger du ikke inn på her eller andre plasser og skrive kor dårlig du mener den er, det har ingen hensikt. Skulle eg gått inn på f.eks MC og skrevet kor dårlig den er? Tåpelig.
    Dette er meint for dei med MA og her får dei hjelp.
    Slike som er inne på tråder for å sverte et produkt og Aldrig har hørt det heller og heller ikke vil ha det og slikt har ingen ting her å gjøre.
    Når det gjelder dei kondensatorene, så vil den ligge på topp på tomgang, så snart det kommer musikk vil spenningen synke over dei. Trur nok fabrikken har testet dette.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Du har ikke hatt og kan da ikke uttale deg om kvalitet. Trur du virkelig andre merker er bedre? Når en har forhandler på dei får du aldrig vite om noe er gale, da dei blir levert inn.
    Denne MAen har ingen importør og då er da flott at vi som har en slik kan få hjelp på et forum til evnt rep og diverse annet.
    Då er da og klart at det som må vere av rep av dei kommer opp her. Det må og vere slik.
    Om du ikke vil ha en slik så trenger du ikke inn på her eller andre plasser og skrive kor dårlig du mener den er, det har ingen hensikt. Skulle eg gått inn på f.eks MC og skrevet kor dårlig den er? Tåpelig.
    Dette er meint for dei med MA og her får dei hjelp.
    Slike som er inne på tråder for å sverte et produkt og Aldrig har hørt det heller og heller ikke vil ha det og slikt har ingen ting her å gjøre.
    Når det gjelder dei kondensatorene, så vil den ligge på topp på tomgang, så snart det kommer musikk vil spenningen synke over dei. Trur nok fabrikken har testet dette.

Står på at det jeg har lest og hørt så er kvaliteten på disse Ma slett. Behøver ikke alltid kjøpe en ting for og ha en mening om kvalitet. Samme gjør jeg når jeg skal kjøpe meg ting som koster. Undersøker.

Du har da vært flink og fortelle hvor skuffet du var over MC kontra Ma. Blir jo hevdet fra Ma leiren at disse spiller bedre enn rørf opptil 50 lapper. Nesten allt som blir laget i dag spiller tynt og spisst hevder noen av dere. Har forsterkere her fra 4 tiår,så det er bare og komme høre hvordan utviklingen har gått. Samme gjelder platespillere.

Ikke snakk om sverting,er det snakk om sverting så kommer det fra leiren din.Mc har fått full mugge fra den leiren.

Kommer aldri noe ner i høla med så slett kvalitet,må ha noe som jeg kan stole på og det viktigste for meg er og lytte til musikk ikke drive og bytte rør. Ferdig med den tiden.

Ha en god dag Lovemusikk.

Mvh Roar

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    3.-parts "erfaring" rundt produkter en ikke en gang eier selv er rett og slett av null interesse, Roar1. Du har selvsagt rett i å mene at du ikke gidder å bruke tid på rørbytter og den slags, men hvorfor skriver du da i en rørtråd? Bare for å trolle og lage negativ leven? Skal du komme med ytterligere innspill i denne tråden ber vi om at det er av fornuftig karakter, og har du verken forsterkeren det her omtales eller ønske om bruk og/eller kjøp av rør foreslår jeg at du heller finner andre tråder å poste i.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Står på at det jeg har lest og hørt så er kvaliteten på disse Ma slett. Behøver ikke alltid kjøpe en ting for og ha en mening om kvalitet. Samme gjør jeg når jeg skal kjøpe meg ting som koster. Undersøker.

Du har da vært flink og fortelle hvor skuffet du var over MC kontra Ma. Blir jo hevdet fra Ma leiren at disse spiller bedre enn rørf opptil 50 lapper. Nesten allt som blir laget i dag spiller tynt og spisst hevder noen av dere. Har forsterkere her fra 4 tiår,så det er bare og komme høre hvordan utviklingen har gått. Samme gjelder platespillere.

Ikke snakk om sverting,er det snakk om sverting så kommer det fra leiren din.Mc har fått full mugge fra den leiren.

Kommer aldri noe ner i høla med så slett kvalitet,må ha noe som jeg kan stole på og det viktigste for meg er og lytte til musikk ikke drive og bytte rør. Ferdig med den tiden.

Ha en god dag Lovemusikk.

Mvh Roar
    Det at eg var skuffet var jo basert på det eg har hørt andre snakke om dette merket. Eg sa vel ikkje at det var en dårlig/elendig forsterker, men at den kansje er laget for å høre ut som en rørforsterker uten at dei har fått det til, synes eg fordi den spilte mer grøtete, men og at vi fikk avklart hvorfor, da dei kjørte med den orginale koblingen bakpå, noe og norske hifi blader bemerket det samme som meg, men etter bytte av den låt det hele mye bedre.
    Men er jo heilt greit at du vil ha en feilfri forsterker, men tviler på at denne finnes, dvs eit merke det ikke er noe gale med på x antall produkter. På MAen f.eks er det blitt solgt x antall i Norge og samme i verden, det blir en del tusen, så at noen kan vere feil på, det trur eg nok, på lik linje med andre kjente merker som og er feil på.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    3.-parts "erfaring" rundt produkter en ikke en gang eier selv er rett og slett av null interesse, Roar1. Du har selvsagt rett i å mene at du ikke gidder å bruke tid på rørbytter og den slags, men hvorfor skriver du da i en rørtråd? Bare for å trolle og lage negativ leven? Skal du komme med ytterligere innspill i denne tråden ber vi om at det er av fornuftig karakter, og har du verken forsterkeren det her omtales eller ønske om bruk og/eller kjøp av rør foreslår jeg at du heller finner andre tråder å poste i.
    Hatten av for Lygren! +1

Kjenner mange som har Ma og har hatt dem i snart 5 år uten noen som helst problemer what so ever.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke ute etter leven,men og belyse saken om disse Ma. Bør vel pokker ikke eie en ting for og uttale seg. Går vel ann og lese seg til dette og ha en oppfatning om produktet.

Hadde jeg noen gang skulle gjort et brekk,hadde ikke du fått være med.

Mvh Roar

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det slår meg at flere av dem som nå angriper Roar1, driver med akkurat det samme i andre tråder.

Burde det ikke gjelde likhet for loven her? Eller skal rør- og kabel-tråder fredes mot innlegg fra kritikere, mens rør- og kabel-entusiastene har fritt frem til å hetse 'annerledes tenkende' også utenfor sine egne lekegrinder?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Gjengivelse av udokumentert 3.-parts "informasjon" gagner ingen, spesielt når en benytter slik informasjon til å dra høyst kontroversielle slutninger. Jeg sier ikke selv av Music Angel har spesielt høy kvalitet, mitt inntrykk er at kvaliteten har vært varierende, men uten noe bedre holdepunkter enn nettopp forumtråder som dette kan jeg jo ikke dermed konkludere med at forsterkeren er av lav kvalitet. Det har jeg jo på ingen måte holdepunkt til å hevde, selv om jeg personlig skulle hatt erfaring med Music Angel.

Jeg vil foreslå at en overlater det til leserne å vurdere kvaliteten, da basert på faktiske inntrykk, både positive og negative, så slipper vi å havne i en tilspisset debatt som uansett ikke kan konkluderes i noen som helst retning da det ikke foreligger et relevant datagrunnlag.

Hvis noen ønsker å prøve å komme mer til bunns i kvaliteten på Music Angel foreslår jeg at en legger opp en spørreundersøkelse med innhold i retning av;

VENNLIGST SVAR PÅ DENNE UNDERSØKELSEN KUN HVIS DU FAKTISK EIER EN MUSIC ANGEL FORSTERKER.

Svar A: Jeg har en Music Angel og har ikke opplevd vesentlige feil/mangler.
    Svar B: Jeg har en Music Angel og har hatt større problemer med kvaliteten.

...mulig overstående må differensieres videre i modelltyper, poenget er uansett at en ved bruk av denne type undersøkelser kan forbedre datagrunnlaget for nettopp den type antagelser som det her legges for dagen.

Det er videre ingen som skal "ta" verken Roar1 eller noen av de øvrige her, og når det er sagt er det langt fra bare Roar1 som har lagt ut innlegg i denne tråden som bidrar lite til trådens kvalitet uten at det dermed er fritt frem for å fortsette i den tralten...

Nå foreslår jeg at vi prøver å få tråden tilbake til et konstruktivt spor igjen!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjengivelse av udokumentert 3.-parts "informasjon" gagner ingen, spesielt når en benytter slik informasjon til å dra høyst kontroversielle slutninger. Jeg sier ikke selv av Music Angel har spesielt høy kvalitet, mitt inntrykk er at kvaliteten har vært varierende, men uten noe bedre holdepunkter enn nettopp forumtråder som dette kan jeg jo ikke dermed konkludere med at forsterkeren er av lav kvalitet. Det har jeg jo på ingen måte holdepunkt til å hevde, selv om jeg personlig skulle hatt erfaring med Music Angel.

Jeg vil foreslå at en overlater det til leserne å vurdere kvaliteten, da basert på faktiske inntrykk, både positive og negative, så slipper vi å havne i en tilspisset debatt som uansett ikke kan konkluderes i noen som helst retning da det ikke foreligger et relevant datagrunnlag.

Hvis noen ønsker å prøve å komme mer til bunns i kvaliteten på Music Angel foreslår jeg at en legger opp en spørreundersøkelse med innhold i retning av;

VENNLIGST SVAR PÅ DENNE UNDERSØKELSEN KUN HVIS DU FAKTISK EIER EN MUSIC ANGEL FORSTERKER.

Svar A: Jeg har en Music Angel og har ikke opplevd vesentlige feil/mangler.
    Svar B: Jeg har en Music Angel og har hatt større problemer med kvaliteten.

...mulig overstående må differensieres videre i modelltyper, poenget er uansett at en ved bruk av denne type undersøkelser kan forbedre datagrunnlaget for nettopp den type antagelser som det her legges for dagen.

Det er videre ingen som skal "ta" verken Roar1 eller noen av de øvrige her, og når det er sagt er det langt fra bare Roar1 som har lagt ut innlegg i denne tråden som bidrar lite til trådens kvalitet uten at det dermed er fritt frem for å fortsette i den tralten...

Nå foreslår jeg at vi prøver å få tråden tilbake til et konstruktivt spor igjen!
    Trur at ved en spørreundersøkelse vil bli meget misvisende da det ikke er garanti for at kun folk med MA vil stemme, trur og andre vil sabbortere dette.
    Folk får heller vurdere ut fra å lese her trur eg.
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj, UPS har forsøkt å levere MA-en min i dag uten hell. Var visst ingen hjemme da jeg var en tur innom Oslo. Sukk, får vel vente til i morgen :/

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomaes
    Æsj, UPS har forsøkt å levere MA-en min i dag uten hell. Var visst ingen hjemme da jeg var en tur innom Oslo. Sukk, får vel vente til i morgen :/
    Jaja.. hugs å les her før du åpner og setter igang.:

http://avforum.no/forum/guider-audio...rste-gang.html

Så må du komme med eit lytterinntrykk etterpå, altid gøy å høre.
    Hatt/hørt rørforsterker før?
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner snart ikke poenget med denne tråden her lenger. Virker som de som har fått medlemskap i det nye ma forumet til Kjell b og Kong Arne hauser opp stemningen her inne for å provosere, så legger de ut alt på sitt eget forum under kjerringtråden. Her er det også gått sport i å få ut innleggene før Lygren evnt modererer. Jaggu sa jeg oppegående voksne modne og beherskede forumbrukere.

Måtte bare få det ut.

God kveld.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...nå er vi jo inne på et positivt spor her, og vi modererer så aktivt vi makter. Ser vi at folk ikke oppfører seg selv etter advarsel blir en fortløpende utestengt.

Det beste en kan gjøre i så måte er å sende ut en "rapporter dette innlegget" (varseltrekanten til nede og venstre) i tilfeller der en mener det er grunnlag for moderering, så går moderasjonen ofte svært så kjapt!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel noe som bør utredes vel Lovemusikk. Synes bare dette må fram i denne tråden. Ma med disse ud kondeansatorene er jo farlige.

Mvh Roar

Mvh Roar[/QUOTE]
    =============================
    Skrev vel det over men ja, kondensatorene ligger spenningen på ca maks av det som står på dei når forsterkeren ikke er i bruk, men står påslått. Det er og typisk at dei toler 50 volt mer.
    Poenget er at når forsterkeren får tilført musikk så synker spenningen over dei.
    Mer effekt, mer synke spenningen.
    Så det er ikke farlige, selv om en har røket, skal ikke skje heller. Enig i det og kjenner heller ikke årsaken til det havariet. Men kan skyldes selvtukling med produktet, for nå er jo denne populer å trimme selv og da skjer ting, har eg sett. Virker og som at dei som får vere i fred og kun blir brukt vandlig, ikke er noe gale med.
    Høyttalere:

Side 155 av 176 FørsteFørste ... 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 151 152 153 154 155 156 157 158 159 165 175 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •