Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 154

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 154 av 176 FørsteFørste ... 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 150 151 152 153 154 155 156 157 158 164 174 ... SisteSiste
Viser resultater 3,061 til 3,080 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thomaes
    Okay. Fins det en gaid til hva som er inn og utgangsrør og kt88 og alt det der? Jeg er helt grønn på rør altså.

Tips: Når du har mottatt din forsterker og ser hvilke rør den har, så sett av godt med tid og les gjennom de nevnte trådene. Finn frem penn og papir og noter ned tråd/postnr når du kommer over noe interessant. Det ligger jo veldig mye info i disse trådene etter hvert, og mye av det vil ikke være aktuelt for deg da det omtaler andre modeller/rørkombinasjoner osv. Det er lett å bli forvirret i starten her, så prøv å sortere ut det som er aktuelt for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en titt inni MAen, den er full av brun tynflytende gørr, vanskelig å se hvor det kommer fra. Det må ha gått hull på et eller annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfasting
    Tok en titt inni MAen, den er full av brun tynflytende gørr, vanskelig å se hvor det kommer fra. Det må ha gått hull på et eller annet.
    Tror kanskje tipset er å hive den å kjøpe en ny eller aller helst noe som ikke brenner opp

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gørra kommer fra den forreste trafoen, Triste greier. Og farlig kanskje, det kunne vel blitt en brann av det.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfasting
    Og farlig kanskje, det kunne vel blitt en brann av det.
    Ja og ja. Du skal være svært glad du oppdaget dette når du var i nærheten og at dette ikke tok fyr.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

feil bruk?

Mange kjøper denne for første gang uten å ha peiling på rørforsterkere.
    En MÅ lese tråden for første gang med rørforsterker før en tar noe i bruk.
    Ikke bare MAen men andre mer kjente merker skjer ting med også, men dette blir levert inn til forhandleren og folk skriver ikke her om det. Da vi ikke har forhandler her bruker vi forumet og får hjelp heldigvis.

EG har aldrig hatt problemer med min uten om belegg på smårør som ikke har noe med forsterkeren å gjøre. Veldig stabil og god forsterker, men ting kan skje også med denne.
    Prøv nye MAforumet du. Sikkert rimelig å reparere, og du får hjelp til å fikse selv.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare nevne at jeg har fire varianter av Music Angel,:xd-kt88, xd-845, xd-EL34,og xd-300b/2A3 som hittil har vært feilfrie.
    Har også hatt "gamle" versjonen av Kt-88 som spiller utmerket hos en kompis,og som har vært feilfri i 3 år!
    Har hatt mange rørforsterkere i forskjellige prisklasser,og ser ikke på Music Angel som noe dårligere produkt,spesiellt prisen tatt i betraktning.
    :-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei samme sier eg..ser problema går stort sett i kontaktfeil på brukte rør som har et belegg som gjør at det kan vere dårlig kontakt.. Eg har 2 en 2008 og en 2010 og begge er feilfri.
    Vet om mange som har og feilfri har dei vert dei og. :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da har vi ryddet igjen... Merkelig at denne tråden skal fortsette i samme tralten i det uendelige? Synes også at folk kan bruke litt tid på å faktisk formulere innleggene på en skikkelig måte, det ikke chatting vi bedriver her inne, men diskusjon og "opplysning".

Nå er vi imidlertid skikkelig lei av dette tullet, og må tydeligvis både gå hardere til verks samt tydeligvis også beskrive det i utgangspunktet selvsagte;

VENNLIGST;

1. LES gjennom innlegget før en poster - bærer det preg av "chat" - LES gjennom igjen - KORRIGER - og post innlegget først når en føler det faktisk har noe for seg.

2. IKKE linke til tråder opprettet på andre forum i "protest" fra å oppføre seg som folk, vi skal selvsagt ikke ha det slik at folk som velger å ikke oppføre seg oppretter tråder på ymse forum som i dette tilfellet også snakker direkte nedsettende om AVforum, våre brukere og våre moderatorer / administratorer.

3. Ønsker en ikke å forholde seg til overstående tar en kontakt med undertegnede så utestenger vi brukeren din - vi har rett og slett ikke TID til å kaste bort så mange timer med moderering på brukere som åpenbart ikke ønsker AVforums vel og ve! AVforum benyttes om du ønsker å dele av din kunnskap og / eller berike deg av andres - IKKE for å krangle, klage, chatte, trolle eller rett og slett bare kaste bort egen og andres tid!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...for øvrig er overstående innlegg IKKE til diskusjon, tråden skal fortsette i teknisk øyemed, og de som måtte ha innspill rundt dette sender disse DIREKTE til meg pr. PM.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Mange kjøper denne for første gang uten å ha peiling på rørforsterkere.
    En MÅ lese tråden for første gang med rørforsterker før en tar noe i bruk.
    Ikke bare MAen men andre mer kjente merker skjer ting med også, men dette blir levert inn til forhandleren og folk skriver ikke her om det. Da vi ikke har forhandler her bruker vi forumet og får hjelp heldigvis.

EG har aldrig hatt problemer med min uten om belegg på smårør som ikke har noe med forsterkeren å gjøre. Veldig stabil og god forsterker, men ting kan skje også med denne.
    Prøv nye MAforumet du. Sikkert rimelig å reparere, og du får hjelp til å fikse selv.
    Vil vel si at jeg ikke helt kjenner igjen det du angir her, og at mange tråder i forumet vel handler om div. feil på mange andre produkter også.
    Har vel heller et inntrykk av at feil ofte virker AVpostings-motiverende, og enkelte populære produkter heller kan fremstå som at de har en del høyere feilingsprosenter enn de kanskje har i praksis.

Litt av problemet med MA, er vel at den ikke har CE godkjenning som nevnt over, og brukerene ikke uten videre kan gå tilbake til butikken og få feilene utbedret. Det betyr jo ikke automatisk at MA er mer usikker å bruke og har høyere feilprosent og brannfare enn annen elektronikk, men kan vel også skape større usikkerhet overfor et forsikkrings selskap ved en eventuell skade, og er kanskje noe å tenke på ved bruk også.

Rør forsterkere er avhengig av at rørene er i orden, og det er vel ikke et helt ukjennt problem at rør kortslutter slik at f.eks en katode motstand brenner av eller at noe annet ryker i strømforsyningen. Rørene kan ha indre forurensinger og produksjons feil, eller kan skades under transport, slik at de vil kunne kortslutte ved bruk senere.

Fordelen med MA er vel at den er forholdsvis enkel å feilsøke og reparere for de som ikke er redd for å holde i en loddebolt, og kan lese, feilsøke og poste.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Vil vel si at jeg ikke helt kjenner igjen det du angir her, og at mange tråder i forumet vel handler om div. feil på mange andre produkter også.
    Har vel heller et inntrykk av at feil ofte virker AVpostings-motiverende, og enkelte populære produkter heller kan fremstå som at de har en del høyere feilingsprosenter enn de kanskje har i praksis.

Litt av problemet med MA, er vel at den ikke har CE godkjenning som nevnt over, og brukerene ikke uten videre kan gå tilbake til butikken og få feilene utbedret. Det betyr jo ikke automatisk at MA er mer usikker å bruke og har høyere feilprosent og brannfare enn annen elektronikk, men kan vel også skape større usikkerhet overfor et forsikkrings selskap ved en eventuell skade, og er kanskje noe å tenke på ved bruk også.

Rør forsterkere er avhengig av at rørene er i orden, og det er vel ikke et helt ukjennt problem at rør kortslutter slik at f.eks en katode motstand brenner av eller at noe annet ryker i strømforsyningen. Rørene kan ha indre forurensinger og produksjons feil, eller kan skades under transport, slik at de vil kunne kortslutte ved bruk senere.

Fordelen med MA er vel at den er forholdsvis enkel å feilsøke og reparere for de som ikke er redd for å holde i en loddebolt, og kan lese, feilsøke og poste.
    Skrev vel at andre merker er det forhandler på og blir da ikke skrevet noe om her, men levert inn til dei.
    MAen er ikke CE merket, men lurer på om den er det nå, siden var det Italia som har fått forhandler på den. Noe dyrere er den blitt der selvfølgelig.
    Rør kan som du skriver vere feil på uansett merke.
    Difor vis en skal ha nye rør, kjøper en dei hos Motron og du får da garanti på dei.
    Men for å spore innigjen på tråden her, så er det noe med erfaringer på nye 2010 modellen som er litt kraftigere blitt?
    Min erfaring er at den er en knakendes god forsterker.
    Har og Hegel hjemme. Lydmessig så går det vel kanskje ikkje an å samenligne da rør har mer "ekte" lyd, men prøver kort..
    Hegel spiller klart og flott med full kontroll på bass og oppløst og snert og har det meste.
    Samme med MAen, men den har jo og den rørlyden, den naturlige varmen som enkelte ikke helt har skjønt må vere der for at det skal høres helt ekte ut.
    Ikke misforstå meg, Hegel gjer en glimrende jobb på mitt anlegg og er vel en av dei bedre transistorene på markedet. Den er IKKE lys og tynn som enkelte vil ha den til, då må det vere utstyret, f.eks Cambridge cd spiller funker ikke da ble det uansett altfor tynt og lyst, men cd spilleren eg har og forforsterkeren som eg har + chord kabel, funker dette nydelig, denne cd spilleren har mer kjøtt på kroppen.
    MAen spiller alså bedre i mellomtone og diskant, spesielt mellomtone.
    Difor vil eg prøve senere MAen som forforsterker til Hegel for å se om eg kan få rørlyden + kontrollen på bassen til Hegel.
    Noen skriver MAen er like god som andre opp til 50.000 og det vet eg ikke, men det eg vet at på transistorer er den bedre en andre kjempe kjente merker opp til 60.000, som dyreste MC, skuffet i forhold til MA.

Beste med MAen er vel nok:
    -Naturlig varme
    -Dynamikken oppover i mellomtonen
    -Mellomtonen
    -Spiller flott på fleste høytalere.
    og sikkert mer til som eg glemte i farten nå.
    Skal eg sitte å nyte musikk med vin til, så duger kun MAen for meg.
    Men kjører og Hegel da, ca 50/50 får dei på spilletid. :wink:
    Høyttalere:

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Skrev vel at andre merker er det forhandler på og blir da ikke skrevet noe om her, men levert inn til dei.
    Ja og det var det jeg var uenig i, dvs ikke at annet utstyr leveres inn til forhandler, men at det ikke blir skrevet om på forumet, for det skjer vel egentlig ganske ofte hvis du leser om andre AV produkter, (BenQ projektorer, HK komponenter, Samsung skjermer osv)

Grunnene til at man ikke leser så mye om feil med MA i dette forumet kan vel være mange. Tror ikke det nødvendigvis er fordi de har en høy byggekvalitet og meget god kvalitets kontroll fra MA sin side, for det har jeg vel en misstanke at det ikke er. MA er vel først og fremst en billig rør-forsterker med en meget velykket lydgjengivelse, og som derfor har fått en del svorne tilhengere.

Tror det er tre hovedgrunner til at MA i AVforum fremstår som (og kanskje også er) et stabilt produkt.

For det andre har vel egentlig ikke MA rukket å få så mange år på "baken" med tilhørende "aldringsfeil" blandt norske brukere som typisk skriver på AVforumet. (irrede kontakter, loddepunkter som løsner, uttørkede kondensatorer osv)

For det tredje er ikke MA konstruksjonen så komplisert laget at det er så mange komponenter som egentlig kan feile.

De feilene som går igjen er vel feil på rør med tilhørene symtomer, dårlig kontakt i rør-pinner i soklene, samt bryteren for triode/pentrode drift.

Hadde kanskje vært litt interessant å sett feilings statistikken på en typisk hjemmekino receiver som ble produsert med den samme komponent og kvalitets kontroll som en 2010 modell MA forsterker.

Ellers ser jeg at du ofte skriver om "ekte lyd" Lovemusikk. Skjønner jo hva du mener, men jeg må inrømme at jeg også stusser litt på dette begrepet. Dette fordi lyd er energi som overføres som trykkbølger i luft, og man ville til og med fått litt ekte lyd fra høytalerene om man plugget høytaler terminalene rett i 240v kontakten, selv om man vel ville fått litt ekte svi lukt og en kortvarig glede av denne 50hz lyden.

At f.eks et musikkinstrument høres troverdig ut gjengitt via en rørforsterker og høytalere dine, er vel det du egenlig mener..?

Wikipedias definisjon på lyd
    ordbok deffinisjon på ekte:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Ja og det var det jeg var uenig i, dvs ikke at annet utstyr leveres inn til forhandler, men at det ikke blir skrevet om på forumet, for det skjer vel egentlig ganske ofte hvis du leser om andre AV produkter, (BenQ projektorer, HK komponenter, Samsung skjermer osv)

Grunnene til at man ikke leser så mye om feil med MA i dette forumet kan vel være mange. Tror ikke det nødvendigvis er fordi de har en høy byggekvalitet og meget god kvalitets kontroll fra MA sin side, for det har jeg vel en misstanke at det ikke er. MA er vel først og fremst en billig rør-forsterker med en meget velykket lydgjengivelse, og som derfor har fått en del svorne tilhengere.

Tror det er tre hovedgrunner til at MA i AVforum fremstår som (og kanskje også er) et stabilt produkt.

For det andre har vel egentlig ikke MA rukket å få så mange år på "baken" med tilhørende "aldringsfeil" blandt norske brukere som typisk skriver på AVforumet. (irrede kontakter, loddepunkter som løsner, uttørkede kondensatorer osv)

For det tredje er ikke MA konstruksjonen så komplisert laget at det er så mange komponenter som egentlig kan feile.

De feilene som går igjen er vel feil på rør med tilhørene symtomer, dårlig kontakt i rør-pinner i soklene, samt bryteren for triode/pentrode drift.

Hadde kanskje vært litt interessant å sett feilings statistikken på en typisk hjemmekino receiver som ble produsert med den samme komponent og kvalitets kontroll som en 2010 modell MA forsterker.

Ellers ser jeg at du ofte skriver om "ekte lyd" Lovemusikk. Skjønner jo hva du mener, men jeg må inrømme at jeg også stusser litt på dette begrepet. Dette fordi lyd er energi som overføres som trykkbølger i luft, og man ville til og med fått litt ekte lyd fra høytalerene om man plugget høytaler terminalene rett i 240v kontakten, selv om man vel ville fått litt ekte svi lukt og en kortvarig glede av denne 50hz lyden.

At f.eks et musikkinstrument høres troverdig ut gjengitt via en rørforsterker og høytalere dine, er vel det du egenlig mener..?

Wikipedias definisjon på lyd
    ordbok deffinisjon på ekte:
    Ja det er det siste du skriver eg mener. Hadde eg ikke hatt denne rørforsterkeren og heller ikke hørt den så ville eg vert fornøyd med Hegelen.
    Driftsikkerheten bør vere større på disse moderne produserte forsterkerene, men lyden er litt annerledes. Lest at noen få forsterkere blir skrytt opp på nivå med gode rørforsterkere i diverse blad tester, men det er da forsterkere i klassen 200.000,- Men for min del så er det nå slik at eg liker bassen på transistor og resten på rør. :wink:
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hvis en skal beskrive feil og mangler i kvaliteten må en samtidig forklare hva disse er; ikke bare gjengi noen uklare erfaringer om generelle defekter som verken kan ettergås eller diskuteres.

...igjen er tråden inne i et dårlig, lite konstruktivt spor. Hvis en mener forsterkeren har kvalitetsproblemer er det kun egne erfaringer, ikke 3.-parts-erfaringer som er av interesse, og da KONKRETE erfaringer med feil som måtte foreligge.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ivertfall:

Lurer du som mulig kjøper, på denne MAen?

Ivertfall er denne 2010 modellen en glimrende forsterker (men og dei eldre) som alle faktisk har råd til, tenk den koster godt under 5000,- med frakt og toll for en stereo forsterker som drar dei fleste høytalere og samtidig låter hi-end, ivertfall etter smårørskifte. (men og grei før skifte av smårør)
    + ikkje minst, den spiller bra på dei fleste anlegg.
    Då har en vel eit ord til beskrivelsen.. -Halejuja! 8)

Vis du som leser lurer på å kjøpe forsterker som er best lyd i til under 10.000 så finnes det nok bare denne. Mange + meg, synes denne er mye bedre enn mange betydelig dyrere forsterkere. Det er nemt 50.000, og eg nemte den er bedre enn et merke av transistor til 60.000 som eg har lyttet til flere ganger med bedre kilde enn eg har hjemme, men bestem deg selv, den er på 2x65 watt men føles som over 100w.
    Aldrig hatt rør før? Bassen er ikkje like stram, men den er flott, den går dypt. Du vil nok like den. Og resten av lyden oppover er best med rør.
    Dette viste ikkje eg for noen år siden, trudde rør var noe gammelt dritt, bare lest om det, men så feil kan en ta :-D
    Høyttalere:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hvis en skal beskrive feil og mangler i kvaliteten må en samtidig forklare hva disse er; ikke bare gjengi noen uklare erfaringer om generelle defekter som verken kan ettergås eller diskuteres.

...igjen er tråden inne i et dårlig, lite konstruktivt spor. Hvis en mener forsterkeren har kvalitetsproblemer er det kun egne erfaringer, ikke 3.-parts-erfaringer som er av interesse, og da KONKRETE erfaringer med feil som måtte foreligge.
    Hvis det er om feil, så kan man også finne en god del på bla. DIYAudio.com, hvor div feil og mangler blir diskutert, og ikke minst hvilke modifikasjoner som må til for å få det beste ut av den.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...føler virkelig det i dette tilfellet i enda større grad enn på mange andre produkter er litt "enten eller"-tendenser, og sikkert også derfor en møter såpass mange spissformuleringer i begge retninger.

Jeg vil oppfordre alle til å moderere sine uttalelser - da i begge retninger - der verken "MA er det eneste riktige" eller "MA er stort sett defekt etter ett år" bidrar i den retning...

Når det er sagt er jeg heller ikke veldig opptatt personlig av "prisklasser", for på samme måte som med forsterkere har det jo skjedd en rivende utvikling, både pris -og kvalitetsmessig, og uten den samme "IT-drevne" markedsprissettingen som f.eks. projektorer opererer under er det garantert mange produsenter som har "glemt" å følge med i timen. Med andre ord; en tradisjonell forsterker til 50.000.-, som gjerne har kostet 50.000.- i 15 år, er ikke nødvendigvis reellt sett VERDT 50.000.-, langt derifra, og dermed blir sammenligningsgrunnlaget uansett ikke relevant.

Hvis det skal være aktuelt å snakke om type "bedre enn forsterkere til 50.000", bør en etter mitt syn i det minste ta for seg direkte A-B sammenligninger på samme kilde, høyttalere og lytterom, dvs. personlig A-B-testing under kjente og stabile omgivelser...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...føler virkelig det i dette tilfellet i enda større grad enn på mange andre produkter er litt "enten eller"-tendenser, og sikkert også derfor en møter såpass mange spissformuleringer i begge retninger.

Jeg vil oppfordre alle til å moderere sine uttalelser - da i begge retninger - der verken "MA er det eneste riktige" eller "MA er stort sett defekt etter ett år" bidrar i den retning...

Når det er sagt er jeg heller ikke veldig opptatt personlig av "prisklasser", for på samme måte som med forsterkere har det jo skjedd en rivende utvikling, både pris -og kvalitetsmessig, og uten den samme "IT-drevne" markedsprissettingen som f.eks. projektorer opererer under er det garantert mange produsenter som har "glemt" å følge med i timen. Med andre ord; en tradisjonell forsterker til 50.000.-, som gjerne har kostet 50.000.- i 15 år, er ikke nødvendigvis reellt sett VERDT 50.000.-, langt derifra, og dermed blir sammenligningsgrunnlaget uansett ikke relevant.

Hvis det skal være aktuelt å snakke om type "bedre enn forsterkere til 50.000", bør en etter mitt syn i det minste ta for seg direkte A-B sammenligninger på samme kilde, høyttalere og lytterom, dvs. personlig A-B-testing under kjente og stabile omgivelser...
    Jepp enig der..
    MA er bedre en Hegel utenom bassen. Har begge to :-) :wink:
    Men sant som du skriver..var vel hjemmekino som skrev og at f.eks et merke av en kinoforsterker til kr 5000 no, måtte du for veldig få år siden betale 25.000 for. Så utviklingen går fremover ja.
    Men er jo lett å legge dette med samenligning mot andre i en høy prisklasse for å "vise" kvalitetmessig hvor den ligger. Men helt enig med deg.
    Høyttalere:

Side 154 av 176 FørsteFørste ... 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 150 151 152 153 154 155 156 157 158 164 174 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •