Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 153

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 153 av 176 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153 154 155 156 157 163 173 ... SisteSiste
Viser resultater 3,041 til 3,060 av 3515
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jeg skrev inn "vienna acoustic rotel" på google, veldig mange hit på folk som mente dette var en god match. Personlig aner jeg ikke. Men har du hørt de med Rotel så vet du jo litt hva slags lydsignatur du får. Jeg kan godt tenke meg de passe godt sammen.
    Ja var grei, ikke noe gale. Men spiller mye bedre på MAen med mer organisk mektig lyd. Men bedre en Hegel ja..vil vel sei Rotel passer Mozart meget bra. Var jo Rotel som sørget for at eg og dama syns Mozart var klart best etter to dager lytting på diverse høyttalere. Seff Mozarten i seg selv og da 8)
    Eg er litt sta kan du sei, så vil ha Hegel til å spille bra. Difor trur eg kanskje at eg beholder den for å prøve ut dette med weber på MAen og kjøre den som pre til hegel..drømmen om MA lyd og Hegels kontroll på bassen.
    Kunne jo solgt den igjen å kjøpt meg en Rotel effekt, er jo en mulighet da den er nøytral og kan bruke den og.
    Metallica har eg Aldrig hørt så ekte og detaljert som nå, heller ikke trøkket og tyngden med kontroll. Dette sørget MAen for nå i kveld, ilag med Vienna :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Ja var grei, ikke noe gale. Men spiller mye bedre på MAen med mer organisk mektig lyd. Men bedre en Hegel ja..vil vel sei Rotel passer Mozart meget bra. Var jo Rotel som sørget for at eg og dama syns Mozart var klart best etter to dager lytting på diverse høyttalere. Seff Mozarten i seg selv og da 8)
    Eg er litt sta kan du sei, så vil ha Hegel til å spille bra. Difor trur eg kanskje at eg beholder den for å prøve ut dette med weber på MAen og kjøre den som pre til hegel..drømmen om MA lyd og Hegels kontroll på bassen.
    Kunne jo solgt den igjen å kjøpt meg en Rotel effekt, er jo en mulighet da den er nøytral og kan bruke den og.
    Metallica har eg Aldrig hørt så ekte og detaljert som nå, heller ikke trøkket og tyngden med kontroll. Dette sørget MAen for nå i kveld, ilag med Vienna :-D
    Metallica er alltid en god referanse :twisted:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ha god forsterker her for å spille ekte.
    8) Er alltid artig å høre detaljer en aldrig har hørt før og når det låter ekte og.
    F.eks slagverket, når dei slår på cymbaler så høres det ut som i virkeligheten og, men det er det ikke mange forsterkere som klarer å få til perfekt + den naturlige varmen/klangen. Ekte lyd som eg seier.. :-D Gje meg en transistor til under 50.000 som klarer dette med klar og naturlig varme like godt som MA, så skal eg sende deg en blomst i posten ;-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er en meget god ide å bruke musikk man normalt hører på - og ikke en eller annen stockfish plate med klokkeklar lyd som man kanskje aldri hører på...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Jeg synes det er en meget god ide å bruke musikk man normalt hører på - og ikke en eller annen stockfish plate med klokkeklar lyd som man kanskje aldri hører på...
    Metallica var klokkeklar på MAen og Vienna :-D
    Skjønner mer og mer kor utrulig bra den er når flere transistor forsterkere ikke har sjangs å spille like ekte.
    Og denne MAen spiller bra på alt og trengs ikke tilpasses bestemte høyttalere. Nærmer seg det eg då kaller en Meget god forsterker. Enda ikke funnet en slik, men MAen er klart nærmest. :-)
    Høyttalere:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Ja eller i kombinasjon?
    Ofte har slike referanseplater ett detaljnivå man sjelden finner i ordinære opptak?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ivertfall bruker diverse plater for å teste, også musikk eg ikke hører på til vandlig.
    En eg jobber med var i filippinene, og på hifi butikkene der spilte dei Kari Bremnes :-D
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Eg ivertfall bruker diverse plater for å teste, også musikk eg ikke hører på til vandlig.
    En eg jobber med var i filippinene, og på hifi butikkene der spilte dei Kari Bremnes :-D
    Fått tips fra Snickers på innspilling av høyttaler.
    Får spille inn høyttalerne mye mer, den muse-innspillingen på lavt volum er ikke vits. Så skal eg kjøre dei med tung bass på høyere volum, ivertfall lyttevolum så får vi se mer.
    Fikk og et mer utfyllende svar på hvordan høyttalerne oppfører seg før og etter innspilling, den mannen har kompetanse. :-D
    Hegel'en kom seg etter litt mer flytting på høyttalere og lyden sitter mer no, og Hegel spiller mer som den skal no, nemlig bra!
    Blir gradvis bedre og ettersom høyttalerne blir mer og mer innspilt.
    Blir spennende til vinteren å sette på en weber på MAen og kjøre som pre til Hegel'en. :-)
    Rotel rc1082 er nok ikke feil til Hegel trur eg. Det låter no mye bedre med luftighet og dybde langt inn på sena og kjøtt på "kroppen".
    Når en kobler Rotellen til og fra MA, kan en ikke høre noe forskjell så vil tru eg fikk det eg bad om hos BMH :-)
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe denne forsterkeren. Har null erfaring med rørforsterker, er det noe jeg bør være klar over?

Jeg har en Onkyo TX-SR 607 receiver, kunne denne fungert som volumkontroll på en eller annen måte?

Høytalerne er et par Dynavoice M65 (følsomhet 93db, impedanse 4-8 ohm).

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomaes
    Vurderer å kjøpe denne forsterkeren. Har null erfaring med rørforsterker, er det noe jeg bør være klar over?

Jeg har en Onkyo TX-SR 607 receiver, kunne denne fungert som volumkontroll på en eller annen måte?

Høytalerne er et par Dynavoice M65 (følsomhet 93db, impedanse 4-8 ohm).
    Gratulerer med funn av riktig forum og velkommen! Tja, første bud er vel å bytte inngangsrør. De som står i er som oftest annenrangs og utbrukte. Både gammel og nyere versjon(er) av MA KT88 skulle drive høytalerne dine med glans.

Á propos det å legge inn Onkyo-receiveren i linja, prøvde jeg å hekte Music Angel som effekt på min Denon AVR-2807 men fikk det fuck ikke til å virke! Noe med ulikhet i impedanse? Ordna problemet med innput på en annen inngang i receiveren. Kjørte deretter parallelle linjer ut fra CD/DVD-spiller under film og avspilling av multikanal-CD. Selvgjort er velgjort!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay. Fins det en gaid til hva som er inn og utgangsrør og kt88 og alt det der? Jeg er helt grønn på rør altså.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay. Fins det en gaid til hva som er inn og utgangsrør og kt88 og alt det der? Jeg er helt grønn på rør altså.
    Rød, blå, gul eller grønn, svarene du søker finnes nok i denne tråden her på forumet. Dersom din Music Angel er produsert etter 2008, har du sannsynligvis 2 x 12au7 OG 2 X 6n1 som inngangsrør. Versjonen før denne hadde 2 x 12AT7 istedetfor 2 x 6N1.

I dette innlegget tar Kjell B. for seg hvilke rør som tilsvarer 6N1-rørene som sitter i. Innlegget gir også råd om lyden i disse og hva som passer til hvordan type musikk.

Det er bare de små rørene (inngangsrørene) som har særlig innvirkning på lyden. De store KT88-rørene, sannsynligvis av merket Shuguang, er fette flotte og ikke verdt utskiftning såfremt de er nye. Råder deg til å lese hele tråden, mye lærdom å hente der!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står at den jeg har bestilt (bestilte den for noen dager siden) har 12at7 og 12au7, så da er det vel den gamle du beskriver? Takk for linker

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står at den jeg har bestilt (bestilte den for noen dager siden) har 12at7 og 12au7, så da er det vel den gamle du beskriver? Takk for linker
    Ikke si deg for sikker på det gitt... Jeg kjøpte i mars/april, og i beskrivelsen så stod det at det var de gamle, så jeg endte opp med å kjøpe rør som ikke passet... Selgerene har lett for å ikke vite om oppdateringene virker det som...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du mottar denne forsterker sjekk om de rør som er (forhåpentelig) merket V2 og V3 er av typen 6N1 (er merket på rørene) dersom det er tilfelle så har du mottatt en slik som eg har.Det en overgangsmodell der merking på platen ikke stemmer med de rør som skal benyttes der (dersom platen er merket 12AT7 på V2 og V3).
    Ikke noe problem så lenge du er klar over det....
    Er de derimot merket 12AT7 eller ECC81 så er merkingen på forsterker riktig, og du har fått en av de tidligere versjoner av denne forsterker.

Til slutt vil eg gratulere deg med å bli eier av en forsterker som eg tror vil gi deg mye god lyd:-D Eg er veldig fornøyd med min MA og har ikke angret et sekund på kjøpet:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåh nei, det er visst ikke så enkelt. I tråder om MA her meldes det at både produktbeskrivelser og fotos av forsterkeren er av utgaven som har 2 x 12AU7 og 2 x 12 AT7 i inngangsrørsposisjon. Altså den "gamle" utgaven, sånn som her. Det sikreste er derfor at du sjekker hvilke rør som står i ved ankomst. Mulig topplata også har riktige merking for rørene. I siste instans kan en visst måle seg fram til spenningen og få svar.

Sjøl har jeg utgaven fra før 2008 og har ingen erfaring med utgaven med 2 x 6N1 (der min altså har 2 x 12AU7). Vær også klar over at 12AU7 er samme rør som ECC82 og 6N1 er den kinesiske benevnelsen på ECC85 og 6AQ8. Men videre innføring fås som sagt i tråder om smårør til MAen, linka til lenger oppe. Gi ikke opp, det hele synes svært frustrerende i starten om du er ny med rør.

Edit: Ser flere har kommentert uoverstemmelsene mellom bilder/specs og the real thing. Bra!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent til du får den, før du kjøper rør, ikke oppdaterte sider så du får den siste vil eg tru.
    ECC82 ytterst og ECC85 innerst.
    Denne 2010 modellen er også kraftigere enn dei andre og ifølge fabrikk den beste.
    OBS: Ver obs på "piratkopier" av denne..jepp det finnes andre MA som fabrikken sier ikke er deira.
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2010 versjon av MA

Hei

Etter å ha sporadisk fulgt med på denne tråden i et par år, blir det nok en Music Angel på meg også. Takk for mange underholdende og opplysende innlegg!

Jeg sendte en mail til On9Mart for å forsikre meg om det var 2010 utgaven de solgte (ref diskusjon om forskjellige versjoner og rør) - og fikk dette til svar:

"Hello Christian,

We are selling the latest 2010 version, which have a slope front plate instead of vertical.

The driver tubes actually vary, it depends on the factory have supply on the tube or not, if the advertised tube is not available during production, they will replace with equivalent tube instead, thank you.
    Best regards,
    On9mart.com"

Så jeg regner med jeg bare må hoppe i det og bestille, og satse på at jeg får riktige rør. Skal brukes på et par Klipsch RF-62 og Sonos som kilde - så det burde bli bra!.

Forresten - er det noen har erfaring med ulike dac som kilde til MA? Jeg har sett litt på Hegel HD10 (jeg testet Cambridge dacmagic, men følte den gjorde lite. All musikk jeg her er stort sett brent i flac(lossless). Har ikke CD spiller, så kan fint legge litt i en god dac hvis det gir meg noen effekt....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Røykutvikling fra MA KT88

En skremmende opplevelse i går: MAen røykla hele stua ! Den hadde stått på noen timer mens jeg satt ute på verandaen i sola. Så gikk røykvarsleren av for full musikk.
    Det virket som røyken kom fra trafoen nærmest av/på-bryteren, men jeg er usikker på det.
    Her trengs det råd og hjel !!

; o} knut f

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfasting
    En skremmende opplevelse i går: MAen røykla hele stua ! Den hadde stått på noen timer mens jeg satt ute på verandaen i sola. Så gikk røykvarsleren av for full musikk.
    Det virket som røyken kom fra trafoen nærmest av/på-bryteren, men jeg er usikker på det.
    Her trengs det råd og hjel !!

; o} knut f

husk bare å ikke slå den på igjen ellers så er det sånn at hvis det startes brann i ett egenimpotert anlegg uten ce godkjenning så vil du få store problemer med å få igjen noe fra forsikringen så vidt jeg skjønner, det man eventuellt må gjøre er å få en godkjent mann til å ta en gjennomgang av forsterker og få papir på at den er tilfredstillende lagd(dette har jeg selv blitt fortalt av en bransje mann jeg kjenner)

edit mange gode rørfolk her på matråden så vær tålmodeig så får du sikkert hjelp

Side 153 av 176 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153 154 155 156 157 163 173 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •