Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 152

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 152 av 176 FørsteFørste ... 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 148 149 150 151 152 153 154 155 156 162 172 ... SisteSiste
Viser resultater 3,021 til 3,040 av 3515
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MA mot Hegel

Har skrevet før at Mc MA7000 spiller dårligere med mer uklart lydbilde enn MA.
    Etter en tid med Hegel i hus kan eg sei Hegel er mye klarere i lyden.
    Men forsatt spiller MAen bedre vis en ser bort fra kraften til Hegel. Kanskje mest overraskende kor godt den nye MAen henger med i kraft.
    Så her og er MAen best.
    Hegel spiller meget bra.
    Hegels kraft og tyngde + MAens lyd? Ja takk.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Har skrevet før at Mc MA7000 spiller dårligere med mer uklart lydbilde enn MA.
    Etter en tid med Hegel i hus kan eg sei Hegel er mye klarere i lyden.
    Men forsatt spiller MAen bedre vis en ser bort fra kraften til Hegel. Kanskje mest overraskende kor godt den nye MAen henger med i kraft.
    Så her og er MAen best.
    Hegel spiller meget bra.
    Hegels kraft og tyngde + MAens lyd? Ja takk.
    Det sier nødvendigvis ikke noe om Music Angel vs. Hegel, men at du foretrekker lydbildet som du får ut av din Music Angel forsterker og ditt oppsett... :-D

Det er helt klart at til å være en KT-88 forsterker, så leverer den enormt mye krefter. En skal lete lenge etter noe tilsvarende (i form av krefter) i samme prisklasse. Men jeg vil nok tro at f.eks en 300B konstruksjon med rett høytalermatch vil kunne oppleves som enda mer "musikalsk", men selvfølgelig på ingen måter så kraftig.

Jeg på min side (som jeg sikkert har nevnt før...) foretrekker i det daglige Hegel fremfor Music Angel. Men det er min smak og mine preferanser.
    :-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Det sier nødvendigvis ikke noe om Music Angel vs. Hegel, men at du foretrekker lydbildet som du får ut av din Music Angel forsterker og ditt oppsett... :-D

Det er helt klart at til å være en KT-88 forsterker, så leverer den enormt mye krefter. En skal lete lenge etter noe tilsvarende (i form av krefter) i samme prisklasse. Men jeg vil nok tro at f.eks en 300B konstruksjon med rett høytalermatch vil kunne oppleves som enda mer "musikalsk", men selvfølgelig på ingen måter så kraftig.

Jeg på min side (som jeg sikkert har nevnt før...) foretrekker i det daglige Hegel fremfor Music Angel. Men det er min smak og mine preferanser.
    :-D
    Hegel er og veldig bra å kjøre..det er den som står for musikken nett no.
    Men en må jo ikke glemme at det nok kommer og an på resten av anlegget også.
    Den naturlige varmen er ikke i Hegel i den grad som den er i MAen ifølge meg. 8)
    Men lika kreftene og kontrollen i Hegel, og ellers så er det en seriøs god forsterker, som eg kunne klart meg med alene.
    Men alle vil ha mer..så difor senere når kveldene blir mørke igjen, vil eg få tak i en weber og teste med MAen som en pre på Hegel. Tenk, tenk om eg får det beste fra begge?? ;-)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: dobbeltpost, tilsvarende innlegg lagt ut i "Transistor vs. rør"-tråden (http://avforum.no/forum/receivere-fo...l#post1501401).
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: dobbeltpost, tilsvarende innlegg lagt ut i "Transistor vs. rør"-tråden (http://avforum.no/forum/receivere-fo...l#post1501401).
    Hm motsatt av hva jeg har erfart. Det lille jeg har hørt av Hegel har vært transparant lyst og analytisk. Det jeg har hørt av MC har vært mørkt, fett og kraftig. Det jeg har hørt av MA har vært veldig bra til prisen men ikke i nærheten av Mc, Ayon, Passlabs, Parasound eller NAD for den saks skyld. Hvilke høytalere spiller du på nå. Hva bruker du som pre og kilde ?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Hm motsatt av hva jeg har erfart. Det lille jeg har hørt av Hegel har vært transparant lyst og analytisk. Det jeg har hørt av MC har vært mørkt, fett og kraftig. Det jeg har hørt av MA har vært veldig bra til prisen men ikke i nærheten av Mc, Ayon, Passlabs, Parasound eller NAD for den saks skyld. Hvilke høytalere spiller du på nå. Hva bruker du som pre og kilde ?
    Ja, nei veit ikkje eg. Men nå er den forsterkeren, Hegel blitt trikset med litt, nye motstandere på inngangen. Så mulig det har mye å si, ka veit eg. Men syns vel den spiller litt annerledes enn eg har hørt Hegel før. Alså det er Hegel, ingen tvil om det, men lyden er litt mer organisk eller kva eg skal sei.
    Kjører den effekten som står under i signaturen min.
    Etter å ha ommøblert mistet eg mye trøkk, men fikk en stram og flott bass.
    Men føler kanskje cd-spilleren er oppskrytt, CD25.2 eller ikke passer inn helt, den spiller seriøst, er ikke det men noe er det. Litt tamt...vis det er den da???
    Er det hegelen som er for dårlig, eller dårlig er den ikke, men ikke passer inn???
    Bedre med MAen enn Hegel på en del musikk. Pink Floyd f.eks er Hegel best med trøkk og krefter.
    Men lydmessig i mellomtone og oppover er MAen KLART BEDRE enn MC og Litt bedre en Hegel. Det du maser om er bare vas, sånn butikkfolk mas.
    Skjønner dere ikke at TAKKE vere MA selger dere mye mer høyttalere, cdspillere, DAC osv.???

Noe er det som mangler.
    Svar gjerne her:

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post1499984
    Høyttalere:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. du er veldig fornøyd med MA, samt middels fornøyd med Hegel... Om du tror Hegel kan bli en MA med samem krefter.. så drømmer du.

Om MA er det du liker best, så er iallefall ikke HEGEL veien å gå. Nå kjenner ikke jeg MA, men det finnes garantert noe utstyr der ute som kan gi deg mer kraft, samt like god lyd. MA virker på meg som en super inngangsbillett til rørverden... og da er det nok RØR du burde se etter...

Rogue Audio har noe kraftige saker, som ikke koster all verden!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...da har vi måttet rydde her igjen...

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...da har vi måttet rydde her igjen...
    Utrolig Hr.Administrator!
    Du lar enkelte i det uendelige skrive i negative vendinger om Music Angel i en tråd som var ment for diskusjoner rundt bruken av dette produktet.
    Hvis det ikke er plass her i forumet til "ikke kommersielle"produkter,...ja så si det da..!

Mvh.Lasse

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nei veit ikkje eg. Men nå er den forsterkeren, Hegel blitt trikset med litt, nye motstandere på inngangen. Så mulig det har mye å si, ka veit eg. Men syns vel den spiller litt annerledes enn eg har hørt Hegel før. Alså det er Hegel, ingen tvil om det, men lyden er litt mer organisk eller kva eg skal sei.
    Kjører den effekten som står under i signaturen min.
    Etter å ha ommøblert mistet eg mye trøkk, men fikk en stram og flott bass.
    Men føler kanskje cd-spilleren er oppskrytt, CD25.2 eller ikke passer inn helt, den spiller seriøst, er ikke det men noe er det. Litt tamt...vis det er den da???
    Er det hegelen som er for dårlig, eller dårlig er den ikke, men ikke passer inn???
    Bedre med MAen enn Hegel på en del musikk. Pink Floyd f.eks er Hegel best med trøkk og krefter.
    Men lydmessig i mellomtone og oppover er MAen KLART BEDRE enn MC og Litt bedre en Hegel. Det du maser om er bare vas, sånn butikkfolk mas.
    Skjønner dere ikke at TAKKE vere MA selger dere mye mer høyttalere, cdspillere, DAC osv.???

Noe er det som mangler.
    Svar gjerne her:

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post1499984
    Herregud da mann, det er vel ikke noe problem om jeg har erfart det motsatte en deg. Noe av problemet ditt kan jo være matching med pre mot hegelen. Du kjører vel Rotel pre gjør du ikke. Jeg har hørt mye på Rotel og den matcher ikke alle høytalere bra. Hva med en hegel pre feks det er jo vanligvis veldig positivt med homogene miljøer. Og til din info jeg jobber ikke i butikk.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud da mann, det er vel ikke noe problem om jeg har erfart det motsatte en deg. Noe av problemet ditt kan jo være matching med pre mot hegelen. Du kjører vel Rotel pre gjør du ikke. Jeg har hørt mye på Rotel og den matcher ikke alle høytalere bra. Hva med en hegel pre feks det er jo vanligvis veldig positivt med homogene miljøer. Og til din info jeg jobber ikke i butikk.
    Da tok eg feil av deg og en annen..sorry.. 8)
    Ikke noe problem det, mente ikke det sånn.
    Nå har eg og broderen hatt noen timer på Hegel + MA til slutt.
    På Hegel først med cd spilleren hans, Cambridge.
    Det låt som du sier lyst og tynt, eg vil i tillegg sei meget tynt og lyst. Gikk gjennom samme cdene.
    Etter noen cder skiftet vi til min Music Hall CD25.2 og da ble lyden mye mer mektig og det ble slutt på tynn og lys lyd. Så trur deg eg, ivertfall nå. 8)
    Ja du mener Hegel pre kan gjøre noe mye bedre en min Rotel?
    Låt meget bra på BMH med Rotel i hele leddet cel å merke.
    Er Hegel da best trur du, uten at det koster skjorta?
    Lurer nemlig på sikt å skifte ut pre med en som og har balansert signal.

Til slutt skiftet vi til MAen og broderen som ikke liker bassen i rør, han mener den er dvask og rumlete, synes og at MAen spilte mye bedre, noe den gjorde med mer mektig lyd og seff varmere, men og f.eks vis du drar fingeren litt hardt over en gitarstreng så får du en lyd, som MAen taklet vil sei 100% med kraft,mektig og dynamisk og ekte lyd.
    Er ikke Hegel så nøytral at eg burde få MA lyden gjennom den da vis eg kjører den som pre?
    Eller har dere berre ikke trua på da? :-)
    Eg er så sta at eg skal prøve det seinare og vis det viser seg å funke som f..så har eg spart 10,20 eller evig år med leiting og peng :-) Vis ikke, så jaja..verdt forsøket.
    Høyttalere:

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Utrolig Hr.Administrator!
    Hvis det ikke er plass her i forumet til "ikke kommersielle"produkter,...ja så si det da..!
    MA er vel i høyeste grad kommersiell. Eller tar jeg helt feil?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Å greie ut i dét tar nok samme vei som spørsmålet om hva som er high-end, er jeg redd. Forøvrig vil jeg tro alt som kan kjøpes eller selges for penger er underlagt en kommersiell logikk. Naturalhusholdning og bytte á la noko-for-noko gikk i historieboka sammen med nasjonsbygging og kooperativtanke.
    Det er nå min pengestyrte logikk.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Hei!
    Du har vel rett i at det i ordets rette forstand er et kommersiellt produkt.
    Poenget mitt var at det kanskje ikke er plass til produkter som ikke har noen representant her i denne delen av verden,og ikke vil gi annonseinntekter bl.a.
    Forståelig nok egentlig,...AV-forum er jo butikk det og!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tok eg feil av deg og en annen..sorry.. 8)
    Ikke noe problem det, mente ikke det sånn.
    Nå har eg og broderen hatt noen timer på Hegel + MA til slutt.
    På Hegel først med cd spilleren hans, Cambridge.
    Det låt som du sier lyst og tynt, eg vil i tillegg sei meget tynt og lyst. Gikk gjennom samme cdene.
    Etter noen cder skiftet vi til min Music Hall CD25.2 og da ble lyden mye mer mektig og det ble slutt på tynn og lys lyd. Så trur deg eg, ivertfall nå. 8)
    Ja du mener Hegel pre kan gjøre noe mye bedre en min Rotel?
    Låt meget bra på BMH med Rotel i hele leddet cel å merke.
    Er Hegel da best trur du, uten at det koster skjorta?
    Lurer nemlig på sikt å skifte ut pre med en som og har balansert signal.

Til slutt skiftet vi til MAen og broderen som ikke liker bassen i rør, han mener den er dvask og rumlete, synes og at MAen spilte mye bedre, noe den gjorde med mer mektig lyd og seff varmere, men og f.eks vis du drar fingeren litt hardt over en gitarstreng så får du en lyd, som MAen taklet vil sei 100% med kraft,mektig og dynamisk og ekte lyd.
    Er ikke Hegel så nøytral at eg burde få MA lyden gjennom den da vis eg kjører den som pre?
    Eller har dere berre ikke trua på da? :-)
    Eg er så sta at eg skal prøve det seinare og vis det viser seg å funke som f..så har eg spart 10,20 eller evig år med leiting og peng :-) Vis ikke, så jaja..verdt forsøket.
    Vel min erfaring er at samme produktserie gjerne er laget med en 100% match. Rotel synes jeg høres nydelig ut på B&W og forferdelig på Klipsch feks så matching er tingen. Se selv hvor mye cd spillern din hadde å si. Hvordan er Rotel på Vienna da. Hva med å teste med en rotelforsterker i samme serie ? De er jo rimelige på brukten.

Jeg mente jeg ikke at Hegel låter dårlig. Tvert om mange liker den lydsignaturen, men det passer ikke til alle høytalere.

Ellers må jo en rørpre være bra finnes jo mange etterhvert med MA som har gode oppsett med pre, ellers har jo Kong Arne fikset en brokoblet versjon det er vel veien å gå hvis du liker lyden men mangler power.

Det er jo mange høytalere som ikke er særlig rørvennlige. Jeg kjenner ikke Vienna så godt men det var en tråd her et sted men en ganske stor base over rørvennlige høytalere.

Uansett lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Hei!
    Du har vel rett i at det i ordets rette forstand er et kommersiellt produkt.
    Poenget mitt var at det kanskje ikke er plass til produkter som ikke har noen representant her i denne delen av verden,og ikke vil gi annonseinntekter bl.a.
    Forståelig nok egentlig,...AV-forum er jo butikk det og!
    Det er jo bare tull. Se på Emotiva som har blitt kjempepopulært. Er dessuten massevis av eksotisk HIFI som får omtaler i HIFI presse uten at det selges en eneste en av de i Norge. De annonseres heller ikke stort. Jeg leser Fidelity og har bitt meg merke i de uttalelsene om at HIFI bransjen er drevet av annonseintekter, det virker ikke sånn på meg. Men som i alle andre bransjer hjelper det jo at noen står bak et produkt og selger det de brenner for. Det er uhyre mange dyktige mennesker i denne sære lille bransjen i Norge som ikke tjener stort på det de driver med og alikevel velger å importere gode perler for de som virkelig legger sjela si i både kostbare og utrolig vellydene anlegg.

Jeg er ganske sikker på at de fleste ville betalt litt mer for en MA som er importert til Norge med garanti og ekspertise bak, så why not.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er jo bare tull. Se på Emotiva som har blitt kjempepopulært. Er dessuten massevis av eksotisk HIFI som får omtaler i HIFI presse uten at det selges en eneste en av de i Norge. De annonseres heller ikke stort. Jeg leser Fidelity og har bitt meg merke i de uttalelsene om at HIFI bransjen er drevet av annonseintekter, det virker ikke sånn på meg. Men som i alle andre bransjer hjelper det jo at noen står bak et produkt og selger det de brenner for. Det er uhyre mange dyktige mennesker i denne sære lille bransjen i Norge som ikke tjener stort på det de driver med og alikevel velger å importere gode perler for de som virkelig legger sjela si i både kostbare og utrolig vellydene anlegg.

Jeg er ganske sikker på at de fleste ville betalt litt mer for en MA som er importert til Norge med garanti og ekspertise bak, så why not.
    +1

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen regel uten unntak.
    I bl.a Italia kan man kjøpe Music Angel over disk,men da er prisen litt over doblet i forhold til hva vi betaler ved å bestille fra Hong Kong,og da regner jeg med at man samtidig betaler for support,..noe som selvfølgelig er helt greit.
    Er enig i at det finnes dyktige mennesker i bransjen her i Norge,men heller ikke her uten unntak som i alle bransjer.
    Uansett var det forumet her jeg snakker om,..de er jo også avhengige av sine kunder,..dvs.annonsørene.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel min erfaring er at samme produktserie gjerne er laget med en 100% match. Rotel synes jeg høres nydelig ut på B&W og forferdelig på Klipsch feks så matching er tingen. Se selv hvor mye cd spillern din hadde å si. Hvordan er Rotel på Vienna da. Hva med å teste med en rotelforsterker i samme serie ? De er jo rimelige på brukten.

Jeg mente jeg ikke at Hegel låter dårlig. Tvert om mange liker den lydsignaturen, men det passer ikke til alle høytalere.

Ellers må jo en rørpre være bra finnes jo mange etterhvert med MA som har gode oppsett med pre, ellers har jo Kong Arne fikset en brokoblet versjon det er vel veien å gå hvis du liker lyden men mangler power.

Det er jo mange høytalere som ikke er særlig rørvennlige. Jeg kjenner ikke Vienna så godt men det var en tråd her et sted men en ganske stor base over rørvennlige høytalere.

Uansett lykke til.
    Joda..det må utprøves.
    Rotel i alle ledd låter bra, var det høyttalerne var satt opp med på butikken.
    Låter og knall som pre (volumkontroll) for MAen.
    men hvor bra er Rotel mot Hegel og disse dyrere merka?
    Er vel nøytral Rotel og, er den ikke?
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda..det må utprøves.
    Rotel i alle ledd låter bra, var det høyttalerne var satt opp med på butikken.
    Låter og knall som pre (volumkontroll) for MAen.
    men hvor bra er Rotel mot Hegel og disse dyrere merka?
    Er vel nøytral Rotel og, er den ikke?
    Jeg skrev inn "vienna acoustic rotel" på google, veldig mange hit på folk som mente dette var en god match. Personlig aner jeg ikke. Men har du hørt de med Rotel så vet du jo litt hva slags lydsignatur du får. Jeg kan godt tenke meg de passe godt sammen.

Side 152 av 176 FørsteFørste ... 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 148 149 150 151 152 153 154 155 156 162 172 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •