Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 151

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 151 av 176 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 147 148 149 150 151 152 153 154 155 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 3,001 til 3,020 av 3515
    Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Yammy
    Men om du foretrekker Hegel over en rørforsterker, så sier det vel mer om din personlige smak enn noe annet?!
    Eller at du føler Hegelen er mer allrounder?!
    Jepp, min personlige smak er det nok, kombinert med at en transistor (i dette tilfelle Hegel) er på mange måter mer brukervennlig og kraftigere.
    Men jeg sier ikke at Music Angel er en dårlig forsterker. Jeg har den fremdeles, og bruker den fremdeles mye, særlig når jeg spiller vinyl

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Lovemusikk

Av det jeg har forstått på ma forumet, så har du kjøpt deg hegel'en. Stemmer dette? isåfall vil det jo ikke være av stor interesse å komme opp med andre power-amper.

Da blir det vel enten weber enheten (https://taweber.powweb.com/weber/stmass.htm) eller en MA pre som er aktuelt.

Har du fått informasjon om hvor mye i frakt den weberen kommer på? Det blir nok fort $50 så da er du oppe i totalt: (240 + 50) * 6,5 * 1,25 ~= 2.400,-

Det vil bli rimeligere dersom du går for pre'ampen:

eBay.com.sg: Marantz 7 Modified Class A Valve Pre Amplifier Pre AMP (item 270562223801 end time May 12, 2010 10:17:10 SGT)

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Det som vel er litt usikkert med disse "booster" løsningene du nevner BGuarden, er hvordan disse belaster utgangen på MA.
    Er det som en ren ohmsk motstand, eller er det en høytaler lignende belastning, men elektromotoriske egenskaper?

Vil man få ut den rørlyden man ønsker, hvis MA ikke jobber med en last som minner om høytaler drift?

Godt mulig disse booster produsentene har tatt høyde for dette, da det ofte er slik at rør effekt forsterker ikke skal brukes uten at en last er tilkobblet høytaler terminalene, men vil også tro at lastens egenskaper vil kunne påvirke en del her.

Sånne power boostere er ein meget dårlig løsning fordi dei ikkje belaster rørforsterkeren korrekt. En motstand på 55 ohm i inngangen (Supercharger) vil ikkje fungere på ein rørforsterker som MA KT88, som krever en høyttaler-lignende beslastning (Weber) for å gi korrekt lyd. Pluss at denne motstanden også er for høy til å beskytte forsterkeren mot for høye spenningspulser.

Bruk heller disse power boosterne på svake hjemmekino-receivere - der gjer dei jobben dei er designet til. 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    @Lovemusikk

Av det jeg har forstått på ma forumet, så har du kjøpt deg hegel'en. Stemmer dette? isåfall vil det jo ikke være av stor interesse å komme opp med andre power-amper.

Da blir det vel enten weber enheten (https://taweber.powweb.com/weber/stmass.htm) eller en MA pre som er aktuelt.

Har du fått informasjon om hvor mye i frakt den weberen kommer på? Det blir nok fort $50 så da er du oppe i totalt: (240 + 50) * 6,5 * 1,25 ~= 2.400,-

Det vil bli rimeligere dersom du går for pre'ampen:

eBay.com.sg: Marantz 7 Modified Class A Valve Pre Amplifier Pre AMP (item 270562223801 end time May 12, 2010 10:17:10 SGT)
    Ja kjøpt Hegelen.
    En pre? Nei har en pre eg, riktignok en Rotel. Men en MA pre vil ikke gje så mye rørklang. Eg må nok gå for dette eg nemte tidligere. Og heller ikke andre webere, det blir ikke noe særlig. Ma pre er vel bedre en andre pre, kanskje.. Men å bruke MA KT88 vil bli veldig mye bedre.
    Denne weberen eg sikter til å belaste MAen som en høytaler, men ikkje så kraftig belastning som en høytaler gjer, dermed vil en få en mer luftig og sprudlende lyd + heile rørlyden utav Hegelen. Her må en ikke gå for alt av webere som blir anbefalt, da tråkker en feil.
    Men eg skal teste til høsten dette.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Ja kjøpt Hegelen.
    En pre? Nei har en pre eg, riktignok en Rotel. Men en MA pre vil ikke gje så mye rørklang. Eg må nok gå for dette eg nemte tidligere. Og heller ikke andre webere, det blir ikke noe særlig. Ma pre er vel bedre en andre pre, kanskje.. Men å bruke MA KT88 vil bli veldig mye bedre.
    Denne weberen eg sikter til vil belaste MAen som en høytaler, men ikke så kraftig belastning som en høytaler gjer, dermed vil en få en mer luftig og sprudlende lyd + heile rørlyden utav Hegelen. Her må en ikke gå for alt av webere som blir anbefalt, da tråkker en feil.
    4 rør i den.. Kan ikke bli mere rør da

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    4 rør i den.. Kan ikke bli mere rør da
    Æææ.. ?
    Høyttalere:

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æææ.. ?
    MA pre'en

Vacuum Tube : 6z4 x1. Amplify tube 12AX7 / 6N4x2, 12AU7x1

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    MA pre'en
    Slo meg det måtte vere den 8)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså litt i overkant mere enn det du finner i mange andre konstruksjoner
    Pris og komponentkvaliteten virker nå også ganske så bra, så burde vel være en smal sak å selge den videre om man skulle være misfornøyd

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså litt i overkant mere enn det du finner i mange andre konstruksjoner
    Pris og komponentkvaliteten virker nå også ganske så bra, så burde vel være en smal sak å selge den videre om man skulle være misfornøyd
    Sant, så sant, men eg har ikke bruk for den. :-D
    Høyttalere:

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kjøpt Hegelen.
    Denne weberen eg sikter til å belaste MAen som en høytaler, men ikkje så kraftig belastning som en høytaler gjer, dermed vil en få en mer luftig og sprudlende lyd + heile rørlyden utav Hegelen. Her må en ikke gå for alt av webere som blir anbefalt, da tråkker en feil.
    Vil nok også som deg tro at man får mer Music Angel XD-800 KT88-rørlyd med bruk av den riktige weber belastningen som også bruker og belaster KT88 rørene og utgangs trafoene osv, men man kan vel risikere å få overført litt av MA sin måte å spille bass på da også, selv om ikke belastningen er den samme som når MA trekker høytalerne direkte.

Synes kanskje en rør-pre også burde testes før man har noen klar formening om hvordan rør-lyden blir med en hegel osv i ditt oppsett. Det kan jo tenkes at det går ann å tweake ut de beste egenskapene fra begge "verdner" med de riktige smårørene i Pre-ampen.

Tror det er slike bastante meninger om ting du egentlig ikke har prøvd selv Lovemusikk, som kan gjøre at du av og til opplever "Offa..eg føler eg ikke blir hørt og dere bare trykker meg ned ned.." episoder fra dine meddebbatanter..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brumming

Prøver å få svar her jeg,vet ikke helt hvordan starter ny tråd....
    Fikk engelen min i hus for en mnd siden og er kjempe fornøyd m lyden,helt til nå,noe er gale.har kraftig brumming i venstre høytaler,og så gnistrer det i den venstre store pæren, når slår den av,noen som kan hjelpe.
    send svar til meg på e post og er dere snille: trondlof@online.no

Håper det er noe hjelpsomme sjeler deer ute....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den store pæren til venstre har nok tatt kvelden!

Kan ha vært et defekt rør.
    Muligens får du ny av selger.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Vil nok også som deg tro at man får mer Music Angel XD-800 KT88-rørlyd med bruk av den riktige weber belastningen som også bruker og belaster KT88 rørene og utgangs trafoene osv, men man kan vel risikere å få overført litt av MA sin måte å spille bass på da også, selv om ikke belastningen er den samme som når MA trekker høytalerne direkte.

Synes kanskje en rør-pre også burde testes før man har noen klar formening om hvordan rør-lyden blir med en hegel osv i ditt oppsett. Det kan jo tenkes at det går ann å tweake ut de beste egenskapene fra begge "verdner" med de riktige smårørene i Pre-ampen.

Tror det er slike bastante meninger om ting du egentlig ikke har prøvd selv Lovemusikk, som kan gjøre at du av og til opplever "Offa..eg føler eg ikke blir hørt og dere bare trykker meg ned ned.." episoder fra dine meddebbatanter..
    Nja..lest litt rundt om på sider rundt om i verden. Så difor virker det og logisk.
    Ved å bruke en rørpre så får en slags hybridforsterker, noe som ikke helt er det samme, men seff kan det og vere bra. Difor er eg mest lysten på på prøve dette med den weberen først.

ma: Music Angel KT88 » Music Angel som signal-processor
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt utenfor tråden kanskje men her kan dere "eksperter" lese at eg har rett angående Hi-end, at det er på grunn av lyden og ikke pris at dette ordet vart funnet opp.
    Så MAen er hi-end! :-D

High-end audio - Wikipedia, the free encyclopedia
    Høyttalere:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...så om jeg synes en Nikko-forsterker låter heeelt fantastisk, så kan jeg kalle den for high-end?? Heeeerrrrrlig!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...så om jeg synes en Nikko-forsterker låter heeelt fantastisk, så kan jeg kalle den for high-end?? Heeeerrrrrlig!
    Tja, vis den virkelig gjer da og flesteparten av folk synes det samme, så kan du nok det :-) for er jo lyden da står. :-D
    Høyttalere:

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nikko lagde noen meget habile forsterkere,og recivere på 70-tallet som godt kan være "high end"-lyd den dag i dag. Ingenting å være flåsete over m.a.o..

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Nikko lagde noen meget habile forsterkere,og recivere på 70-tallet som godt kan være "high end"-lyd den dag i dag. Ingenting å være flåsete over m.a.o..
    Dessverre ikke hørt det merket.
    Men no beveger vi oss bort fra tråden her.
    Kanskje noen kan starte en generell tråd der vi kan preike om alt og legge link til det her?
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg startet en slik tråd. Så da kan vi skrive der og denne tråden får forsette med MA. :-D

linken er slettet..
    Ny plass for denne tråden da det ikke passet av-forum..såg vel helst at vi ikke skriver noe generelt i det heile utfrå svaret. :-)

http://avforum.no/forum/generell-chi...udiopreik.html
    Høyttalere:

Side 151 av 176 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 147 148 149 150 151 152 153 154 155 161 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •