Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 176 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Neida, jeg synes da man kan få lov å si det.
    Har da hørt en god del SE-forsterkere - og vi som er gamle nok vokste jo opp med SE-trinn i de gode gamle radioene.

SE triode gir god mellomtone, men bassen er jo problematisk og henger litt etter.

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,det med bass på klassiske 300B forsterkere kan jeg skjønne, MEN når de fleste av oss snakker om SET-lang, så ligger magien i mellomtonen... Og der er nok MA's KT88 et godt stykke unna.
    Jeg har siden nyttår hatt både 2A3 og 6C33C trioder her, og en singel ended tetrode. og disse forsterkerene har en helt annen, og i mine ører bedre, mellomtone.
    Som en digresjon kan jeg nevne at den 6C33C forsterkeren(Almarro A318B) har en mye bedre bass gengivelse på mine ht. Både med tanke på dypde og definisjon. Jeg får et sett med andre ht her på skjærtorsdag, så da kan jeg kjøre en liten test der også, for å se om MA bare er missmatch med Cornwallene mine.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjell, det hadde vært mye enklere å føre en fornuftig samtale om du slutter å endre innleggene dine hele tiden....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen av dine forsterkere er klassiske SET-typer slik vi kjenner dem de siste 30 år. Jeg har hørt mange klassiske SET og når vi snakker om SE-klang så er det den spesielle sammenhengen i mellomtonen vi mener.

At du har noen flotte moderne forsterkere er fint - men det blir på en måte en annen sak.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Neida, jeg synes da man kan få lov å si det.
    Har da hørt en god del SE-forsterkere - og vi som er gamle nok vokste jo opp med SE-trinn i de gode gamle radioene.

SE triode gir god mellomtone, men bassen er jo problematisk og henger litt etter.

Dette f.eks har vært endret 4ganger... 3 av dem etter mitt svar...
    Trykk heller bare på svar knappen, så kommer spørsmål og svar i en fornuftig kronologisk rekkefølge vettu!:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    Dette f.eks har vært endret 4ganger... 3 av dem etter mitt svar...
    Trykk heller bare på svar knappen, så kommer spørsmål og svar i en fornuftig kronologisk rekkefølge vettu!:-D

Neida, jeg endret det før jeg leste svaret. Elektronene tar litt tid her. Alle poengene er der - jeg kortet bare ned litt.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen av dine forsterkere er klassiske SET-typer slik vi kjenner dem de siste 30 år. Jeg har hørt mange klassiske SET og når vi snakker om SE-klang så er det den spesielle sammenhengen i mellomtonen vi mener.

At du har noen flotte moderne forsterkere er fint - men det blir på en måte en annen sak.

Den 2A3'n er en helt klassisk bygd SET. Og jeg vet at Almarro er en nyere type, men mellomtone og diskant er faktisk på høyde med de aller fleste(beste) klassiske SE... For ikke å snakke om bassen, den er helt rå!! Men nå sporer det litt bort fra MA her...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jo den Almarro'en kan godt tenkes å forene klassisk SET med forbedret bass. Det er vel det man ønsket å oppnå med en slik satsing på spesielle power-rør.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan vel forsiktig antyde at 845-versjonen kanskje er den beste av SE-forsterkerne. Denne lyder ordentlig varmt og fyldig (ekte rør-varme) ifølge noen som har den.
    Det er vel over 900 Volt i denne. Har lest at MA ikke jorder, og at noen gjør dette selv.
    Om det i tillegg er rett at det er tørr-loddinger i MA fra tid til annen, så blir ujordet, 900 Volt og et barn på 9 år en farlig mix.

Noen som vet noe om dette med jording, risiko og MA kvalitet?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleH

Om det i tillegg er rett at det er tørr-loddinger i MA fra tid til annen, så blir ujordet, 900 Volt og et barn på 9 år en farlig mix.

Loddingene på MA ser veldig gode ut - det er bare å studere de mange bildene tatt av forskjellige eiere. Dette er første gang jeg hører om tørr-loddinger - men ellers er det nok en slags kampanje på gang. Har du noen referanse på det ? Kunne vært morsomt å vite.

Siden MA selges i såpass høye antall ville vi nok hørt om problemer hvis det hadde vært noen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av analog player
    Hei,

Jeg har jo også kjøpt meg en Music Angel KT88 MKIII.

Jeg sliter med en ulyd som spesielt høres ved solo piano. Det er en slags skingrende tone ved visse nivåer/toner i pianospillingen. Ulyden er der sikkert hele tiden, men "drukner" kanskje litt ved f.eks spilling av rock. Det er i alle fall liten tvil om at her er det noe feil. Skjærer i øra gjør det.

Jeg trodde først det var de originale småsignalrørene som var for slitte. Disse er nå byttet til nye rør (Golden Dragon, ja, det skulle vel vært NOS, men det kommer senere ).

Jeg har også satt inn NOS-drosler.

Hva kan ulyden skyldes (dårlige loddinger, defekte utgangsrør...)?

Tips tas i mot med takk.

Synes jo ellers forsterkeren er helt knall!

Mvh
    Nå har jeg fått sjekket med et annet par høyttalere. Det viste seg at Music Angel er helt i orden.

Det er nok mellomtone-elementene i mine Pinoneer HPM-150 som har tatt kvelden. Synd, for dette er jo gode høyttalere. Da er det bare å jakte på nye elementer.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min i en uke nå, og er topp fornøyd i alle fall!

Newcomer stein_k sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Music Angel XD-SE -KT88

Hei. Har lest side etter side om denne forsterkeren, og det høres ut som den har noe av den gode gammle lyden, som det nye greiene jeg har forsøkt ikke har hatt, så nå er det en til på vei til Bergen

Så nå er det bare og kjøle ned drikkevarene og vente.

Må jo rette en takk til alle som har bidratt med god informasjon om den, og spesielt Kjell B! helt supert at noen tar seg tid til all den gode innformasjonen som han har bidratt med, jeg skal selvfølgelig komme tilbake med min mening om den, når den er kommet i hus..

Newcomer Judas666 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mottatt 2 stk Engler

:twisted: :twisted: :twisted:

Har nå fått testet ut Engelen i min komplett uferdige hjemmekino (eller kjeller som det er nå) og ble imponert over hvor kraftig denne forsterkeren er.

Men jeg opplevde noe rart.

Da jeg skrudde opp lyden (mot kl 10-11) ble lyden veldig grøtete, ingen lyd ekspert, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener (syntes at alle instrumenter gled over i hverandre).

Testet med Dum dum boys sin cd Gravitasjon og en Pioneer DVD spiller DV-400V. Prøvde med et par andre cd'r og fikk samme resultat. Vet at dette er en billig cd spiller og jeg selv tror denne er synderen.

Skal skaffe meg en ny dedikert cd spiller til rundt 5000,- Kan godt koste mindre, så lenge det er bra. Hører mest på hard rock og planlegger å skaffe meg klpsch rf-82 høytalere.

Noen synspunker der ute i av land???

mvh

J

:twisted: :twisted: :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har nok presset den opp mot de spesifiserte 65W - den lyder kraftig og sterk, men trenger du høyere effekt må du enten få deg mer sensitive høyttalere eller prøve brokobling. Går ut fra at du har den stilt til pentode-drift.

En annen mulighet er at dine høyttalere blir grøtete ved høye nivåer når de ikke styres fra en strømsterk lavimpedant transistor-forsterker - bass-elementet er dårlig dempet og kommer ut av kontroll.

Hva slags høyttalere har du - vet du følsomheten ?

Newcomer Judas666 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høytalere

Hei Kjell,

Jeg har et par Kef IQ7 med en følsomhet på 90 dB.

Ikke prøvd brokobling enda, da jeg manglet en del til dette.

mvh

J

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja der tror jeg nok det er KEF'ene som bryter opp i bassen - de er konstruert til transistor-forsterkere og har som mange vellykkede moderne høyttalere med små basser en udempet bass for å lyde varmere med moderne solid state-elektronikk. Jeg har selv noen lignende KEF'er som spiller flott på Music Angel, men disse KEF'ene tåler ikke særlig høy effekt i bassen før de begynner å forvrenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lyden mot Kl 10 .11 så spiller du veldig høyt , Nok i Grenseland hva MA klarer , spiller selv på max kl 9 og da er det høy , på Elektra 1007 BE . så jeg tror kjell har rett

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. intr tråd det her.

en kamerat fekk denne for et par dager siden og skryter hemningsløst.

så må prøve en slik jeg også.

har litt forskjellige ht som er alternativt å bruke den på.

de jeg har mest lyst å teste på er:

tannoy signature revolution dc6t, men disse krever litt og låter "lyse og skrikende" med engang de får for lite effekt.

Viss jeg kjøper 2 og brokobler, vil den da klare å dra disse?

alternativt bruker jeg den på cabasse eller boston vrm60(som jeg har testet med rør før med stort hell)....

mvh odddemann

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Modde-lysten er stor når det gjelder Music Angel-forsterkerne (internett), men det er nok dessverre sjeldent resultatet blir bedre enn originalen.

Det siste jeg har sett, er å ta ut alle delene og montere de inn i et helt nytt profft utseende solidt kabinett av aluminium. Det er jo en sykdom i tiden at hifi-utstyr vurderes ut fra utseende, heller enn lyd.

Music Angel er produsert med et flott kabinett av polert rustfritt stål. Ingenting i veien med det. Viktigere: Kabinettet er åpent: det er ikke metall under tre-sidene. Dette er et meget godt design, da man unngår at kassen utgjør et såkalt Faradays bur - elektrisk støy som genereres inne i kretsene i kabinettet, f.eks. via strømforsyningen, får slippe ut istedenfor å påvirke de følsomme analoge kretsene.

Det er et gammel velkjent trick at mye hifi-utstyr (enten kabinettet er av stål eller aluminium) lyder bedre hvis en av metallplatene (topp-platen) tas av.

Et pent aluminium-kabinett har også den ulempe at det ikke skjermer mot magnetisk støy fra trafoene som sitter over kretsløpene - de må skjermes med jern/stål-plate.

Side 15 av 176 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •