Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 149

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 149 av 176 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 159 169 ... SisteSiste
Viser resultater 2,961 til 2,980 av 3515
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Var ikke hegelen 2 ganger 65 watt det er vel mange andre transistorer som er mye mer seriøse en det, fra Hegel også for den saks skyld.

I så fall må jo fortsatt MA være tingen da den dro alt du hadde hørt og du hadde jo hørt alt virket det som.

Et hot tips er NAD M3 serien med pre og power og cd spiller. Den har jeg hørt på både Jamo og Vienne hos importør og hørtes veldig bra ut i det rommet.
    MA dro alt? En kunne spille på alt med den ja..men ikke like høyt på alt, f.eks CM9 spilte knall.

Nei nei, effekt Hegel, som eg har, nypris 20.000 så krefter er det nok av her og seriøs liksom. Rognlien skrev i test at den var bedre en hans dyrere krell. Men det var den H200 med samme effekt, i nr 2 2006.

MAen er 2x65 og ikke Hegel, for den er nok mer ja, + at Vienna er 4 ohm så kan en doble effekten ut fra Hegel.
    Spiller tålig bra på uinnspilte høytalere.
    Nad M3 ja..da er vi tilbake til det med at noen syns det er bra og andre ikke. Leser at noen syns den ikke var så bra og noen syns den er grei.
    Og fått den oppfattelsen av at NAD ikke helt er hi-end lydmessig, utfra det eg har lest. Men om det stemmer kan kanskje du svare på?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Eg gidde ikkje legge ut penger for en ny forsterker som eg kanskje ikke er fornøyd med. Då blir det dyrt vis en skal prøve seg frem med 10-50 stk.
    Her i Bergensområdet får vi ikke låne med oss utstyr hjem. Då må vi kjøpe og det gidde eg ikke.
    Du får som oftest låne med deg utstyr så lenge du spør pent, viser at du er seriøs og betaler et depositum. Et annet alternativ er å spørre en av entusiastene her inne pent om han vil ta med seg ampen sin til deg på demo. Entusiaster er ofte skrekkelig hyggelige og velvillige
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Litt "morsomt" (tragisk?) med disse kineserne.
    Det står Music Angle på fronten, og Music Angel bak :-?
    Hehe, tror det hadde blitt enda værre hvis "vi" skulle prøvd oss på kinesisk

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tingen er jo at eg vil ha rørlyden fra MAen. Må jo vere rimeligere enn å kjøpe en ny pre? hæ?

Hegel eller Densen? Hva er forskjellen?
    Gjerne en mer utfyllende forklaring enn å si den og den er best, mens andre sier noe annet. Da kjem eg ikke noe vei.
    Nei ikke nødvendigvis, for i teorien er det rimeligere å bygge en per enn en forsterker. I en integrert så skjer forsterkningen i 2 trinn, for og effekt, så dempe før den så skal gjennom enda ett trinn?

Husker noe jeg hørte en plass så var det jo flere transistorer og rør ett signal skal gjennom, jo større signaltap. Så da må en pre-amp være tingen? En sånn Music Angel/le, har jo samme signalkrets som mange av de integrerte vil jeg tro, og siden mye av tuningen av lyden er her så burde det vel være en smal sak? ...eller så ville jeg ha kjøpt en av "boosterne" til Musical Fidelity, som i stor grad beholder lydsignaturen til den integrerte og kun booster opp signalet...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Du får som oftest låne med deg utstyr så lenge du spør pent, viser at du er seriøs og betaler et depositum. Et annet alternativ er å spørre en av entusiastene her inne pent om han vil ta med seg ampen sin til deg på demo. Entusiaster er ofte skrekkelig hyggelige og velvillige
    Ja, det har eg ikke tenkt på..
    dvs eg og en annen byttetlånet for en tid tilbake..det var jo kjekt. 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Nei ikke nødvendigvis, for i teorien er det rimeligere å bygge en per enn en forsterker. I en integrert så skjer forsterkningen i 2 trinn, for og effekt, så dempe før den så skal gjennom enda ett trinn?

Husker noe jeg hørte en plass så var det jo flere transistorer og rør ett signal skal gjennom, jo større signaltap. Så da må en pre-amp være tingen? En sånn Music Angel/le, har jo samme signalkrets som mange av de integrerte vil jeg tro, og siden mye av tuningen av lyden er her så burde det vel være en smal sak? ...eller så ville jeg ha kjøpt en av "boosterne" til Musical Fidelity, som i stor grad beholder lydsignaturen til den integrerte og kun booster opp signalet...
    Ja, du er jo inne på noe..
    Men så er det dette med fjernkontroll og..hmm.. må nesten ha det. Finnes det på MA pre?
    DAC er det jo mye snakk om og. Det har eg lyst på også..blir mye ledd å gå gjennom da.
    Høyttalere:

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du er jo inne på noe..
    Men så er det dette med fjernkontroll og..hmm.. må nesten ha det. Finnes det på MA pre?
    DAC er det jo mye snakk om og. Det har eg lyst på også..blir mye ledd å gå gjennom da.
    Synes det ser ut som om den 2010 versjonen av Music Angle går fra å være en god kinesisk rør-forsterker, til å bli mindre og mindre aktuell når det kommer inn noen nye høytalere.....
    Fjernstyring av Volum og innganger er jo kjekt å ha, men hvis MA som det jo er konstatert tidligere i denne tråden, er bedre enn forsterkere til flere ganger prisen ikke har det, så er det vel ikke så mye å trakte etter eller????

En egen DAC legger jo ikke noe særlig til den signal veien som du har i dag, bortsett fra en ekstra ekstern digital kabel... Den erstatter den invendige dac en du bruker og har betalt for i CD spilleren. Fordelen med å splitte opp CD spiller, DAC, for-forsterker og effekt forsterker, til egne enheter, er vel at man har mere Tweaking muligheter, med bytte av utstyr som gir den synergi effekten man er ute etter. En annen fordel er at det er flere uavhengige strømsforsyninger, bedre skjerming mellom de analoge kretsene i hver sine kabinett osv med en slik løsning.

En ulempe med ekstern DAC kan kanskje være mer jitter problemer, da den interne dacen kan være konstruert for å bedre bli synkronisert med avlesningen av datastrømmen fra CD plata, mens den eksterne bare må godta og klokke seg inn på den digitale strømmen som CD spilleren gir ut, uten noen mulighet til påvirke avlesningen.

Når det gjelder det å bruke MA som for-forsterker etter KjellB sin metode, så er vel heller det en "gå over bekken etter vann løsning" når man tenker signalvei og en økning av komponenter i signalveien, men hvis man liker vannet bedre på den andre siden av bekken, så hvorfor ikke....

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Synes det ser ut som om den 2010 versjonen av Music Angle går fra å være en god kinesisk rør-forsterker, til å bli mindre og mindre aktuell når det kommer inn noen nye høytalere.....
    Fjernstyring av Volum og innganger er jo kjekt å ha, men hvis MA som det jo er konstatert tidligere i denne tråden, er bedre enn forsterkere til flere ganger prisen ikke har det, så er det vel ikke så mye å trakte etter eller????

En egen DAC legger jo ikke noe særlig til den signal veien som du har i dag, bortsett fra en ekstra ekstern digital kabel... Den erstatter den invendige dac en du bruker og har betalt for i CD spilleren. Fordelen med å splitte opp CD spiller, DAC, for-forsterker og effekt forsterker, til egne enheter, er vel at man har mere Tweaking muligheter, med bytte av utstyr som gir den synergi effekten man er ute etter. En annen fordel er at det er flere uavhengige strømsforsyninger, bedre skjerming mellom de analoge kretsene i hver sine kabinett osv med en slik løsning.

En ulempe med ekstern DAC kan kanskje være mer jitter problemer, da den interne dacen kan være konstruert for å bedre bli synkronisert med avlesningen av datastrømmen fra CD plata, mens den eksterne bare må godta og klokke seg inn på den digitale strømmen som CD spilleren gir ut, uten noen mulighet til påvirke avlesningen.

Når det gjelder det å bruke MA som for-forsterker etter KjellB sin metode, så er vel heller det en "gå over bekken etter vann løsning" når man tenker signalvei og en økning av komponenter i signalveien, men hvis man liker vannet bedre på den andre siden av bekken, så hvorfor ikke....
    Gresset er som kjent (alltid?) grønnere på den andre siden av gjerdet... Veien til et hifi-nirvana er vel også mer spennende en å faktisk havne i hifi-nirvana. Nå er det vel strengt tatt ingen av oss hifi-nerder som noensinne kommer til å komme helt til nirvana.

Men jeg er enig i det du sier her Eleanor, det blir litt overkill å bruke en integrert forsterker (som må bygges om med ekstra komponenter) som pre-amp.

Sub/subber og stativhøytalere(2-veis) kan jo også være et alternativ i stedet for en effektforsterker... Det funker supert hos meg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MA dro alt? En kunne spille på alt med den ja..men ikke like høyt på alt, f.eks CM9 spilte knall.

Nei nei, effekt Hegel, som eg har, nypris 20.000 så krefter er det nok av her og seriøs liksom. Rognlien skrev i test at den var bedre en hans dyrere krell. Men det var den H200 med samme effekt, i nr 2 2006.

MAen er 2x65 og ikke Hegel, for den er nok mer ja, + at Vienna er 4 ohm så kan en doble effekten ut fra Hegel.
    Spiller tålig bra på uinnspilte høytalere.
    Nad M3 ja..da er vi tilbake til det med at noen syns det er bra og andre ikke. Leser at noen syns den ikke var så bra og noen syns den er grei.
    Og fått den oppfattelsen av at NAD ikke helt er hi-end lydmessig, utfra det eg har lest. Men om det stemmer kan kanskje du svare på?
    Ok da missforsto jeg. Hvilken Hegel er det du har ? At HT ene dine er 4 ohm beyr vel at de er mer tungdrevne en feks 8 ohm. At forsterkeren kan levere stabilt i 4 ohm derimot gjør at du kan nesten doble effekten. Nad M serien er vel ganske seriøs og high end men har ikke noe forhold til hverken NAD eller Vienna bortsett fra at jeg har hørt det en gang så kan ikke si så mye om det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilke rør.........

Hei! Lovemusikk.

Kan jeg spørre hvilke rør du foretrekker?

6dt8 vil gi deg en strammere bass!
    Gjerne i kombinasjon med siemens ecc82 chrome-plates, eller andre analytiske rør passer vienna.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Ok da missforsto jeg. Hvilken Hegel er det du har ? At HT ene dine er 4 ohm beyr vel at de er mer tungdrevne en feks 8 ohm. At forsterkeren kan levere stabilt i 4 ohm derimot gjør at du kan nesten doble effekten. Nad M serien er vel ganske seriøs og high end men har ikke noe forhold til hverken NAD eller Vienna bortsett fra at jeg har hørt det en gang så kan ikke si så mye om det.
    Eg har Hegel H2A mk2 Effektforsterker. En 2005 modell som er oppgradert med gult lys istedet for blått og noen motstandere på inngangstrinnet var byttet med beste sort. Har ikke sjekket det selv.
    Ja, dei er mer tungdrevne. Så difor eg tenkte på Hgel og MA. Ikkje det, spiller greit med kun MA, men alltid artig med mye krefter. Kjem nok til å spille bedre på kun MA og når høytalerne er innspilt. No er dei sånn dårlig og mye bass i, men lest det er før dei er innspilt. Hørt dei før så veit da blir bra.
    NAD ja..hørt eg og, høres meget bra ut det. 8)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yammy
    Hei! Lovemusikk.

Kan jeg spørre hvilke rør du foretrekker?

6dt8 vil gi deg en strammere bass!
    Gjerne i kombinasjon med siemens ecc82 chrome-plates, eller andre analytiske rør passer vienna.
    Helt ærlig så har eg bare testet anbefaling nr 1.
    Så det står mye testing igjen sånn sett.
    Noe bestemt merke på 6dt8?
    Tusen takk for tipset. :wink:
    Høyttalere:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjem nok til å spille bedre på kun MA
    Øhh...? Og hva er poenget med en effektforsterker da? :shock:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor

8-)
    Eg liker krefter, samme som eg liker BMW M5 med krefter.
    MAen spiller enda best, ikke sakt noe annet, men det er jo selvfølgelig begrensinger på 2x65w på rør, på samme måte som det er med andre forsterkere.
    Ja seff blir det mange komponenter. Men som eg har sakt før, ekte lyd med masse krefter er eg ute etter, og hittil er det MA som er best der syns eg.
    Så vi får se på sikt. Akkurat no er det Rotel rc1082 pre og Hegel som kjører løpet. Syns dei to passer flott sammen.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Øhh...? Og hva er poenget med en effektforsterker da? :shock:
    Noen her i tråden (du en av dei?) syns det er veldig gøy å ødelegge tråden + terge..
    Kva er vitsen å klippe ut halve setningen slik at det blir en annen meining av det?
    Tipper kun for å provesere...

Så gidder ikke komentere det mer.
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyere Ge. Gjerne grønn skrift+Brimar ecc82 feks.

Vienna tryller fram en slags fyldig lyd fra før, så Telefunken Ecc85 kan bli for mye av det gode her.
    Kanon på akustisk musikk da, men gir ikke like puchy bass.

Hjelper å spille inn høytalerene også skulle jeg tro. :wink:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yammy
    Nyere Ge. Gjerne grønn skrift+Brimar ecc82 feks.

Vienna tryller fram en slags fyldig lyd fra før, så Telefunken Ecc85 kan bli for mye av det gode her.
    Kanon på akustisk musikk da, men gir ikke like puchy bass.

Hjelper å spille inn høytalerene også skulle jeg tro. :wink:
    Jepp, høytalerinnspilling veit vi jo fra før er knall :wink:
    takk for svar, då skal vi se etter det. :-)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her i tråden (du en av dei?) syns det er veldig gøy å ødelegge tråden + terge..
    Kva er vitsen å klippe ut halve setningen slik at det blir en annen meining av det?
    Tipper kun for å provesere...

Så gidder ikke komentere det mer.
    Hehe, muligens tatt noe ut av kontekst, men var ment som et reellt spørsmål...

Synes bare det til tider blir litt motsigene... men nok om det.
    Jeg synes Music Angel KT88 takler tungdrevne høytalere bra (dvs mine XTZ 99.26), men så kompenserer jeg med 2 aktive subber i tillegg, så Music Angelen trenger ikke å spille den dypeste bassen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg gjøre en sammenligning mellom min Hegel H-200 og Music Angel KT-88, må jeg si at jeg foretrekker Hegel. Både med tanke på lydbilde og krefter. Nå har jeg ikke foretatt noen seriøse forsøk på rørbytter på Music Angelen, men har stort sett brukt Siemens & Halske E81CC 3-MICA 6201 12AT7A og RCA Clear Top 12AU7A smårør. Dette skal være mer enn gode nok rør etter mitt hode.
    Dette er selvfølgelig en smakssak, men jeg synes at Hegelen har både en klarere topp, fastere mellomtone og mer kontroll i bassområdet. Dette skyldes nok også forskjellen i krefter (200W vs. 65W)

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Hehe, muligens tatt noe ut av kontekst, men var ment som et reellt spørsmål...

Synes bare det til tider blir litt motsigene... men nok om det.
    Jeg synes Music Angel KT88 takler tungdrevne høytalere bra (dvs mine XTZ 99.26), men så kompenserer jeg med 2 aktive subber i tillegg, så Music Angelen trenger ikke å spille den dypeste bassen.
    Du gjer jo det eg vil, bare at eg vil ha engelen som pre og dermed engelens dypbass, men da over hegelens krefter. 8)
    Høyttalere:

Side 149 av 176 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 159 169 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •