Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 148

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 148 av 176 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 144 145 146 147 148 149 150 151 152 158 168 ... SisteSiste
Viser resultater 2,941 til 2,960 av 3515
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hvordan har du tenkt til å bruke MA'en som pre?
    Vis du leser her så er det en meget god fremgangsmåte på denne linken:

ma: Music Angel KT88 » Music Angel som signal-processor

Hørt det skal føre til MA lyden med kraften fra transistor. En bør ha en nøytral transistor forsterker.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Lest en del tester,, og blant annet selveste rognlien, skrev i en test februar 2006 det samme før testen. Men i testen skrev han at det var før. Han konkluderte med at Hegel var bedre enn hans Krell.
    Fekk mye skryt.
    Eg opplever den ikke som lys, mer nøytral. Nå skal det sies at noen motstandere på inngangen er byttet ut til fordel for merket som er best lyd i følge mange. (alle?)
    Ellers så kom jo eg fra rør og over til transistor og det hørtes jo. Litt skuffelse i begynnelsen, (for mye "uekte lyd" men hørt litt mer no og det er en god forsterker.
    Og eg fikk den billig :-) Som kanskje var hovedgrunnen, men hadde kjøper på den før eg fikk den også.
    Så er den nøytral, noe eg vil ha pga planer om å prøve å bruke MAen som pre. Liker lyden i MAen men vil ha mer kraft og kontroll i bassen.
    Trur eg skal få dette til på sikt, nemlig MA lyd med krefter.

Jeg forstår fortsatt ikke, ( jeg prøver virkelig ) Hadde ikke 2010 modellen din mer en nok krefter og var bedre en alt annet da ? Ikke for å provosere men virker som du kjøper masse greier pga prisen uten å matcher noenting.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jeg forstår fortsatt ikke, ( jeg prøver virkelig ) Hadde ikke 2010 modellen din mer en nok krefter og var bedre en alt annet da ? Ikke for å provosere men virker som du kjøper masse greier pga prisen uten å matcher noenting.
    På Triangle funket det flott ja.
    Hugs eg er en amatør også.
    Så bur eg på vestlandet rett nord for bergen og i bergen er det ikkje villighet til å låne ut så mye, det finnes heller ikke så mange merker og modeller her.
    På østlandet og kanskje sørlandet er dere velsignet med en helt annen verden så alt blir enklere.
    Det er slett ikke enkelt når en ikke kan teste ut diverse før en kjøper.
    Grunnen til at eg vil ha MA som pre, er at eg vil ha mer krefter og fastere bass da rør gir en mer ullen/svampete bass. Da kommer Hegel inn. MA Spilte flott på Triangle men bassen blir svampete på Vienna. Høytalerbytte var gjort for at eg ville ha enda bedre høytalere. MA vil eg ha for lyden er mer ekte en transistor.
    Ved å kombinere MA og Hegel trur eg at det eg søker (ekte) er innen rekkevidde. Mulig eg er altfor kresen og søker noe ingen anlegg kan gi, men eg trur en kan komme nærmt med et ikke altfor dyrt anlegg.
    Og seff kunne eg kjøpt lettdrevne høytalere, men det var Vienna eg og min fru likte best. :-)

Vart det klarere nå?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Triangle funket det flott ja.
    Hugs eg er en amatør også.
    Så bur eg på vestlandet rett nord for bergen og i bergen er det ikkje villighet til å låne ut så mye, det finnes heller ikke så mange merker og modeller her.
    På østlandet og kanskje sørlandet er dere velsignet med en helt annen verden så alt blir enklere.
    Det er slett ikke enkelt når en ikke kan teste ut diverse før en kjøper.
    Grunnen til at eg vil ha MA som pre, er at eg vil ha mer krefter og fastere bass da rør gir en mer ullen/svampete bass. Da kommer Hegel inn. MA Spilte flott på Triangle men bassen blir svampete på Vienna. Høytalerbytte var gjort for at eg ville ha enda bedre høytalere. MA vil eg ha for lyden er mer ekte en transistor.
    Ved å kombinere MA og Hegel trur eg at det eg søker (ekte) er innen rekkevidde. Mulig eg er altfor kresen og søker noe ingen anlegg kan gi, men eg trur en kan komme nærmt med et ikke altfor dyrt anlegg.
    Og seff kunne eg kjøpt lettdrevne høytalere, men det var Vienna eg og min fru likte best. :-)

Vart det klarere nå?
    Ja det er klart at du går veldig hardt ut her mot alt du er overbevist om, for så å gå tilbake på alt du har sagt. Men herregud lykke til. Anbefaler deg å google gode matcher for vienna så finner du nok noe som matcher uten å måtte teste dette. Alternativt ta en telefon til Klaus hos Interconnect så hjelper han deg helt sikkert.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Ja det er klart at du går veldig hardt ut her mot alt du er overbevist om, for så å gå tilbake på alt du har sagt. Men herregud lykke til. Anbefaler deg å google gode matcher for vienna så finner du nok noe som matcher uten å måtte teste dette. Alternativt ta en telefon til Klaus hos Interconnect så hjelper han deg helt sikkert.
    Går tilbake på det eg har sagt? MA er enda best mot transistor når det gjelder å få ekte lyd med naturlig varme.

Skal eg gjere vis det ikkje funker med MA som pre.

Ma funker ivertfall. Kanskje den eneste eg har testet av forsterkere som funker på div høytalere uten å måtte tilpasse. Dermed kan en egentlig si at det er en god forsterker vis en ser bort fra at rør ikke driver alt, men det gjer no jammen ikke transistorer på 2x65w heller. :-)
    gode matcher for vienna er blant annet Hegel står det å lese flere plasser. Magisk blir brukt også.
    Tingen er at MAen spiller så utrulig bra, at eg har ikke funnet en transistor som spiller like bra. For ørtende gang sier eg det, mens dere sier, nei nei du er jo helt på trynet..ikke dei orda men..
    Da tenker eg på den naturlige varmen, klare lyden, detaljer osv, men ja en kan få rørforsterker varmere en den naturlige varmen, som finnes i virkeligheten og, men det går jo i smårøra og/eller forsterkeren.
    Hegel er sånn sett noe bedre en mange av dei andre transistorene, med klar lyd + detaljer, dermed ligg det i korta at her er det sjangs med rør som pre. og dermed få kraften fra en transistor + lyden fra rør. Trur f.eks eg ikke kunne brukt EC for den er ikke nøytral men varm.
    Høyttalere:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også testet Hegel i mange forskjellige oppsett, og med Vienna (The Kiss) synes jeg ikke det var noen super match. Slet virkelig med å hente ut dynamikken i høyttaleren. Prøv f.eks Densen sine effekttrinn som en sammenligning
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde vel være lettere fremgangsmåter å bruke en integrert forsterker for å kjøre noen motstandere for å få ned spenninga?
    Måtte da være 10ggr bedre med en vanlig pre-amp her`

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Burde vel være lettere fremgangsmåter å bruke en integrert forsterker for å kjøre noen motstandere for å få ned spenninga?
    Måtte da være 10ggr bedre med en vanlig pre-amp her`
    Tingen er jo at eg vil ha rørlyden fra MAen. Må jo vere rimeligere enn å kjøpe en ny pre? hæ?

Hegel eller Densen? Hva er forskjellen?
    Gjerne en mer utfyllende forklaring enn å si den og den er best, mens andre sier noe annet. Da kjem eg ikke noe vei.
    Høyttalere:

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tingen er jo at eg vil ha rørlyden fra MAen. Må jo vere rimeligere enn å kjøpe en ny pre? hæ?
    Går jo an å prøve en Music Angel Marantz 7 Pre-amplifier...
    Da får du rørlyden til Music angel samt styrken til en transistor uten å måtte bygge om de forsterkerene du har.

eBay.com.sg: Marantz 7 Modified Class A Valve Pre Amplifier Pre AMP (item 270562223801 end time May 12, 2010 10:17:10 SGT)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer uansett ingen vei uten å teste ut mange forskjellige løsninger selv.
    Hegel i kombo med Vienna hadde en tendens til å låte litt flatt i topp og bunn, dog med god mellomtone. Densen var mye mer musikalsk og ga større spilleglede i denne komboen. Men med Ma som pre aner jeg ikke hvordan effekttrinnene vil oppføre seg da den nok farger en hel del som de fleste rørforsterkere naturlig nok gjør.
    Mener ikke at Densen er bedre enn Hegel, men at det var slik i kombo med Vienna
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vart det klarere nå?
    Nei, absolutt ikke. Både du, Mr. MA, og et par andre har jo hele tiden hevdet at MA takler "alt", det er kun å bytte til "riktige" smårør.
    Uansett hva folk har hatt av "innvendinger" og når de ikke har vært fornøyd med "kvaliteten" på MA - så har de fått beskjed om at de ikke har prøvd med de riktige rørene!
    Således burde det jo være enkelt for deg å finne en smårørs-kombinasjon som gir deg den bunnen du vil ha på Vienna´ne.
    Så - nei - jeg skjønner ikke!?!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt "morsomt" (tragisk?) med disse kineserne.
    Det står Music Angle på fronten, og Music Angel bak :-?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Nei, absolutt ikke. Både du, Mr. MA, og et par andre har jo hele tiden hevdet at MA takler "alt", det er kun å bytte til "riktige" smårør.
    Uansett hva folk har hatt av "innvendinger" og når de ikke har vært fornøyd med "kvaliteten" på MA - så har de fått beskjed om at de ikke har prøvd med de riktige rørene!
    Således burde det jo være enkelt for deg å finne en smårørs-kombinasjon som gir deg den bunnen du vil ha på Vienna´ne.
    Så - nei - jeg skjønner ikke!?!
    Bunnen, eg tenker da mer på "krefter" omtrent som å få tak i en BMW M5, du vet det finnes flotte biler uten det sinnsyke draget som denne M5en har. Eg vil ha både i pose og sekk. Lyden fra rør og kraften fra en seriøs transistor som Hegel.
    Smårøra kan ikke trylle effektmessig vet du :-D Eller viste du ikke det?? ;-p
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Du kommer uansett ingen vei uten å teste ut mange forskjellige løsninger selv.
    Hegel i kombo med Vienna hadde en tendens til å låte litt flatt i topp og bunn, dog med god mellomtone. Densen var mye mer musikalsk og ga større spilleglede i denne komboen. Men med Ma som pre aner jeg ikke hvordan effekttrinnene vil oppføre seg da den nok farger en hel del som de fleste rørforsterkere naturlig nok gjør.
    Mener ikke at Densen er bedre enn Hegel, men at det var slik i kombo med Vienna
    Nei må nok teste selv, er klar over det.
    Må først spille inn høytalerne før eg kan si så mye om flatt på topp og bunn, men opplever ikke helt det her, bra dynamikk syns eg, men kan vel ha noe å gjøre med cd spiler og kabler og vil eg tru?
    MAen som pre kan eg heller ikke si noe om, men har litt trua på da. Vi får se..må isåfall ha en weber + noen motstandere, men det tar eg på sikt.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Går jo an å prøve en Music Angel Marantz 7 Pre-amplifier...
    Da får du rørlyden til Music angel samt styrken til en transistor uten å måtte bygge om de forsterkerene du har.

eBay.com.sg: Marantz 7 Modified Class A Valve Pre Amplifier Pre AMP (item 270562223801 end time May 12, 2010 10:17:10 SGT)

Tja er jo en mulighet..men får se litt på sikt.
    Noen som har erfaring med disse preforsterkerene til MA?
    No er det noen piratkopier av MA ute på markedet også, så en må holde tunga rett i kjeften for å ikkje gå på en smell.
    Uansett, det er rimeligere å bruke en av MAene eg har enn å innvestere i en pre.
    Men Hegelen er god den på mine Mozart. Trur nok diverse erfaringer kommer og an på diverse utstyr.
    Høyttalere:

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @LoveMusikk

Hvorfor ikke se etter løsninger som er hva du etterspør:

Power Amplifier 160

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei må nok teste selv, er klar over det.
    Må først spille inn høytalerne før eg kan si så mye om flatt på topp og bunn, men opplever ikke helt det her, bra dynamikk syns eg, men kan vel ha noe å gjøre med cd spiler og kabler og vil eg tru?
    MAen som pre kan eg heller ikke si noe om, men har litt trua på da. Vi får se..må isåfall ha en weber + noen motstandere, men det tar eg på sikt.
    Hvordan vet du det uten å teste mot noe?
    Det er først når man setter ting opp mot hverandre at man opplever styrker og svakheter i kombinasjoner. Uten en referanse er man egentlig døv
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bunnen, eg tenker da mer på "krefter" omtrent som å få tak i en BMW M5, du vet det finnes flotte biler uten det sinnsyke draget som denne M5en har. Eg vil ha både i pose og sekk. Lyden fra rør og kraften fra en seriøs transistor som Hegel.
    Smårøra kan ikke trylle effektmessig vet du :-D Eller viste du ikke det?? ;-p
    Var ikke hegelen 2 ganger 65 watt det er vel mange andre transistorer som er mye mer seriøse en det, fra Hegel også for den saks skyld.

I så fall må jo fortsatt MA være tingen da den dro alt du hadde hørt og du hadde jo hørt alt virket det som.

Et hot tips er NAD M3 serien med pre og power og cd spiller. Den har jeg hørt på både Jamo og Vienne hos importør og hørtes veldig bra ut i det rommet.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hvordan vet du det uten å teste mot noe?
    Det er først når man setter ting opp mot hverandre at man opplever styrker og svakheter i kombinasjoner. Uten en referanse er man egentlig døv
    Ja og nei.
    Nå pleier eg ikke venne meg til utstyr over tid for da går det ikke.
    En har en viss peiling..ivertfall veit eg når lyden er ekte liksom.
    En hører jo uansett hvordan forsterkeren spiller på utstyret eg har..så..
    Skjønner kor du vil hen.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    @LoveMusikk

Hvorfor ikke se etter løsninger som er hva du etterspør:

Power Amplifier 160
    Eg gidde ikkje legge ut penger for en ny forsterker som eg kanskje ikke er fornøyd med. Då blir det dyrt vis en skal prøve seg frem med 10-50 stk.
    Her i Bergensområdet får vi ikke låne med oss utstyr hjem. Då må vi kjøpe og det gidde eg ikke.
    Høyttalere:

Side 148 av 176 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 144 145 146 147 148 149 150 151 152 158 168 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •