Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 147

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 147 av 176 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 143 144 145 146 147 148 149 150 151 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 2,921 til 2,940 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Fint det. Klokt valg, så har du 2 stk 2010 modeller Lovemusikk
    Lovemusikk? må slutte med dette tullet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med The Music?
    Krever di mye eller går det bra med Music Angel røramp på di?
    Hva med Maestro Utopia, dårligere/bedre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vienna Acoustic
    Har ikke mer erfaring en at jeg tok på treeskene de lå oppe i går hehe. Men desverre er disse for mitt vedkommende helt uoppnåelige. Men ringer du Interconnect har de sikkert en god pris på disse som jeg tror er demo. Bare minner om prisen på 175000 skal du ha kiss og Poetry og et par gode bakhøytaler så kan du doble

Du får dra med deg maen og teste de før du kjøper kanskje men er redd du bør ha noe annet å dra dette med, ikke et vondt ord om Music angel men her er det store blokker som gjelder.

Ellers har jeg ikke hørt Mestro Utopia og kan også her tenke meg at man har tenkt dyr og heftig elektronikk for å få ut potensialet. Og skal man først kjøpe høytalere til mange hundre tusen bør man jo få ut det som bor i de også, hvis ikke er det nok smartere og se på de mindre rimleligere sakene.

Så men andre ord jeg har ingen erfaring men tror du er på villspor hvis du skal dra dette med en KT 88 rørforsterker samme hva den heter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Har ikke mer erfaring en at jeg tok på treeskene de lå oppe i går hehe. Men desverre er disse for mitt vedkommende helt uoppnåelige. Men ringer du Interconnect har de sikkert en god pris på disse som jeg tror er demo. Bare minner om prisen på 175000 skal du ha kiss og Poetry og et par gode bakhøytaler så kan du doble

Du får dra med deg maen og teste de før du kjøper kanskje men er redd du bør ha noe annet å dra dette med, ikke et vondt ord om Music angel men her er det store blokker som gjelder.

Ellers har jeg ikke hørt Mestro Utopia og kan også her tenke meg at man har tenkt dyr og heftig elektronikk for å få ut potensialet. Og skal man først kjøpe høytalere til mange hundre tusen bør man jo få ut det som bor i de også, hvis ikke er det nok smartere og se på de mindre rimleligere sakene.

Så men andre ord jeg har ingen erfaring men tror du er på villspor hvis du skal dra dette med en KT 88 rørforsterker samme hva den heter.
    Focal sier jo 50w til 1500w for å drive di.
    Var ikke tenkt å kjøpe, bare teste hva MA er god for. Budsjettet mitt er nok litt under. ;-)
    Jeg var så heldig å vere med en på jobb som ville teste ut sin MA (ja to jeg kjenner har denne nye) på CM9 og der fikk jeg litt hakeslipp. Virket som han jobbkompisen min fikk det og. 8)
    Spilte hi-end vis en kan bruke en slik beskrivelse, + høyt og bassen var kraftig, stram å detaljert.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er jo selvsagt ingen tvil om at "Lovemusic" og "Vienna Acoustic" er samme bruker, om det skulle være noen som måtte lure (og det er også enden på diskusjonen av nettopp det i denne tråden). Vi har åpnet brukeren "Lovemusic" igjen etter forespørsel fra vedkommende, så ber vi om at dette tullet nå avsluttes...

Jeg synes i utgangspunktet at det er greit at det er litt kontrovers i ens meninger, men denne tråden synes jeg ærlig talt minner mer om en sandkasse enn en regulær tråd på AVforum. I så måte mener jeg tråden til dels kan ødelegge for AVforums gode navn og rykte, og hvis tråden fortsetter i dette sporet ser vi ingen annen utvei enn å stenge den for godt.

For å gjøre det hele noe mer spesifikt; forhold diskusjonen SAKLIG, og DROPP innlegg av "chatte"-karakter uten gjennomtenkt innhold.

Når det er sagt vil jeg understreke at vi ønsker våre yngre brukere hjertelig velkommen, og det er nok til dels dette faktum at en ser at noen av innleggene og brukerne ikke er helt på pari til tider. Music Angel har jo vist seg å være en fin inngangsbillett for det brede lag av musikkelskere inn i rørforsterkerens spennende verden, og det synes jeg vi både skal sette pris på og respektere. Husk at vi alle er avhengig av å rekruttere nye entusiaster om AVforum og dette fantastiske samholdet av entusiaster skal fortsette å blomstre i årene fremover!

Uansett - SAKLIG innhold - IKKE "chatting" - på forhånd TUSEN TAKK!

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og da var eg tilbake, via en jobbkompis sin brukerkonto ba eg om å få åpnet igjen. Klarte ikkje berre lese innpå her.
    Og berre så det er klart alle sammen, eg og Vienna Acoustic er ikkje samme person, men berre jobber med han så det er sagt.

Men når folk bare durer på, som rykter blir laga i ei lita bygd, så syns eg lite om dei.
    Ein bil på parkeringsplassen, er i neste øyeblikk blitt til f.eks: ei gravemaskin på vei opp på eit fjell.
    Så når ein person begynner å lage eit rykte så følger alle etter som sauer..
    Kommer frå ei bygd, men lærte å ikkje bry meg om rykter å fantasier folk sladret om. Men klart,det kan bli nok for meg og.

Så tenk over da før dåke synser om det eine og da andre.

Kjenner da var godt å vere tilbake.
    No nærmer da seg og kjøp av Vienna så blir sikkert bra med MAen på dei.

Ellers vart det for en tid tilbake her, eller ein annen plass, diskusjon om hørsel, at eg eller andre måtte ha dårlig høsel.
    No har eg på jobb vert innom bedrifthelsetenesten. Hørte alt og testen var beregnet på 24 åringer. :-)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noken som har fått hørt nye Maen med 1 anbefaling av smårør?
    Ikkje? Då er da nesten på tide ;-)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Fint det. Klokt valg, så har du 2 stk 2010 modeller Lovemusikk
    Eg har no to stk eg då..ikkje følgt me? Eller ikkje skrevet det?
    Så eg klara meg med dei to eg.
    No måkje du surre så fælt..

Ellers lure eg litt på denne: Norsk Hi-Fi Center, Krokstadelva

Vis eg ikkje blir fornøgd med MA på Mozart. Tenker då på om kraften er nok i MAen, men basert på testing med CM9 og vis dei CM9'ene er så tungdrevet som alle skal ha da til, så drar denne nye det meste.
    Vi får sjå.
    Høyttalere:

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vienna Acoustic

Da jeg hørte "Die Musik" var det på EC NEMO blokker.

Om en MA klarer og holde kontroll på 3x9" basser etc. så er jeg imponert!
    selv om jeg helt ærlig har min tvil. På lavt volum vil det nok såklart høres fint ut.

Mvh

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Boyka
    Da jeg hørte "Die Musik" var det på EC NEMO blokker.

Om en MA klarer og holde kontroll på 3x9" basser etc. så er jeg imponert!
    selv om jeg helt ærlig har min tvil. På lavt volum vil det nok såklart høres fint ut.

Mvh
    Litt utenfor tråden, men hvordan låt det? Er det noe du ville brukt penger på vis du hadde hatt råd, vis vi tenker på hvordan Mozart spiller?

Trur du MAen ville kunne dratt dei litt?
    Høyttalere:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fint om "Die Musik", som for øvrig garantert spiller bra med det meste , tas i egen tråd.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Fint om "Die Musik", som for øvrig garantert spiller bra med det meste , tas i egen tråd.
    Ja får holde oss til MA.
    Ingen som har testet nye modellen 2010, med nye rør og gjerne GE og Telefunken ???
    Det bør dere og gjerne på CM9 eller Vienna .-)

Da var mine Vienna bestilt. Så får vi vente til uti neste veke for å få prøve på MAen. Noen som veit kor lenge innspilling på Vienna er?
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg trenger en måte å fjernstyre volum/mute/power på min MA kt-88 og har funnet denne: Dantimax (elektronik) - Control_boards

Med GK1 elektro-kunnskapene fra lenge siden tror jeg at jeg skal få den på plass, men er det noen som vet hvor ting skal loddes? Og må jeg gjøre noe mer med ampen?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tortrix
    Hei. Jeg trenger en måte å fjernstyre volum/mute/power på min MA kt-88 og har funnet denne: Dantimax (elektronik) - Control_boards

Med GK1 elektro-kunnskapene fra lenge siden tror jeg at jeg skal få den på plass, men er det noen som vet hvor ting skal loddes? Og må jeg gjøre noe mer med ampen?
    Søk på "fjernkontroll" i denne tråden og du får 28 treff. Kommer sikkert videre via noen av dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har søkt gjennom noen ganger uten å finne det jeg leter etter. Vil ikke ha noe pre-amp.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tortrix
    Jeg har søkt gjennom noen ganger uten å finne det jeg leter etter. Vil ikke ha noe pre-amp.
    Mener så tydelig å huske det sto en god del om å montere fjernkontroll på Engelen i "en av disse Music Angel-trådene". Muligens en gang i 2008.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker dere alle, da eg påstod at MAen 2010 modellen spiller bedre enn Mc-MA 7000?
    No har eg kjøpt Hegel effekt og sånn umiddelbart på uinnspilte Mozart så spiller MAen bedre.
    Ikke helt forventet.
    Men Hegel har masse krefter så mulig at eg på sikt vil prøve MAen som forforsterker, for å se/høre om det blir bedre.
    Ingen tvil, Hegel er svinbra den, men overgangen fra rør til transistor var kanskje brå for meg og min frue.
    Sånn hi-end lyd messig så er det ikke det samme. Men skal ikke syte for mye enda. Må få spille seg inn disse høytalerne mine og så må eg få ta en direkte samenligning av forsterkerene.
    Men krefter har vi nok av no! :-)
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Husker dere alle, da eg påstod at MAen 2010 modellen spiller bedre enn Mc-MA 7000?
    No har eg kjøpt Hegel effekt og sånn umiddelbart på uinnspilte Mozart så spiller MAen bedre.
    Ikke helt forventet.
    Men Hegel har masse krefter så mulig at eg på sikt vil prøve MAen som forforsterker, for å se/høre om det blir bedre.
    Ingen tvil, Hegel er svinbra den, men overgangen fra rør til transistor var kanskje brå for meg og min frue.
    Sånn hi-end lyd messig så er det ikke det samme. Men skal ikke syte for mye enda. Må få spille seg inn disse høytalerne mine og så må eg få ta en direkte samenligning av forsterkerene.
    Men krefter har vi nok av no! :-)
    Er ikke Hegel veldig lys, analytisk og transparent. Jeg har ikke hørt det men det er mitt intrykk. I Så fall hvorfor i alle dager kjøper du en slik effekt ??

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Er ikke Hegel veldig lys, analytisk og transparent. Jeg har ikke hørt det men det er mitt intrykk. I Så fall hvorfor i alle dager kjøper du en slik effekt ??
    Lest en del tester,, og blant annet selveste rognlien, skrev i en test februar 2006 det samme før testen. Men i testen skrev han at det var før. Han konkluderte med at Hegel var bedre enn hans Krell.
    Fekk mye skryt.
    Eg opplever den ikke som lys, mer nøytral. Nå skal det sies at noen motstandere på inngangen er byttet ut til fordel for merket som er best lyd i følge mange. (alle?)
    Ellers så kom jo eg fra rør og over til transistor og det hørtes jo. Litt skuffelse i begynnelsen, (for mye "uekte lyd" men hørt litt mer no og det er en god forsterker.
    Og eg fikk den billig :-) Som kanskje var hovedgrunnen, men hadde kjøper på den før eg fikk den også.
    Så er den nøytral, noe eg vil ha pga planer om å prøve å bruke MAen som pre. Liker lyden i MAen men vil ha mer kraft og kontroll i bassen.
    Trur eg skal få dette til på sikt, nemlig MA lyd med krefter.
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du tenkt til å bruke MA'en som pre?

Side 147 av 176 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 143 144 145 146 147 148 149 150 151 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •