Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 146

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 146 av 176 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 142 143 144 145 146 147 148 149 150 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 2,901 til 2,920 av 3515
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens - IGJEN - nå må en se til å holde seg til TEMA! Har en ikke noe å si som faktisk HAR med denne forsterkeren å gjøre så har det heller ikke noe å gjøre i denne tråden.

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Synes den ser ganske snobbete ut jeg hehe. Hva er en forsterker med høy snobbefaktor da ?.

Vi kan vel snart konkludere med at MA er fantastisk bra til prisen og at alle de andre kinaforsterkerne er det også gitt at man bruker tid til å tweake, biasjustere og tuberulle.

Men er det flere som har denne 2010 modellen,(lovemusik ikke svar please) kunne faktisk tenkt meg å teste denne også.
    Forsterkere med høy snobbefaktor: Ingen spesiell. Tenkte på utstyr der mye av pengene har gått til kabinetter med superb finish ol..
    Selv foretrekker jeg at "form følger funksjon,men bevares,...forstår at mange har glede av flotte apparater.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Hei Roar!

Jeg har modellene XD-500(EL34),XD-KT88,ogXD-845 fra Music Angel,og har ingen problemer med å anbefale alle sammen. Husk at vi her snakker om gode forsterkere til en veldig lav pris.
    Jeg forstår din entusiasme for hva du har selv av utstyr,og da spesiellt vintage rørforsterkere(har jo hørt disse selv:wink: ). Derfor forundrer det meg at du og andre ikke forstår at Music Angel er et røverkjøp,og at det skaper entusiasme blandt de som har anskaffet seg disse,da disse nettopp har noen av de egenskapene forsterkere av eldre årgang har.

Du sier du ikke er sikker på om du har hørt Music Angel,...haha,den må du lenger ut på landet med,...selvfølgelig hadde du husket det..!!

Hilsen Lasse

Editu kan jo bruke Music Angel med pre-amp...? Den trives godt sammen med en god separat pre,...gjerne vintage!

Hei Lasse,du vet åssen det er med dette vintage og eiergleden med dette. Bare det og spille på en nesten 50 års gammel rørforsterker og ble overasket over hvor godt denne spiller. Finns ikke støy overhodet på disse. Nå er to av mine fishere i meget god stand. Her er det riaa og nok av innganger.

At Ma er et meget godt kjøp er jeg ikke i tvil om. Det er sikkert ikke en forsterker i den prisklassen som kommer opp i mot denne og kansje en må gå meget høyt for og matche den.

Har så mange forskjellige lydsignaturer her med alle rørforsterkerne mine at jeg er sikker på en av de spiller slik Ma gjør. Manley kan du få til og spille slik en vil med og bytte utgangsrør og det gjelder den gamle Luxman også. Luxman varer livet ut,bygd som en tanks og den har tonekontroller og en nydlig riaa innbygd.

Mvh Roar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vienna Acoustic
    Tror ikke??
    Hehe du har ikke hørt og oppfører deg som at den spiller som Clas Ohlson forsterker

Jeg vet at Ma ikke spiller like godt som en s 500. Har noen av dere hørt s 500?
    S500 spiller ikke like godt som Manley og Luxman. Selv om riaaen i s 500 er noe for seg selv,så vet jeg at jeg må ha en meget god riaa for og matche s 500 sin.
    Trur ingen av dere har hørt Manley eller Luxman sine rørkontruksjoner.

Mvh Roar

Kan du komme med noe dritt jeg har sagt om Ma utenom at jeg har sagt at kvaliteten på disse er dårlig. Husker dårlig må du gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roar1

Jeg vet at Ma ikke spiller like godt som en s 500. Har noen av dere hørt s 500?
    S500 spiller ikke like godt som Manley og Luxman. Selv om riaaen i s 500 er noe for seg selv,så vet jeg at jeg må ha en meget god riaa for og matche s 500 sin.
    Trur ingen av dere har hørt Manley eller Luxman sine rørkontruksjoner.

Mvh Roar

Kan du komme med noe dritt jeg har sagt om Ma utenom at jeg har sagt at kvaliteten på disse er dårlig. Husker dårlig må du gjøre.

Du vet, uten å ha hørt den..
    jaja...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Folkens, negative personlige karakteristikker skal vi ikke ha noe av her inne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet, uten å ha hørt den..
    jaja...
    Hva er det jeg vet uten og om ha lest om denne Ma.

Kjenner flere som har hørt denne Ma og den ble ikke innskjøpt av dem. Ikke noe snobberi fra disse guttene. De sier ikke noe negativt om den,meget god til prisen.

Står på det jeg sa,kan hende jeg har hørt den.Er veldig usikker på dette Lovemusikk. Mye jeg har hørt uten og få med meg hva det ble spilt på. Musikken er i fokus vet du.

Mvh Roar

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innskjøpt?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjenner flere som har hørt denne Ma og den ble ikke innskjøpt av dem. Ikke noe snobberi fra disse guttene. De sier ikke noe negativt om den,meget god til prisen.

Står på det jeg sa,kan hende jeg har hørt den.Er veldig usikker på dette Lovemusikk. Mye jeg har hørt uten og få med meg hva det ble spilt på. Musikken er i fokus vet du.

Mvh Roar
    Ja viktigste er musikken :-D Lurer selv på en transistor nemlig.. :-D Så kanskje prøve med MA som pre-amp,da naboen har en 2008 modell til overs. :-D
    Lovemusikk?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Forsterkere med høy snobbefaktor: Ingen spesiell. Tenkte på utstyr der mye av pengene har gått til kabinetter med superb finish ol..
    Selv foretrekker jeg at "form følger funksjon,men bevares,...forstår at mange har glede av flotte apparater.
    hehe ja og enkelte synes det til og med er fint med fjernkontroll!!!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D

Kjøp deg en brukt,det er nok av de som kjøper på fredag og selger på søndag.

Får du tak en Audio innvation s 500 så har du en bedre enn Ma i følge de som har testet dette. I tillegg får du en kjemperiaa og nok av innganger. 2x25w klasse A. Ligger på rundt 5 til 6 lapper.

På ebay Usa ligger det flere gode fisher,Scott og ikke minst den berømte Eico hf 81 som er bygd på williamsen forsterkeri.
    The fisher x 100 med justerbar riaa på hver kanal.
    The fisher x202
    The Fisher x 1000 med el 84 nydlig riaa i denne.
    Scott 222
    Dynaco st 70
    Eico Hf 81.

Dette blir regnet som noe av det beste som er laget og det fram til i dag uansett pris. Men de må restureres litt. Min fisher var det ikke mye som skulle til før den var up til date.
    Eiergleden med disse er stor.

Mvh Roar
    Har dessverre ikke hørt noen av de nevnte, men hørt mye bra om s500!
    Har selv en Dynaco ST-70 som har blitt behørig modifisert!
    Låter knall og eiegleden er på topp

Gjelder Vienna acoustics så ville jeg ha sjekka ut feks. Primaluna.. Låter veldig bra med VA.

Det var noen som nevnte at Array 1400 og MC275 låt dårlig...
    Selvfølgelig gjorde det det!! Alle som har kjennskap til nevnte høyttaler VET at den er sulten spiser alt som ikke veier over 50-kiropraktorfrembringende-kg til frokost!

Har hørt MC275 sammen med Array 800.. Det svingte som bare rakkern!!!

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe ja og enkelte synes det til og med er fint med fjernkontroll!!!
    Fjernkontroll ser jeg ikke på som luksus,men mer som en nyttig nødvendighet!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Har dessverre ikke hørt noen av de nevnte, men hørt mye bra om s500!
    Har selv en Dynaco ST-70 som har blitt behørig modifisert!
    Låter knall og eiegleden er på topp

Gjelder Vienna acoustics så ville jeg ha sjekka ut feks. Primaluna.. Låter veldig bra med VA.

Det var noen som nevnte at Array 1400 og MC275 låt dårlig...
    Selvfølgelig gjorde det det!! Alle som har kjennskap til nevnte høyttaler VET at den er sulten spiser alt som ikke veier over 50-kiropraktorfrembringende-kg til frokost!

Har hørt MC275 sammen med Array 800.. Det svingte som bare rakkern!!!
    Kan nok få alle til å låte dårlig vis di ikke kan drive høytalerne 8)
    Primaluna ja. Hørt merket før. 8)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Igjen - forhold tråden til TEMA!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh Roar
    kjenner flere som har hørt MC,Hegel,Ayon osv, men dei har ikke kjøpt, di heller. :lol:

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjenner flere som har hørt MC,Hegel,Ayon osv, men dei har ikke kjøpt, di heller. :lol:
    Er du Lovemusikk med blanke ark og nye fargestifter Vienna Acoustic?

Nå er det vel like mange grunner til å kjøpe/ikke kjøpe noe som det finnes kjøpere av forsterkere, men mener du at innkjøps pris ikke er en viktig faktor , og at det ikke virker litt diskvalifiserende på din argumentasjon?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har denne 2010 modellen. evnt hvor kan jeg kjøpe en slik at jeg får testet ?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signaturen kongarne på MA-forumet bedyrer at en selger med navn Tubewave på eBay fører 2010-modellern. Bilder og spesifikasjoner i annonsen er likevel over den tidligere modellen med 2 X 12AU7 og 2 X 12AT7. 2010-modellen har som kjent 6N1/ECC85 på plassen til 12AU7-rørene og modifiserte kretser og oppbygging. Du får sjekke nærmere hos MA-gutta.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Er det ingen som har denne 2010 modellen. evnt hvor kan jeg kjøpe en slik at jeg får testet ?
    Nå har jeg bestilt også :-)
    Fikk internett plassen fra min kjære nabo på mail i går 8)

MA XDSE KT88 Class A Stereo Integrated Tube Amplifier B on eBay (end time 04-Jun-10 23:29:49 BST)

Dette skulle vist vere tubestein.
    En får siste modell selv om det står noe annet. Følger med dårlige små kinesiske rør, men dei måtte byttes i følge han og flere, da dem ikke var brukendes.Hvilke små rør som er best, står i smårørstråden. Vet naboen har nr 1, så bestiller nok det jeg og hos Motron. Han skrev dem kostet noen hundre kroner.
    Med skrikende diskant i høytalerne kunne en velge et annet alternativ en GE ECC82.
    Dei må og sende den pr fly, så pass på det når en betaler. Og få di til å spes kjøp og frakt, så toll ikke blir så mye.

Kjøpte den bare jeg,den er jo så rimelig 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bestilt også :-)
    Fikk internett plassen fra min kjære nabo på mail i går 8)

MA XDSE KT88 Class A Stereo Integrated Tube Amplifier B on eBay (end time 04-Jun-10 23:29:49 BST)

Dette skulle vist vere tubestein.
    En får siste modell selv om det står noe annet. Følger med dårlige små kinesiske rør, men dei måtte byttes i følge han og flere, da dem ikke var brukendes.Hvilke små rør som er best, står i smårørstråden. Vet naboen har nr 1, så bestiller nok det jeg og hos Motron. Han skrev dem kostet noen hundre kroner.
    Med skrikende diskant i høytalerne kunne en velge et annet alternativ en GE ECC82.
    Dei må og sende den pr fly, så pass på det når en betaler. Og få di til å spes kjøp og frakt, så toll ikke blir så mye.

Kjøpte den bare jeg,den er jo så rimelig 8)
    Fint det. Klokt valg, så har du 2 stk 2010 modeller Lovemusikk

Side 146 av 176 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 142 143 144 145 146 147 148 149 150 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •