Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 145

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 145 av 176 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 141 142 143 144 145 146 147 148 149 155 165 175 ... SisteSiste
Viser resultater 2,881 til 2,900 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vienna Acoustic
    En med et fett oppsett har peiling og bra anlegg?
    Det proveserte så mye at jeg måtte registrere meg for å kommentere deg.
    At det vil koste litt er vel alle enig om, men dette vart bare tull.

Når det gjelder den MAen så lurer eg på å kjøpe en, da etter mange timer lytting hos naboen (2010 modellen til MA) er dette en skatt en kunne funnet under reinbuen.
    Ingen til prisen kan konkurere med den. Den slår mange som er betydelig dyrere.
    Ca 3000,- med nye rør med god kurs i dollar!
    Hva kan nærme seg det ?

Lat oss si vi hadde en forsterker som alle var enig om var bedre enn mange av disse dyre hi-end merka utenom du, for du mente den var dårligere.
    Vil du da forsatt stå på ditt?
    Først trodde eg du var en fyr i 50 åra, så 40,30 men nå tror eg du er ca 18, stemmer det? Og jobber på butikk, eller faren din driver en hi-end butikk?
    Slik virker det nå etter at jeg har følgt med i lengre tid.
    Vel hva du må mene er for meg helt irelevant. Hva folk legger i fete anlegg er jo så klart også rimelig subjektivt men la meg konkretisere det til de som ligger på top 10 lista her inne da så vet du hva jeg mener hvis det er så veldig viktig for deg. De andre komentarene dine sier vel mer om deg en meg.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Velkommen innom Vienna Acoustic, men viktig at du forholder innleggene relatert til sak, ikke person... OK?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo ikke ta brukere som Vienna Acoustic seriøst. Ikke kan vedkommende formulere innlegget ihht. norsk rettskrivning, og det med dollarkursen viser jo bare at han/hun ikke har peiling. Dollaren har ikke vært så høy mot norske kroner som nå på laaang tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nybåren eier av MA, en 2006 modell siden jeg ikke likte modellen med sort, så tar jeg sjansen på et lite innspill. Inngangsrørene som fulgte med var alle amerikanske, så har fått forklart på et annet forum at dette gav et veldig fyldig lydbilde med utflytende bass. Simens E81CC er bestilt.
    Likevel!
    Det som gav meg hakeslepp, selv uten oppgraderte NOS-rør, var gjengivelsen av stemmer. Med Moon Harbour HDCD spiller og Aurum Cantus Leisure 5 MKII, var opera og annen musikk med utpreket vokal blitt noe helt fantastisk. En realisme og klang som fikk meg til og miste pusten, og naboer som hørte lyden da de gikk forbi ble stående og måpe (!)

Så venter i spenning på Siemens-rørene og en fast og definert bass

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roar1

Er ikke bare han teddy,kjenner til et par til som har hatt disse inne. Hvis du leser tråden hans så er det vel ikke vansklig og forstå at han er seriøs. Hadde tenkt og kjøpe en Ma selv. Har fått beskjed at Ma ikke spiller like bra som s 500 som jeg har.Nå er ikke s 500 den beste jeg har av rørkonstruksjoner.

Almarro ble testet mot transistor og jeg var ikke i tvil hvem jeg hadde valgt. Var 5 personer til stede og hørte dette. Transistor var den beste i den sammenheng som ble utført der. Men jeg sier vel ikke at den er best uansett opp til 50 lapper eller noe sånt
    Almarro hadde jeg store forventinger til mot denne transistor og en annen rørkontruksjon som var til stede.
    Nå skal det legges til at forskjellene ikke var store og kansje for enkelte vil det være en smaksak.

Synes det er lite troverdig det og si at Ma spiller bedre enn andre opp til 50 lapper etter og ha hørt disse i en butikk. Blir hevdet at Ma spiller bedre MC275 og jeg håper de som sier dette har foretatt en test med di opp mot hverandre og ikke hørt den på ei messe eller i en butikk.

At Ma er meget god til prisen er jeg ikke i tvil om,men den må tveakes på rørsiden. Dette gjelder også en del andre som reponderer meget godt på rørbytte og en kan tveake lyden til den passer en selv.

Nå skal det legges til at jeg liker rørforsterkere med el 84 og for meg er dette i en god konstruksjon det beste røret. The Fisher X 1000 fra 61 banker Ma langt ned i støvlene.:wink: :wink:

Mvh Roar
    Jeg fikk demonstrert McIntosh MC-275 re-issue for noen få år siden på en fin hifi-butikk tilkoblet de store JBL Array 1400 (monitorer m/horn-tweeter) og alternativt Martin Logan Clarity elektrostat med separat subwoofer. Begge høyttalere velkjente meget dyre moderne topp-modeller. Signal-kilder flere CD-spillere, inkl. Hegel. Dette er anlegg i flere 100-tusen klassen.

Demo i et pent rimelig veldempet lytterom.

Jeg må bare si - det er den første rørforsterkeren jeg har hørt uten fnugg av organisk mellomtone og fysisk bass. Vi var flere hifi-entusiaster som overvar demoen, og alle var enige om konklusjonen - dette kunne ikke spille musikk. Istedet en tynn mellomtone preget av en resonant topp, sjaskete metallisk diskant og ikke fnugg av luftighet i diskanten heller. Dårligere enn en gjennomsnittlig transistor var inntrykket.

Merk at i motsetning til mange billige moderne rørforsterkere så spiller den nye MC-275 aldri hardt og analytisk i toppregisteret. Tvertimot - den virker heller passiv og udetaljert der oppe. Problemet er at det blir så lite ekte musikk-følelse - den er rett og slett tynn i lyden.

To av oss hadde på forhånd vurdert MC-275 (dette var straks før Music Angel dukket opp i Norge), men det var jo ikke aktuelt lenger. Og for seriøse entusiaster: Lyden (klangen) i MC-275 re-issue har nærmest ingenting felles med den originale MC-275 fra tidlig 60-tall. Her får vi faktisk demonstret den moderne high-end sykdommen.

Synd - den ser jo pen og imponerende ut. En del kommentarer på nettet tyder på noe av samme opplevelse.

Vår anbefalte forsterker, Music Angel KT88, spiller derimot som en drøm på så å si alle høyttalere jeg har testet, med alle kabler og i alle rom. Vi har dog ikke testet Music Angel på akkurat dette anlegget nevnt ovenfor.

Denne testen formidler egentlig hva som er galt med moderne rørforsterkere generelt kontra de fine klassikerne på 50/60-tallet. Sånn går det når man har mistet kontakten og kontinuiteten med den originale vintage-tradisjonen.
    :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært ivrig følger av denne tråden helt siden jeg kjøpte forsterkeren selv når tråden var på sin 30. side ca. Etter den tid kom det mye bra innlegg på den tekniske siden, lytteinntrykk og anbefalt tilbehør. Nå melder jeg meg ut av denne tråden rett og slett fordi jeg mener at diskusjoner som "hvor mye en forsterker bør koste for å være fet", "om rør er bedre enn transistor, vice versa" eller om "broren til naboen likte ikke lyden" ikke hører hjemme i tråden "Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker".

PS: Det KUNNE kanskje gjort seg med en noe tyngre moderasjon når en tråd "sklir ut" som det gjør her nå. Og hvem sier at gutta ikke kan sette ord på følelsene sine? Les de siste 50 sidene av denne tråden så får man virkelig vite alt om følelser på godt og vondt...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Man kan jo ikke ta brukere som Vienna Acoustic seriøst. Ikke kan vedkommende formulere innlegget ihht. norsk rettskrivning, og det med dollarkursen viser jo bare at han/hun ikke har peiling. Dollaren har ikke vært så høy mot norske kroner som nå på laaang tid.
    Iht. norsk rettskriving er det (minst) to feil i dette sitatet.
    Ifølge din logikk, Tiger, du kan ikke ta deg selv særlig seriøst. Hvorfor skal vi andre da gjøre det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xelent
    Som nybåren eier av MA, en 2006 modell siden jeg ikke likte modellen med sort, så tar jeg sjansen på et lite innspill. Inngangsrørene som fulgte med var alle amerikanske, så har fått forklart på et annet forum at dette gav et veldig fyldig lydbilde med utflytende bass. Simens E81CC er bestilt.
    Likevel!
    Det som gav meg hakeslepp, selv uten oppgraderte NOS-rør, var gjengivelsen av stemmer. Med Moon Harbour HDCD spiller og Aurum Cantus Leisure 5 MKII, var opera og annen musikk med utpreket vokal blitt noe helt fantastisk. En realisme og klang som fikk meg til og miste pusten, og naboer som hørte lyden da de gikk forbi ble stående og måpe (!)

Så venter i spenning på Siemens-rørene og en fast og definert bass

:-D

Det var også slik jeg følte det når jeg gikk over til rør. Hadde en av de transistor forsterkerne som ble regnet noe av det beste den gang. Audio innvation s500 spilte bare helt rått og mine ører var den klasser bedre. Den hadde slitne rør. I tillegg har den en rørriaa som er innbygd og denne riaaen banker mange riaaer opp til ,ja hva skal en si. :-D

Mvh Roar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk demonstrert McIntosh MC-275 re-issue for noen få år siden på en fin hifi-butikk tilkoblet de store JBL Array 1400 (monitorer m/horn-tweeter) og alternativt Martin Logan Clarity elektrostat med separat subwoofer. Begge høyttalere velkjente meget dyre moderne topp-modeller. Signal-kilder flere CD-spillere, inkl. Hegel. Dette er anlegg i flere 100-tusen klassen.

Jeg må bare si - det er den første rørforsterkeren jeg har hørt uten fnugg av organisk mellomtone og fysisk bass. Vi var flere hifi-entusiaster som overvar demoen, og alle var enige om konklusjonen - dette kunne ikke spille musikk. Istedet en tynn mellomtone preget av en resonant topp, sjaskete metallisk diskant og ikke fnugg av luftighet i diskanten heller. Dårligere enn en gjennomsnittlig transistor var inntrykket.

Merk at i motsetning til mange billige moderne rørforsterkere så spiller den nye MC-275 aldri hardt og analytisk i toppregisteret. Tvertimot - den virker heller passiv og udetaljert der oppe. Problemet er at det blir så lite ekte musikk-følelse - den er rett og slett tynn i lyden.

To av oss hadde på forhånd vurdert MC-275 (dette var straks før Music Angel dukket opp i Norge), men det var jo ikke aktuelt lenger. Og for seriøse entusiaster: Lyden (klangen) i MC-275 re-issue har nærmest ingenting felles med den originale MC-275 fra tidlig 60-tall. Her får vi faktisk demonstret den moderne high-end sykdommen.

Synd - den ser jo pen og imponerende ut. En del kommentarer på nettet tyder på noe av samme opplevelse.

Vår anbefalte forsterker, Music Angel KT88, spiller derimot som en drøm på så å si alle høyttalere jeg har testet, med alle kabler og i alle rom. Vi har dog ikke testet Music Angel på akkurat dette anlegget nevnt ovenfor.

Denne testen formidler egentlig hva som er galt med moderne rørforsterkere generelt kontra de fine klassikerne på 50/60-tallet. Sånn går det når man har mistet kontakten og kontinuiteten med den originale vintage-tradisjonen.

Denne Mc 275 må være jævla dårlig,må ha vært noe galt med den vel.Har ikke hørt den selv. Men de kan umulig selge noe særlig av denne. Nå ble denne mc 275 demostrert i en butikk med en dempet rom og den burde vel ha spilt ok.:-D

Dette med hva som er galt med moderne rørforsterkere er helt på jordet.
    Har rørgodis fra 61 og frem til 2005. Men har hørt nyere rørsaker som jeg ikke ville ha hatt. Men det finnes mange gode fra 90 tallet og 2000 som spiller med denne organsiske mellomtonen. Skal dere høre skikklig organisk mellomtone skal dere høre de tyske fra 60 tallet med el 95 rør.:-D Litt fet fysisk bass må da påberegnes.

Egentlig må jeg le litt når jeg tenker meg om,her oppfører vi oss som små unger og tretter om hvem som er best av disse rørsakene. Regner med meg selv også.:-D I dag skal jeg vaske litt vinyl og kose meg med musikk. Bremsen skal på jobb og da må en passe på.

Mvh Roar

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne Mc 275 må være jævla dårlig,må ha vært noe galt med den vel.Har ikke hørt den selv. Men de kan umulig selge noe særlig av denne. Nå ble denne mc 275 demostrert i en butikk med en dempet rom og den burde vel ha spilt ok.:-D

Dette med hva som er galt med moderne rørforsterkere er helt på jordet.
    Har rørgodis fra 61 og frem til 2005. Men har hørt nyere rørsaker som jeg ikke ville ha hatt. Men det finnes mange gode fra 90 tallet og 2000 som spiller med denne organsiske mellomtonen. Skal dere høre skikklig organisk mellomtone skal dere høre de tyske fra 60 tallet med el 95 rør.:-D Litt fet fysisk bass må da påberegnes.

Egentlig må jeg le litt når jeg tenker meg om,her oppfører vi oss som små unger og tretter om hvem som er best av disse rørsakene. Regner med meg selv også.:-D I dag skal jeg vaske litt vinyl og kose meg med musikk. Bremsen skal på jobb og da må en passe på.

Mvh Roar

Godt sagt!
    Har flere ganger sittet igjen med noe av den samme følelsen når man får demonstrert dyre High-end anlegg (ingen spesifikk merke). Mange High-end anlegg engasjerer rett og slett ikke. Dette skal såkalt være "fete" anlegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pseudomono
    Godt sagt!
    Har flere ganger sittet igjen med noe av den samme følelsen når man får demonstrert dyre High-end anlegg (ingen spesifikk merke). Mange High-end anlegg engasjerer rett og slett ikke. Dette skal såkalt være "fete" anlegg.
    Joa demoanlegg kan jo være fete men her har jo stort sett markedsmaktene vært inne i bilde og man matcher med samarbeidende produsenter eller sin egen elektronikklinje osv. For oss som prøver, feiler og så lykkes er det noe helt annet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Du må først skrive riktig selv før du klager på andre. Mange sliter med å skrive riktig og jeg kan vere en av dem, ikke sant?
    Musikk,anlegg og Music Angel er for meg mer viktig en om at folk skriver riktig.
    Bare hugs å skrive riktig selv før du kritiserer andre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Velkommen innom Vienna Acoustic, men viktig at du forholder innleggene relatert til sak, ikke person... OK?
    Takk for det 8)
    Skal eg gjøre.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og det gjelder også mht tema, har editert bort noen innlegg her som ikke har noe som helst med Music Angel å gjøre...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Joa demoanlegg kan jo være fete men her har jo stort sett markedsmaktene vært inne i bilde og man matcher med samarbeidende produsenter eller sin egen elektronikklinje osv. For oss som prøver, feiler og så lykkes er det noe helt annet.
    Hva er beste forsterker til
    kr 10.000?
    kr 15.000?
    kr 20.000?

Dette vet du vel?

Eg vil ha en ny hverdagsforsterker + bruke den til referanse mot nye MAen når eg kjøper den. :twisted: 8)

Høytaler er VA

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vienna Acoustic
    Hva er beste forsterker til
    kr 10.000?
    kr 15.000?
    kr 20.000?

Dette vet du vel?

Eg vil ha en ny hverdagsforsterker + bruke den til referanse mot nye MAen når eg kjøper den. :twisted: 8)

Høytaler er VA

Kjøp deg en brukt,det er nok av de som kjøper på fredag og selger på søndag.

Får du tak en Audio innvation s 500 så har du en bedre enn Ma i følge de som har testet dette. I tillegg får du en kjemperiaa og nok av innganger. 2x25w klasse A. Ligger på rundt 5 til 6 lapper.

På ebay Usa ligger det flere gode fisher,Scott og ikke minst den berømte Eico hf 81 som er bygd på williamsen forsterkeri.
    The fisher x 100 med justerbar riaa på hver kanal.
    The fisher x202
    The Fisher x 1000 med el 84 nydlig riaa i denne.
    Scott 222
    Dynaco st 70
    Eico Hf 81.

Dette blir regnet som noe av det beste som er laget og det fram til i dag uansett pris. Men de må restureres litt. Min fisher var det ikke mye som skulle til før den var up til date.
    Eiergleden med disse er stor.

Mvh Roar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp deg en brukt,det er nok av de som kjøper på fredag og selger på søndag.

Får du tak en Audio innvation s 500 så har du en bedre enn Ma i følge de som har testet dette. I tillegg får du en kjemperiaa og nok av innganger. 2x25w klasse A. Ligger på rundt 5 til 6 lapper.

På ebay Usa ligger det flere gode fisher,Scott og ikke minst den berømte Eico hf 81 som er bygd på williamsen forsterkeri.
    The fisher x 100 med justerbar riaa på hver kanal.
    The fisher x202
    The Fisher x 1000 med el 84 nydlig riaa i denne.
    Scott 222
    Dynaco st 70
    Eico Hf 81.

Dette blir regnet som noe av det beste som er laget og det fram til i dag uansett pris. Men de må restureres litt. Min fisher var det ikke mye som skulle til før den var up til date.
    Eiergleden med disse er stor.

Mvh Roar
    Hmm..den skulle vere bedre skrev eg.. ikke hva noen/en sier.
    Gjerne transistor.
    Og Nye.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...hvis du leter etter en ny forsterker med såpass bredt "nedslagsfelt" som du beskriver er det flott om du oppretter en ny tråd i stedet, Vienna Acoustic, denne tråden omhandler altså Music Angel i all hovedsak...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...hvis du leter etter en ny forsterker med såpass bredt "nedslagsfelt" som du beskriver er det flott om du oppretter en ny tråd i stedet, Vienna Acoustic, denne tråden omhandler altså Music Angel i all hovedsak...
    Tja men den skal jo testes mot MA og her er jo folket som vet hva som er bedre. (følgt med her i lang tid, så ifølge noen få her, vet dei hva som er best)
    I tilegg er jo denne tråden no mer generelt?

Men skal lage en ny tråd vis eg får det til. :-)

Men hvor er det blitt av Kjell B?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen gode rør til rørforsterkere

rør - Google-søk

:-)

Side 145 av 176 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 141 142 143 144 145 146 147 148 149 155 165 175 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •