Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 144

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 144 av 176 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 154 164 174 ... SisteSiste
Viser resultater 2,861 til 2,880 av 3515
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Ja dei er lækre, men lyden da? Mange som skriver det er bare drit og søppel.
    Eg har ikke hørt men når en ser inni dei skjønner en det lyder dårlig, ivertfall vis en har litt peiling.

Til prisen er MA svinbra! Den slår mange andre så det er bare graut fra deg. Seff finnes det nok noen som er bedre, det bør det ivertfall, til prisen, ikke sant?
    Las noe fra en på forumet her (muligens i et annet forum) at den nye 2010 modellen fikk hans rørforsterker, som var bedre en MC og andre kjente merker, til å virke som litt innelukket og slikt.
    Da snakker vi god lyd. "2008 modellen som du har hørt på,eller 2007,2009? dei er god til prisen ja.. Men denne nye er mye kraftigere og bedre i hele lydbildet. MEN ikke med dårlige smårør som følger med. Dei må byttes til Kjell B 1 anbefaling. Medfølgende er bare søppel. Ellers bør den innspilles lenge..nye rør trenger det. + det må varme seg litt og før en begynner å lytte.

Eg har skrevet MA7000 til MC er ikke så bra..så for og beskrive meg selv innen transistor verden..tja Hegel liker eg.
    Sånn der har du meg.
    hehe nordic da ming har ihvertfall et par super tester i fidelity og et par andre steder noe jeg venter på ang ma!!!

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører mye rock/metal/blackmetal etc.... Å har stort sett kun hatt rør de siste 5 årene . Det spiller kansje ikke optimalt på denne musikken hos meg , men jeg personligt er kjempe fornøyd og synes det spiller utroligt bra .

Slenger på eit par anbefalinger som jeg tror er gode inngangs billetter .

Tool - the pot
    Tool - Jambi
    Tool - Vicarius
    Tool - Eulogy
    Marillion - Assassing
    Marillion - Freaks
    Marillion - Incubus
    Marillion - keylight
    In Flames - Evil in a closet

Ikke den hardeste musikken , men enn fin inngang . Rammstein er også veldigt tøft på det rette oppsette . Men lyd kvaliteten på cdene er så som så . Plata Herzeleid er kansje den med best lyd kvalitet .

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja eg mener meg selv syns det og det..

Test cdene er god lyd i ja.. men kor bra det spiller på diverse anlegg kan jo diskuteres.
    Men min opplevelse og til dei to andre eg hadde med var veldig bra og at nye MAen driver B&W CM9 veldig godt. Rør på blackmetal har eg ikke testet så mye/ikke noe? så det skal eg gjere en gang eg er alene. Men leser jo stadig at rør ikke spiller bra på slik musikk.
    Men synes musikken, f.eks Gorgoroth blir for tamt, da det flyter i ett med dårlig dynamikk..mulig det skyldes at det skjer sinnsykt mye i løpet av 1 sekund og det dermed oppleves dårlig, vis du skjønte meg?
    Metallica er ivertfall svinbra på rør. Så mulig eg må teste litt en gang. Pleier ikke høre på den musikken så litt av grunnen ligger der.

mye rock med god dynamikk,men det krever sitt av bla forsterkeren, bla evnen til å holde kontroll på det som skjer det kan jo sies å være ett kvalitetskriterium (av flere) som bør oppfylles før man snakker om high end

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Jeg hører mye rock/metal/blackmetal etc.... Å har stort sett kun hatt rør de siste 5 årene . Det spiller kansje ikke optimalt på denne musikken hos meg , men jeg personligt er kjempe fornøyd og synes det spiller utroligt bra .

Slenger på eit par anbefalinger som jeg tror er gode inngangs billetter .

Tool - the pot
    Tool - Jambi
    Tool - Vicarius
    Tool - Eulogy
    Marillion - Assassing
    Marillion - Freaks
    Marillion - Incubus
    Marillion - keylight
    In Flames - Evil in a closet

Ikke den hardeste musikken , men enn fin inngang . Rammstein er også veldigt tøft på det rette oppsette . Men lyd kvaliteten på cdene er så som så . Plata Herzeleid er kansje den med best lyd kvalitet .
    takker for gode musikk tips, selv om jeg ikke har rør

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe nordic da ming har ihvertfall et par super tester i fidelity og et par andre steder noe jeg venter på ang ma!!!
    Blir ikke testet MAen da det ikke er impotør på den. Hørte og fra en butikk at for å få en test i et blad måtte dei reklamere i bladet.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest den før en gang, hvor vil du hen?

Opprinnelig skrevet av Kjell B.
    Ja men det gjelder dine Cornwall. På mere normale høyttalere vil nok MA spille skjorta av Leben CS300.

Den gjør ikke det, hverken på mine Audiovector, eller guttungens Cerwin Vega

Her er det en som har flere rørforsterkere hos seg og kan sammenligne direkte.
    Leben spiller jo skjorta av Ma og det gjør jo egentlig de andre han har også.

Mvh Roar

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele tråden om MA er blitt så useriøs at det ikke er grenser.
    Noen tåler ikke at den er så god, det har vi beviser på her hele tiden.
    For di som ikke syns det MÅ en skifte til noen av dei første anbefalinger før den er god. Dette glir heller ikke inn..
    Denne tråden er for MA, det glir heller ikke inn.
    Tenk om vi som har MA sku drive på slik i andre forumer som omhandler andre merker? Vi er voksne og driver ikke på sånn. Heldigvis. Bye
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil jo generelt si at problemet her er at alle vet å mene at den ene eller den andre forsterkeren er "best". Jeg foreslår at verken Music Angel-"folket" eller øvrige benytter den type påstander, det er selvsagt ikke slik at en gitt forsterkertype er "best", da samtlige produkter, også rørforsterkere av ulike sorter, har sine særegne styrker og svakheter. Jeg foreslår at det fokuseres på disse styrkere, og selvsagt svakhetene sett opp mot øvrige alternativer, fremfor å stereotypisere hele debatten med "best"-retorikken, som jo fører ingen steds hen annet enn at folk, av forståelige årsaker, lar seg provosere... OK?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg vil jo generelt si at problemet her er at alle vet å mene at den ene eller den andre forsterkeren er "best". Jeg foreslår at verken Music Angel-"folket" eller øvrige benytter den type påstander, det er selvsagt ikke slik at en gitt forsterkertype er "best", da samtlige produkter, også rørforsterkere av ulike sorter, har sine særegne styrker og svakheter. Jeg foreslår at det fokuseres på disse styrkere, og selvsagt svakhetene sett opp mot øvrige alternativer, fremfor å stereotypisere hele debatten med "best"-retorikken, som jo fører ingen steds hen annet enn at folk, av forståelige årsaker, lar seg provosere... OK?
    Dette er jo en tråd om MA, så hvorfor kan vi ikke sei den er best? Det mases over alt om at andre merker er best så hvorfor ikke ma?
    Høyttalere:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    AVforum er et åpent diskusjonsforum der en selvsagt må akseptere at det foreligger motforestillinger. At du mener Musik Angel er "best" har du selvsagt din fulle rett til, men du kan jo ikke samtidig pålegge andre folk å mene det samme.

Når det gjelder "fan"-tråder for ymse produkter her inne er ikke det noe vi ønsker. Vi har sett at det har dukket opp noen slike, men så langt har det gått greit. Ser vi det begynner å danne seg en kotyme for å nekte motargumenter i denne type tråder vil vi måtte ta affære.

Det er selvsagt ikke slik at en her inne kan opprette en tråd der en begrenser muligheten for å diskutere og legge frem alternative produkter / løsninger såfremt dette faller seg inn naturlig mht produktet som diskuteres, da forsvinner jo hele fundamentet for et diskusjonsforum, og en kan like godt lese produsentens egne skrytesider...

Ingen er tjent med en ensidig debatt som provoseres av motargumenter.

Derfor; du kan gjerne mene at Music Angel er "best", men å prøve å hindre andre brukere i å mene noe annet fungerer ikke.

Skal en unngå diskusjoner om øvrige produkter kan en altså ikke benytte den type heading som her er benyttet, men heller type "Tweakingtråden for Music Angel". Da har jo tråden et konkret budskap som der det ikke er naturlig å diskutere alternativer. Denne tråden ble jo mest sannsynlig opprettet av nevnte årsak, men headingen her var nok ikke tydelig nok slik at tråden utviklet seg til en mer generell diskusjonstråd rundt Music Angel.

Jeg foreslår derfor heller at noen oppretter en egen tweakingtråd for Musik Angel, så får nesten denne tråden gå sin naturlige gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ok. Kanskje litt teit å anbefale noe da.?

Eg kunne jo anbefalt MC MA7000 til folk fordi det liksom er en referanse eg har hørt i alle år, men etter å ha hørt den kan eg ikke anbefale den til noen..var kun et eksepel..
    MA7000... referanse du har hørt i ALLE år??????
    Ble vel introdusert tidlig i fjor den da, som etterfølger etter MA6900!?!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo en tråd om MA, så hvorfor kan vi ikke sei den er best? Det mases over alt om at andre merker er best så hvorfor ikke ma?
    Nå refererte jeg til en som har testet den mot andre rørkontruksjoner på forskjellige høytalere. Her fikk Ma bank av de som den ble testet i mot. Det er bare og innse Lovemusikk. Så slutt med det og si at den er best og kan sammenlignes med forsterkere til 50 lapper. Ingen av de som ble testet kostet det.
    Hørte Almarro mot en transistor og jeg og flere som hørte dette synes transistor var den beste.

Mvh Roar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i hvertfall lært meg etterhvert å bli litt mer ydmyk i forhold til andre produkter. Ja MA er bra for prisen. Bedre en alt anne, neppe. Dette fordi det finness et hav av andre produkter, dessuten finnes det et enda større hav av høytalere som jo til syvende og sist er det som farger lyden mest. Så matching, rom og høytalere er minst like viktig som elektronikk. Dessuten vet jeg at veien til nirvana er lang og dyr derfor må man kose seg med det man har til man kan kjøpe seg oppover stigen. Ser jo at mange av de fete oppsettene her inne har tatt lang tid og er en reel hobby / livsstil for de involverte. De har ikke en eneste MA noen av dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roar1
    Nå refererte jeg til en som har testet den mot andre rørkontruksjoner på forskjellige høytalere. Her fikk Ma bank av de som den ble testet i mot. Det er bare og innse Lovemusikk. Så slutt med det og si at den er best og kan sammenlignes med forsterkere til 50 lapper. Ingen av de som ble testet kostet det.
    Hørte Almarro mot en transistor og jeg og flere som hørte dette synes transistor var den beste.

Mvh Roar
    En.. 1 person har testet den mot andre rørkonstruksjoner ?? Som konkluderte med at MA fikk bank av de andre ?? Eg gjentar en (1) og kun 1 person mener det og der har du fasit på at alle andre som mener noe annet tar feil ?? Mener du alvor eller er det en spøk ?? Hvorfor er denne ene person så mye mer troverdig enn alle de andre som mener noe annet ? kan det kalles en test ? hva vet du om denne personens evnt motiv for dette ? Ikke akkurat objektivt vil eg påstå, leser du hi-fi blader som enkelte andre miljøer leser bibelen også ?
    Dersom det beste argumentet ditt mot MA er dette så stiller eg meg meget tvilende til denne såkalte test ang Almarro mot en eller annen transistor forsterker. Nesten så eg tror at resultatet var gitt før det ble koblet strøm til utstyret, med tanke på dine tidligere konklusjoner.
    Du ber et annet medlem her slutte å kalle MA for den beste, for så å påstå at en eller annen transistor sak er den beste....?
    Beklager men dette var ikke mye troverdig, etter min mening !

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jeg har i hvertfall lært meg etterhvert å bli litt mer ydmyk i forhold til andre produkter. Ja MA er bra for prisen. Bedre en alt anne, neppe. Dette fordi det finness et hav av andre produkter, dessuten finnes det et enda større hav av høytalere som jo til syvende og sist er det som farger lyden mest. Så matching, rom og høytalere er minst like viktig som elektronikk. Dessuten vet jeg at veien til nirvana er lang og dyr derfor må man kose seg med det man har til man kan kjøpe seg oppover stigen. Ser jo at mange av de fete oppsettene her inne har tatt lang tid og er en reel hobby / livsstil for de involverte. De har ikke en eneste MA noen av dem.
    Mener du at prisen på hi-fi utstyr avgjør om person har kunnskap om lyd ?
    Betyr det m.a.o at de som kjører rundt i dyre biler har mye kunnskap om bil ?
    Beklager men den kjøper eg ikke, det er nok ikke størrelsen på lommeboken som avgjør om en person har kunnskap om lyd (eller biler)

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fete oppsett er det samme som bra lyd?
    Og for hvem, hva?
    Lyd er og blir, og vil alltid være en subjektiv oppfattelse
    Er ellers enig med deg i å være ydmyk ikke bare ovenfor produkter, med også folk og meninger.
    Mener selv at Ma'en er god, men den har mangler som de fleste andre forsterkere. Alt må matches, og vi har ikke samme lyd ideal. Feks: når jeg lagde nye høyttalere som skulle brukes med Ma'en, var jeg IKKE intressert i en nøytral lyd. Jeg ville ha en fyldig varm mellomtone, en behagelig diskant, stram tørr bass, og INGEN kan påvirke meg til å lage noe som jeg ikke ville ha

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    En.. 1 person har testet den mot andre rørkonstruksjoner ?? Som konkluderte med at MA fikk bank av de andre ?? Eg gjentar en (1) og kun 1 person mener det og der har du fasit på at alle andre som mener noe annet tar feil ?? Mener du alvor eller er det en spøk ?? Hvorfor er denne ene person så mye mer troverdig enn alle de andre som mener noe annet ? kan det kalles en test ? hva vet du om denne personens evnt motiv for dette ? Ikke akkurat objektivt vil eg påstå, leser du hi-fi blader som enkelte andre miljøer leser bibelen også ?
    Dersom det beste argumentet ditt mot MA er dette så stiller eg meg meget tvilende til denne såkalte test ang Almarro mot en eller annen transistor forsterker. Nesten så eg tror at resultatet var gitt før det ble koblet strøm til utstyret, med tanke på dine tidligere konklusjoner.
    Du ber et annet medlem her slutte å kalle MA for den beste, for så å påstå at en eller annen transistor sak er den beste....?
    Beklager men dette var ikke mye troverdig, etter min mening !

Er ikke bare han teddy,kjenner til et par til som har hatt disse inne. Hvis du leser tråden hans så er det vel ikke vansklig og forstå at han er seriøs. Hadde tenkt og kjøpe en Ma selv. Har fått beskjed at Ma ikke spiller like bra som s 500 som jeg har.Nå er ikke s 500 den beste jeg har av rørkonstruksjoner.

Almarro ble testet mot transistor og jeg var ikke i tvil hvem jeg hadde valgt. Var 5 personer til stede og hørte dette. Transistor var den beste i den sammenheng som ble utført der. Men jeg sier vel ikke at den er best uansett opp til 50 lapper eller noe sånt
    Almarro hadde jeg store forventinger til mot denne transistor og en annen rørkontruksjon som var til stede.
    Nå skal det legges til at forskjellene ikke var store og kansje for enkelte vil det være en smaksak.

Synes det er lite troverdig det og si at Ma spiller bedre enn andre opp til 50 lapper etter og ha hørt disse i en butikk. Blir hevdet at Ma spiller bedre MC275 og jeg håper de som sier dette har foretatt en test med di opp mot hverandre og ikke hørt den på ei messe eller i en butikk.

At Ma er meget god til prisen er jeg ikke i tvil om,men den må tveakes på rørsiden. Dette gjelder også en del andre som reponderer meget godt på rørbytte og en kan tveake lyden til den passer en selv.

Nå skal det legges til at jeg liker rørforsterkere med el 84 og for meg er dette i en god konstruksjon det beste røret. The Fisher X 1000 fra 61 banker Ma langt ned i støvlene.:wink: :wink:

Mvh Roar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pseudomono
    Og for hvem, hva?
    Ja det er det, for eieren så klart

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pseudomono
    Og for hvem, hva?
    Lyd er og blir, og vil alltid være en subjektiv oppfattelse
    Er ellers enig med deg i å være ydmyk ikke bare ovenfor produkter, med også folk og meninger.
    Mener selv at Ma'en er god, men den har mangler som de fleste andre forsterkere. Alt må matches, og vi har ikke samme lyd ideal. Feks: når jeg lagde nye høyttalere som skulle brukes med Ma'en, var jeg IKKE intressert i en nøytral lyd. Jeg ville ha en fyldig varm mellomtone, en behagelig diskant, stram tørr bass, og INGEN kan påvirke meg til å lage noe som jeg ikke ville ha

jeg må bare si for meg selv at når jeg bruker uttrykket fete oppsett så tenker jeg ikke veldig mye på pris men på kvalitet og lyd

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En med et fett oppsett har peiling og bra anlegg?
    Det proveserte så mye at jeg måtte registrere meg for å kommentere deg.
    At det vil koste litt er vel alle enig om, men dette vart bare tull.

Når det gjelder den MAen så lurer jeg på å kjøpe en, da etter mange timer lytting hos naboen (2010 modellen til MA) er dette en skatt en kunne funnet under regnbuen.
    Ingen til prisen kan konkurrere med den. Den slår mange som er betydelig dyrere.
    298 dollar kjøpte naboen sin for! Ca 3000 med frakt og under 4000 med nye rør.

Lat oss si vi hadde en forsterker, som alle var enig om var bedre en mange av disse dyre hi-end merka utenom du, for du mente den var dårligere.
    Vil du da forsatt stå på ditt?

EDIT: Vær vennlig forhold deg til sak, ikke person.

Side 144 av 176 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 154 164 174 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •