Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 143

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 143 av 176 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 139 140 141 142 143 144 145 146 147 153 163 173 ... SisteSiste
Viser resultater 2,841 til 2,860 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Okai.. las om noen som hadde prøvet samme produsent som blir levert med, men med rør som skulle vere bedre. Det var vel mer romantisk og sånn, men dei som følger med var bedre lydkvalitet, mer hi-end kan en vel sei.

Det er vel mer å hente på små røra i såfall.
    Du har jo litt peiling kanskje?
    Rør skal jo vere dårlig på B&W etter som eg har lest mange ganger.
    Hvordan oppfører B&W CM9 seg da? Siden nye MAen dreiv dei som få vil gjere bedre..Testet selv.
    Spilte meget bra. Også høyt. Og ikke helt enig med lyd og bilde i at bassen ikke henger helt med, for det gjorde den nemlig flott, med bra trøkk, så dei har nok ikke hatt god nok forsterker?

Musikkelskernes drøm - Lyd og Bilde

hva mener du med at dere spillte høyt? hvor mange db? og ikke minst hvilken musikk? nekter å tro at ma har stålkontroll på cm på høye nivåer og komplisert musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...oyttalere.html

Les denne tråden Lovemusikk. Har selv hørt Almarro og har sammenlignet denne med noen andre.

Mvh Roar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ok. Kanskje litt teit å anbefale noe da.?

Eg kunne jo anbefalt MC MA7000 til folk fordi det liksom er en referanse eg har hørt i alle år, men etter å ha hørt den kan eg ikke anbefale den til noen..var kun et eksepel..
    Har jeg anbefalt noen CM9 ?? eller smårørskombinasjon med denne. Har kun hørt på mine Klipscher.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D

Håper Lovemusikk leser tråden jeg henviser til nøye. Kunne sagt mere,men det får ligge.

mvh Roar

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Har jeg anbefalt noen CM9 ?? eller smårørskombinasjon med denne. Har kun hørt på mine Klipscher.
    Hehe nei no rote du fælt. Rør kt-88
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roar1
    :-D

Håper Lovemusikk leser tråden jeg henviser til nøye. Kunne sagt mere,men det får ligge.

mvh Roar
    Lest den før en gang, hvor vil du hen?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hva mener du med at dere spillte høyt? hvor mange db? og ikke minst hvilken musikk? nekter å tro at ma har stålkontroll på cm på høye nivåer og komplisert musikk
    Høyt nok for dei fleste. Ikke Rock og satanmusikk vis du tenkte på da. Alt annet.. Nekte får du bare gjøre..men sannheten opplevde eg..til og med den eldste på hifi klubben kom inn og hørte og skrøt.
    Så gjør som du vil..nekt i vei..men prøv først er tipset..alså nye MAen med nye rør, 1 anbefaling.
    Så kan du få nekte på mer vis du vil..musikkmagasinet spilte MAen bedre en MC MA7000 (ser bort fra max db) Med bedre dynamikk og klarere. Han som var der bare gikk etter en stund uten å si noe Og fikk igjen bekreftelse på den forsterkeren ikke er sååå god. Men mulig koblingen bakpå er den orginale så det har litt å si.

Eg syns no det bare var moro at CM9 spilte som bare juling og meget oppløst,luft,dybde osv. Så rør kan drive B&W også. Samme som transistor og kan slite med dei.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Og du har f.eks hørt MC MA7000 med alle høytaler kombinasjoner også? :roll:
    Nei, bare på disse høytalerne:

-Klipsch Palladium P-17B
    -Triangle Antal
    -Sonus Faber (70.000kr)
    -Electrocompaniet
    -XQ30BM trur eg det var, kostet 30.000 vis det sier noe.

Og det er mer en nok til å sei den er ikke såååå god.
    Høyttalere:

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 anbefaling, ytterst GE5814 grey plate og i mitten, Telefunken diamond.
    Orginalrøra som følger med er ikke brukandes er min meining. Med disse eg bruker lyder det mye mer hi-end :-D
    Litt utenfor ,men spør for det!
    Hva er forsvarlig pris på rørene GE5814 og Telefunken diamond?
    Kvanlid er fortsatt på ferie, må vente ut i juni for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyt nok for dei fleste. Ikke Rock og satanmusikk vis du tenkte på da. Alt annet.. Nekte får du bare gjøre..men sannheten opplevde eg..til og med den eldste på hifi klubben kom inn og hørte og skrøt.
    Så gjør som du vil..nekt i vei..men prøv først er tipset..alså nye MAen med nye rør, 1 anbefaling.
    Så kan du få nekte på mer vis du vil..musikkmagasinet spilte MAen bedre en MC MA7000 (ser bort fra max db) Med bedre dynamikk og klarere. Han som var der bare gikk etter en stund uten å si noe Og fikk igjen bekreftelse på den forsterkeren ikke er sååå god. Men mulig koblingen bakpå er den orginale så det har litt å si.

Eg syns no det bare var moro at CM9 spilte som bare juling og meget oppløst,luft,dybde osv. Så rør kan drive B&W også. Samme som transistor og kan slite med dei.

rock o satanmusikk(hva er det?) er også musikk, sannheten ifølge dine ører ja, kan det tenkes at de sa seg enig i at det spillte godt for å selge? eller er du naiv? ifølge deg spillte ma bedre enn ma7000 bare ikke på høyt volum og med annet enn rolig stemningsmusikk?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, bare på disse høytalerne:

-Klipsch Palladium P-17B
    -Triangle Antal
    -Sonus Faber (70.000kr)
    -Electrocompaniet
    -XQ30BM trur eg det var, kostet 30.000 vis det sier noe.

Og det er mer en nok til å sei den er ikke såååå god.

nok engang i følge deg, det er dermed ikke sagt at alle andre eller de fleste for den saks skyld vil oppleve det slik, kan du ikke heller si, "jeg synes den låt bedre" istedenfor alt dette andre surret med at det er en fasit hvis du synes det
    de fleste kan vel være med på at ma spiller bra til prisen med gode rør , men det er ikke dermed sagt at det er verdens navle. den har jo sine berensninger som alt annet billig

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pseudomono
    Litt utenfor ,men spør for det!
    Hva er forsvarlig pris på rørene GE5814 og Telefunken diamond?
    Kvanlid er fortsatt på ferie, må vente ut i juni for svar
    GE betalte eg lite for, heldig og fikk dei fra en fyr i USA, og han hadde solgt en del slike til norge
    Telefunken koster litt, pass på det er diamond, merket med firkant i bunnen. Kjøpte fra Motron, men prisen hugser eg ikke helt..var noen hundre i vertfall, men da er dei nye og garanti på dei. Måtte selv få et nytt på garantien.
    Men uansett pris så er det verdt det..du får en forsterker som konkurerer med mye dyrt utstyr da.

Dette er en god kombi som gir MA eit godt løft i forhold til røra som følgte med, som eg syns, ikke var brukandes.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rock o satanmusikk(hva er det?) er også musikk, sannheten ifølge dine ører ja, kan det tenkes at de sa seg enig i at det spillte godt for å selge? eller er du naiv? ifølge deg spillte ma bedre enn ma7000 bare ikke på høyt volum og med annet enn rolig stemningsmusikk?
    Du leser som fanden les bibelen.

Eg testet ikke med Gorgoroth og sånn musikk, men mye annet + test cder til et merke ført av hifi klubben..
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nok engang i følge deg, det er dermed ikke sagt at alle andre eller de fleste for den saks skyld vil oppleve det slik, kan du ikke heller si, "jeg synes den låt bedre" istedenfor alt dette andre surret med at det er en fasit hvis du synes det
    de fleste kan vel være med på at ma spiller bra til prisen med gode rør , men det er ikke dermed sagt at det er verdens navle. den har jo sine berensninger som alt annet billig
    Gud hjelpe meg da..eg skriver:

EG syns/mener osv at ... EG!!!!!!
    er dette så vanskelig å lese???
    EG, betyr jeg! Ikke at alle andre må mene det.
    Høyttalere:

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ma er ok til prisen men faller igjennom på det meste i forhold til dyrere rørforsterkere og i samme prisklasse har du nordic da ming som har en byggekvalitet ma ikke er i nærheten av

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ma er ok til prisen men faller igjennom på det meste i forhold til dyrere rørforsterkere og i samme prisklasse har du nordic da ming som har en byggekvalitet ma ikke er i nærheten av
    Ja dei er lækre, men lyden da? Mange som skriver det er bare drit og søppel.
    Eg har ikke hørt men når en ser inni dei skjønner en det lyder dårlig, ivertfall vis en har litt peiling.

Til prisen er MA svinbra! Den slår mange andre så det er bare graut fra deg. Seff finnes det nok noen som er bedre, det bør det ivertfall, til prisen, ikke sant?
    Las noe fra en på forumet her (muligens i et annet forum) at den nye 2010 modellen fikk hans rørforsterker, som var bedre en MC og andre kjente merker, til å virke som litt innelukket og slikt.
    Da snakker vi god lyd. "2008 modellen som du har hørt på,eller 2007,2009? dei er god til prisen ja.. Men denne nye er mye kraftigere og bedre i hele lydbildet. MEN ikke med dårlige smårør som følger med. Dei må byttes til Kjell B 1 anbefaling. Medfølgende er bare søppel. Ellers bør den innspilles lenge..nye rør trenger det. + det må varme seg litt og før en begynner å lytte.

Eg har skrevet MA7000 til MC er ikke så bra..så for og beskrive meg selv innen transistor verden..tja Hegel liker eg.
    Sånn der har du meg.
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gud hjelpe meg da..eg skriver:

EG syns/mener osv at ... EG!!!!!!
    er dette så vanskelig å lese???
    EG, betyr jeg! Ikke at alle andre må mene det.
    så da finnes det flere sannheter? synes jeg leste du skrev

sannheten opplevde eg``? alså forstår jeg det dit på mitt bokmål språk at det du opplevede var riktig/sant men hvis andre ikke opplever det slik så er det?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du leser som fanden les bibelen.

Eg testet ikke med Gorgoroth og sånn musikk, men mye annet + test cder til et merke ført av hifi klubben..

trodde dette ble kalt blackmetal så jeg skjønte ikke hvilken type musikk du snakket om, test cd pleier å ha god lyd de

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hvis de ikke spiller godt med rock og black metal , så har de jo sin klare begrensning, vet om rorforsterkere som klarer å spille det og det meste annet

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trodde dette ble kalt blackmetal så jeg skjønte ikke hvilken type musikk du snakket om, test cd pleier å ha god lyd de
    ja eg mener meg selv syns det og det..

Test cdene er god lyd i ja.. men kor bra det spiller på diverse anlegg kan jo diskuteres.
    Men min opplevelse og til dei to andre eg hadde med var veldig bra og at nye MAen driver B&W CM9 veldig godt. Rør på blackmetal har eg ikke testet så mye/ikke noe? så det skal eg gjere en gang eg er alene. Men leser jo stadig at rør ikke spiller bra på slik musikk.
    Men synes musikken, f.eks Gorgoroth blir for tamt, da det flyter i ett med dårlig dynamikk..mulig det skyldes at det skjer sinnsykt mye i løpet av 1 sekund og det dermed oppleves dårlig, vis du skjønte meg?
    Metallica er ivertfall svinbra på rør. Så mulig eg må teste litt en gang. Pleier ikke høre på den musikken så litt av grunnen ligger der.
    Høyttalere:

Side 143 av 176 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 139 140 141 142 143 144 145 146 147 153 163 173 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •