Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 142

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 142 av 176 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 138 139 140 141 142 143 144 145 146 152 162 172 ... SisteSiste
Viser resultater 2,821 til 2,840 av 3515
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Må berømme deg for innsatsen og at du deler disse erfaringene i forumet her Lovemusikk.:-D

Var selv ellers en liten lytterunde og søk etter gode audio komponenter i kristiansands området nå nylig.
    Der annbefalte blandt annet han i Maxwell hi-fi i Dronningensgate netopp en Music Angel, pga måten den bare spiller musikk på.....

Ble egenlig litt imponert over Maxwell hi-fi også...
    Sopass? Ikkje gale.. seriøs og ærlig plass ivertfall då. Skjelden vare i dag.

jo, takk. Eg syns det bare er moro å dele mine erfaringer. Kanskje lettere for andre og som leter i den store jungelen, der alle skal vere best :-)
    Kordan gikk det ellers med deg? noe som utmerket seg?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må berømme deg for innsatsen og at du deler disse erfaringene i forumet her Lovemusikk.:-D

Var selv ellers en liten lytterunde og søk etter gode audio komponenter i kristiansands området nå nylig.
    Der annbefalte blandt annet han i Maxwell hi-fi i Dronningensgate netopp en Music Angel, pga måten den bare spiller musikk på.....

Ble egenlig litt imponert over Maxwell hi-fi også...
    :-D

Skjønner han godt,det er derfor jeg liker disse gamle fra 60 tallet med el 84,el95 og og den lyden de varter opp med er et must for meg. De spiller musikk. En god el 84 er det ingen rørforsterker som kan hamle opp med lydmessig. Samme gjelder sikkert for de med Ma.

Mvh Roar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Høytaler test i byn (Bergen) med MAen under armen, dvs i orginalkartongen støttende mot magen.
    Parkerte i Klostergarasjen, og selvfølgelig i dag virket kun en heis. Så stod der og ventet..satte MAen ned og ventet. Heisdøren gikk opp og igjen full i folk..ventet..så trengte eg meg på. Opp/ned flere ganger og eg begynte å kjenne tyngden. Så kom eg meg ut på gateplan og tok strake veien opp mot Musikkmagasinet. Trampet inn døren, så en solid kartong stående på gulve å tenkte der..satte MAen oppå og pustet ut, samtidig som høyrearmen var total gåen. Men hva gjer en ikke for lyd.
    Signalkilde der vart MC sin solide cd-spiller.
    Electrocompanies høytalere vart først koblet opp.
    Først kan en vel sei at referansen eg hadde i mitt hode var hjemme.
    Ec høytalerne spilte med tyngde, men følte tetaljer vart litt druknet i lydbildet og den krispy lyden var ikke i nærheten.
    Nei, sa eg finn noe som er mye bedre sa eg. Ok og han bar inn Kef XQ40.
    Disse spilte mye bedre over alt. Men ikke bra nok til meg.
    Fikk fortalt at rommet var feil og at han hadde ikke bedre høytalere. Men Klipsch då sa eg?
    Nei hjelper ikke vis du ikkje synest det var bra nok dette.
    Då får du evnt låne med deg heim ei helg. Og det skal eg gjere ei helg det passer om ikkje så lenge.
    Så da pakket vi ned og eg ruslet, eller trampet meg ut med hjelp fra en ansatt i døren.
    Så gikk turen ned til BMH.
    Eg vil høre på Vienna Mozart sa eg, ja greit da. Så koblet han opp. Spørte om forsterkeren kunne stå oppå hyllen der, ææ 25 kg ca sa eg, ææænei sett den på gulvet du vart svaret da.
    Signalkilde her, Rotel.
    Han mannen hadde ikke hørt MAen selv. Men første han sa var jøss så oppløst og det høres og ut som det er krefter nok. (mulig fabrikken til MA fikk en kjøper til der)
    Men spillingen ja. Kjørte og her gjennom diverse musikk, og du og du, her vart eg om mulig enda mer bergtatt, enn den tidlegere høytalertesten før i år.
    Det går ikke an å beskrive, må høres. Svinbra!
    Etter en lengre tid nytelse av meg og en hyggelig ansatt i butikk så forsatte eg runden.
    Til slutt var kanskje det eg var mest spent på, turen til Hifi klubben og B&W CM9.
    Fikk med meg en kompis og broderen også for å lytte på disse CM9.
    En voksen mann fant et lytterom og fant utstyr frem + å bære inn eit par nydelige CM9.
    Da han sku koble på høytalere fikk han litt hjelp med å velge riktig, 4 eller 8 ohm..eg nemte 8, men da kom det en annen fyr fra Hifiklubben og sa nei 4, for dei er tungdrevet og MAen har ikke sjangs. jaja eg sa intet og vi beynte å spille.
    Litt trøkk og bass var det ja..men ikke bra syns eg.
    Vi koblet om til 8 ohm.
    Du og du, her fikk vi ny forsterker og høytalere. Lydbildet vart stort og flott, bassen strammet seg opp mange ganger.
    Disse høytalerne var det Intet problem for MAen å drive ivertfall.
    Spilte med en imponerende kraft og trøkk. Stort og tetaljert lydbilde og Ekte lyd nærmest.
    Må sei igjen imponerende kraft og høyt som berre juling. Men forsatt med full kontroll. Høytalerne imponerte voldsomt!
    Hi-end? Yes!
    Her var det detaljer, luft, dybde, bredde, kraft og alt med mer.
    Offa, veit ikkje kordan eg skal beskrive det men Frank var i himmelen i dag. :d
    Så folkens, dette bør dere prøve, nye MAen 2010 modellen på disse fantastiske høytalerne.
    Blir nok Mozart på meg men hadde ikkje vienna eksistert ville valget vert enkelt, nemlig B&W CM9.
    :d :d :d
    Veldig artig å lese om runden din! Hvilke smårør satt i MA'en ? Det kan jo ha litt å si for hvordan de forskjellige høytalerne presterte.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 anbefaling, ytterst GE5814 grey plate og i mitten, Telefunken diamond.
    Orginalrøra som følger med er ikke brukandes er min meining. Med disse eg bruker lyder det mye mer hi-end :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sopass? Ikkje gale.. seriøs og ærlig plass ivertfall då. Skjelden vare i dag.

jo, takk. Eg syns det bare er moro å dele mine erfaringer. Kanskje lettere for andre og som leter i den store jungelen, der alle skal vere best :-)
    Kordan gikk det ellers med deg? noe som utmerket seg?
    Mye fint å høre på ja, men husker ikke helt navnene på det utstyret jeg likte best. Testet noen hodetelefoner fra beyerdynamic som overrasket possitivt prisen tatt i betrakning.

Ellers så sa vel selgeren at han synes interessen rundt MA var possitivt på den måten at det fikk flere til å bli interessert i Rør forsterkere, noe som kunne øke interessen for mange av de forsterkerene han selger også.

At denne selgeren er genuint rør interessert fikk jeg vel også bekreftet av at han hadde en selvbygd rørforsterkerker med 300B utgangsrør i lytterommet i butikken. Fikk desverre ikke høre denne da jeg fikk litt dårlig tid, men har tidligere hørt en rør forsterker fra KR Audio, som ver en meget hyggelig musikk opplevelse.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye fint å høre på ja, men husker ikke helt navnene på det utstyret jeg likte best. Testet noen hodetelefoner fra beyerdynamic som overrasket possitivt prisen tatt i betrakning.

Ellers så sa vel selgeren at han synes interessen rundt MA var possitivt på den måten at det fikk flere til å bli interessert i Rør forsterkere, noe som kunne øke interessen for mange av de forsterkerene han selger også.

At denne selgeren er genuint rør interessert fikk jeg vel også bekreftet av at han hadde en selvbygd rørforsterkerker med 300B utgangsrør i lytterommet i butikken. Fikk desverre ikke høre denne da jeg fikk litt dårlig tid, men har tidligere hørt en rør forsterker fra KR Audio, som ver en meget hyggelig musikk opplevelse.
    :-)

Ja, butikkene i Norge vil jo alt i alt dra fordel av det ja :-D
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rørforsterkere uten fast bass, bare sånn ullen,flytande osv er jo beskrivelsene..
    min MA 2010 med Madcom som artister, skulle da gje meget mykje sånn ullen treg, osv bass.
    Men sitter og hører på nå og eg har ikke hørt dei med så fast bass som eg hører dei no.
    Er det vandlig med sånn bass som blir beskrevet på rør??

Kvifor er den så fast og fin på min da? Er MAen virkelig så god som noen få vil ha den til? Eller mange inkl meg.. men noen få som har skrevet det.

Noen som kan svare på det?
    Høyttalere:

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen blir typisk mer ullen etter som rørene slites, og det er kanskje årsaken til at mange forbinder rør med slik ullbass....

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen blir typisk mer ullen etter som rørene slites, og det er kanskje årsaken til at mange forbinder rør med slik ullbass....
    Ja må jo vere noe slikt og kanskje finnes det mange mindre bra forsterkere?
    Men prøv denne nye MAen på B&W CM9.. du vil få hakeslepp :-)
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Utgangsrør tatt kvelden?? Trenger gode rår snarest

I dag la jeg merke til at ett av KT88 rørene ikke lyste og ved lytting ver diskanten borte fra venstre kanal.

Forsterkeren er ca 2 år og ble levert med Electro Harmonix KT88 rør fra fabrikken. Når jeg nå skal skifte minimum ett rør ville det kanskje være en ide og bytte alle 4 samt oppgradere.

Noen forslag til KT88 rør som passer bra til denne forsterkeren?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brewmaster
    I dag la jeg merke til at ett av KT88 rørene ikke lyste og ved lytting ver diskanten borte fra venstre kanal.

Forsterkeren er ca 2 år og ble levert med Electro Harmonix KT88 rør fra fabrikken. Når jeg nå skal skifte minimum ett rør ville det kanskje være en ide og bytte alle 4 samt oppgradere.

Noen forslag til KT88 rør som passer bra til denne forsterkeren?
    Svetlana Winged C er bra KT 88 Rør. Snakk med brynjar hos Motron.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Føyer meg til Hornmans anbefaling her. Winged C er meget gode rør.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kordan spiller det iforhold til det som følger med MAen som jo og er eit av dei beste i dag med tanke på kvalitet i lyden.?
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kordan spiller det iforhold til det som følger med MAen som jo og er eit av dei beste i dag med tanke på kvalitet i lyden.?
    Jeg vet ikke men det er vel få som har eksprementert med dette på MA fordi man sier at det ikke har noe å si. Jeg har ikke testet kanskje andre har.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke men det er vel få som har eksprementert med dette på MA fordi man sier at det ikke har noe å si. Jeg har ikke testet kanskje andre har.
    Okai.. las om noen som hadde prøvet samme produsent som blir levert med, men med rør som skulle vere bedre. Det var vel mer romantisk og sånn, men dei som følger med var bedre lydkvalitet, mer hi-end kan en vel sei.

Det er vel mer å hente på små røra i såfall.
    Du har jo litt peiling kanskje?
    Rør skal jo vere dårlig på B&W etter som eg har lest mange ganger.
    Hvordan oppfører B&W CM9 seg da? Siden nye MAen dreiv dei som få vil gjere bedre..Testet selv.
    Spilte meget bra. Også høyt. Og ikke helt enig med lyd og bilde i at bassen ikke henger helt med, for det gjorde den nemlig flott, med bra trøkk, så dei har nok ikke hatt god nok forsterker?

Musikkelskernes drøm - Lyd og Bilde
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okai.. las om noen som hadde prøvet samme produsent som blir levert med, men med rør som skulle vere bedre. Det var vel mer romantisk og sånn, men dei som følger med var bedre lydkvalitet, mer hi-end kan en vel sei.

Det er vel mer å hente på små røra i såfall.
    Du har jo litt peiling kanskje?
    Rør skal jo vere dårlig på B&W etter som eg har lest mange ganger.
    Hvordan oppfører B&W CM9 seg da? Siden nye MAen dreiv dei som få vil gjere bedre..Testet selv.
    Spilte meget bra. Også høyt. Og ikke helt enig med lyd og bilde i at bassen ikke henger helt med, for det gjorde den nemlig flott, med bra trøkk, så dei har nok ikke hatt god nok forsterker?

Musikkelskernes drøm - Lyd og Bilde
    Spør du meg ?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør du meg ?
    Ja, har jo fått inntrykk av at du vet det meste :wink:
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har jo fått inntrykk av at du vet det meste :wink:
    Ok ikke fått hørt disse enda så jeg kan ikke si noe om de.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok ikke fått hørt disse enda så jeg kan ikke si noe om de.
    Nei ok. Kanskje litt teit å anbefale noe da.?

Eg kunne jo anbefalt MC MA7000 til folk fordi det liksom er en referanse eg har hørt i alle år, men etter å ha hørt den kan eg ikke anbefale den til noen..var kun et eksepel..
    Høyttalere:

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ok. Kanskje litt teit å anbefale noe da.?

Eg kunne jo anbefalt MC MA7000 til folk fordi det liksom er en referanse eg har hørt i alle år, men etter å ha hørt den kan eg ikke anbefale den til noen..var kun et eksepel..
    Og du har f.eks hørt MC MA7000 med alle høytaler kombinasjoner også? :roll:

Side 142 av 176 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 138 139 140 141 142 143 144 145 146 152 162 172 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •