Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 141

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 141 av 176 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 137 138 139 140 141 142 143 144 145 151 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 2,801 til 2,820 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    EDIT: vær vennligst forhold kommentarene saklig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Lovemusikk]For det første burde denne samenlignes mot MAens forsterker modell med El34 rør, da dette er to forskjellige.

QUOTE]

Her er jeg ikke med Lovemusikk. Spiller vel ingen rolle hvem den sammenlignes med. Rør er rør.

Men det jeg kunne tenke meg vite,hvordan er kvaliteten på Ma sammenlignet med andre fra Kina.

Mvh Roar

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Roar1]
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    For det første burde denne samenlignes mot MAens forsterker modell med El34 rør, da dette er to forskjellige.

QUOTE]

Her er jeg ikke med Lovemusikk. Spiller vel ingen rolle hvem den sammenlignes med. Rør er rør.

Men det jeg kunne tenke meg vite,hvordan er kvaliteten på Ma sammenlignet med andre fra Kina.

Mvh Roar
    Dei to eg har (MA) har vert problemfri.

Litt problem hadde eg i begynnelsen, men eg var ny, på rør og alt viste seg å vere smårør med dårlig kontakt, belegg på rørpinner.
    Og sett det samme fra andre der problemene stort sett kun går på røra.
    Men disse merka er jo ofte første gang en person starter med rør, så sånn sett kan jo det bli litt problemer når en bare bestiller en og starter opp.
    Er jo litt å vere klar over..f.eks at det må vere koblet til høytalere før en slår av og på en rørforsterker.
    Få andre problem, som skyldes brukerfeil.
    Dei andre merka kjenner eg lite til så det får andre svare for.
    Men er solgt mange tusen MA f.eks i USA og mange x antall i Norge, så rykta burde gått vis det hvar noe problemer.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EAT KT 88 til MA?

Etter endel Tube rolling siste året er Siemens ECC801 og GE 5814 *****
    en god kombinasjon. Er det noen som har erfaring med å ta hakket videre med EAT KT88 rør?

kombo er gammel Linn Sondek med Benz Micro ACE rød , Sansui trafoer, Bellari VP 130, 2008 MA XDSE 800 III og Martin Logan CLS II.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av det jeg har hørt så skal det visst ikke ha så altfor mye for seg å bytte KT88 rørene. Men har dessverre ikke prøvd det selv.

Veldig enig i innlegget ditt SannaX. Rakk dessverre ikke se Tiger sitt før det ble redigert.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    EDIT: vær vennligst forhold kommentarene saklig.
    du og eddie kan vel spare dere for å komme med slike kommentarer, det bare proveserer, etter sabotasjen av MA forumet.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ulyd i kanaler... igjen

Jeg tar sjansen på å snike inn et teknisk spørsmål jeg. Tror jeg leste noe om dette før jeg kjøpte min, men er ikke kar om å finne igjen innlegget.
    Har hatt min MA i ca 1 år nå, og den har fungert knirkefritt inntil nå. Nå har jeg fått en svak "popp'e" (et lite forstyrrende "pop" i den ene kanalen med jevne mellomrom.) - lyd som flytter seg fra den ene kanalen til den andre ved bytte av KT88 rørene. Den kommer når rørene blir ordentlig gode og varme. Er dette ensbetydende med at KT88 - rørene er klare for utskifting eller er det noe jeg kan gjøre ved siden av å stramme klemmene i soklene (som ikke hjalp nevneverdig)?

Ellers vil jeg bare hive inn at det er utrolig mye "følelser" involvert i denne tråden. Som tilskuer virker det litt som det er mangel på evner til å sette skikkelig ord på hva man liker eller ikke liker med denne forsterkeren. Er det i det hele tatt "lov" å skille på pris og lyd? Jeg syns det burde være det, for inntrykket er ikke at det nødvendigvis henger så tett sammen som enkelte vil ha det til.

Å diskutere hi-fi blir for meg litt det samme som å diskutere religion eller viner; det munner som regel ut i smak og behag.
    Det som er ufravikelig, er at det er svært mange (inkludert meg selv) som ikke bare har "oppdaget" rør men også fått seg et realt lydløft i hjemmet med denne forsterkeren.

På forhånd takk for svar på mitt semi-tekniske spørsmål.

PS: Jeg ønsker meg et anternaltiv i avansert søk, for å søke i tråder med oversiktlige svar.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig synd at Tigers innlegg ble redigert, idet jeg synes det var "spot on" for hele denne tråden. Tiger: det var oppsummert på en glimrende måte!
    Veldig enig i innlegget ditt SannaX. Rakk dessverre ikke se Tiger sitt før det ble redigert.
    Kan den moderator som fjernet mitt innlegg oppgi grunn, OG spesifikt begrunne HVORFOR og HVA, som var begrunnelsen for modereringen (ref. oppgi spesifikk referanse til retningslinjene til forumet), for jeg er for blåøyd til å forstå hva som egentlig skjedde her....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg har ikke fjernet noe innlegg fra deg tiger, og tror heller ingen øvrige moderatorer har det? Jeg har editert noen innlegg fra eddie som gikk på personlige aspekter... Du kan ikke ved en feil ha editert ditt eget innlegg bort? Er jo mulig en av moderatorene kan ha kommet til å slette feil innlegg, men det skjer veldig sjelden... I alle tilfelle tror jeg du bare kan legge ut innlegget ditt på nytt, så skal jeg sjekke om de øvrige moderatorene kan huske noe her.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til noen nylige slettinger i denne tråden, men når jeg leser kommentarene så tolket jeg det slik at kommentaren til Thoge går på dine egne redigeringer , jeg finner et innlegg rett forran med "Sist endret av Tiger : 10th April 2010 kl 22:36." og da regnet jeg med at du selv hadde moderert dine egne innlegg. Men savner du et innlegg?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsli
    Jeg tar sjansen på å snike inn et teknisk spørsmål jeg. Tror jeg leste noe om dette før jeg kjøpte min, men er ikke kar om å finne igjen innlegget.
    Har hatt min MA i ca 1 år nå, og den har fungert knirkefritt inntil nå. Nå har jeg fått en svak "popp'e" (et lite forstyrrende "pop" i den ene kanalen med jevne mellomrom.) - lyd som flytter seg fra den ene kanalen til den andre ved bytte av KT88 rørene. Den kommer når rørene blir ordentlig gode og varme. Er dette ensbetydende med at KT88 - rørene er klare for utskifting eller er det noe jeg kan gjøre ved siden av å stramme klemmene i soklene (som ikke hjalp nevneverdig)?

Ellers vil jeg bare hive inn at det er utrolig mye "følelser" involvert i denne tråden. Som tilskuer virker det litt som det er mangel på evner til å sette skikkelig ord på hva man liker eller ikke liker med denne forsterkeren. Er det i det hele tatt "lov" å skille på pris og lyd? Jeg syns det burde være det, for inntrykket er ikke at det nødvendigvis henger så tett sammen som enkelte vil ha det til.

Å diskutere hi-fi blir for meg litt det samme som å diskutere religion eller viner; det munner som regel ut i smak og behag.
    Det som er ufravikelig, er at det er svært mange (inkludert meg selv) som ikke bare har "oppdaget" rør men også fått seg et realt lydløft i hjemmet med denne forsterkeren.

På forhånd takk for svar på mitt semi-tekniske spørsmål.

PS: Jeg ønsker meg et anternaltiv i avansert søk, for å søke i tråder med oversiktlige svar.
    Når en bytter om og lyden følger med må det jo vere røret.
    Finnes billige nye på ebay som en kan kjøpe f.eks to og to eller 4. Bare søk på kt88 tube
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er min MA KT88 endelig løslatt fra tollen, så imorra på dette tidspunktet så har jeg kanskje fått en åpenbaring jeg og.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wrasko
    Nå er min MA KT88 endelig løslatt fra tollen, så imorra på dette tidspunktet så har jeg kanskje fått en åpenbaring jeg og.
    Hugse å skifte smårør så kommer nok en liten åpenbaring til deg og :-D
    Alternativ 1 i smårørstråden, men dei med Klipsch foretrekke kanskje Mullard ytterst pga horndiskanten..
    bare hugs ECC85 på dei to i mitten og ECC82 på dei ytterste.

Lykke til og les tråden om første gang med rørforsterker. Viktigste er ikke slå på og av uten høytalere tilkoblet.
    Vet ikke kor den tråden er men enklest å søke på google etter MA KT88 :-D
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det originalt 6N1 på min, men som de fleste her, så har man lyst til å eksperimentere litt.. Så fikk mine "3 x 12au7/ecc82 Baldwin Sylvania Tubes *Test NOS*" for ca 1 uke siden i posten. Og ECC85 sier du? Trodde KT88 kunne kun bli byttet ut med 6550 jeg? Men, så har jeg ikke hatt tid til å studere for mye angående rør enda, er ikke heelt up todate i tråden her heller.. Er kun på side 45 eller noe i lesinga.

Og tiden vil vise hva jeg faller for.. Må ha meg noen bedre høytalere igjen etter at jeg solgte B&W 803S'ene mine. Men merker vel trolig forskjellen fra NAD C372 og over til MA selv med noen 70' talls Grundig Professional 1500 satser jeg på.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ecc85 er smårørene i midten!
    Finnes en rekke rør-varianter som fungerer i "ecc82 og ecc85/6n1-posisjon".
    KT88 og alternativer er effektrør. Altså de store.

Mvh

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wrasko
    Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det originalt 6N1 på min, men som de fleste her, så har man lyst til å eksperimentere litt.. Så fikk mine "3 x 12au7/ecc82 Baldwin Sylvania Tubes *Test NOS*" for ca 1 uke siden i posten. Og ECC85 sier du? Trodde KT88 kunne kun bli byttet ut med 6550 jeg? Men, så har jeg ikke hatt tid til å studere for mye angående rør enda, er ikke heelt up todate i tråden her heller.. Er kun på side 45 eller noe i lesinga.

Og tiden vil vise hva jeg faller for.. Må ha meg noen bedre høytalere igjen etter at jeg solgte B&W 803S'ene mine. Men merker vel trolig forskjellen fra NAD C372 og over til MA selv med noen 70' talls Grundig Professional 1500 satser jeg på.
    Ecc85 er smårøra i mitten og ECC82 dei små ytterst.

http://avforum.no/forum/guider-audio...rste-gang.html
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Høytaler test med MAen under armen.

Høytaler test i byn (Bergen) med MAen under armen, dvs i orginalkartongen støttende mot magen.
    Parkerte i Klostergarasjen, og selvfølgelig i dag virket kun en heis. Så stod der og ventet..satte MAen ned og ventet. Heisdøren gikk opp og igjen full i folk..ventet..så trengte eg meg på. Opp/ned flere ganger og eg begynte å kjenne tyngden. Så kom eg meg ut på gateplan og tok strake veien opp mot Musikkmagasinet. Trampet inn døren, så en solid kartong stående på gulve å tenkte der..satte MAen oppå og pustet ut, samtidig som høyrearmen var total gåen. Men hva gjer en ikke for lyd.
    Signalkilde der vart MC sin solide cd-spiller.
    Electrocompanies høytalere vart først koblet opp.
    Først kan en vel sei at referansen eg hadde i mitt hode var hjemme.
    Ec høytalerne spilte med tyngde, men følte tetaljer vart litt druknet i lydbildet og den krispy lyden var ikke i nærheten.
    Nei, sa eg finn noe som er mye bedre sa eg. Ok og han bar inn Kef XQ40.
    Disse spilte mye bedre over alt. Men ikke bra nok til meg.
    Fikk fortalt at rommet var feil og at han hadde ikke bedre høytalere. Men Klipsch då sa eg?
    Nei hjelper ikke vis du ikkje synest det var bra nok dette.
    Då får du evnt låne med deg heim ei helg. Og det skal eg gjere ei helg det passer om ikkje så lenge.
    Så da pakket vi ned og eg ruslet, eller trampet meg ut med hjelp fra en ansatt i døren.
    Så gikk turen ned til BMH.
    Eg vil høre på Vienna Mozart sa eg, ja greit da. Så koblet han opp. Spørte om forsterkeren kunne stå oppå hyllen der, ææ 25 kg ca sa eg, ææænei sett den på gulvet du vart svaret da.
    Signalkilde her, Rotel.
    Han mannen hadde ikke hørt MAen selv. Men første han sa var jøss så oppløst og det høres og ut som det er krefter nok. (mulig fabrikken til MA fikk en kjøper til der)
    Men spillingen ja. Kjørte og her gjennom diverse musikk, og du og du, her vart eg om mulig enda mer bergtatt, enn den tidlegere høytalertesten før i år.
    Det går ikke an å beskrive, må høres. Svinbra!
    Etter en lengre tid nytelse av meg og en hyggelig ansatt i butikk så forsatte eg runden.
    Til slutt var kanskje det eg var mest spent på, turen til Hifi klubben og B&W CM9.
    Fikk med meg en kompis og broderen også for å lytte på disse CM9.
    En voksen mann fant et lytterom og fant utstyr frem + å bære inn eit par nydelige CM9.
    Da han sku koble på høytalere fikk han litt hjelp med å velge riktig, 4 eller 8 ohm..eg nemte 8, men da kom det en annen fyr fra Hifiklubben og sa nei 4, for dei er tungdrevet og MAen har ikke sjangs. jaja eg sa intet og vi beynte å spille.
    Litt trøkk og bass var det ja..men ikke bra syns eg.
    Vi koblet om til 8 ohm.
    Du og du, her fikk vi ny forsterker og høytalere. Lydbildet vart stort og flott, bassen strammet seg opp mange ganger.
    Disse høytalerne var det Intet problem for MAen å drive ivertfall.
    Spilte med en imponerende kraft og trøkk. Stort og tetaljert lydbilde og Ekte lyd nærmest.
    Må sei igjen imponerende kraft og høyt som berre juling. Men forsatt med full kontroll. Høytalerne imponerte voldsomt!
    Hi-end? Yes!
    Her var det detaljer, luft, dybde, bredde, kraft og alt med mer.
    Offa, veit ikkje kordan eg skal beskrive det men Frank var i himmelen i dag. :d
    Så folkens, dette bør dere prøve, nye MAen 2010 modellen på disse fantastiske høytalerne.
    Blir nok Mozart på meg men hadde ikkje vienna eksistert ville valget vert enkelt, nemlig B&W CM9.
    :d :d :d
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Høytaler test i byn (Bergen) med MAen under armen, dvs i orginalkartongen støttende mot magen.
    Parkerte i Klostergarasjen, og selvfølgelig i dag virket kun en heis. Så stod der og ventet..satte MAen ned og ventet. Heisdøren gikk opp og igjen full i folk..ventet..så trengte eg meg på. Opp/ned flere ganger og eg begynte å kjenne tyngden. Så kom eg meg ut på gateplan og tok strake veien opp mot Musikkmagasinet. Trampet inn døren, så en solid kartong stående på gulve å tenkte der..satte MAen oppå og pustet ut, samtidig som høyrearmen var total gåen. Men hva gjer en ikke for lyd.
    Signalkilde der vart MC sin solide cd-spiller.
    Electrocompanies høytalere vart først koblet opp.
    Først kan en vel sei at referansen eg hadde i mitt hode var hjemme.
    Ec høytalerne spilte med tyngde, men følte tetaljer vart litt druknet i lydbildet og den krispy lyden var ikke i nærheten.
    Nei, sa eg finn noe som er mye bedre sa eg. Ok og han bar inn Kef XQ40.
    Disse spilte mye bedre over alt. Men ikke bra nok til meg.
    Fikk fortalt at rommet var feil og at han hadde ikke bedre høytalere. Men Klipsch då sa eg?
    Nei hjelper ikke vis du ikkje synest det var bra nok dette.
    Då får du evnt låne med deg heim ei helg. Og det skal eg gjere ei helg det passer om ikkje så lenge.
    Så da pakket vi ned og eg ruslet, eller trampet meg ut med hjelp fra en ansatt i døren.
    Så gikk turen ned til BMH.
    Eg vil høre på Vienna Mozart sa eg, ja greit da. Så koblet han opp. Spørte om forsterkeren kunne stå oppå hyllen der, ææ 25 kg ca sa eg, ææænei sett den på gulvet du vart svaret da.
    Signalkilde her, Rotel.
    Han mannen hadde ikke hørt MAen selv. Men første han sa var jøss så oppløst og det høres og ut som det er krefter nok. (mulig fabrikken til MA fikk en kjøper til der)
    Men spillingen ja. Kjørte og her gjennom diverse musikk, og du og du, her vart eg om mulig enda mer bergtatt, enn den tidlegere høytalertesten før i år.
    Det går ikke an å beskrive, må høres. Svinbra!
    Etter en lengre tid nytelse av meg og en hyggelig ansatt i butikk så forsatte eg runden.
    Til slutt var kanskje det eg var mest spent på, turen til Hifi klubben og B&W CM9.
    Fikk med meg en kompis og broderen også for å lytte på disse CM9.
    En voksen mann fant et lytterom og fant utstyr frem + å bære inn eit par nydelige CM9.
    Da han sku koble på høytalere fikk han litt hjelp med å velge riktig, 4 eller 8 ohm..eg nemte 8, men da kom det en annen fyr fra Hifiklubben og sa nei 4, for dei er tungdrevet og MAen har ikke sjangs. jaja eg sa intet og vi beynte å spille.
    Litt trøkk og bass var det ja..men ikke bra syns eg.
    Vi koblet om til 8 ohm.
    Du og du, her fikk vi ny forsterker og høytalere. Lydbildet vart stort og flott, bassen strammet seg opp mange ganger.
    Disse høytalerne var det Intet problem for MAen å drive ivertfall.
    Spilte med en imponerende kraft og trøkk. Stort og tetaljert lydbilde og Ekte lyd nærmest.
    Må sei igjen imponerende kraft og høyt som berre juling. Men forsatt med full kontroll. Høytalerne imponerte voldsomt!
    Hi-end? Yes!
    Her var det detaljer, luft, dybde, bredde, kraft og alt med mer.
    Offa, veit ikkje kordan eg skal beskrive det men Frank var i himmelen i dag. :d
    Så folkens, dette bør dere prøve, nye MAen 2010 modellen på disse fantastiske høytalerne.
    Blir nok Mozart på meg men hadde ikkje vienna eksistert ville valget vert enkelt, nemlig B&W CM9.
    :d :d :d
    Ikke for å være slem men virker som den første selgeren ville ha deg ut døra fortest mulig.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, han vart ikkje så glad da han fekk sjå forsterkeren, at det var MA..virket som..ja..vet ikke. Han maste noe om at den var veldi bra, men virket som eg var for kresen på lyden eller noe, men vi skiltes som gode venner :-)
    Var litt sånn på ene mannen i hifiklubben og..det syns eg er useriøst og en får ikke lyst å handle på slike plasser.
    Han eldste i 30 åra kom inn å lyttet og skrøt litt over MAen.
    Men ja virket som dei hadde litt imot den.. kan jo forstå det litt med tanke på prisen..og dei vil selge.
    Men overrasket meg og at MAen spilte så høyt og med full kontroll. Det var mektig!
    Høyttalere:

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må berømme deg for innsatsen og at du deler disse erfaringene i forumet her Lovemusikk.:-D

Var selv ellers en liten lytterunde og søk etter gode audio komponenter i kristiansands området nå nylig.
    Der annbefalte blandt annet han i Maxwell hi-fi i Dronningensgate netopp en Music Angel, pga måten den bare spiller musikk på.....

Ble egenlig litt imponert over Maxwell hi-fi også...

Side 141 av 176 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 137 138 139 140 141 142 143 144 145 151 161 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •