Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 140

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 140 av 176 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 136 137 138 139 140 141 142 143 144 150 160 170 ... SisteSiste
Viser resultater 2,781 til 2,800 av 3515
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "As I get older, I want more quality in my life, less quantity."

Hm. UPA-2 og billig receiver pre som erstatning for Music Angel. Skeptisk.

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    "As I get older, I want more quality in my life, less quantity."

Hm. UPA-2 og billig receiver pre som erstatning for Music Angel. Skeptisk.
    Ja, ikke sant. Det har sammenheng med at jeg skal ha inn høyttalere som ikke akkurat er rør vennlige, B&W 683. Dessuten gjorde Yamahaen en veldig god jobb som pre for MAen bare så det er sagt.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Har du vært borti ProAc noen gang Lovemusikk? Du burde vite nå at førsomhet sier meget lite om rørvennlighet.
    De ProAc jeg har lyttet til og i sin tid vurderte som interessante viste seg begge å ikke være særlig god match til +/- 50 rørwatt.
    Med - meget gode høyttalere til "riktig" forsterker - uten tvil.
    Match er viktig, ingen tvil om det, selv om eg mener en virkelig god forsterker takler det meste.

Vi sporet av, slutter eg før en blir kastet ut
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ok den gamle versjonen var jo i 50000.- klassen hva vil du sammenligne den "nye" med? 60000.- og oppover? hehe bare kødda,sikkert ok den...
    Thhi.. det var en samenligning med en transistor da ;-p
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Ja, ikke sant. Det har sammenheng med at jeg skal ha inn høyttalere som ikke akkurat er rør vennlige, B&W 683. Dessuten gjorde Yamahaen en veldig god jobb som pre for MAen bare så det er sagt.
    Ikke at eg har hørt den på disse høytalerne, men en inne på forumet her lånte min 2008 modell, kanskje han kunne sagt noen ord om dette? Vis han leser her, det vet eg ikke da han er i forsvaret.
    Veit han sa etter å ha testet den på sine B&W 683 at det var en meget god forsterker med tanke på prisen. Men ikke så bra som hans monoblokker av rørforsterkere.
    Du må ikke selge uansett merke før du har prøvet gutten.. hehe
    Høyttalere:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Motoman

Jeg tar en Kjell og spør: Hva har dette med MA å gjøre?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Match er viktig, ingen tvil om det, selv om eg mener en virkelig god forsterker takler det meste.
    Om en forsterker takler å drive en høyttaler så er ikke det synonymt med at det er en god match. Bare så vi ikke blander sammen pærer og bananer her. Matching har mer med lydsignatur å gjøre. Om forsterkeren ikke har nok effekt til å drive høyttaleren er det jo dødfødt i utgangspunktet.

PS! Hva er en "virkelig god forsterker" ??? :?:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    En forsterker som spiller pari, eller bedre enn hva du forventer, til prisen.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Om en forsterker takler å drive en høyttaler så er ikke det synonymt med at det er en god match. Bare så vi ikke blander sammen pærer og bananer her. Matching har mer med lydsignatur å gjøre. Om forsterkeren ikke har nok effekt til å drive høyttaleren er det jo dødfødt i utgangspunktet.

Vi ser bort i fra prisen no.

En "virkelig god forsterker" eller perfekt for den del syns eg, er:

En som spiller 100% ekte/realistisk og med det mener eg samme lyd du hører når du sitter ved siden den som spiller acoustic gitar, alså før den lyden går inn i mikrofonen. Ekte.
    og takler alle høytalere av normal størrelse.
    (da tenker vi ikke på resten av anlegget farger noe, vi konser no om kun forsterkeren)
    Høyttalere:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var strenge krav.

Da er MA ikke en "virkelig god forsterker", fordi den feiter til lyden. MA spiller flott likevel synes jeg, som liker litt MA-forvrenging.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var strenge krav.

Da er MA ikke en "virkelig god forsterker", fordi den feiter til lyden. MA spiller flott likevel synes jeg, som liker litt MA-forvrenging.
    Feiter til gjer no ikkje min, men spiller på 2010 modellen med GE5814A trippel getter og grå plater (det første valget til kjell + Telefunken diamond i mitten.

Har du 2010 modellen, kjøpt i år? Dette er en helt ny forsterker sånn sett. Betydeligere kraftigere og etter innspilling er den beste forsterker eg har hørt. Så vurdere å selge 2008 modellen, selv om den var svinbra til pris, så er denne nye veldig bra uansett pris. (fikk du med deg det, Hornmann? så har du mer å krangle på ;-p )

Her spiller det med realisime og trøkk og kjapp som en transistor er den blitt så bare velstand her :-)

(du må jo ha eit godt anlegg, for å dra nytte av en så god 2010 modell vet du ) :-P :-P
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har åpna MA-2008 og MA-2010 og studert hva som evt er forskjellig?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    ...du må jo ha eit godt anlegg, for å dra nytte av en så god 2010 modell vet du...
    Takk. Det har jeg.

Man må huske at alt er relativt. Det vil si at forskjellen mellom 30 km/t og 50 km/t er den samme som mellom 50 km/t og 70 km/t. Selv om forskjellen er lik, så er ikke det ensbetydende med at opplevelsen er lik mellom 30 km/t og 70 km/t.

Jeg har en 2010-modell importert via highend on 9 mart for noen uker siden. Jeg benytter de samme ytterste rørene som deg. I midten benytter jeg rør med svakt mer analytisk presentasjon enn dine.

Hva er så konklusjonen?

I tidligere krangler har enkelte påstått at MA spiller mer naturlig enn nymoderne rørforsterkere, som spiller "for lyst".

Men. Hey. Hva om ... ?

Hva om man tenket seg at de moderne rørforsterkerne faktisk spiller nøytralt? Where does that leaves MA? Jo, den spiller for feit...

Og, forskjellene på ulike forsterkere høres lett i mitt rom som er akustisk behandlet.

De som spiller på en MA i en stue uten akustiske tiltak, tviler jeg på egentlig har noe godt utgangspunkt for å bedømme lydforskjellene godt nok. :-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Det har jeg.

Man må huske at alt er relativt. Det vil si at forskjellen mellom 30 km/t og 50 km/t er den samme som mellom 50 km/t og 70 km/t. Selv om forskjellen er lik, så er ikke det ensbetydende med at opplevelsen er lik mellom 30 km/t og 70 km/t.

Jeg har en 2010-modell importert via highend on 9 mart for noen uker siden. Jeg benytter de samme ytterste rørene som deg. I midten benytter jeg rør med svakt mer analytisk presentasjon enn dine.

Hva er så konklusjonen?

I tidligere krangler har enkelte påstått at MA spiller mer naturlig enn nymoderne rørforsterkere, som spiller "for lyst".

Men. Hey. Hva om ... ?

Hva om man tenket seg at de moderne rørforsterkerne faktisk spiller nøytralt? Where does that leaves MA? Jo, den spiller for feit...

Og, forskjellene på ulike forsterkere høres lett i mitt rom som er akustisk behandlet.

De som spiller på en MA i en stue uten akustiske tiltak, tviler jeg på egentlig har noe godt utgangspunkt for å bedømme lydforskjellene godt nok. :-D
    Min meining er at du er litt på viddene selv om eg skjønner kor du vil hen.
    Poenget er at i en stue, eg har anlegget der, skal det spille nøytralt, men er så misbrukt det ordet, difor bruker eg ordet "ekte" som beskriver det bedre. Nøytral er vel og bra men er lyden ekte? Nei skjelden, den er nøytral uten den naturlige varmen som f.eks kommer utav en acoustic gitar. Skjønner du poenget mitt?
    Den naturlige varmen i et instrument skal også vere med, for at eg kan sei en forsterker virkelig er god.
    I en stue er det svært vanskelig å få god lyd i ja, men du får ikke den ekte lyden uten at utstyret klarer å få frem den naturlige varmen i instrumenta.
    Veldig enkelt sakt så må lyden vere ekte, ikke bare varmen som finnes i instrumenta men og alt det andre som f.eks bredden i rommet det spilles i, dybden osv. Det er ikke enkelt, men no med mitt oppsett er eg virkelig i nærheten, så er fornøyd med lyden for første gang. Skal skifte ut høytalerne, da dei kunne tålt litt mer effekt, men dei ilag med alt her som gjer til at musikken strømmer ut av høytalerne med en realisme eg skjelden har hørt gjer til at eg kan sei MAen er en fantastisk forsterker.
    MAen drifter mine Triangle med full kontroll, noe en ikke altid kan sei om andre "gode" transistorforsterkere eg har testet.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Er det noen som har åpna MA-2008 og MA-2010 og studert hva som evt er forskjellig?
    Du kan se bilder i forumet til MA KT-88
    Høyttalere:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner du poenget mitt?
    Nei. Nøytralt må jo bety ekte...

Min meining er at du er litt på viddene selv om eg skjønner kor du vil hen.
    Poenget er at i en stue, eg har anlegget der, skal det spille nøytralt, men er så misbrukt det ordet, difor bruker eg ordet "ekte" som beskriver det bedre. Nøytral er vel og bra men er lyden ekte? Nei skjelden, den er nøytral uten den naturlige varmen som f.eks kommer utav en acoustic gitar. Skjønner du poenget mitt?
    Den naturlige varmen i et instrument skal også vere med, for at eg kan sei en forsterker virkelig er god.
    I en stue er det svært vanskelig å få god lyd i ja, men du får ikke den ekte lyden uten at utstyret klarer å få frem den naturlige varmen i instrumenta.
    Veldig enkelt sakt så må lyden vere ekte, ikke bare varmen som finnes i instrumenta men og alt det andre som f.eks bredden i rommet det spilles i, dybden osv. Det er ikke enkelt, men no med mitt oppsett er eg virkelig i nærheten, så er fornøyd med lyden for første gang. Skal skifte ut høytalerne, da dei kunne tålt litt mer effekt, men dei ilag med alt her som gjer til at musikken strømmer ut av høytalerne med en realisme eg skjelden har hørt gjer til at eg kan sei MAen er en fantastisk forsterker.
    MAen drifter mine Triangle med full kontroll, noe en ikke altid kan sei om andre "gode" transistorforsterkere eg har testet.
    Dersom du har dysleksi så respekterer jeg deg og du kan se bort fra etterfølgende setninger.

Dersom du ikke har dysleksi, så respekterer deg ikke. Du skriver mildest talt forvirende. Budskapet ditt drukner i knotete formuleringer. Tips: Bruk færre ord. Sjekk stavemåte.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig synd at Tigers innlegg ble redigert, idet jeg synes det var "spot on" for hele denne tråden. Tiger: det var oppsummert på en glimrende måte!
    Lovemusikk: Hvorfor kan du ikke legge ut forskjellene her i denne tråden om hva som er forskjellen? Jeg har ikke engang adressen til "MA forumet", og det skal vel ikke være nødvendig for denne eminente tråden om MA og støtte seg på et annet forum?
    Seriøst, nå er det lenge siden jeg har giddet å bruke tid på å kommentere ting i denne tråden, men jeg synes Tigers bidrag om MA har vært bra. Det har vært en nøytral og seriøs tilbakemelding på hvordan MA fungerer. Han er til og med ganske så positiv til MA med bytting av rør, likevel så går det altså kun 3-4 sider før også han blir sablet ned? Ser av siste innlegg at han også hisser seg opp, men det er jaggu ikke rart. Dette er den rareste tråden på AVforum, hvor det virker som det er helt IRAN-USA, og hvor folk går i skyttergravene før flyalarmen i det hele tatt er gått uansett.

Jeg har vært svært uenig med KjellB tidligere i tråden, men jeg har også vært uenig med feks Eddie, og disse to står på hver sin "vinge". Problemet er argumetasjonsteknikken og språket som brukes, som gjør at alt som gjelder MA blir "enten-eller". Hele diskusjonen blir veldig polarisert, hvor "jeg har rett, og hvis ikke du er enig med meg, kan du ryke og reise!

Dette er jo helt på trynet spør du meg. Vi skal i utgangspunktet diskutere fordeler og ulemper teknisk rundt MA, men så fort det kommer en ulempe (uansett hvor liten den er), så er ******* løs?

Jeg tror alle som er på dette nivået (brukere som er medlem på AVforum med en viss erfaring), vet at ikke alltid pris henger sammen med kvalitet, men av og til hender det at det stemmer også. Noen ganger dukker det opp produkter som er utrolig bra ift pris, og dette gjelder trolig MA, men Lovemusikk: ikke for å "ta" deg personlig, for det er jeg ikke ute etter , men du kan vel også være enig at det finnes transistorforsterkere eller KlasseA som i et riktig voicet annlegg høres like bra ut som med MA? Hvis lesere av denne tråden mener noe helt annet, må dere skaffe dere mer lytteerfaring eller lese mer brukererfaringer på utenlandske foraer.

Det nytter ikke å ha hørt en eller to transistorer som koster 10 gangen i et annet lyttemiljø og konkludere med at MA er best i verden og gruser disse. Jeg har til gode enda og høre et messeannlegg eller butikkannlegg som "gruser" mitt hjemmeannlegg, til tross for at disse koster skjorta i forhold til mitt. Jeg kan si med hånda på hjertet at min MA (uten nye rør), spiller mer "ekte" enn Onkyo-recieveren min, men jeg påstår ikke at den er bedre enn alt i sin klasse og 8 klasser opp? Jeg har jo ikke hørt alt dette, og iallefall ikke på mitt eget annlegg? Hvem av oss har egentlig det?

Nå må folk komme seg ut av skyttergravene og tåle at "småparametere" blir snakket om rundt MA uten at alle våpen lades og det skytes i blinde. Hvis noen snakker om at Copland-505 ikke er like bra i bassen som AER, så krangler de jo ikke i 3 uker fordet?

Skjerpings folkens! Få dere sjøl og denne tråden inn på riktig spor igjen!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej,

Det var jag som skrev på MA-forum att jag "nätt o jämnt"(dött lopp) föredrog Yaqin (10-L)
    före MA KT88. Att sedan några spekulerade i vad det kunde bero på kan jag förhoppningsvis
    inte skuldläggas för. Vill bara påpeka att den(som jag tyckte) bättre basen i Yaqin inte
    berodde på(som någon spekulerade i) sämre/tunnare mellanregister, snarare tvärs om,
    det var ju just basen/mellanregistret som fick vågskålen att väga över(ytterst lite) till
    Yaqins fördel.

Obs. att jag här talar om Yaqin mc-10L o inte Yaqin mc-100B.

Sen kan man, om man vill, spekulera i varför en förstärkare av ett visst märke,
    nödvändigtvis måste ha samma "ljudsignatur" oavsett modell o konfiguration, som
    ju några har, underförstått(tycker jag mig förstått) påstått.

Bara mina ynkliga inflations(svenska) ören !

Ha dé gôtt !8)

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Laila
    Hej,

Det var jag som skrev på MA-forum att jag "nätt o jämnt"(dött lopp) föredrog Yaqin (10-L)
    före MA KT88. Att sedan några spekulerade i vad det kunde bero på kan jag förhoppningsvis
    inte skuldläggas för. Vill bara påpeka att den(som jag tyckte) bättre basen i Yaqin inte
    berodde på(som någon spekulerade i) sämre/tunnare mellanregister, snarare tvärs om,
    det var ju just basen/mellanregistret som fick vågskålen att väga över(ytterst lite) till
    Yaqins fördel.

Obs. att jag här talar om Yaqin mc-10L o inte Yaqin mc-100B.

Sen kan man, om man vill, spekulera i varför en förstärkare av ett visst märke,
    nödvändigtvis måste ha samma "ljudsignatur" oavsett modell o konfiguration, som
    ju några har, underförstått(tycker jag mig förstått) påstått.

Bara mina ynkliga inflations(svenska) ören !

Ha dé gôtt !8)
    For det første burde denne samenlignes mot MAens forsterker modell med El34 rør, da dette er to forskjellige.

Ta dette i en annen tråd, da denne handler om MA 8)
    f.eks
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...erkere-22.html
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Veldig synd at Tigers innlegg ble redigert, idet jeg synes det var "spot on" for hele denne tråden. Tiger: det var oppsummert på en glimrende måte!
    Lovemusikk: Hvorfor kan du ikke legge ut forskjellene her i denne tråden om hva som er forskjellen? Jeg har ikke engang adressen til "MA forumet", og det skal vel ikke være nødvendig for denne eminente tråden om MA og støtte seg på et annet forum?
    Seriøst, nå er det lenge siden jeg har giddet å bruke tid på å kommentere ting i denne tråden, men jeg synes Tigers bidrag om MA har vært bra. Det har vært en nøytral og seriøs tilbakemelding på hvordan MA fungerer. Han er til og med ganske så positiv til MA med bytting av rør, likevel så går det altså kun 3-4 sider før også han blir sablet ned? Ser av siste innlegg at han også hisser seg opp, men det er jaggu ikke rart. Dette er den rareste tråden på AVforum, hvor det virker som det er helt IRAN-USA, og hvor folk går i skyttergravene før flyalarmen i det hele tatt er gått uansett.

Jeg har vært svært uenig med KjellB tidligere i tråden, men jeg har også vært uenig med feks Eddie, og disse to står på hver sin "vinge". Problemet er argumetasjonsteknikken og språket som brukes, som gjør at alt som gjelder MA blir "enten-eller". Hele diskusjonen blir veldig polarisert, hvor "jeg har rett, og hvis ikke du er enig med meg, kan du ryke og reise!

Dette er jo helt på trynet spør du meg. Vi skal i utgangspunktet diskutere fordeler og ulemper teknisk rundt MA, men så fort det kommer en ulempe (uansett hvor liten den er), så er ******* løs?

Jeg tror alle som er på dette nivået (brukere som er medlem på AVforum med en viss erfaring), vet at ikke alltid pris henger sammen med kvalitet, men av og til hender det at det stemmer også. Noen ganger dukker det opp produkter som er utrolig bra ift pris, og dette gjelder trolig MA, men Lovemusikk: ikke for å "ta" deg personlig, for det er jeg ikke ute etter , men du kan vel også være enig at det finnes transistorforsterkere eller KlasseA som i et riktig voicet annlegg høres like bra ut som med MA? Hvis lesere av denne tråden mener noe helt annet, må dere skaffe dere mer lytteerfaring eller lese mer brukererfaringer på utenlandske foraer.

Det nytter ikke å ha hørt en eller to transistorer som koster 10 gangen i et annet lyttemiljø og konkludere med at MA er best i verden og gruser disse. Jeg har til gode enda og høre et messeannlegg eller butikkannlegg som "gruser" mitt hjemmeannlegg, til tross for at disse koster skjorta i forhold til mitt. Jeg kan si med hånda på hjertet at min MA (uten nye rør), spiller mer "ekte" enn Onkyo-recieveren min, men jeg påstår ikke at den er bedre enn alt i sin klasse og 8 klasser opp? Jeg har jo ikke hørt alt dette, og iallefall ikke på mitt eget annlegg? Hvem av oss har egentlig det?

Nå må folk komme seg ut av skyttergravene og tåle at "småparametere" blir snakket om rundt MA uten at alle våpen lades og det skytes i blinde. Hvis noen snakker om at Copland-505 ikke er like bra i bassen som AER, så krangler de jo ikke i 3 uker fordet?

Skjerpings folkens! Få dere sjøl og denne tråden inn på riktig spor igjen!
    Trur grunnen til det angrepet med en gang er langvarig ødeleggelse av tråden her..begynte vel på side 80-90 mener eg og hugse. Så er litt lei, og da er det lett å stupe i strupen på folk, og spesielt når dei maser for ørtende gang om det samme. Ja eg og, fordi eg er lei maset deira.

Håper adm kunne slettet Alt etter dette tullet startet.

Andre forsterkere tar vi i tråden eg linket til han svenske Laila, over her.

No skal eg bli seriøs vis dei andre to her blir det og. 8)
    Høyttalere:

Side 140 av 176 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 136 137 138 139 140 141 142 143 144 150 160 170 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •