Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 139

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 139 av 176 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 135 136 137 138 139 140 141 142 143 149 159 169 ... SisteSiste
Viser resultater 2,761 til 2,780 av 3515
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Xelent
    Ville takke for masse god feedback, selv om det ikke var full enighet. Har ikke fått hørt D15, var mest interessert pga den lave prisen, 6.500,- og jeg sjekket nypris som lå på ca. 18.000,- Har jo også hørt masse godord om Proac generelt, men fant lite info om denne på nettet da jeg googlet. Har lest litt om Aurum Cantus Leisure (5) som selges fra Kina for rundt 1.000 dollar inklusiv stands, men med tillegg for frakt. Har et budsjett på 6-10.000 for nye høyttalere, og prøver og gjøre best mulig forarbeid for å sikre meg masse godlyd for pengene.
    Er fersk når det gjelder rør, men har allerede begynt å lete etter NOS-rørene som var anbefalt i smårørstråden (alt. 1), håper på svar fra Demostenes med det første. Har en litt metallisk klang i diskanten, men mistenker sterkt den gamle DVD-spilleren jeg bruker som signalkilde for å være syndebukken her. Tenkte å satse på en Shanling CD-S100SE som bare koster rundt 2.000, tror det meste er bedre enn det jeg bruker nå.
    Du kan få mine høytalere for 8-9000,- uti juni (da 1 år i juli) for eg skal oppgradere. Dei er kjempe gode til rør ivertfall. 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Ikke hør på han, han er berre ute etter å ødelegge denne og andre tråder for denne forsterkeren og kanskje alt som heter rør, hva vet eg.

Den nye 2010 modellen er ca like kraftig som dei andre dyre merka så det går sikkert greit da. Tryggest er det alltid å teste den på høytalerne uansett rør eller transistor, da f.eks oppgitt db er for lydtrøkk 1meter unna ved 1watt inn.
    Hvordan høytaleren oppfører seg spes når en kommer nedover i frekvens, sånn rundt 150-50 hz vil variere (på en 8 ohm) fra 8 og ned til tja mot 3 ohm, avhengig hvilken høytaler som spiller. (hvilket merke og modell)

Men helt ærlig trur eg nok dette går helt fint, Sett noen skrev at den gamle 2008 modellen drev hans høytaler på 85db helt flott. Men alså den nye er mye kraftigere sånn sett og egentlig føles som 50 watt mer.

God høytalere disse eller?, hørt dei? Så litt seriøst ut
    Nå er det **** i meg nok!!! ødelegge denne tråden???jeg snakker om rørforsterkere generelt!!! Disse Proacene har en kamerat av meg og de er ikke spesielt rør vennlige hvis du ikke har en monster forsterker... skal du få skikkelig lyd ut av disse så krever de brukbart med krefter.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Eddie her. Han skrev faktisk:

Sitat Opprinnelig postet av eddie

Proac vil drukne med ma og de fleste andre normale rørforsterkere
    Dette er ikke kritikk av MA som jeg kan forstå det. Det var vel bare for å poengtere at disse HT'ene kan kreve litt mer krefter enn det de fleste rørforsterkere kan på høyt volum. Men ikke noe ny krangel i tråden her nå da Ta det heller på PM isåfall

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det **** i meg nok!!! ødelegge denne tråden???jeg snakker om rørforsterkere generelt!!! Disse Proacene har en kamerat av meg og de er ikke spesielt rør vennlige hvis du ikke har en monster forsterker... skal du få skikkelig lyd ut av disse så krever de brukbart med krefter.
    Neimen rolig no. 8)
    Trudde berre det var mer rølv :-D Må jo gå an å misforstå
    Okai då er dei tungdrevne. Er det i bassen eller og andre frekvenser?

En burde teste nye MAen før en gruser den. Det er faktisk stor forskjell på den og f.eks 2008. To forskjellige dei to.
    Eineste eg har funnet til under 60.000 som eg virkelig er fornøyd med, er denne nye 2010 modellen.( Men viktig at røra er byttet med nye GE5814A grey plate fra 50-60 tallet og ECC85 er Telefunken fra samme årstall og Diamond.)

Har du fleire så kom med noe?
    Cayon va greit men ikke så god som noen skal ha det til. Samme med MC. (Hørt på butikk) Ayon, bra men litt skuff på en måte.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neimen rolig no. 8)

En burde teste nye MAen før en gruser den. Det er faktisk stor forskjell på den og f.eks 2008. To forskjellige dei to.
    Eineste eg har funnet til under 60.000 som eg virkelig er fornøyd med, er denne nye 2010 modellen.( Men viktig at røra er byttet med nye GE5814A grey plate fra 50-60 tallet og ECC85 er Telefunken fra samme årstall og Diamond.)

Cayon va greit men ikke så god som noen skal ha det til. Samme med MC. (Hørt på butikk) Ayon, bra men litt skuff på en måte.
    nei har ikke andre og komme med enn de to jeg selv har...andre rørforsterkere har jeg kun testet/hørt på besøk og lign
    (har testet den eldre versjonen av mc275)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og igjen, hold tråden til det den er ment til nå. Du har fått frem din mening flere ganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neimen rolig no. 8)

Med fare for å repetere meg selv hva har du testet opp til kr 60 000 som du faktisk har hørt ?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Slettet diverse innlegg - folkens - vær vennlig oppfør dere som folk, dette blir for dumt... Forhold diskusjonen til sak - IKKE PERSON.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Slettet diverse innlegg - folkens - vær vennlig oppfør dere som folk, dette blir for dumt... Forhold diskusjonen til sak - IKKE PERSON.
    Godt du rydder opp

Noen andre som har prøvd sylvania 6DT8 i midten før?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei har ikke andre og komme med enn de to jeg selv har...andre rørforsterkere har jeg kun testet/hørt på besøk og lign
    (har testet den eldre versjonen av mc275)
    Oki, men vi får holde oss til temaet her.

Vis du får sjangs må du teste ut den nye MAen (2010) med kjells 1 anbefallinger, det er en helt ny en, iforhold til min 2008 modell. Vert en lytt, helt klart. Trur nok du synes den er mye bedre, som eg gjorde.
    mye kraftigere
    større bredde
    mye dypere lydbilde
    bedre på alt :-P
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men helt ærlig trur eg nok dette går helt fint, Sett noen skrev at den gamle 2008 modellen drev hans høytaler på 85db helt flott. Men alså den nye er mye kraftigere sånn sett og egentlig føles som 50 watt mer.

God høytalere disse eller?, hørt dei? Så litt seriøst ut
    Har du vært borti ProAc noen gang Lovemusikk? Du burde vite nå at førsomhet sier meget lite om rørvennlighet.
    De ProAc jeg har lyttet til og i sin tid vurderte som interessante viste seg begge å ikke være særlig god match til +/- 50 rørwatt.
    Med - meget gode høyttalere til "riktig" forsterker - uten tvil.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du trekker hele tiden frem dette med at MA er den beste forsterker til under 60K i ulike formuleringer og sammenhenger - på en veldig generaliserende og kategorisk måte.
    Jeg synes du har et særdeles lite erfarings/sammenlikningsgrunnlag for å være så "bombastisk" som du formulerer deg til i de fleste sammenhenger. Dine erfaringer begrenser seg jo til 1 stk McIntosh (MA7000), 1 stk El.komp. og "et par" andre (om jeg ikke resonerer helt feil - correct me if I´m wrong). Felles for det meste er vel at det har vært kortere lytteopplevelser i butikker, der både lytterom, signalkilder, kabler, ht. mm er helt annerledes enn hjemme i stua di, der du har MA?
    I tillegg "klipper og limer" du inn litt av det du leser at andre skriver/redegjør for av sammenlikninger og erfaringer i ulike tråder og forum (ofte tatt ut fra sin sammenheng) - og "mener" noe om disse produktene selv, utfra dette.
    Du skal ha +1 for engasjement, men .....

F.eks - du nevner at du ikke synes noe om Ayon?!?
    Hvilken modell?
    Testet hvor?
    I hvilke kombinasjon/matchet med hva?
    ++???

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel fortsatt ikke ett emne som skal diskuteres i denne tråden om ikke jeg tar helt feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Dette er vel fortsatt ikke ett emne som skal diskuteres i denne tråden om ikke jeg tar helt feil.
    Ikke helt uenig Tråden "Alternativer til..." passer kanskje bedre (for deler av innlegget).
    Men.....
    a):
    Litt vanskelig å kommentere innlegg fra en tråd i en annen tråd.
    b):
    For å karakterisere MA´s kvaliteter både før og etter evt. tweaking, så må man samtidig ofte referere mot andre fabrikater - og hvilke øvrig utstyr man baserer sine vurderinger og referanser utfra (som signalkilder, ht mv).

Det man refererer til- og sammenlikner mot synes jeg da bør baseres utfra litt med "kjøtt på beinet", enn det enkelte uttaler seg på bakgrunn fra.

F.eks å "anbefale" ProAc som en egnet høyttaler til MA (eller å "angripe" noen som mener at den kanskje ikke er egnet, utfra egen erfaring/testing), uten engang noensinne å ha hørt en eneste ProAc ht, synes nå ihvertfall jeg blir litt "tynt"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kan jeg nok ikke se meg uenig nei Så lenge det ikke blir noen av de utallige diskusjonene det har vært ut av det er det fint med litt sammenligning utifra ordentlige tester og erfaringer ja

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    ...fint med litt sammenligning utifra ordentlige tester og erfaringer ja
    Litt det som var/er hensikten å påvirke til/poengtere.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, men vi får holde oss til temaet her.

Vis du får sjangs må du teste ut den nye MAen (2010) med kjells 1 anbefallinger, det er en helt ny en, iforhold til min 2008 modell. Vert en lytt, helt klart. Trur nok du synes den er mye bedre, som eg gjorde.
    mye kraftigere
    større bredde
    mye dypere lydbilde
    bedre på alt :-P
    Ok den gamle versjonen var jo i 50000.- klassen hva vil du sammenligne den "nye" med? 60000.- og oppover? hehe bare kødda,sikkert ok den...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig.

MA er bedre enn hvilken annen forsterker opp til ... la oss se ... 60K ... nei ... 62,9K .. eller hvorfor ikke bare 19K .. eller 119K. Tullete å sette slike grenser. MA er en god forsterker til 4K. That´s fact. Resten er bare svada.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Enig.

MA er bedre enn hvilken annen forsterker opp til ... la oss se ... 60K ... nei ... 62,9K .. eller hvorfor ikke bare 19K .. eller 119K. Tullete å sette slike grenser. MA er en god forsterker til 4K. That´s fact. Resten er bare svada.
    Yaqin MC10-L er vel billigere enn Ma,nå har vi klart og finne en som er like god eller bedre til under prisen hva Ma koster. 2 stk som har eller hatt Ma som sier dette. Byggekvaliteten skal vist være bedre også.

Ma er kansje for høyt priset eller?

Mvh Roar

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå solgt min MA KT88, og Emotiva UPA-2 skal inn. Skal si i fra om det er ett godt alternativ Skambillig rørforsterker byttes ut med en enda billigere transistorforsterker, spennende ! Kjører nå en Yamaha RX-V 765 bi-ampet, og snodig nok savner jeg ikke MAen lydmessig.

Side 139 av 176 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 135 136 137 138 139 140 141 142 143 149 159 169 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •