Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 137

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 137 av 176 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 133 134 135 136 137 138 139 140 141 147 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 2,721 til 2,740 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=Lerøen]
    Det står å lese litt over i tråden her at den ikke håndterer "rockemusikk" like bra som annet, men her bør man vel spesifisere hva man mener igrunn.
    For mitt vedkommende så spiller det ingen verdens rolle at den ikke er like god på el.synth-musikk f.eks.
    Billy Idol og og U2 krevende??? *kremt*
    QUOTE]

OK Jeg kan forsøke, akustisk rolig musikk med lite informasjon dvs veldig godt separerte instrumenter og inspilling/ cd kopi i god kvalitet fungerte helt bra opp til et vist nivå. Nå har det seg sånn at jeg testet denne med Billy Idol denne kvelden ( vi har foresten ganske sammenfallende lik musikksmak forøvrig ) Og med en gang man kjørte på bare datt lydbildet sammen og ble flatt, det samme merket jeg godt med annet elektronica og kall det gjerne moderne poprock som ofte har et ganske stort lydbilde med mye informasjon.

Men syngedamer feks Katie Medlua osv fungerte veldig fint.

Metallica osv synes jeg også spiller veldig bra på rør av en eller annen grunn.

Bare for å poengtere dette var på mitt anlegg med min forsterker og mine rør og høytalere osv. At du opplevere noe annet er helt ok for meg og kjempebra for deg at du er fornøyd med MA.

Lars.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme erfaring her på det positive.

At Metallica låter OK, er vel fordi MA låter som metall når den "klapper sammen". IMO. :roll:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Kor tungdrevne høytaler klarer generelt en rørforsterker å drive?
    No er det jo og transistorer som sliter og da.
    Tja. En rørforsterker kan vel i utgangspunktet drive det aller meste, men det er stor forskjell på hva man får til med en Rogue Zeus kontra f.eks Shanling SP-800
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    399 pund er latterlig lite for denne forsterkeren.

Hvor kjøpte du alle de røra?
    Til sammenligning: Høyttalerkablene mine er dyrere!
    Motron, TubeDepot og eBay.
    En mengde kilder i utlandet for rørkjøp!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har noen på vei fra Tubestor i Cananda. Får prøve Motron når det gjelder rør til en annen helt bestemt rørforsterker.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har noen på vei fra Tubestore i Cananda. Får prøve Motron når det gjelder rør til en annen helt bestemt rørforsterker.
    Finfin butikk med god kundeservice

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Hornman]
    Sitat Opprinnelig postet av Lerøen
    Det står å lese litt over i tråden her at den ikke håndterer "rockemusikk" like bra som annet, men her bør man vel spesifisere hva man mener igrunn.
    For mitt vedkommende så spiller det ingen verdens rolle at den ikke er like god på el.synth-musikk f.eks.
    Billy Idol og og U2 krevende??? *kremt*
    QUOTE]

OK Jeg kan forsøke, akustisk rolig musikk med lite informasjon dvs veldig godt separerte instrumenter og inspilling/ cd kopi i god kvalitet fungerte helt bra opp til et vist nivå. Nå har det seg sånn at jeg testet denne med Billy Idol denne kvelden ( vi har foresten ganske sammenfallende lik musikksmak forøvrig ) Og med en gang man kjørte på bare datt lydbildet sammen og ble flatt, det samme merket jeg godt med annet elektronica og kall det gjerne moderne poprock som ofte har et ganske stort lydbilde med mye informasjon.

Men syngedamer feks Katie Medlua osv fungerte veldig fint.

Metallica osv synes jeg også spiller veldig bra på rør av en eller annen grunn.

Bare for å poengtere dette var på mitt anlegg med min forsterker og mine rør og høytalere osv. At du opplevere noe annet er helt ok for meg og kjempebra for deg at du er fornøyd med MA.

Lars.
    Ok, da er det snakk om et definisjonsspørsmål om hva som er et stort lydbilde med mye informasjon, som i mine ører vil si musikk der det myldrer av overtoner og mikrodynamikk. Altså for meg personlig noe helt annet enn "moderne poprock".
    Musikk der det er separasjon mellom instrumenter selvfølgelig, og alle instrumenter kan følges uanstrengt, der du nærmest kan høre plekteranslag og instrumenters naturlige overtoner, eller til og med hvilket utstyr musikere benytter i de respektive innspillinger. Hør bare på Renee Olstead -Skylark - Midnightman, her snakker vi dynamikk og stort lydbilde.
    Hør på drivet i musikken og de mengdene av overtoner/flagoletter "slap bass" på:Greg Howe - Victor Wooten - Dennis Chambers. Extraction - Lucky 7.
    Hør på dynamikken og den voldsomme naturtro intensiteten til :Cello solos - Hasegawa!
    Dette er krevende musikk med stort lydbilde, og krevende å gjenngi korrekt for ethvert anlegg!

Det fungerer ikke bare "fint" med "syngedamer"! Klang, klangbalanse og artikulasjon på stemmer er på et høyt nivå!

Med tanke på musikksmak så er ihvertfall rørforsterker det eneste som funker for meg! Og som sagt så spiller det for meg liten rolle om tung synth, tekno, trance evt skulle spille sub par.

Hvordan lydbildet kunne falle så til de grader sammen hos deg er for meg en gåte, men jeg skal teste med annet materiale og gi en liten tilbakemelding ved senere anledning.

Edit:Better yet:Kan du liste opp materiale/spesifike spor der du mener Maen klapper sammen, slik at jeg kan teste ut dette selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme erfaring her på det positive.

At Metallica låter OK, er vel fordi MA låter som metall når den "klapper sammen". IMO. :roll:
    Min erfaring er at rør generelt og Maen funker utmerket på metall, så hva mener du egentlig med dette?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener akkurat ordrett det jeg skrev. Jeg liker ikke genren "metallmusikk". Alle toner skal liksom ut samtidig og det høres akkurat som når MA´n kollapser når volumet blir for høyt. Men sikker bare jeg som er gær´n, og du helt normal.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener akkurat ordrett det jeg skrev. Jeg liker ikke genren "metallmusikk". Alle toner skal liksom ut samtidig og det høres akkurat som når MA´n kollapser når volumet blir for høyt. Men sikker bare jeg som er gær´n, og du helt normal.
    Du er ikke gal selv om metall ikke er noe du har sansen for!
    Derimot så er slike sammenligninger usaklige!

Du mener derfor at metall kan sammenlignes med en forsterker som forvrenger ukontrollert ved for høyt volum.

Metall kan være så mangt, bare så det er sagt!
    Personlig så hører jeg på alt mulig, også progressiv metal iblant, gjerne metal med akustiske innslag, blåserekke, piano feks.
    Lite skrangle-lyd som skal ut samtidig på slik musikk!

Når det gjelder volum og strømreserver så har nok Maen reserver opp til et nivå som man ikke kan kalle normalt-lyttenivå, så det duger mer enn nok for meg.

Kan det tenkes at enkelte høyttalere er dårlig match med Maen?
    Eller at enkelte utgaver av Maen rett og slett har fabrikasjonsfeil?
    Jeg har nemlig tilgode å høre at Maen min klapper sammen, og dette ved svært høy volum!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du at MA responderer bedre på rørbytte enn andre forsterkere du har hatt? Sånn for å snakke om noe mer konstruktivt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri opplevd forvrengning på Ma'en uansett om jeg har spilt VELDIG høyt, men fører at bassen bare er fraværende. Har fortsatt til gode å prøve den utenom pre da. Fult mulig det er denne det skyldes.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar forbehold om at min opplevelse kan skyldes at jeg frem til nå har benyttet de rørene som fulgte med. Får nye til uka, så får jeg håpe MA presterer bedre da på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal MA respondere bedre enn andre rørforsterkere på rørbytter?
    :-D

Jeg opplever ikke store forskjeller på utgangsrøra el 34.men de andre så kan jeg forandre lyden ganske mye enkelte ganger.

El 84 er det store forskjeller på når det gjelder lydsignatur. De jugoslaviske jeg har spiller veldig klart og har bra trykk nedover. Haltron spiller helt anderledes. Varm god og med god mellomtone som er dryppet med honning. Ikke en innspilling høres hard eller tynn i toppen. Blir en helt annnen forsterker lydmessig.

Trur nok mange dømmer forsterkere negativt og prøver aldri de ut med rørbytte skikklig.
    Ma er jo ikke noe særlig med de røra som blir levert med,men Kjell har jo prøvd mange rør og kommet fram til hva som passer best. Kunne sikkert fått mange rørforsterkere til og lyde like godt med slik prøving av rør.

Flere burde høre en god el 84 rørforsterker,så trur jeg mange vil bli frelst og da særlig på et par Carlsson.

Mvh Roar

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar forbehold om at min opplevelse kan skyldes at jeg frem til nå har benyttet de rørene som fulgte med. Får nye til uka, så får jeg håpe MA presterer bedre da på dette.
    Hehehe ja da er det litt dumt å grave ned denne forsterkeren.
    Du vil nok oppleve eit godt løft i retning Hi-end vis du har bestilt noe av det som er anbefalt til denne.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter for å finne Telefunkenrøra. :-?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter for å finne Telefunkenrøra. :-?
    innerst, Ecc85, Telefunken Diamond, kan du jo søke på, ebay, ellers se underr smårørstråden for linker til plasser der dei selger.
    Norske Motron selger nye rør, men koster litt. Ring og hør med han.
    Ytterst, ECC82, Ge5814A grey plate, trippel mica, viktig at det er grå plater i dei og ikke svarte.

telefunken ecc85, Electronics, ecc82 telefunken. Great deals on eBay!

ge ecc82, Electronics, Business Industrial. Great deals on eBay!

f.eks

Eller gå inn på en plass for å få hjelp, som vi IKKE får lov til å nevne her. Anbefales.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet endel fra www.tubeworld.com og Welcome to TubeDepot.com! gjennom årene. Det er utrolig hva man finner hos dem i tillegg til at det er mye nyttig informasjon iform av overgangstabeller etc på sidene deres
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er særdeles imponert. 2 dager tok det fra Cananda (TubeStore) til Norge etter at bestillingen ble bekreftet til jeg nå sitter her med leverte nye rør.

Tuberolling til helgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eddie: Ser ikke relevansen!:Jeg hadde Ignorant som nick tidligere, men er ikke av de som frekventerer avforum mye for å si det slik, derav så fikk jeg ikke tilgang til den gamle kontoen etter en tid og opprettet ny med nytt nick.
    Nok om det!

MA-forumet er forresten stedet å være for de med genuin interesse for Music Angel og rør generelt!

Tommy

Side 137 av 176 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 133 134 135 136 137 138 139 140 141 147 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •