Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 135

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 135 av 176 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 131 132 133 134 135 136 137 138 139 145 155 165 175 ... SisteSiste
Viser resultater 2,681 til 2,700 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CervixVega
    Sitat:
    Jeg har ikke sagt noenting. Men navnet mitt blir dratt frem hele tiden. Tror faktisk det er dere som synes det er gøy med denne diskusjonen. Jeg har heller ingen rørforsterker for tiden så min frekventering her har ingen ting med interesse av MA å gjøre.

Vi repeterer:
    Du bare benytter enhver anledning til å komme med syrligheter, usakligheter og alt annet enn konstruktiv kritikk til det kjedsommelige når anledningen byr seg, i enhver tråd!

Så hva i granskogen gjør du egentlig i denne MA-rør-tråden???
    Annet enn å komme med usaklig kritikk?

Når det gjelder diskusjonen rundt ma og mc ble denne ført i pennen av deres guru Kjell B. Det var han som satte spaden i sandkassa her. Personlig har jeg kun hørt de 2 av tyen rørforsterker, noe jeg også har poengtert. Men trekker så klart tilbake utsagn som kinaputt men noenganger renner begeret over for meg, som når jeg blir kalt grøtnisse på et offentlig forum.

Vi ser alle hva Kjell har bidratt med her på AVforum og denne tråden!
    Hva har Hornman bidratt med?

Og på det erfaringsgrunnlaget av å ha testet hele 2 rørforsterker med et par sett rør baserer du utspillene dine!
    Du tar UTROLIG stor plass til å ha så lite å fare med!

Med andre ord så skal det ingenting til før begeret renner over for Hornman?

Sitat:
    Se på selv hva gjør du ? du diskuterer, men du syntes jo det holder med slik diskusjon. Hmmm se på deg selv ikke hva alle andre gjør eller sier.

Sitat:
    Er vel dere som ikke kan fordra at den rimelige forsterkern deres ikke er verdens beste eller hva ?
    Har aldri sagt jeg er ekspert, i motsettning til visse andre.........

Vi repeterer igjen:
    Imotsetning til deg Hornman, så eier mange av oss en rekke rørkonstruksjoner i alle prisklasser, og kan derfor uttale oss i kraft av virkelig erfaring og kunnskap!
    Nå synes jeg det ser ut som du ikke klarer å komme med så mye konstruktiv selv. Du må jo partere inleggene mine i en usammenhengende smørje.

Ja faktisk i motsettning til meg har mange gode erfaringer med rørkonstruksjoner, men ikke i MA tråden der er det noen håndfulle som har vært borti dette, majoriteten er førstegangskjøpere som ikke vet bedre og som kanskje bør ha et mer nyansert syn på den jungelen det finnes av gode, rimelige rørforsterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tull! Grunnen er at den uendelige rekken av usakligheter og synsinger preget av følelsesmessig vissvass fra din side nettop er en eneste smørje!

Sitat:
    majoriteten er førstegangskjøpere som ikke vet bedre og som kanskje bør ha et mer nyansert syn på den jungelen det finnes av gode, rimelige rørforsterkere.

Jeg må virkelig beundre dine edle intensjoner om å veilede førstegangskjøpere!

Jeg tror vi trygt kan avslutte med å si takk til deg Hr.Hornman, du har utspillt din rolle! Utrykket "nyttig *****", comes to mind!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Det er vel fordi vi treffer spikern på hodet hver gang da. Er vel dere som ikke kan fordra at den rimelige forsterkern deres ikke er verdens beste eller hva ?

Se på selv hva gjør du ? du diskuterer, men du syntes jo det holder med slik diskusjon. Hmmm se på deg selv ikke hva alle andre gjør eller sier.
    Nå får du gi deg. Jeg har ALDRI diskutert eller noe som helst MA vs MC jeg bare begynner å bli lut lei av all denne diskusjonen som til tider blir VELDIG usaklig. Det er første gang jeg har kommentert disse usaklige diskusjonene og det var KUN fordi jeg var lei av at stadig flere tråder blir ødelagt på grunn av dette.(Er begge sider sin feil det) DERFOR sa jeg ifra nå! Hadde ikke noe med MA eller MC å gjøre.

Kanskje ikke angripe de som prøver å holde seg ute av dette, men bare begynner å bli lut lei!?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tull! Grunnen er at den uendelige rekken av usakligheter og synsinger preget av følelsesmessig vissvass fra din side nettop er en eneste smørje!

Sitat:
    majoriteten er førstegangskjøpere som ikke vet bedre og som kanskje bør ha et mer nyansert syn på den jungelen det finnes av gode, rimelige rørforsterkere.

Jeg må virkelig beundre dine edle intensjoner om å veilede førstegangskjøpere!

Jeg tror vi trygt kan avslutte med å si takk til deg Hr.Hornman, du har utspillt din rolle! Utrykket "nyttig *****", comes to mind!
    Jeg forstår fortsatt egentlig ikke hva du mener men jeg har aldri hatt noen intensjoner om å veilede førstegangskjøpere. Men de som leser trådene ser jo gjerne gangen i dette annet en å igjen smørje sammen en haug med quoter.

De utrykkene du tydligvis har plukket opp tror jeg alle er henvendt,deg virker som du ikke helt vet betydningen av dette men det er jo en kjent måte å heve seg over andres meninger og ytringer på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår fortsatt egentlig ikke hva du mener men jeg har aldri hatt noen intensjoner om å veilede førstegangskjøpere. Men de som leser trådene ser jo gjerne gangen i dette annet en å igjen smørje sammen en haug med quoter.

De utrykkene du tydligvis har plukket opp tror jeg alle er henvendt,deg virker som du ikke helt vet betydningen av dette men det er jo en kjent måte å heve seg over andres meninger og ytringer på.

Du sier du ikke har hatt noen intensjoner om å veilede førstegangskjøpere, men presterer å si dette:
    Ikke lite arrogant heller!
    :majoriteten er førstegangskjøpere som ikke vet bedre og som kanskje bør ha et mer nyansert syn på den jungelen det finnes av gode, rimelige rørforsterkere.
    Da antyder du at dette har vært din intensjon eller resultatet av dine innspill! OMG!

Din evne til å resonere ligner ikke grisen!

Du har så mange vikarierende motiver at du til slutt blir helt forvirret selv tydeligvis!
    Du kan brønnpisse hvor mye du vil for min del, bare gjør det i en annen tråd!

Ellers så er språket ditt så dårlig til tider at det umulig lar seg gjøre å svare på ditt nonsens!

Nå har jeg rett og slett ikke mer tid til tullet ditt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier du ikke har hatt noen intensjoner om å veilede førstegangskjøpere, men presterer å si dette:
    Ikke lite arrogant heller!
    :majoriteten er førstegangskjøpere som ikke vet bedre og som kanskje bør ha et mer nyansert syn på den jungelen det finnes av gode, rimelige rørforsterkere.
    Da antyder du at dette har vært din intensjon eller resultatet av dine innspill! OMG!

Din evne til å resonere ligner ikke grisen!

Du har så mange vikarierende motiver at du til slutt blir helt forvirret selv tydeligvis!
    Du kan brønnpisse hvor mye du vil for min del, bare gjør det i en annen tråd!

Ellers så er språket ditt så dårlig til tider at det umulig lar seg gjøre å svare på ditt nonsens!

Nå har jeg rett og slett ikke mer tid til tullet ditt!
    Vel evnen til å resonere vet jeg ikke helt om jeg tar kritikk på fra deg. Ellers har jeg også helt andre ting å gjøre en å sitte å svare på tåpelige personkritiserende inlegg men det var nå engang noen som kalte meg en grøtnisse og da svarer jeg.

Når det gjelder at språket mitt til tider er dårlig får jeg bare beklage hender det går litt fort, men du forstår sikkert hva jeg mener. 8)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel evnen til å resonere vet jeg ikke helt om jeg tar kritikk på fra deg. Ellers har jeg også helt andre ting å gjøre en å sitte å svare på tåpelige personkritiserende inlegg men det var nå engang noen som kalte meg en grøtnisse og da svarer jeg.

Når det gjelder at språket mitt til tider er dårlig får jeg bare beklage hender det går litt fort, men du forstår sikkert hva jeg mener. 8)

cervix vega har nok hatt et annet nick tidligere og du må forstå at ma er noe alle mååå skryte opp i skyene!!! det er som både du og jeg har sagt tidligere ok til prisen men at det skal finnes noe bedre enn ma på markedet er nesten en skandale....vi mener ikke at ma er bedre enn forsterkere til 50000.- men ok til prisen og det er ikke nok fra oss så lenge vi er uenige i det...nevner du andre forsterkere under 50 lapper som du synes låter bedre så er du ikke velkommen her på forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    cervix vega har nok hatt et annet nick tidligere og du må forstå at ma er noe alle mååå skryte opp i skyene!!! det er som både du og jeg har sagt tidligere ok til prisen men at det skal finnes noe bedre enn ma på markedet er nesten en skandale....vi mener ikke at ma er bedre enn forsterkere til 50000.- men ok til prisen og det er ikke nok fra oss så lenge vi er uenige i det...nevner du andre forsterkere under 50 lapper som du synes låter bedre så er du ikke velkommen her på forumet.
    Virker rimelig sykt og paranoid tenking. Jeg har da veldig mye annet utstyr en forsterkeren min liksom og folk kan jo mene hva de vill om det uten at man går bananas og kaller folk det ene og det andre. Men Eddie vi er jo tydeligvis av en eller annen grunn blitt syndebukker det må jo være en ære 8)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hyggelig å se at lyd kan vekke såpass sterke meninger og følelser - DET er bare bra! Det som IKKE er bra er når en ikke klarer å krystallisere denne entusiasmen i vettuge, respektfulle innlegg.

Eddie: vi har forstått at du mener pris er retningsgivende for kvalitet; vær vennlig å respektere at andre kanskje ikke er enige i dette. Nå fremstår dine argumenter som "hakk i plata", og tråden kommer på ingen måte videre. Du har også beskrevet tydelig hva du mener er bedre på Hi-End-variantene, så har du ikke mer å tilføre i så måte av nye erfaringer og betraktning er vel den argumentasjonsrekken å regne som avsluttet?

Dere andre: det faktum at Eddie har noen skriveleifer i ny og ne gjør det desto mer prisverdig at vedkommende velger å bidra her på AVforum, noe vi er svært takknemlig for. Kritikk av denne type personlig art er IKKE akseptabelt her inne.

EDIT: noen skriveleifer gitt...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror MA har noe ondt med seg, det blir jo alltid krig i de trådene det produktet får slippe til....
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MA er flott den, til sitt bruk og musikkgenre. Jeg kommer til å beholde den som hobbby og nytelse innimellom på enkel musikk. Du kan jo få en lytt til 2010-modellen 30.3.

Enig i at MA-debattene er overdrevne og delvis unyanserte. Alle (forsterkere) kan noe. Ingen (forsterkere) kan alt.

Når MA spiller såpass flott til prisen, så øker eiergleden ditto ... og det er muligens grunnen til de skarpe tonene i debattene.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    ..og det er muligens grunnen til de skarpe tonene i debattene.
    En er som regel tøff i påstander når en sitter alene, men ansikt til ansikt så tiner en som regel opp.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hyggelig å se at lyd kan vekke såpass sterke meninger og følelser - DET er bare bra! Det som IKKE er bra er når en ikke klarer å krystallisere denne entusiasmen i vettuge, respektfulle innlegg.

Eddie: vi har forstått at du mener pris er retningsgivende for kvalitet; vær vennlig å respektere at andre kanskje ikke er enige i dette. Nå fremstår dine argumenter som "hakk i plata", og tråden kommer på ingen måte videre. Du har også beskrevet tydelig hva du mener er bedre på Hi-End-variantene, så har du ikke mer å tilføre i så måte av nye erfaringer og betraktning er vel den argumentasjonsrekken å regne som avsluttet?

Dere andre: det faktum at Eddie har noen skriveleifer i ny og ne gjør det desto mer prisverdig at vedkommende velger å bidra her på AVforum, noe vi er svært takknemlig for. Kritikk av denne type personlig art er IKKE akseptabelt her inne.

EDIT: noen skriveleifer gitt...
    Synes ikke det stemmer helt! både jeg og Hornman har vel sagt flere ganger at vi mener ma er ok.Men når vi begynte å nevne andre merker så fikk vi jo en storm i mot oss!!!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Neida, det er greit det eddie, men poenget er altså antall ganger SAMME poeng nødvendigvis må frem... I en tråd tilknyttet en forsterker til type 5-7000.- er det i tillegg av begrenset interesse at det finnes andre forsterkere, riktignok basert på samme grunnteknologi, som låter bedre når disse tross alt koster opp mot det ti-dobbelte. Det som egentlig er interessant her, og som vil få denne tråden videre, er;

1. tips rundt tweaking av MA for bedre lyd
    2. konkrete alternativer i samme prisklasse
    3. erfaringer rundt god, matchende elektronikk
    4. tilsvarende erfaringer rundt matchende høyttalere

Hvis vi forholder diskusjonen i noenlunde denne "ånd", samt forsøker å ikke gjenta de samme poenger for ofte, tror jeg dette vil gå seg til!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke det stemmer helt! både jeg og Hornman har vel sagt flere ganger at vi mener ma er ok.Men når vi begynte å nevne andre merker så fikk vi jo en storm i mot oss!!!
    Jo'a, men detter er jo en MA-tråd, mulig andre merker passer bedre i andre tråder. (hm.. hva gjør jeg her, jeg har jo ikke MA i det hele tatt) 8)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...dette blir for dypt Edde, vær vennlig forhold innleggene teknisk og til tema.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    I en tråd tilknyttet en forsterker til type 5-7000.- er det i tillegg av begrenset interesse at det finnes andre forsterkere, riktignok basert på samme grunnteknologi, som låter bedre når disse tross alt koster opp mot det ti-dobbelte.
    Nja.. - ikke ubetinget enig. Om man ressonerer seg igjennom de hundreogørti sidene i denne tråden (og de andre trådene om rørforsterkere der også MA er tema), så ble det vel helt fra starten av "lagt opp til" å sammenlikne den mot andre, også vesentlig dyrere forsterkere - både transistor- og rørbaserte.
    Og blandt noen debattanter var/er det "lav takhøyde" for å akseptere at andre har meninger om at de synes det finnes bedre alternativer - rent lydkvalitets/karakteristikkmessig.
    Det at MA har store potensialer for tweaking (både rør og komponenter) og først kommer til "sin rett" etter noe modifisering > ihvertfall rørtweaking, er den jo ikke alene om, selvom konstruksjonen kanskje mer enn hos andre "innbyr" til dette.
    Det har også tidvis vært "lav takhøyde" i trådene for å akseptere innlegg fra de som ikke "ubetinget" har omtalt MA i positive ordelag (finish, bygge- og komponentkvalitet mm).

Det alle mer eller mindre har vært enige om hele tiden er at MA er en meget bra amp til prisen.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel fordi vi treffer spikern på hodet hver gang da. Er vel dere som ikke kan fordra at den rimelige forsterkern deres ikke er verdens beste eller hva ?

HAhahaha :-D
    Eller du som ikke kan fordra at denne rimelige og spes 2010 modellen er like god eller bedre en MC ;-)

Smak og behag kan en vel sei nå som denne MAen er så god som den er blitt.
    Noen sier og, at den er bedre en forsterkere som er betydelig dyrere en MC og
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, en er velkommen her så lenge en vil diskutere MA fordi en har eller lurer på å kjøpe. Det var vel dette Kjell å prøvde å sei her til dere to :-D
    Men utenom dere to så ser eg det at folk, og tenker da på 2010 modellen, så sier folk som sitter med forsterkere bedre en MC at denne nye MAen er like god eller bedre en deiras. Og noen sier ikke det, heilt greit det og.
    Det må dei vel få lov å mene,på lik linje med at dere syns den er ok til prisen :-D
    Ærlige kan en få lov å vere. Eg hadde ikke hatt problemer vis eg testet en MC og syns den var bedre. Skulle bare mangle og, men ser flere syns ikke det.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig poenget med de to siste innlegene, Lovemusikk? Nå når tråden var på vei inn på noe konstruktivt, så må du ta frem MA versus MC. :-?

Hvilken musikk synes du MA presterer best å fremføre? Jeg har en 2010-modell og er ikke imponert over ytelsen på rock / popmusikk. På vokal, strenger og blåsere (jazz, blues) er den veldig god. :-D

Igjen; Ingen forsterker kan alt, men alle forsterkere kan noe. Gjelder også MA.

Side 135 av 176 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 131 132 133 134 135 136 137 138 139 145 155 165 175 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •