Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 134

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 134 av 176 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 130 131 132 133 134 135 136 137 138 144 154 164 174 ... SisteSiste
Viser resultater 2,661 til 2,680 av 3515
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Selvsagt har rommet noe å si for det som leveres av lyd fra en høyttaler, å hevde noe annet er jo å fornekte fysiske grunnregler...

Et dempet rom vil kreve noe ganske annet av en høyttaler enn et rom uten dette, og der kan alt fra gardiner, tepper, STØRRELSE osv osv virke inn selv om rommet ikke nødvendigvis er aktiv dempet.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Eddie og Hornman...,er det bare hakk i plata,eller representerer dere på noen måte audio-bransjen i Norge..??

Begynner å bli ganske drittlei gnålet deres!
    Hei smarten les litt på klipsch forumet,flere der som har gitt opp rør på klipsch da flere har testet med ma og mener det ikke er nok krefter...typisk billig forsterkere dette da skikkelig strømforsyning koster penger...

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei smarten les litt på klipsch forumet,flere der som har gitt opp rør på klipsch da flere har testet med ma og mener det ikke er nok krefter...typisk billig forsterkere dette da skikkelig strømforsyning koster penger...
    Trodde dette skulle være en hyggelig tråd hvor man diskuterer Music Angel´s fortrinn.
    Kan ikke dere ta med søpla over i deres"egen tråd?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem da? Jeg fulger med i Klipsch tråden ganske så aktivt og jeg har ikke fått med meg noe som støtter oppunder denne påstanden.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg les på det forumet ofte, da eg har en kompis som er intressert, og eg kanskje, i klipsch. Eg har Ikke sett noe, vis alle plassene det står??
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer Hifioraklet sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert 1000 Ma`er solgt i Norge, og Gud veit hvort mange til andre land, men vi skal selvfølgelig høre på "erfaringene" til en grøtnisse fra østfold og en fra asker!

Bare så det er sagt! Nye MA har betydelig mer krefter en tidligere modeller.
    Det betyr dermed ikke at tidligere modeller ikke kan spille relativt høyt og med god kontroll, men den nye versjonen er altså kraftigere og spiller enda høyere.

Jeg har selv testet og eid en lang rekke rørkonstruksjoner, (Mc275 blant annet) og påstander om at Ma i noen av dens utgaver mister kontroll på Klipsher osv er ren nonsens.
    Det første som slår meg da, er at vedkommende mest sannsynlig har en defekt utgave, mest sannsynlig kjøpt brukt.
    Alternativt har vedkommende ikke testet i utstrakt grad, smårør,utgangsrør.(defekt utgangsrør?). Sprengte utganger, brente reeler. Mulighetene er mange.

Selvfølgelig kan ikke MAen måle seg med mc275 på ren kraft, men andre parametere tatt i betraktning, mener jeg den overgår mc275.

Til kino derimot............

For de av dere som etterlyser et fyrverkeri av en effekt-forsterker for elektronisk musikk ala kinoefekter osv hold dere til kinoreceivere for all del.
    Der er ingen behov for naturtro sound, musikalitet og varm mellomtone slik MA varter opp med.

Til moderator: Gjør jobben din!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hifioraklet
    Jeg har selv testet og eid en lang rekke rørkonstruksjoner, (Mc275 blant annet) og påstander om at Ma i noen av dens utgaver mister kontroll på Klipsher osv er ren nonsens.
    Det første som slår meg da, er at vedkommende mest sannsynlig har en defekt utgave, mest sannsynlig kjøpt brukt.
    Alternativt har vedkommende ikke testet i utstrakt grad, smårør,utgangsrør.(defekt utgangsrør?). Sprengte utganger, brente reeler. Mulighetene er mange.

Selvfølgelig kan ikke MAen måle seg med mc275 på ren kraft, men andre parametere tatt i betraktning, mener jeg den overgår mc275.
    Godt at vi får en ordentlig mening om dette utenom noe som blir sagt av det jeg mener kan virke som rene spekulasjoner.

Edit: Rett og slett bra at noen kommer med konstruktive meninger utifra erfaringer, istede for å ta tingene litt "ut av det blå".

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    eddie; innleggene dine bærer preg av at du misliker MA fremfor at du kommer med konstruktiv kritikk. Generelle betrakninger rundt "strømforsyninger" som må koste en halv årslønn synes jeg heller ikke har mye for seg. At du mener MA leverer for lav effekt er imidlertid OK, men det poenget har du fått frem nå.

Dere andre; hvis moderatorene skal kunne gjøre jobben sin MÅ innlegg rapporteres! Vi klarer ikke å holde oversikt over alt her inne med mindre vi får hjelp til dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    eddie; innleggene dine bærer preg av at du misliker MA fremfor at du kommer med konstruktiv kritikk. Generelle betrakninger rundt "strømforsyninger" som må koste en halv årslønn synes jeg heller ikke har mye for seg. At du mener MA leverer for lav effekt er imidlertid OK, men det poenget har du fått frem nå.

Dere andre; hvis moderatorene skal kunne gjøre jobben sin MÅ innlegg rapporteres! Vi klarer ikke å holde oversikt over alt her inne med mindre vi får hjelp til dette.
    Et svært godt poeng Lygren!

Det at Eddie *editert bort* Hornman tydeligvis aksepterer premissene for en direkte sammenligning mellom MA til under 5k og mc275 til 35k laken, sier jo faktisk litt om mc275s shortcomings, evt MAs styrke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hifioraklet
    Sikkert 1000 Ma`er solgt i Norge, og Gud veit hvort mange til andre land, men vi skal selvfølgelig høre på "erfaringene" til en grøtnisse fra østfold og en fra asker!

Bare så det er sagt! Nye MA har betydelig mer krefter en tidligere modeller.
    Det betyr dermed ikke at tidligere modeller ikke kan spille relativt høyt og med god kontroll, men den nye versjonen er altså kraftigere og spiller enda høyere.

Til kino derimot............

For de av dere som etterlyser et fyrverkeri av en effekt-forsterker for elektronisk musikk ala kinoefekter osv hold dere til kinoreceivere for all del.
    Der er ingen behov for naturtro sound, musikalitet og varm mellomtone slik MA varter opp med.

Til moderator: Gjør jobben din!
    At du må bruke utrykk som grøtnisse sier vel mer om deg en meg og andre som faktisk tester ting og er åpne for at produkter kan være bra.

Synes du skal ta med deg hersketeknikkene og det dårlige språket dit og dra dit p....n gror.

Videre synes jeg helt klart at inlegget ditt burde stå til skrekk og advarsell for andre som faktisk ikke har noe mot å teste produkter. Ja vi skal alle være glad for at det finnes produkter som ikke koster for mye men å samenligne de forsterkerne dere snakker om blir helt feil.

Dust.

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

Ingen har jo sagt noenting. Ser du ikke som moderator at noen vil blåse liv i denne stormen en gang til. Enig i at Eddie kunne moderert uttalsen sin noe men dette er følelser for løsninger og produkter som er anerkjent og noen av oss leger mye tid å penger i å faktisk sette ting opp mot hverandre. At noen ikke liker utfallet av dette og begynner diskusjonen med utsagn som grøtnisse osv synes jeg er helt urimelig. Hverken jeg eller Eddie har sagt vi missliker MA tvert i mot. Dette har MA folket plukket opp og kopiert og avslutter nesten alle trådene sine på samme måte. Synes man snart skal få slutt på at de kan herje vilt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskusjonen fyres jo opp hver gang du og eddie kommer og kritiserer MA. Nå synes jeg det holder med slik diskusjon i denne tråden hvertfall! Så med mindre dere har noe annet å tillføye, så kan dere like gjerne la være å skrive i denne tråden.

Så at du nettopp skrev kos deg med kinaputten din til en med MA i en annen tråd her på forumet er vel også noe "Ma folket" har funnet på da?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Ingen har jo sagt noenting. Ser du ikke som moderator at noen vil blåse liv i denne stormen en gang til. Enig i at Eddie kunne moderert uttalsen sin noe men dette er følelser for løsninger og produkter som er anerkjent og noen av oss leger mye tid å penger i å faktisk sette ting opp mot hverandre. At noen ikke liker utfallet av dette og begynner diskusjonen med utsagn som grøtnisse osv synes jeg er helt urimelig. Hverken jeg eller Eddie har sagt vi missliker MA tvert i mot. Dette har MA folket plukket opp og kopiert og avslutter nesten alle trådene sine på samme måte. Synes man snart skal få slutt på at de kan herje vilt.
    Skjerp dere to.
    Dette er en MA tråd som var knusgod, var helt til dere ødelgger tråden.
    Har du prøvd f.eks den nye 2010 modellen? Du svarer ikke på det.
    Den er noe helt annet en dei andre. Du får teste den før du gruser merket.
    Samme som at Merse kostet 150.000 så ville det vert en elendig bil.
    Er sååå tåpelig.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    At du må bruke utrykk som grøtnisse sier vel mer om deg en meg og andre som faktisk tester ting og er åpne for at produkter kan være bra.

Synes du skal ta med deg hersketeknikkene og det dårlige språket dit og dra dit p....n gror.

Videre synes jeg helt klart at inlegget ditt burde stå til skrekk og advarsell for andre som faktisk ikke har noe mot å teste produkter. Ja vi skal alle være glad for at det finnes produkter som ikke koster for mye men å samenligne de forsterkerne dere snakker om blir helt feil.

Dust.

Lars.

Hornman, man kan desverre ikke unngå å være enig med Hifioraklet!
    Du benytter enhver annledning til å poengtere at MC275 er så uendelig mye bedre enn MA, så da er det du som aksepterer premissene for en direkte sammenligning.
    Når det gjelder testing av produkter, så går det også klart frem at du ikke testet MAen nevnverdig over en lengere periode.
    Du har heller ikke testet MA 2010-versjonen.
    Så Lygrens poeng er aller høyest relevant!
    At du stadig blir blodig fornærmet av at folk poengterer dette er ditt problem, men når du er så til de grader opptatt av MA og skriver i en tråd som omhandler MA så får du bare finne deg i det.
    Jeg foreslår at du finner deg en annen tråd der du fritt kan gi utrykk for synsingen din, som er alt annet enn basert på utstrakt testing/modifiseringer/tweaking. GRØTNISSE!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Diskusjonen fyres jo opp hver gang du og eddie kommer og kritiserer MA. Nå synes jeg det holder med slik diskusjon i denne tråden hvertfall! Så med mindre dere har noe annet å tillføye, så kan dere like gjerne la være å skrive i denne tråden.

Så at du nettopp skrev kos deg med kinaputten din til en med MA i en annen tråd her på forumet er vel også noe "Ma folket" har funnet på da?
    Thoge: Det er bare ett av ett uttall slike syrligheter denne Hornman presterer gang på gang. Altså på sandkasse-nivå!
    Noe Lygren poengterer!

Det er folk som har både mc275 og MAen og er fornøyde med begge.
    Begge har sine styrker og svakheter.
    Det fantastiske er den lave prisen til MA.

Sitat:
    Hverken jeg eller Eddie har sagt vi missliker MA tvert i mot. Dette har MA folket plukket opp og kopiert og avslutter nesten alle trådene sine på samme måte. Synes man snart skal få slutt på at de kan herje vilt.

Nei! De bare benytter enhver anledning til å komme med syrligheter, usakligheter og alt annet enn konstruktiv kritikk!
    Men dette er forståelig, for skal man komme med konstruktiv kritikk, så må man ha kunnskap om hva det er man snakker om, alt annet blir synsing.
    Men Hornman og Eddie mener selvfølgelig selv at de er eksperter på MA!

Nå forsøker selvfølgelig Hornman å spille uskyldig-offer når intet annet funker. Patetisk!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sagt noenting. Men navnet mitt blir dratt frem hele tiden. Tror faktisk det er dere som synes det er gøy med denne diskusjonen. Jeg har heller ingen rørforsterker for tiden så min frekventering her har ingen ting med interesse av MA å gjøre.

Når det gjelder diskusjonen rundt ma og mc ble denne ført i pennen av deres guru Kjell B. Det var han som satte spaden i sandkassa her. Personlig har jeg kun hørt de 2 av tyen rørforsterker, noe jeg også har poengtert. Men trekker så klart tilbake utsagn som kinaputt men noenganger renner begeret over for meg, som når jeg blir kalt grøtnisse på et offentlig forum.

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CervixVega
    Hornman, man kan desverre ikke unngå å være enig med Hifioraklet!
    Du benytter enhver annledning til å poengtere at MC275 er så uendelig mye bedre enn MA, så da er det du som aksepterer premissene for en direkte sammenligning.
    Når det gjelder testing av produkter, så går det også klart frem at du ikke testet MAen nevnverdig over en lengere periode.
    Du har heller ikke testet MA 2010-versjonen.
    Så Lygrens poeng er aller høyest relevant!
    At du stadig blir blodig fornærmet av at folk poengterer dette er ditt problem, men når du er så til de grader opptatt av MA og skriver i en tråd som omhandler MA så får du bare finne deg i det.
    Jeg foreslår at du finner deg en annen tråd der du fritt kan gi utrykk for synsingen din, som er alt annet enn basert på utstrakt testing/modifiseringer/tweaking. GRØTNISSE!
    Poenget er at jeg driter i hvem du er enig med, skjønner du ikke det. Kos deg med din forsterker er ikke det nok for deg ??

Har ikke brukt en hver anledning, derimot Kjell B gjorde dette, han forsøkte seg også med Klipsch noen han etterhvert måtte gi opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CervixVega
    Thoge: Det er bare ett av ett uttall slike syrligheter denne Hornman presterer gang på gang. Altså på sandkasse-nivå!
    Noe Lygren poengterer!

Det er folk som har både mc275 og MAen og er fornøyde med begge.
    Begge har sine styrker og svakheter.
    Det fantastiske er den lave prisen til MA.

Sitat:
    Hverken jeg eller Eddie har sagt vi missliker MA tvert i mot. Dette har MA folket plukket opp og kopiert og avslutter nesten alle trådene sine på samme måte. Synes man snart skal få slutt på at de kan herje vilt.

Nei! De bare benytter enhver anledning til å komme med syrligheter, usakligheter og alt annet enn konstruktiv kritikk!
    Men dette er forståelig, for skal man komme med konstruktiv kritikk, så må man ha kunnskap om hva det er man snakker om, alt annet blir synsing.
    Men Hornman og Eddie mener selvfølgelig selv at de er eksperter på MA!

Nå forsøker selvfølgelig Hornman å spille uskyldig-offer når intet annet funker. Patetisk!
    Fint for de at de er fornøyd med begge, jeg var mer fornøyd med Mc en. At du synes jeg er patetisk driter jeg i. Har aldri sagt jeg er ekspert, i motsettning til visse andre. Enig i at prisen på Ma er fantastisk lav.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge

Det er vel fordi vi treffer spikern på hodet hver gang da. Er vel dere som ikke kan fordra at den rimelige forsterkern deres ikke er verdens beste eller hva ?

Se på selv hva gjør du ? du diskuterer, men du syntes jo det holder med slik diskusjon. Hmmm se på deg selv ikke hva alle andre gjør eller sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Jeg har ikke sagt noenting. Men navnet mitt blir dratt frem hele tiden. Tror faktisk det er dere som synes det er gøy med denne diskusjonen. Jeg har heller ingen rørforsterker for tiden så min frekventering her har ingen ting med interesse av MA å gjøre.

Vi repeterer:
    Du bare benytter enhver anledning til å komme med syrligheter, usakligheter og alt annet enn konstruktiv kritikk til det kjedsommelige når anledningen byr seg, i enhver tråd!

Så hva i granskogen gjør du egentlig i denne MA-rør-tråden???
    Annet enn å komme med usaklig kritikk?

Når det gjelder diskusjonen rundt ma og mc ble denne ført i pennen av deres guru Kjell B. Det var han som satte spaden i sandkassa her. Personlig har jeg kun hørt de 2 av tyen rørforsterker, noe jeg også har poengtert. Men trekker så klart tilbake utsagn som kinaputt men noenganger renner begeret over for meg, som når jeg blir kalt grøtnisse på et offentlig forum.

Vi ser alle hva Kjell har bidratt med her på AVforum og denne tråden!
    Hva har Hornman bidratt med?

Og på det erfaringsgrunnlaget av å ha testet hele 2 rørforsterker med et par sett rør baserer du utspillene dine!
    Du tar UTROLIG stor plass til å ha så lite å fare med!

Med andre ord så skal det ingenting til før begeret renner over for Hornman?

Sitat:
    Se på selv hva gjør du ? du diskuterer, men du syntes jo det holder med slik diskusjon. Hmmm se på deg selv ikke hva alle andre gjør eller sier.

Sitat:
    Er vel dere som ikke kan fordra at den rimelige forsterkern deres ikke er verdens beste eller hva ?
    Har aldri sagt jeg er ekspert, i motsettning til visse andre.........

Vi repeterer igjen:
    Imotsetning til deg Hornman, så eier mange av oss en rekke rørkonstruksjoner i alle prisklasser, og kan derfor uttale oss i kraft av virkelig erfaring og kunnskap!

Side 134 av 176 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 130 131 132 133 134 135 136 137 138 144 154 164 174 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •