Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 133

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 133 av 176 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 143 153 163 173 ... SisteSiste
Viser resultater 2,641 til 2,660 av 3515
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Så bra :-)
    Ja, det er berre å teste ut..
    lure på å fått testa han som pre-amp og Hegel som effekt..trur da hadde vert noe :-D
    Men da må eg kjøpe Hegel en gang.
    Kjøre MA som pre-amp, sku vist vere bra, med en nøytral forsterker som ikke gjør noe med lyden inn.
    Såg en må ha 2stk 1 og 2stk 18 ohm motstandere på høytaler utgangene da koblet spesiell måte, men enkelt.. (se en plass i nye MA forumet).
    Har du nye, 2010 modellen? den er noe kraftigere en dei eldre. Var nemlig den som slo ut elementa mine her..hehehe..
    Men hvordan skal du gjøre dette når ma ikke ha pre-out?

Har den gamle modellen. Var receiver som fikk elementene til å jobbe og ikke MA. Vet ikke om det er kreftene det står på eller om smårøra kan gjøre så stor forskjell i lyden men. (Har prøvd 2 kombier)

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Men hvordan skal du gjøre dette når ma ikke ha pre-out?

Har den gamle modellen. Var receiver som fikk elementene til å jobbe og ikke MA. Vet ikke om det er kreftene det står på eller om smårøra kan gjøre så stor forskjell i lyden men. (Har prøvd 2 kombier)
    Smårøra har litt å sei, men den nye modellen virker betydelig mer kraftig.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg koblet opp 2008 modellen på mellomtone og diskant, og 2010 modellen på bassene på mine høytalere Triangle Altea.
    Dei spiller nok trøkk no og er ikkje det, men må prøve.
    En merker forskjell kontra 1 stk MA.
    Mer trøkk og høyere.
    Men, under en av sangene på "Wood II" med Brian Bromberg lot eg meg rive med og skrudde høyere, høyere og høyere, helt til basselementa sa krakk-krakk-krakk..eller noe sånt. Var snar med å skru ned igjen.. :-D
    Elementa slo for langt ut.
    Forsterkerene spilte helt klart. Dei stod på ca 11 og forforsterkeren ca det samme, så da syns eg dei burde tåle mer, men men..
    Høytalerne overlevde uten skader. Så et stort ønske til Triangle er at dei må lage høytalere som tåler mye mer. (Eg spilte nok høyt da)
    Lyden, ja den var grei den.
    Men alt i alt, spiller 2010 modellen bedre alene 8)
    Husk på at mesteparten av effekten går med til å drive bass området på høytalerene, og at hørselen vår er mer følsom for forvrengning i frekvensene over bass området.

Det du beskriver her er vel bare det at den MA forsterkeren som drev bassen ble belastet mest og mistet kontrollen over bass elementene først, mens den MA som drev de høyere frekvensene fremdeles hadde kontroll pga mye lavere belastning fra høytalerene.

Skal du spille noe serlig høyere, må du opp i tilgjengelig forsterker effekt i bass området. Du får en Dobbling av effekten når du biamper, men hvis du tenker deg at i ca 70-80% av effekten går med til å drive de laveste oktavene i musikken, så ser man vel fort at en slik kobbling ikke øker effekten der den trengs mest, men man får effekt forsterker belastning og lavere forvrengning i det mest hørbare området.

Ser du stadig nevner innstillingen på volumkontroll skalaen når du nevner høytspilling og ytelse og testing av hifi utstyr.
    Dette blir helt feil. Ja det er en sammenheng mellom volum kontroll instillingen og belastning av forsterkere, men volum kontroll skalaen sier bare at du får mer den ene veien og mindre den andre, ikke noe serlig om hvordan komponentene i signalveien belastes og jobber.

Hvor mye effekt du belaster forsterkerene og høytalerene dine med avhenger f.eks av :

1. Styrken på signalet fra kilden (dette styrer ikke innstillingen på for-forsterker volum kontrollen)

2. Hvordan forsterkingen er mellom forforsterker inngang til utgang (der styrer volum kontrollen ganske mye...)

3.Hvor høyt inngangangs signalet skal være på effekt forsterkerene før de når sin maks effekt ved den tilknyttede høytaler lasten. (dette styrer ikke innstillingen på for-forsterker volum kontrollen)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var ikke så nøye egentlig, skal ikke gjøre det selv bare lurte på hvordan det gikk uten pre-out. Men takker for utfyllende svar alikevell

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Husk på at mesteparten av effekten går med til å drive bass området på høytalerene, og at hørselen vår er mer følsom for forvrengning i frekvensene over bass området.

Det du beskriver her er vel bare det at den MA forsterkeren som drev bassen ble belastet mest og mistet kontrollen over bass elementene først, mens den MA som drev de høyere frekvensene fremdeles hadde kontroll pga mye lavere belastning fra høytalerene.

Skal du spille noe serlig høyere, må du opp i tilgjengelig forsterker effekt i bass området. Du får en Dobbling av effekten når du biamper, men hvis du tenker deg at i ca 70-80% av effekten går med til å drive de laveste oktavene i musikken, så ser man vel fort at en slik kobbling ikke øker effekten der den trengs mest, men man får effekt forsterker belastning og lavere forvrengning i det mest hørbare området.

Ser du stadig nevner innstillingen på volumkontroll skalaen når du nevner høytspilling og ytelse og testing av hifi utstyr.
    Dette blir helt feil. Ja det er en sammenheng mellom volum kontroll instillingen og belastning av forsterkere, men volum kontroll skalaen sier bare at du får mer den ene veien og mindre den andre, ikke noe serlig om hvordan komponentene i signalveien belastes og jobber.

Hvor mye effekt du belaster forsterkerene og høytalerene dine med avhenger f.eks av :

1. Styrken på signalet fra kilden (dette styrer ikke innstillingen på for-forsterker volum kontrollen)

2. Hvordan forsterkingen er mellom forforsterker inngang til utgang (der styrer volum kontrollen ganske mye...)

3.Hvor høyt inngangangs signalet skal være på effekt forsterkerene før de når sin maks effekt ved den tilknyttede høytaler lasten. (dette styrer ikke innstillingen på for-forsterker volum kontrollen)
    Enig med deg, men gjelder ikke her.
    Nei, den forvrengte ikke, men høytalerne tåler for lite effekt. forsterkaren hadde full kontroll, men elementet tåler ikke dette, eller vil du sei at Mcintosh MA7000 heller ikke har kontroll på disse høytalerne med sine 2x250 watt?
    Den slår og elementa utenfor sitt arbeidsområde.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg, men gjelder ikke her.
    Nei, den forvrengte ikke, men høytalerne tåler for lite effekt. forsterkaren hadde full kontroll, men elementet tåler ikke dette, eller vil du sei at Mcintosh MA7000 heller ikke har kontroll på disse høytalerne med sine 2x250 watt?
    Den slår og elementa utenfor sitt arbeidsområde.
    For å vite med sikkerhet hva som skjer med de forskellige forsterkerene, måtte man eventuellt tilkobblet måleinstrumenter som sjekker om forsterkeren forvrenger eller ikke når elementene brunges ut av sitt lineære område.

Forstod det ellers ikke sånn at Mcintosh MA7000 spillte sånn at "basselementa sa krakk-krakk-krakk.." noe som vel er mer typisk når en forsterker bruker alle krefter på å sette i gang element bevegelsen, men mister kontrollen og klarer ikke å stoppe dem igjen.

Du mener egentlig her at MA med sine 65W vil oppføre seg likt som Mcintosh MA7000 med sine 2x250 watt på Triangle Altea høytalerene, og det er høytalerene som er begrensingen ?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er det vel flere som mener at ma sliter med selv mindre klipsch!!! så har på følelsen at det ikke er den beste strømforsyningen i ma,merket ikke dette selv men spilte ikke så høyt...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    nå er det vel flere som mener at ma sliter med selv mindre klipsch!!! så har på følelsen at det ikke er den beste strømforsyningen i ma,merket ikke dette selv men spilte ikke så høyt...
    Ikke start opp detta igjen a. Er ikke anntydning til forvrengning på mine Rf62 så hvilke mindre Klipsch har du i tankene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke start opp detta igjen a. Er ikke anntydning til forvrengning på mine Rf62 så hvilke mindre Klipsch har du i tankene?
    Vel mine Rf 82 og 62 og 52 og RB 51 ble det ihverftall grøt når jeg forsøkte meg på å spille høyt. Dette var så klart aldri tilfelle med MC en.

Tror som noen er innpå at selve strømforsyningen og muligens den oppgitte effekten kan være problemet. MC sin strømforsyning er på kjent for å være enormt bra så forskjellen opplevdes nok som veldig ekstrem men alikevel.

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Vel mine Rf 82 og 62 og 52 og RB 51 ble det ihverftall grøt når jeg forsøkte meg på å spille høyt. Dette var så klart aldri tilfelle med MC en.

Tror som noen er innpå at selve strømforsyningen og muligens den oppgitte effekten kan være problemet. MC sin strømforsyning er på kjent for å være enormt bra så forskjellen opplevdes nok som veldig ekstrem men alikevel.
    Eddie og Hornman...,er det bare hakk i plata,eller representerer dere på noen måte audio-bransjen i Norge..??

Begynner å bli ganske drittlei gnålet deres!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det bare grøt med alle disse modellene tør jeg påstå du har gjort ett eller annet galt.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    For å vite med sikkerhet hva som skjer med de forskellige forsterkerene, måtte man eventuellt tilkobblet måleinstrumenter som sjekker om forsterkeren forvrenger eller ikke når elementene brunges ut av sitt lineære område.

Forstod det ellers ikke sånn at Mcintosh MA7000 spillte sånn at "basselementa sa krakk-krakk-krakk.." noe som vel er mer typisk når en forsterker bruker alle krefter på å sette i gang element bevegelsen, men mister kontrollen og klarer ikke å stoppe dem igjen.

Du mener egentlig her at MA med sine 65W vil oppføre seg likt som Mcintosh MA7000 med sine 2x250 watt på Triangle Altea høytalerene, og det er høytalerene som er begrensingen ?
    Forsatt enig, men vis en skrudde opp den transistor forsterkeren litt, blafret elementa, omtrent som den ikke hadde kontroll. Overbelastete element?
    Men klart MAen kan ha forvrengt, det er jo bare 65watt ja.. men sku den oppføre seg som om den hadde enda mer krefter da? Virket som den bare trøkket på. Elementa så ut som dei vart styrt av ren kraft..var det eg syns var så rart.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sikkert dårlige signalkilder..hehehe
    Nei, men nå snakker vi 2010 modellen, den er noe kraftigere.
    Mcintosh MA7000 sleit på mine høytalere, den klarte ikke drive dei over kl 10 på volumknappen! pungtum.
    Oppskrytt...hørt den på flere høytaler, også sonus faber og Klipsch på 70.000 høytalere, samme der..
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Eddie og Hornman...,er det bare hakk i plata,eller representerer dere på noen måte audio-bransjen i Norge..??

Begynner å bli ganske drittlei gnålet deres!
    Nei overhodet ikke, Ganske drittlei maset og de tåpellige kommentarene dine hver gang jeg kommer med erfaringer også. Så right back at ya!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert dårlige signalkilder..hehehe
    Nei, men nå snakker vi 2010 modellen, den er noe kraftigere.
    Mcintosh MA7000 sleit på mine høytalere, den klarte ikke drive dei over kl 10 på volumknappen! pungtum.
    Oppskrytt...hørt den på flere høytaler, også sonus faber og Klipsch på 70.000 høytalere, samme der..
    Mulig det er dårlig signalkilde i match med Ma ja det kan faktisk godt hende men jeg testet den med 4 forskjellige kilder, Rotell spillern min en Sony spiller jeg har stående ( gammel og god ) og PS3 samt Sony BDP S 500 som jeg hadde før. Jeg brukte vel Yamaha RXV 2700 som pre, kan jo være her problemet ligger også men tviler sterkt.

MA 7000 har jeg ikke hørt men igjen tror jeg du trekker frem dette bare for å provosere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det bare grøt med alle disse modellene tør jeg påstå du har gjort ett eller annet galt.
    Jeg sa ikke at det bare ble grøt, jeg sa det grøta seg til når jeg dro på.

Hva påstår du jeg har gjort galt ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sa ikke at det bare ble grøt, jeg sa det grøta seg til når jeg dro på.
    Og forskjellen er?

Hva påstår du jeg har gjort galt ?
    Ikke vet jeg, kan være noe med pre som du snakket om, men aner ikke. Rf52 tviler jeg sterkt på den sliter med når den fint drar mine Rf62. Men for alldel, kunne sikkert hatt masse mer strømreserver i den, så hadde det sikkert vært enda bedre lyd på Rf62'ene, men jeg kan ikke si det grøter seg til når jeg skrur opp.

Edit: Beklager latterlig dårlig formulering :P

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har vel rommet noe og si også, er vel ikke noe galt i at folk har forskjellige erfaringer ?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Her har vel rommet noe og si også, er vel ikke noe galt i at folk har forskjellige erfaringer ?
    Absolutt ikke.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er dårlig signalkilde i match med Ma ja det kan faktisk godt hende men jeg testet den med 4 forskjellige kilder, Rotell spillern min en Sony spiller jeg har stående ( gammel og god ) og PS3 samt Sony BDP S 500 som jeg hadde før. Jeg brukte vel Yamaha RXV 2700 som pre, kan jo være her problemet ligger også men tviler sterkt.

MA 7000 har jeg ikke hørt men igjen tror jeg du trekker frem dette bare for å provosere.
    Bare fordi eg er blitt så skuffet over MA7000..

Nei, må vere MAen då..hva modell? Må prøve 2010, for er betraktelig mer guff i den. Regner og med du har kjørt f.eks med GE5814A og Telefunken diamond ECC85?
    Høyttalere:

Side 133 av 176 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 143 153 163 173 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •