Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 132

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 132 av 176 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 136 142 152 162 172 ... SisteSiste
Viser resultater 2,621 til 2,640 av 3515
    Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Ok - får avvente å se hvordan bassen blir med andre rør først

Jeg har intet direkte belegg for å påstå at KT88-rørene er brukte. Kan man "enkelt" se det? Allikevel for sent nå, da jeg har brukt de. Og jeg gikk over og pusset og rengjorde de før montering. Burde tatt bilde før dette selvfølgelig .
    Men, om de er nye, så har de vært lagret "lenge" - og under ugunstige forhold, og håndtert "tøft", for det var, som nevnt, en del oksydering/korrodering på rørpinnene og blikket rundt foten. I tillegg en del møkk og riper i glassene.
    Kan selvsagt være dårlig lagret som du sier....er en litt annen luftfuktighet og varme der nede disse skal jo være nye....
    mener de har 1mnd garanti etter de er tatt i bruk, det hender jo ett rør kan ha feil, men viss de ikke ryker i løpet av 1 måneds tid holder de sikkert...

kjøpte 8 nye kt88 av en selger på ebay, disse fikk jeg 1mnd garanti på, i tilfelle et skulle gå raskt, de kan jo ha feil.... disse hadde "krom" helt ned uten plast kant i bunn, så litt finere ut

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et sett med matchede Winged C stående ubrukte på hylla, så det er jo egentlig ikke noe problem

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått prøvd litt med "ordentlige" pre-rør. Kombinasjon Siemens Halske ECC85 og Mullard CV4003 (12AU7).
    Og > lydmessig så er det potensialer i denne MA-versjonen. Selvom disse NOS-rørene helt sikkert trenger flere timer enn det jeg har gitt de hittil, for å låte max, så er det allerede nå "go-lyd", og jeg har et par andre NOS-rør kombinasjoner å fortsette testing med. Det er bra med krefter - ingen tegn til "komprimering".
    Lydkarakteristikken med denne rør-kombinasjonen gir hos meg et åpent, detaljert lydbilde. Bredt og ganske dypt = bra holografi. Mellomtonen er varm/myk, men har en liten tendens til hardhet/skarphet i grensen opp mot diskant. Dette kan nok tilskrives rørene som kun er brukt noen timer. Kunne også ønske meg litt dypere bass, men mulig at dette også kan "komme" seg - eller fin-tunes med annen rør-kombinasjon. Midbassen er "på plass" - og bassområdet er forholdsvis godt definert.

Ganske så positivt dette - ikke minst med tanke på prisen totalt.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Da har jeg fått prøvd litt med "ordentlige" pre-rør. Kombinasjon Siemens Halske ECC85 og Mullard CV4003 (12AU7).
    Og > lydmessig så er det potensialer i denne MA-versjonen. Selvom disse NOS-rørene helt sikkert trenger flere timer enn det jeg har gitt de hittil, for å låte max, så er det allerede nå "go-lyd", og jeg har et par andre NOS-rør kombinasjoner å fortsette testing med. Det er bra med krefter - ingen tegn til "komprimering".
    Lydkarakteristikken med denne rør-kombinasjonen gir hos meg et åpent, detaljert lydbilde. Bredt og ganske dypt = bra holografi. Mellomtonen er varm/myk, men har en liten tendens til hardhet/skarphet i grensen opp mot diskant. Dette kan nok tilskrives rørene som kun er brukt noen timer. Kunne også ønske meg litt dypere bass, men mulig at dette også kan "komme" seg - eller fin-tunes med annen rør-kombinasjon. Midbassen er "på plass" - og bassområdet er forholdsvis godt definert.

Ganske så positivt dette - ikke minst med tanke på prisen totalt.
    Dypbassen kommer.. nå kjører eg med beste GE ytterst og telefunken i mitten.
    Vet ikke hvordan dei du har da eg ikke har testet.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vet man at det er 2010 versjonen av MA KT88? -jeg ser det opereres med MKII og MKIII betegnelser uten at det sier meg så mye.

Jeg hangler mellom en Music Angel XDSE EL34:

MA XDSE EL34 Class A Stereo Integrated Tube Amplifier B - eBay (item 250588032154 end time Mar-03-10 23:02:11 PST)

Og en Music Angel KT88:

MA XDSE KT88 Class A Stereo Integrated Tube Amplifier B - eBay (item 250589237475 end time Mar-04-10 23:02:49 PST)

Bortsett fra disse to så ser jeg litt også på denne, Yaqin MC-10L EL34som så langt jeg vet har fått gode skussmål:

YAQIN MC-10L EL34 Class A Integrated Tube Amplifier SV - eBay (item 250588516093 end time Mar-03-10 15:29:23 PST)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornh
    Hvordan vet man at det er 2010 versjonen av MA KT88? -jeg ser det opereres med MKII og MKIII betegnelser uten at det sier meg så mye.

Og en Music Angel KT88:

MA XDSE KT88 Class A Stereo Integrated Tube Amplifier B - eBay (item 250589237475 end time Mar-04-10 23:02:49 PST)

Om du bestiller denne fra Tubestein - så er det 2010-versjonen du får - og jeg anbefaler at det er denne du bør kjøpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset.

Men hvorfor gå for KT88 fremfor EL34?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornh
    Takk for tipset.

Men hvorfor gå for KT88 fremfor EL34?
    Mere power i kt 88 enn el 34. Men om kt 88 er bedre enn el 34 får en avgjøre selv. Det jeg har hørt av kt 88 synes jeg ikke er bedre enn el 34.

Men en god el 84 er best i mine ører.:-D Nesten.

Mvh Roar

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må jeg nesten le! Har fått en litt annen type støy i min venstre HT som minner om pustinga til en som sover tungt! haha! Høres skikkelig merkelig ut. Har alltid hatt litt støy i ene ht'en og iblandt en svak pipelyd, men dette er helt rart. Tror det skyldes dårlig kontakt på "-" terminalen på venstre ht. Merker den ikke sitter som den skal når jeg skrur i ht kabel(før det ble satt på bananplugger). Er bare så utrolig ork å gidde å skru den fra hverandre. For ikke å snakke om å kjøre den hjem til faren min(kan ikke lodde selv hvis dette må til).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Nå må jeg nesten le! Har fått en litt annen type støy i min venstre HT som minner om pustinga til en som sover tungt! haha! Høres skikkelig merkelig ut. Har alltid hatt litt støy i ene ht'en og iblandt en svak pipelyd, men dette er helt rart. Tror det skyldes dårlig kontakt på "-" terminalen på venstre ht. Merker den ikke sitter som den skal når jeg skrur i ht kabel(før det ble satt på bananplugger). Er bare så utrolig ork å gidde å skru den fra hverandre. For ikke å snakke om å kjøre den hjem til faren min(kan ikke lodde selv hvis dette må til).
    Høytaler fra Klipsch? Her hadde jeg noe ala samme problem, løste det ved å bytte til lownoise-rør.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Har fått en litt annen type støy i min venstre HT som minner om pustinga til en som sover tungt! ... og iblandt en svak pipelyd..
    Se der ja! Plutselig får uttrykk som "tungpustet forsterker", "sliter med å gjengi dype toner" og "anstrengt lyd" mening. Hvem kan vel lenger si at audiofiles fagsjargong og beskrivelse av lydopplevelser egentlig dekker over en mislykket dikterkarriere? Ikke ti ville hester!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da var MA KT88 bestilt....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    Høytaler fra Klipsch? Her hadde jeg noe ala samme problem, løste det ved å bytte til lownoise-rør.
    På Rf-62 ja. Men har byttet rør og det var samme problem på de gamle rørene. I tillegg er det kun i ene HT der jeg merker minus på terminalen inn til forsterker er dårlig. Så er rimelig sikker på at det ligger der, men har bare ikke orka gjøre noe med det.

Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Se der ja! Plutselig får uttrykk som "tungpustet forsterker", "sliter med å gjengi dype toner" og "anstrengt lyd" mening. Hvem kan vel lenger si at audiofiles fagsjargong og beskrivelse av lydopplevelser egentlig dekker over en mislykket dikterkarriere? Ikke ti ville hester!
    Har ingen ting med å slite å gjengi dype toner eller anstrengt lyd.(Hvis det var det du mente) Dette er kun på lavt volum å øker null og niks uansett hvor mye jeg guffer opp.

Lyden forsvant som vanlig etter litt og nå har jeg kun litt summing i venstre ht som jeg bare hører hvis det er nesten helt stille. Høyre HT hører jeg ikke summing fra. Sitter å guffer på litt nå og må si jeg liker lyden, men kontra transistor kan jeg dessverre ikke si meg helt "solgt".

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Rf-62 ja. Men har byttet rør og det var samme problem på de gamle rørene. I tillegg er det kun i ene HT der jeg merker minus på terminalen inn til forsterker er dårlig. Så er rimelig sikker på at det ligger der, men har bare ikke orka gjøre noe med det.

Har ingen ting med å slite å gjengi dype toner eller anstrengt lyd.(Hvis det var det du mente) Dette er kun på lavt volum å øker null og niks uansett hvor mye jeg guffer opp.

Lyden forsvant som vanlig etter litt og nå har jeg kun litt summing i venstre ht som jeg bare hører hvis det er nesten helt stille. Høyre HT hører jeg ikke summing fra. Sitter å guffer på litt nå og må si jeg liker lyden, men kontra transistor kan jeg dessverre ikke si meg helt "solgt".
    Hvilke rør byttet du til? Som sagt du må ha lownoise-rør.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    Hvilke rør byttet du til? Som sagt du må ha lownoise-rør.
    Bedre GE5814A på sidene og noe telefunken i midten, men er som sagt bare i ene ht'en så tror nok jeg kan utelukke det. Derimot den terminalen som sitter litt dårlig bak på forsterkeren må det tas en kikk på når jeg gidder. Er sjelden så plagsomt at jeg orker stresse med det.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg koblet opp 2008 modellen på mellomtone og diskant, og 2010 modellen på bassene på mine høytalere Triangle Altea.
    Dei spiller nok trøkk no og er ikkje det, men må prøve.
    En merker forskjell kontra 1 stk MA.
    Mer trøkk og høyere.
    Men, under en av sangene på "Wood II" med Brian Bromberg lot eg meg rive med og skrudde høyere, høyere og høyere, helt til basselementa sa krakk-krakk-krakk..eller noe sånt. Var snar med å skru ned igjen.. :-D
    Elementa slo for langt ut.
    Forsterkerene spilte helt klart. Dei stod på ca 11 og forforsterkeren ca det samme, så da syns eg dei burde tåle mer, men men..
    Høytalerne overlevde uten skader. Så et stort ønske til Triangle er at dei må lage høytalere som tåler mye mer. (Eg spilte nok høyt da)
    Lyden, ja den var grei den.
    Men alt i alt, spiller 2010 modellen bedre alene 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Jeg koblet opp 2008 modellen på mellomtone og diskant, og 2010 modellen på bassene på mine høytalere Triangle Altea.
    Dei spiller nok trøkk no og er ikkje det, men må prøve.
    En merker forskjell kontra 1 stk MA.
    Mer trøkk og høyere.
    Selv har jeg nå kobla MA'en min på diskant og receiver på bass/mellomtone og det trykker MYE mer enn med kun MA. Med kun MA flyttet nesten ikke elementene seg og det var lite bass, men nå trykker det som bare det Og jeg har fortsatt den herlige horn/rør kombon på diskanten

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg nå kobla MA'en min på diskant og receiver på bass/mellomtone og det trykker MYE mer enn med kun MA. Med kun MA flyttet nesten ikke elementene seg og det var lite bass, men nå trykker det som bare det Og jeg har fortsatt den herlige horn/rør kombon på diskanten
    Så bra :-)
    Ja, det er berre å teste ut..
    lure på å fått testa han som pre-amp og Hegel som effekt..trur da hadde vert noe :-D
    Men da må eg kjøpe Hegel en gang.
    Kjøre MA som pre-amp, sku vist vere bra, med en nøytral forsterker som ikke gjør noe med lyden inn.
    Såg en må ha 2stk 1 og 2stk 18 ohm motstandere på høytaler utgangene da koblet spesiell måte, men enkelt.. (se en plass i nye MA forumet).
    Har du nye, 2010 modellen? den er noe kraftigere en dei eldre. Var nemlig den som slo ut elementa mine her..hehehe..
    Høyttalere:

Side 132 av 176 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 136 142 152 162 172 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •