Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 131

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 131 av 176 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 127 128 129 130 131 132 133 134 135 141 151 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 2,601 til 2,620 av 3515
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Nei - ikke som koster det samme. Dvs. skal man sammenlikne pris, så må man sammenlikne under "like" forutsetninger - og da kan man jo si at enkelte av de andre Kina-ampene som har importør/forhandler her, koster ned mot "tilsvarende". Min erfaring med- og inntrykk av noen av disse har jeg skrevet om flere ganger i både denne tråden og de andre rørtrådene.
    Ja, synd disse mellomledda skal ha så mye peng, men må vel tene peng dei og.
    Kordan er det med kjente merker, får vi som privatperson lov å kontakte fabrikken i kina å kjøpe direkte derfra? Er vel lite sansynelig?
    Ser fabrikken til MA skal jo ha veil pris, ca 420 euro så er ikkje noe å spare der.
    Kordan spiller dei andre merka som tubestone f.eks har, ming og disse, vis du samenligner med MA? (vis du har hørt dei)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Ja, synd disse mellomledda skal ha så mye peng, men må vel tene peng dei og.

Kordan spiller dei andre merka som tubestone f.eks har, ming og disse, vis du samenligner med MA? (vis du har hørt dei)
    Nordic Ming er vel det nærmeste av disse jeg har hørt på.

Mellomledd > mye penger?
    Vel - det er vel en sannhet med modifikasjoner. Det virker som om enkelte faktisk tror at differansen mellom nto. innkjøpspris og den pris man selger til over disk, er penger som puttes rett i lomma som ren inntekt

Norge er et høykostland, der mer eller mindre "alt" koster mer enn i andre land (f.eks: arbeidskraft, husleie, strøm mm). Skal man drive forretning, så må man investere i varelager og demoutstyr. Man må påta seg et reklamasjons- og garantiansvar i inntil 5 år. I tillegg så skal jo stat og kommune ha en god bit (den største biten?) av kaka i form av skatter, avgifter og et utrolig "papir- og skjemaregime" for alle som driver "butikk".
    I tillegg - så er det jo et begrenset markedspotensiale, uansett. Det er tross alt ikke veldig mange mennesker totalt i Norge med utpreget Hi-Fi interesse - og "struper" vi det ned til de med potensielt interesse for rør, så blir det ennå færre.

Så, jeg veit ikke helt om jeg deler den oppfatningen. Tror neppe det hadde vært særlig regningssvarende og solgt en MA for under +/- 12000,- ut av butikk i Norge. Hver enkelt burde da vært gått over, testet og "stabilisert" og utstyrt med nye rør før den ble levert til kunde (min mening).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nordic Ming er vel det nærmeste av disse jeg har hørt på.

Mellomledd > mye penger?
    Vel - det er vel en sannhet med modifikasjoner. Det virker som om enkelte faktisk tror at differansen mellom nto. innkjøpspris og den pris man selger til over disk, er penger som puttes rett i lomma som ren inntekt

Norge er et høykostland, der mer eller mindre "alt" koster mer enn i andre land (f.eks: arbeidskraft, husleie, strøm mm). Skal man drive forretning, så må man investere i varelager og demoutstyr. Man må påta seg et reklamasjons- og garantiansvar i inntil 5 år. I tillegg så skal jo stat og kommune ha en god bit (den største biten?) av kaka i form av skatter, avgifter og et utrolig "papir- og skjemaregime" for alle som driver "butikk".
    I tillegg - så er det jo et begrenset markedspotensiale, uansett. Det er tross alt ikke veldig mange mennesker totalt i Norge med utpreget Hi-Fi interesse - og "struper" vi det ned til de med potensielt interesse for rør, så blir det ennå færre.

Så, jeg veit ikke helt om jeg deler den oppfatningen. Tror neppe det hadde vært særlig regningssvarende og solgt en MA for under +/- 12000,- ut av butikk i Norge. Hver enkelt burde da vært gått over, testet og "stabilisert" og utstyrt med nye rør før den ble levert til kunde (min mening).
    Skal ikke slikt utstyr godkjennes av Nemko el også da. Det kan vel ikke være billig i så fall.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Skal ikke slikt utstyr godkjennes av Nemko el også da. Det kan vel ikke være billig i så fall.
    Nei sikkert ikke..
    Trur også denne godkjenningen er en vits, uten at eg veit det.
    Men som eg kan se så er brannfaren med MA ikke mer til stede enn andre merker i Norge. Her er gode å store håndlagde loddinger så skulle vere safe den. Men trur det går mer i papirer enn sjekking av produkter.
    Det er mye feil på produkter som er godkjent også. Kanskje ikke så mye innen musikk, men ellers.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jo, el.utstyr skal i dag være "sertifisert" og E/CE-merket. Har ingen ide om hvilke instanser dette må igjennom, og hvilke krav/kriterier som evt. må fylles. Det er nok som Lovemusikk nevner, mer det papirmessige og en form for produktansvar - enn det rent konstruksjonsmessige. Hvor store kostnader det er relatert til en slik "godkjenning/sertifisering" har jeg ingen formening om.
    Når det gjelder europeiske produsenter, så besørger jo de dette selv. For ikke eu-produkter, så er det ofte en europadistributør eller importør som sørger for at dette er i orden.

Jeg vet temaet rundt manglende E/CE-merking av MA (og tilsvarende egenimportert) har vært oppe tidligere, og jeg er litt usikker på om det strengt tatt er "lov" å koble ikke merket utstyr til nettet.
    Noen som vet?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, el.utstyr skal i dag være "sertifisert" og E/CE-merket. Har ingen ide om hvilke instanser dette må igjennom, og hvilke krav/kriterier som evt. må fylles. Det er nok som Lovemusikk nevner, mer det papirmessige og en form for produktansvar - enn det rent konstruksjonsmessige. Hvor store kostnader det er relatert til en slik "godkjenning/sertifisering" har jeg ingen formening om.
    Når det gjelder europeiske produsenter, så besørger jo de dette selv. For ikke eu-produkter, så er det ofte en europadistributør eller importør som sørger for at dette er i orden.

Jeg vet temaet rundt manglende E/CE-merking av MA (og tilsvarende egenimportert) har vært oppe tidligere, og jeg er litt usikker på om det strengt tatt er "lov" å koble ikke merket utstyr til nettet.
    Noen som vet?
    Vis eg kjem på det en dag, så skal eg undersøke med forsikring og evnt hvem som godkjenner, så tar eg meg en tur med MAen
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert blitt nevnt her før, men kommer disse som effektforsterkere?
    Eventuelt hvordan funker de som effekter, mye "støy"?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pitchyou
    Sikkert blitt nevnt her før, men kommer disse som effektforsterkere?
    Eventuelt hvordan funker de som effekter, mye "støy"?
    Dei er nok som dei er, men går fint å putte på en forforsterker først, en som er nøytral, f.eks Rotel som eg kjører med selv.
    Støy? En rørforsterker kan støye litt, men kommer og an på høytalerne.
    Min er tyst ivertfall. Skal du høre noe der må du gå bort til høytaleren og lytte.
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min nye MA XDSE KT88 MKIII i hus.
    Bestilte fra Tubestein, som er det samme firma som on9mart. Vet ikke helt hvorfor de opererer med 2 selskaper på nett, men det spiller jo ingen rolle.
    Mailkommunikasjon med Tubestein er god - de svarer raskt på evt. spm.

Det tok totalt 14 dager fra jeg plasserte bestillingen, til den var levert (med UPC). 2 dager etter bestilling fikk jeg mail fra Tubestein med trackingnr. og 3 jpg.bilder av min forsterker. Ett bilde var av forsterkeren emballert i esken, ett av adresseetikketten på esken (med mitt navn og min adresse) og ett av fakturaen.

Har nå kun tatt den ut av emballasjen og sjekket for evt ytre skader/defekter - og det har den ikke.
    I motsetningen til den jeg kjøpte høsten 2007, så har det skjedd noen positive "endringer". Og da tenker jeg ikke på elektronikken, lyden osv - det får jeg komme tilbake til.

MA leveres nå i en emballasje tilpasset forsterkeren - og den er godt emballert. Den forrige kom i en universalkartong og var "støttet" kun med noen isoporbiter. Et "under" at den kom hel frem. Rørene er nå godt emballert i en egen røreske - den er vel også avbildet på selgerens E-bay-sider.
    På den forrige jeg fikk, så lå rørene løst oppi kartongen - kun "emballert" med litt bobleplast.

De medfølgende rørene, ser alle ut til å være brukte - også KT88 rørene. Alternativt har disse ligget lenge lagret under "uegnede" forhold. De har både korrodert og oksydert.

Det følger fortsatt ikke med noen "papirer" i form av bruks-instruksjoner, produsentinfo mv. Nå er det jo ikke allverdens "problemer" å koble opp og "bruke" MA da, men kort info om tilkobling av ht (4ohm/8ohm), funksjonen til forsinkelsesrele, funksjon triode/PP-vendebryter og "advarsel" om at det alltid skal være tilkoblet ht/motstand over ht.terminalene når forsterker skrus på, kunne jo kanskje vært greit for noen å få kjennskap til.

Noen riper etter montering er det på chassisplaten, men ikke "værre" en at noen drag med Scotch-brite nok vil kunne fjerne disse. Og - det er fortsatt "stavefeil" i teksten på trykket på trafocover > litt "komisk".

Så - i kveld får jeg snu den på hodet og ta en titt inni, montere rørene og "fyre" den opp og evt. "stabilisere" den, så får den stå å "brenne" seg inn før prøvelytting, rørtweaking osv. settes i gang.

Men... nå fått beskjed fra Motron at rør ikke blir sendt fra han før i dag... så da blir det itno lyd-testing i helga.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

blir spennende å høre om forskjeller.....

Håper denne er bedre enn den modellen jeg har.
    En 2008 mod som får pusteproblemer bare jeg drar på litt.
    Dette uansett om jeg byttet rør ifølge anbefalinger osv.
    Skurrete ved høyere volum.
    Har lest i ettertid om en mandags-modell, antagligvis denne.
    Ellers varm fin rør-lyd og brukbar punch selv ved lavere volum.

Min ble forsvarlig embalert husker jeg da jeg fikk den tlsendt.

Komisk det med skrivefeil ja. :lol:
    Men samtidig litt sjarmerende. hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CervixVega
    Håper denne er bedre enn den modellen jeg har.
    En 2008 mod som får pusteproblemer bare jeg drar på litt.
    Dette uansett om jeg byttet rør ifølge anbefalinger osv.
    Skurrete ved høyere volum.
    Har lest i ettertid om en mandags-modell, antagligvis denne.
    Ellers varm fin rør-lyd og brukbar punch selv ved lavere volum.

Min ble forsvarlig embalert husker jeg da jeg fikk den tlsendt.

Komisk det med skrivefeil ja. :lol:
    Men samtidig litt sjarmerende. hehe
    Ja, flere har kommentert dette med de eldre versjonene - at de "tryner" ved høyere volum spes. i kombinasjon med "tyngre" last. Opplevde litt tendenser til det med min forrige, men ikke så "utpreget" som det virker som om andre opplever. Det ligger nok en god del på hvor rør-vennlige høyttalerne er. Og - for ordens skyld - følsomheten til ht sier egentlig ikke noe om det.

Har du den versjonen med 6N1-rør, men 12AT7-merking (så er vel det "mandagsmodellen" om jeg har "skjønt" det rett - men den kan modifiseres til å bli bedre), eller er det versjonen før det - altså med 12AT7 - uten drossler?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spanande om du syns den er mye bedre en 2008 modellen som og eg har :-D
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

UPS til MA

Når oppvaskemaskinen går på kjøkkenet så hører jeg av og til litt knitring når jeg ikke har musikk på. Dette er støy fra motoren til oppvaskmaskinen som går gjennom strømnettet i huset. Jeg har lettdrevne Klipsch høytalere.

Min første ide er å kjøpe en UPS, men er litt usikker på hvilke størrelse som er nødvendig. UPS gir maks effekt enten VA eller Watt, og jeg tror at 1000VA eller ca 400W vil være nok (for MA + en MagicDAC). Er det noen som har erfaringer, eller synspunkter rundt UPS vs nett filtere som er billigere?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra det jeg har lest (sett bilder av) så er inngangsbrønnen i MA jordet, men er de facto ikke det på innsiden. Enten bør du jorde produktet, eller enda bedre: prøve et ujordet stikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Utifra det jeg har lest (sett bilder av) så er inngangsbrønnen i MA jordet, men er de facto ikke det på innsiden. Enten bør du jorde produktet, eller enda bedre: prøve et ujordet stikk.
    Jeg har alltid kjørt Hi-Fi på ujordet kurs.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, flere har kommentert dette med de eldre versjonene - at de "tryner" ved høyere volum spes. i kombinasjon med "tyngre" last. Opplevde litt tendenser til det med min forrige, men ikke så "utpreget" som det virker som om andre opplever. Det ligger nok en god del på hvor rør-vennlige høyttalerne er. Og - for ordens skyld - følsomheten til ht sier egentlig ikke noe om det.

Har du den versjonen med 6N1-rør, men 12AT7-merking (så er vel det "mandagsmodellen" om jeg har "skjønt" det rett - men den kan modifiseres til å bli bedre), eller er det versjonen før det - altså med 12AT7 - uten drossler?
    Min og, den 2008 modellen. Men ikkje så mykje trur eg. 2010 virker mye kraftigere.
    I ettertid tenker eg:

Det er vel det at dei fleste ikke har hatt en rørforsterker og satt med vandlige 88-90 db høytalere og gjerne da 5-6" elementer og kraftig transistor forsterker på 80-200Watt og forventet da at rør spiller like kraftig selv med lavere watt som 65w.
    Høyttalere:

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min nye MA XDSE KT88 MKIII i hus.
    Bestilte fra Tubestein, som er det samme firma som on9mart. Vet ikke helt hvorfor de opererer med 2 selskaper på nett, men det spiller jo ingen rolle.
    Mailkommunikasjon med Tubestein er god - de svarer raskt på evt. spm.

Det tok totalt 14 dager fra jeg plasserte bestillingen, til den var levert (med UPC). 2 dager etter bestilling fikk jeg mail fra Tubestein med trackingnr. og 3 jpg.bilder av min forsterker. Ett bilde var av forsterkeren emballert i esken, ett av adresseetikketten på esken (med mitt navn og min adresse) og ett av fakturaen.

Har nå kun tatt den ut av emballasjen og sjekket for evt ytre skader/defekter - og det har den ikke.
    I motsetningen til den jeg kjøpte høsten 2007, så har det skjedd noen positive "endringer". Og da tenker jeg ikke på elektronikken, lyden osv - det får jeg komme tilbake til.

MA leveres nå i en emballasje tilpasset forsterkeren - og den er godt emballert. Den forrige kom i en universalkartong og var "støttet" kun med noen isoporbiter. Et "under" at den kom hel frem. Rørene er nå godt emballert i en egen røreske - den er vel også avbildet på selgerens E-bay-sider.
    På den forrige jeg fikk, så lå rørene løst oppi kartongen - kun "emballert" med litt bobleplast.

De medfølgende rørene, ser alle ut til å være brukte - også KT88 rørene. Alternativt har disse ligget lenge lagret under "uegnede" forhold. De har både korrodert og oksydert.

Det følger fortsatt ikke med noen "papirer" i form av bruks-instruksjoner, produsentinfo mv. Nå er det jo ikke allverdens "problemer" å koble opp og "bruke" MA da, men kort info om tilkobling av ht (4ohm/8ohm), funksjonen til forsinkelsesrele, funksjon triode/PP-vendebryter og "advarsel" om at det alltid skal være tilkoblet ht/motstand over ht.terminalene når forsterker skrus på, kunne jo kanskje vært greit for noen å få kjennskap til.

Noen riper etter montering er det på chassisplaten, men ikke "værre" en at noen drag med Scotch-brite nok vil kunne fjerne disse. Og - det er fortsatt "stavefeil" i teksten på trykket på trafocover > litt "komisk".

Så - i kveld får jeg snu den på hodet og ta en titt inni, montere rørene og "fyre" den opp og evt. "stabilisere" den, så får den stå å "brenne" seg inn før prøvelytting, rørtweaking osv. settes i gang.

Men... nå fått beskjed fra Motron at rør ikke blir sendt fra han før i dag... så da blir det itno lyd-testing i helga.
    Blir jo spennende hva du synes om lyden, skulle bassen bli for "ukontrolert" får du blende av 200ohm katode motstand

Brukte KT88 rør? det har jeg aldri hørt/sett før, post gjerne bilder! Synes det er rett og rimelig at dette blir tatt opp med selger, disse er det garanti på!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Blir jo spennende hva du synes om lyden, skulle bassen bli for "ukontrolert" får du blende av 200ohm katode motstand

Brukte KT88 rør? det har jeg aldri hørt/sett før, post gjerne bilder! Synes det er rett og rimelig at dette blir tatt opp med selger, disse er det garanti på!
    Ok - får avvente å se hvordan bassen blir med andre rør først

Jeg har intet direkte belegg for å påstå at KT88-rørene er brukte. Kan man "enkelt" se det? Allikevel for sent nå, da jeg har brukt de. Og jeg gikk over og pusset og rengjorde de før montering. Burde tatt bilde før dette selvfølgelig .
    Men, om de er nye, så har de vært lagret "lenge" - og under ugunstige forhold, og håndtert "tøft", for det var, som nevnt, en del oksydering/korrodering på rørpinnene og blikket rundt foten. I tillegg en del møkk og riper i glassene.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok - får avvente å se hvordan bassen blir med andre rør først

Jeg har intet direkte belegg for å påstå at KT88-rørene er brukte. Kan man "enkelt" se det? Allikevel for sent nå, da jeg har brukt de. Og jeg gikk over og pusset og rengjorde de før montering. Burde tatt bilde før dette selvfølgelig .
    Men, om de er nye, så har de vært lagret "lenge" - og under ugunstige forhold, og håndtert "tøft", for det var, som nevnt, en del oksydering/korrodering på rørpinnene og blikket rundt foten. I tillegg en del møkk og riper i glassene.
    Merkelig.. Ikke hørt om andre som har fått gamle KT-88.
    Eg hadde skrevet en mail til dei og fortalt om problemet. Vis det er tubestone så ordner dei det nok.
    Høyttalere:

Side 131 av 176 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 127 128 129 130 131 132 133 134 135 141 151 161 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •