Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 130

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 130 av 176 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 170 ... SisteSiste
Viser resultater 2,581 til 2,600 av 3515
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Hva slags musikk hørte du forresten på med MA7000?

Min erfaring er at mange slike butikk tester på high end utstyr, kan høres helt på jorde ut hvis man samtidig hører på ukjennt musikk materiale. Ellers er akustikken en viktig faktor som er lett å glemme, da et "optimalisert" butikk oppsett ikke nødvendigvis trenger å gi den samme tilvennte lydsignaturen som en er vandt med hjemme. Den beste måten å teste forsterkere på er nettopp å kobble opp og teste i kjennte omgivelser.
    Diverse som, Nils lOFGREN MED "ACOUSTIC LIVE" OG KARI BREMNES MED "SVARTE bJØRN" :-D
    Ja, difor skal eg få låne fra den ene butikken noen Klipsch stativhøytalere til 30.000 senere når dei er innspilt.. Ser virkelig frem til det :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Nå spiller den greit før spilte den slik

Eg må berre sei, at MC er oppskrytt i vertfall innen transistor. EC intrigrert en til ca 24.000 spiller ringer rundt MC 7000 som koster 60.000,-
    Så en mer ydmyk holdning fra deg og burde jo vert på sin plass.
    Greit, så dere ikke skal mase om at eg tar feil

Det du sikter til var på Triangle høytalere, kan vere EC sin spiller dårligere på andre og MC bedre på andre.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med stor interesse har jeg lest litt om dette lille vidunderet, og har veldig lyst å prøve den som min første rørforsterker.
    Men er den kompatibel med Dali Euphonia?
    Vet jo godt at rørwatt ikke kan sammenlignes med hva jeg er vant med.
    Så er det nok W?

.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken kombinasjon er å anbefale mellom triode/pentode og 4/8 ohm på MA til et par Klipsch RF-63, og hvorfor.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hvilken kombinasjon er å anbefale mellom triode/pentode og 4/8 ohm på MA til et par Klipsch RF-63, og hvorfor.
    spørs vel litt på volumet,triode gir mer power men mange mener det låter penere på pentode...4/8 ohm må du prøve deg frem til

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Pentode + 4ohm = pen lyd + mer strøm?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel pentode som gir mer kraft og dynamikk. Triode pent.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Er vel pentode som gir mer kraft og dynamikk. Triode pent.
    selvfølgelig sorry

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Acrobatic
    Med stor interesse har jeg lest litt om dette lille vidunderet, og har veldig lyst å prøve den som min første rørforsterker.
    Men er den kompatibel med Dali Euphonia?
    Vet jo godt at rørwatt ikke kan sammenlignes med hva jeg er vant med.
    Så er det nok W?

.
    Vel... utfra hva jeg kan "lese" meg til om disse (89db, 4 ohm min 3,6 oppgitt), så er de vel glad i litt strøm. Utfra de oppgitte "data", så er det vanskelig å kunne si hvor direkte "rør-vennlige" de er.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    spørs vel litt på volumet,triode gir mer power men mange mener det låter penere på pentode...4/8 ohm må du prøve deg frem til
    Pentode gir mer power mener du vel? :-D

Erys: Har du bestilt en ny MA? Da må vi få en liten test hva du syns etter kvart.. og på hvilke høytalere.. ut fra kva høytaler folk har virker det som inntrykka varierer litt, men alt i alt syns dei, eg har sett, den spiller best av dei MAene som er.
    Eg sitt med en fra 2008 (som er lånt ut til broderen no) og denne nye. Så eg kan ikke samenligne med den fra 2007. Men på mine høytalere er den nye best uten tvil. Både lydmessig og krefter. Eg har jo hyllet den andre til prisen noe masse, men denne nye bare rister eg på hodet..prisen og lyden en får igjen virker som tjuvgods.
    Eg er kresen på lyden, meget kresen. Men denne nye kan eg leve med. Dog kjører eg beste GE ytterst og Telefunken i mitten. Gadd ikkje teste med dei 4 kinesiske som følgte med, men tok bare å flyttet over dei eg hadde i den andre.
    Det er jo lett å skryte for mykje, men vis den andre yter sine 65watt så føles det som 120w + no. Vel å merke på mine høytalere, da eg ikkje har fått testet denne på andre enda.
    Høyttalere:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et vennlig forummedlem ga meg muligheten til å låne en Music Angel XD-800MKIII. Etter litt frem og tilbake med pentode/triode og 4/8 ohm, så spiller MA overraskende flott på et par RF-63 med triode og 4ohm. Jeg er faktisk ganske imponert når jeg vet prisen på MA og avstemmer det med hva jeg hører den yter.

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    65watt så føles det som 120w
    Pussig det der med rør, min amp står oppført med 20W. Men jeg synes at når jeg kjører 50% på Neuhauslabs forsterkeren så mener jeg at kraften levert til høyttaleren er vesentlig større enn ved 70% på 170W Onkyo forsterkeren min... Ikke minst er lyden klarere og uten transistor forvrenging.

Kjører sjelden over 50% så derfor leverer Neuhauslabs forsterkeren nok kraft til mine IKON 5 for mitt bruk. Skjønner nå plutselig kommentaren jeg fikk før jeg kjøpte min forsterker - Klarer meg godt med min 5W.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo lett å skryte for mykje, men vis den andre yter sine 65watt så føles det som 120w + no. Vel å merke på mine høytalere, da eg ikkje har fått testet denne på andre enda.
    Hvis det faktisk er så stor forskjell så blir jeg nesten nødt til å bytte ut min Håper noen får prøvd den på klipsch snart

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erys: Har du bestilt en ny MA? Da må vi få en liten test hva du syns etter kvart.. og på hvilke høytalere..
    UPS-trackingnr. kom på mail i går - så da er den "på gang". Får vel bestille opp disse Telefunken-rørene + evt. et alternativ til. GE´ne har jeg.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Pussig det der med rør, min amp står oppført med 20W. Men jeg synes at når jeg kjører 50% på Neuhauslabs forsterkeren så mener jeg at kraften levert til høyttaleren er vesentlig større enn ved 70% på 170W Onkyo forsterkeren min... Ikke minst er lyden klarere og uten transistor forvrenging.

Kjører sjelden over 50% så derfor leverer Neuhauslabs forsterkeren nok kraft til mine IKON 5 for mitt bruk. Skjønner nå plutselig kommentaren jeg fikk før jeg kjøpte min forsterker - Klarer meg godt med min 5W.
    Kan du eller noen annen forklare hvorfor rør er kraftigere med samme målbar watt?
    Hadde vert litt intresant å fått det godt forklart 8)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    UPS-trackingnr. kom på mail i går - så da er den "på gang". Får vel bestille opp disse Telefunken-rørene + evt. et alternativ til. GE´ne har jeg.
    Telefunken ECC85 diamond
    GE 5814A trur eg dei heite, dei eg kjører ytterst ECC82

:-D
    Bare hugs å få riktige..for eg kjøpte f.eks noen rimelige brukte som ikkje helt var riktig og dei låt fælt..

Må nesten se i smårørstråden, hugser ikke årgang.. kjøpte hos motron, nye.
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du eller noen annen forklare hvorfor rør er kraftigere med samme målbar watt?
    Hadde vert litt intresant å fått det godt forklart 8)
    Nå er ikke jeg noen ekspert men tror det er slik at rør vrenger på en bedre måte en transistor, altså oppfattes dette ikke som vrengt eller uren lyd for øret.

Forøvrig en meget bra artikkel på wikipedia Tube sound - Wikipedia, the free encyclopedia

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg er faktisk ganske imponert når jeg vet prisen på MA og avstemmer det med hva jeg hører den yter.
    Har du blitt revisor eller? Sitter mitt årsoppgjøret nå og vi snakker en del om avstemminger - ble nesten svett når leste om avstemming

Sorry for Off-topic... Klarte ikke å styre meg helt

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Blir spennende å høre hva du syns om denne nye.

Har du hørt andre sånne" kina" forsterkere som koster ca det samme som MA?
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre hva du syns om denne nye.

Har du hørt andre sånne" kina" forsterkere som koster ca det samme som MA?
    Nei - ikke som koster det samme. Dvs. skal man sammenlikne pris, så må man sammenlikne under "like" forutsetninger - og da kan man jo si at enkelte av de andre Kina-ampene som har importør/forhandler her, koster ned mot "tilsvarende". Min erfaring med- og inntrykk av noen av disse har jeg skrevet om flere ganger i både denne tråden og de andre rørtrådene.

Side 130 av 176 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 170 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •