Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 176 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 3515
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min Ma er da ikke lenger arbeidsløs... Var hos Hi-fi center kjeden i dag med min Engel under armen... vi testet den mot flere typer høytalere og med en hegel H200 som ref... Vi endte på et par Dynaudio focus 220. Det vare rett og slett perfect match... =)

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Judas666
    :twisted: :twisted: :twisted:

Hei,

fikk mine MA for ca 3700 stk ink frakt.

mvh

J

Inkl moms og?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jim-bob
    Min Ma... hegel H200
    Hvordan var disse opp mot hverandre? Vi snakker tross alt om en forsterker som er 16.000,- dyrere...

Newcomer Judas666 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av defo
    Inkl moms og?

Nei.

Men så lenge denne forsterkeren lever opp til halvparten av forventningene jeg har, så er ikke underkant av 5000 mye.

Men jeg har ikke fått tilbakemelding om at mine MA'er er sendt, enda jeg har betalt den ekstra flyfrakt kostnaden for 2 dager siden.

mvh

J

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Hvordan var disse opp mot hverandre? Vi snakker tross alt om en forsterker som er 16.000,- dyrere...
    Det var faktisk en snodig opplevelse. De er vanskelige og sammenligne da de spiller så utrolig forskjellig. Hegel'n er god uten tvil ,men Ma matchet de høytalerne utrolig mye bedre. Det var et vanvittig mye større lydbilde med Ma og den låt helt klart tøffest.
    Jeg for min del var ikke i tvil om hvem som matchet Focus 220 best. Det låt vanvittig bra med MA'n

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er nevnt før i tråden, men spør likevel. Hva er det de fleste mener er best kilde til denne forsterkeren? Eller hva bruker dere som har den av kilder? Begynner å bli veeeldig nysgjerrig på denne

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hepp!

Er det noen med MA som har mekket til en form for utgang til sub til den? Som en form for Line Out?
    Tenker da på linjeutganger, da den aktuelle suben ikke har mulighet for å kobles til høyttalerutganger. :-)
    Blir vel noe vanskelig å lage til LFE-utgang, men alle forslag mottas med takk! :-)

- Bjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ulyd i Music Angel

Hei,

Jeg har jo også kjøpt meg en Music Angel KT88 MKIII.

Jeg sliter med en ulyd som spesielt høres ved solo piano. Det er en slags skingrende tone ved visse nivåer/toner i pianospillingen. Ulyden er der sikkert hele tiden, men "drukner" kanskje litt ved f.eks spilling av rock. Det er i alle fall liten tvil om at her er det noe feil. Skjærer i øra gjør det.

Jeg trodde først det var de originale småsignalrørene som var for slitte. Disse er nå byttet til nye rør (Golden Dragon, ja, det skulle vel vært NOS, men det kommer senere ).

Jeg har også satt inn NOS-drosler.

Hva kan ulyden skyldes (dårlige loddinger, defekte utgangsrør...)?

Tips tas i mot med takk.

Synes jo ellers forsterkeren er helt knall!

Mvh

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Mulig det er nevnt før i tråden, men spør likevel. Hva er det de fleste mener er best kilde til denne forsterkeren? Eller hva bruker dere som har den av kilder? Begynner å bli veeeldig nysgjerrig på denne
    Hos meg brukes MAen i et rent musikkanlegg. Kilden er en kombinert CD/DVD-avsspiller, Marantz DV7001. Mistenker vel DALI Concept 8erne for ikke å være det riktige høytalervalget. Øvre mellomtone og diskant blir for framtredende. Så bor jeg også på en studenthybel der mulighetene for fysiske tweaks og korrigeringer i forhold til rommet, som har støypvegger, ikke lar seg gjennomføre etter ønske og behov.

Ser for meg et tilstrekkelig stort rom der spacet bak racket blir vel så viktig for omkoblinger og utprøvinger som oppholdsrommet i lyttesfæren. Dessuten hadde det vært morro med Klipsch Cornwall, evt. Hersey om tippepremien ikke skulle innfinne seg.

Men det må da være noen med mer erfaring her inne?

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Hos meg brukes MAen i et rent musikkanlegg. Kilden er en kombinert CD/DVD-avsspiller, Marantz DV7001. Mistenker vel DALI Concept 8erne for ikke å være det riktige høytalervalget. Øvre mellomtone og diskant blir for framtredende. Så bor jeg også på en studenthybel der mulighetene for fysiske tweaks og korrigeringer i forhold til rommet, som har støypvegger, ikke lar seg gjennomføre etter ønske og behov.

Ser for meg et tilstrekkelig stort rom der spacet bak racket blir vel så viktig for omkoblinger og utprøvinger som oppholdsrommet i lyttesfæren. Dessuten hadde det vært morro med Klipsch Cornwall, evt. Hersey om tippepremien ikke skulle innfinne seg.

Men det må da være noen med mer erfaring her inne?
    Har en tid benyttet MA på mine Cornwall III. Det er ikke perfect match
    Men på mine Audivector spiller den meget bra! Og på guttungens Cervin Vega er den bare drittøff!!! Jeg bruker som regel Electrocompaniet EMC-1 UP som kilde, men når vi spiller X-Box360 på 100" lerret kjører jeg lyden via MA! Blir ikke så gæli det:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg benytter dvd-spiller fra Lidl, kjører signalet via Xindak dac (også fra Leshele) og bruker Triangle Celius høyttalere. Synes jeg har fått kjempelyd for lite penger. Liker forøvrig lyden best i triode.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av analog player

Jeg sliter med en ulyd som spesielt høres ved solo piano. Det er en slags skingrende tone ved visse nivåer/toner i pianospillingen. Ulyden er der sikkert hele tiden, men "drukner" kanskje litt ved f.eks spilling av rock. Det er i alle fall liten tvil om at her er det noe feil. Skjærer i øra gjør det.

Jeg trodde først det var de originale småsignalrørene som var for slitte. Disse er nå byttet til nye rør (Golden Dragon, ja, det skulle vel vært NOS, men det kommer senere ).

Tja, det kan være dårlig signalkilde, en direkte feil, eller rett og slett uheldige rør i forhold til dine høyttalere. Du får beskrive anlegget ditt litt mer i detalj. Valg av små-rør betyr veldig mye for lyden.

Er det likt i begge kanaler ? Kan det være en slags akustisk feed-back ? Da må du prøve å plassere forsterkeren mer resonansfritt og se om det hjelper.

Jeg undrer meg litt, da MA takler piano og stemmer veldig bra. Helt uten skingring.

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Tja, det kan være dårlig signalkilde, en direkte feil, eller rett og slett uheldige rør i forhold til dine høyttalere. Du får beskrive anlegget ditt litt mer i detalj. Valg av små-rør betyr veldig mye for lyden.

Er det likt i begge kanaler ? Kan det være en slags akustisk feed-back ? Da må du prøve å plassere forsterkeren mer resonansfritt og se om det hjelper.

Jeg undrer meg litt, da MA takler piano og stemmer veldig bra. Helt uten skingring.

Hos meg synes jeg MA hadde godt av å stå på vibrasjonsdempende materiale. Det ble mere ro i lydblidet, og litt fastere lyd. Spes i bassen...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej Jeg har fundet denne tråd meget interessant og derfor er der nu også en Music Angel KT88 på vej til mig Påtænker dog at købe en mere og brokoble KT 88, men så skal højttalerne vel være på 8 ohm og mine er på 6,5 ohm, så det går vel ikke?

Mvh Basil.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Basil
    Hej Jeg har fundet denne tråd meget interessant og derfor er der nu også en Music Angel KT88 på vej til mig Påtænker dog at købe en mere og brokoble KT 88, men så skal højttalerne vel være på 8 ohm og mine er på 6,5 ohm, så det går vel ikke?

Mvh Basil.

Det går sikkert fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang tid har det tatt før dere har mottatt forsendelsene?
    Mine 2 stykk ble sendt i går 11. mars, og står estimert ankommet 25. mars.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går sikkert fint.

Hva med ML-elektrostater?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Disse drives jo greit av McIntosh re-issue KT88, så da burde jo MA klare det like bra sånn rent strømteknisk. Ut fra hva jeg har hørt av førstnevnte på ML så vil jeg tro MA matcher bedre - men det må jo testes. Du får rapportere her hvis du prøver.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Disse drives jo greit av McIntosh re-issue KT88, så da burde jo MA klare det like bra sånn rent strømteknisk. Ut fra hva jeg har hørt av førstnevnte på ML så vil jeg tro MA matcher bedre - men det må jo testes. Du får rapportere her hvis du prøver.

har veldig lyst å prøve, men synes det er litt 'dumt' å bestille en slik en, for å evt oppdage at det evt går heller dårlig. drømmen er en vintageradio som nevnt i lista di, og rørforsterker... har blitt så gnien på mine eldre dager ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    Hos meg synes jeg MA hadde godt av å stå på vibrasjonsdempende materiale. Det ble mere ro i lydblidet, og litt fastere lyd. Spes i bassen...

Det ser ut til at feilen her hos Analog Player ikke lå i forsterkeren men i høyttalerne hans. Et defekt mellomtone-element. Ikke uvanlig i vintage-høyttalere - jeg har selv opplevd lignende symptomer på slike.

Side 13 av 176 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •