Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker - Side 129

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 129 av 176 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 125 126 127 128 129 130 131 132 133 139 149 159 169 ... SisteSiste
Viser resultater 2,561 til 2,580 av 3515
    Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Svein_B
    Det kunne vært interessant med et eller flere bra høyoppløselig bilder av undersiden av den nye (2010) versjonen slik av vi kunne se om det er komponentendringer som kan sannsynliggjøre forbedringen.

Om det er trafoer som er endret vil det naturligvis være umulig å se med det blotte øye. Da må må vi evt. måle litt.

Svein.
    Jeg skal fikse det etterhvert :-D
    regner med at du vil ha bilder under på det ene printet så jeg må skru løs....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...da har jeg måttet editere bort utenomsnakk igjen her, som nevnt vil ALLE innlegg som ikke har med MA å gjøre i teknisk forstand slettes. Videre kommer en altså ingen vei med å peke på personlige egenskaper eller mangel derav hos sine motdebattanter - saklig diskusjon skal altså omhandle SAK, og IKKE person, det bare drar hele diskusjonen ut på viddene og ikke minst nivået på debatten til et absolutt lavmål.

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er blitt veldig fornøyd med denne.
    T-2 Neuhauslabs
    Kombinasjonen mye digitale lydfiler og to Dali høyttalere som i utgangspunktet er skarpe i kantene fikk meg til å se om kanskje en varm og rund forsterker var det riktige for meg, hadde fra før en bra men karakteristisk skarp forsterker, men totalt ble komprimert lyd, skarpe høyttalere og transistor forsterker litt for skingrende for min del.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hvis den gamle ma spiller opp mot 50000.- hva vil du sette den ny i prisklasse med da? den er jo mye bedre og vil jo da sikkert ikke ha konkurranse under 60-70000.- !!!!! ta inn 100 stk selg de for 25000.- pr stk noe som er billig for en slik drømme forsterker så vips du er millionær...
    Da eg ikke har hørt andre rørforsterkere av disse gode dyre vet eg ikke. Men den spiller bedre en MA7000 transistor..klarere og bedre dynamikk oppover i frekvens. Bassen og er god, rør-mjuk men alikevel fast og kraftig, vis du skjønner kor eg vil?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Du skrev AV 7000. Jeg vet meget godt hva en MA 7000 er.
    Fint at den spiller ringer rundt denne. Har du en MA 7000 i oppsettet ditt.
    Nei har ikke den og ikke vil eg ha den heller no. Var en drøm dette merket før eg hørte denne. Og hørt denne litt no.

Men helt sakelig.. den nye MA modell 2010 er klarere i tonene. Føler den MA 7000 er mer støvete/slurete/grøtete i tonene.
    Dynamikk oppover i frekvensen er MA bedre og. Spesielt sånn Mikrodynamikk er MA god på og.
    Bassen er i MA rør-mjuk men den er alikevel fast,dynamisk,stram,kraft og trøkk.
    + at bassen spiller meget pent syns eg. (kjører med beste GE ECC82 og Telefunken ECC85)
    Det er liten tvil om at denne nye er veldig god.
    Syns den gamle "nye" spilte bra til pris men den nye er mye bedre syns eg.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Nei har ikke den og ikke vil eg ha den heller no. Var en drøm dette merket før eg hørte denne. Og hørt denne litt no.

Men helt sakelig.. den nye MA modell 2010 er klarere i tonene. Føler den MA 7000 er mer støvete/slurete/grøtete i tonene.
    Dynamikk oppover i frekvensen er MA bedre og. Spesielt sånn Mikrodynamikk er MA god på og.
    Bassen er i MA rør-mjuk men den er alikevel fast,dynamisk,stram,kraft og trøkk.
    + at bassen spiller meget pent syns eg. (kjører med beste GE ECC82 og Telefunken ECC85)
    Det er liten tvil om at denne nye er veldig god.
    Syns den gamle "nye" spilte bra til pris men den nye er mye bedre syns eg.
    Så du har altså ikke hørt MA 7000 i et riktig matchet oppsett? er det slik å forstå. Har du kanskje hørt den i en butikk eller noe i den duren du også.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neivel, så er den pitte litt bedre..bare pitte litt..NOT!
    Det er jammen bra forskjell. Dere får heller prøve før dere kjem med sånn svada.
    Var heller ikke det jeg sa, og hvis du synes det er svada er du vel litt på viddene. Skrev jo at jeg ikke tviler på at det er forbedringer, men syntes på det du skrev at det virket litt vel voldsomt. Men som jeg også sa i det andre innlegget så skal jeg aldri si aldri før jeg har hørt det selv.

Ingen i moss/sarpsborg området som har den nye + klipsch? Hadde vært morro å hørt den.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De inntrykkene - og tilbakemeldingene som er gitt vedr. karakteristikkene på den nyeste > "foreløpig siste" 2010-versjonen har pirret nyskjerrigheten såpass at 1 nå er satt i bestilling.
    Får bare håpe at det er den jeg får da - og ikke "nest siste". Produktspesifikasjonene på selgernes sider er jo ikke oppdatert siden 2007-versjonen.
    Så skal jeg nok for egen del finne ut hvor "bra" den er.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    De inntrykkene - og tilbakemeldingene som er gitt vedr. karakteristikkene på den nyeste > "foreløpig siste" 2010-versjonen har pirret nyskjerrigheten såpass at 1 nå er satt i bestilling.
    Får bare håpe at det er den jeg får da - og ikke "nest siste". Produktspesifikasjonene på selgernes sider er jo ikke oppdatert siden 2007-versjonen.
    Du får komme med tilbakemelding med inntrykk når du har fått hørt litt på den da

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Du får komme med tilbakemelding med inntrykk når du har fått hørt litt på den da
    Jepp - det skal bli
    Nå er planen å "hugge" den og bygge den inn i et nytt chassis - og samtidig foreta utskiftinger av evt. komponenter/modifisering i samme slengen. Men før jeg går i gang med den prosessen - og "gidder" å gjøre den jobben og ta kostnaden, så må jeg forvisse meg om at jeg synes den er "god nok".

Kan hende leveringstidennå blir litt lengre, da Kina skal feire nyttår nå, men håper de får den av gårde føre det.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Så du har altså ikke hørt MA 7000 i et riktig matchet oppsett? er det slik å forstå. Har du kanskje hørt den i en butikk eller noe i den duren du også.
    I butikk ja, i eit rom med tilnærmet hjemme. (med rom uten demping,hvindu og murvegg på en siden, bokhyller og diverse)
    Men hørt den med cd-spiller fra Mcintosh, Electrocompaniet.
    Hørt den på høytalere: Triangle,Klipsch,Sonus Faber og Electrocompaniet flere ganger.
    Det gir meg en grunn for å mene noe syns eg. Dette med å venne seg til det enkelte produkt, syns eg er tull. Det er med en gang en hører forskjellen.
    Og det eg er ute etter er en realistisk lyd. Sånn det lyder når det kommer ut fra instrumenta. Da er ikke lyden så sterilt som enkelte hi-end prudukter.
    MA 7000 spiller greit den, med litt varme, men rørforsterkeren eg har, har mer og klarere tetaljer. Og eg syns og at en god forsterker spiller bra eller ok, på alle høytalere en serverer den, ivertfall bør den det for at den skal vere god.
    men det kan jo alltid diskuteres, kan eg tenke meg.
    Men nei, eg er ikkje imponert over MC..desverre.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Var heller ikke det jeg sa, og hvis du synes det er svada er du vel litt på viddene. Skrev jo at jeg ikke tviler på at det er forbedringer, men syntes på det du skrev at det virket litt vel voldsomt. Men som jeg også sa i det andre innlegget så skal jeg aldri si aldri før jeg har hørt det selv.

Ingen i moss/sarpsborg området som har den nye + klipsch? Hadde vært morro å hørt den.
    Mulig eg tok litt for mye i, men mine forventinger til ny modell var ikke så høye, trudde den bare var litte grann bedre. (ivertfall håpet eg det)
    Men forskjellen var ganske stor.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Fra tubestone fekk eg den nyeste ivertfall. Prøv den med beste GE smårør ytterst og beste Telefunken i mitten. Det FUNKER :-D
    Ellers ikke testet med andre rør.
    Høyttalere:

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I butikk ja, i eit rom med tilnærmet hjemme. (med rom uten demping,hvindu og murvegg på en siden, bokhyller og diverse)
    Hørt den på høytalere: Triangle,Klipsch,Sonus Faber og Electrocompaniet flere ganger.
    Det gir meg en grunn for å mene noe syns eg. Dette med å venne seg til det enkelte produkt, syns eg er tull. Det er med en gang en hører forskjellen.
    Og det eg er ute etter er en realistisk lyd. Sånn det lyder når det kommer ut fra instrumenta. Da er ikke lyden så sterilt som enkelte hi-end prudukter.
    MA 7000 spiller greit den, med litt varme, men rørforsterkeren eg har, har mer og klarere tetaljer. Og eg syns og at en god forsterker spiller bra eller ok, på alle høytalere en serverer den, ivertfall bør den det for at den skal vere god.

Du må slutte å generalisere produkter opp i mot MA hele tiden . Det er nettopp dette som irreterer noen her inne , og som leder til disse lange idiotiske kranglene .

Du har hørt MA7000 eit par ganger , men aldri på samme vilkår som ditt eget oppsett hjemme , forstår jeg det rett ? MA7000 er ikke noe mal for alt i sortemanget til Mcintosh .

Det samme gjelder Ayon , Classe , EC med flere . Slutt å dra inn merker du ikke har hørt før hele tiden . JA , jeg vet du har hørt enn model og 2 av de siste merkene , men det gir deg ikke gunnlag til og slakte begge merkene opp i mot MA !

Om det ikke var like oppløst og detaljert kan være så mye annet enn bare forsterkeren .

Det er litt av feilen for tiden . Folk plukker veldigt lett opp dårlige erfaringer fra andre . Mens erfaringen til den "andre " kan like godt bare være noe de leste på eit forumet de av enn eller annen grunn ikke finner lengre .

Man kan godt skrøyte og gi masse gode omtale om produkter enn liker , men man mister fort troverdigheten om man hele tiden skal rakke ned på alle konkurentene .
    .
    Å jeg med flere begynner sikkert og bli leie av å høre " du er bare sur fordi ditt utstyr koster X antall tusen kroner å spiller ikke bedre enn mitt som bare koster enn brøkdel " . Det stemmer nok i noen tilfeller , men det gjelder ikke for alle som bruker litt over gjenomsnitt på hobbyen sin . Det blir også feil og trekke inn penger i diskusjonen hele tiden . Når du først kommer opp på enn sum , så begynner forskjellene å bli veldigt små , selv om pris lappen tilsier noe annet . Da må det bli opp til hver enkelt om han vill bruke 50 000kr ekstra for og få det "lille ekstra " .

Jeg vill sitere enn kollega som har drevet med dette frykeligt lenge : Den perfekte høyttaler er fortsatt ikke produsert " Man må rett å slett gjøre noen kompremisser . Noen høyttalere/forsterkere er veldigt sterke på noen punkt , mens andre merker som er noe svakere på dette har andre styrker .

Det heler bygger på hvilke preferanser hver enkelt person har .

Tenk så kjedeligt om alle her inne skulle sitte på akkurat det samme utstyret ?

Jeg skal også ta litt selv kritik på noen av punktene jeg har nevnt her , å skal prøve og formulere meg litt bedre frem over .

Dette er ikke sikta direkte på deg Lovemusikk , men kansje til oss alle . For jeg er imponert over ditt engasjemang og din lidenskap rundt disse forsterkerene .

Ha eit åpent sinn.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi ikke bare bli enige om at lyd er subjektivt, fordommer mot billig ukjent kina hifi eksisterer og at noen omfavner disse produktene og andre ikke?

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bonkers
    Kan vi ikke bare bli enige om at lyd er subjektivt, fordommer mot billig ukjent kina hifi eksisterer og at noen omfavner disse produktene og andre ikke?

+1

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags musikk hørte du forresten på med MA7000?

Min erfaring er at mange slike butikk tester på high end utstyr, kan høres helt på jorde ut hvis man samtidig hører på ukjennt musikk materiale. Ellers er akustikken en viktig faktor som er lett å glemme, da et "optimalisert" butikk oppsett ikke nødvendigvis trenger å gi den samme tilvennte lydsignaturen som en er vandt med hjemme. Den beste måten å teste forsterkere på er nettopp å kobble opp og teste i kjennte omgivelser.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå spiller den greit før spilte den slik

Eg må berre sei, at MC er oppskrytt i vertfall innen transistor. EC intrigrert en til ca 24.000 spiller ringer rundt MC 7000 som koster 60.000,-
    Så en mer ydmyk holdning fra deg og burde jo vert på sin plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Du må slutte å generalisere produkter opp i mot MA hele tiden . Det er nettopp dette som irreterer noen her inne , og som leder til disse lange idiotiske kranglene .

Du har hørt MA7000 eit par ganger , men aldri på samme vilkår som ditt eget oppsett hjemme , forstår jeg det rett ? MA7000 er ikke noe mal for alt i sortemanget til Mcintosh .

Det samme gjelder Ayon , Classe , EC med flere . Slutt å dra inn merker du ikke har hørt før hele tiden . JA , jeg vet du har hørt enn model og 2 av de siste merkene , men det gir deg ikke gunnlag til og slakte begge merkene opp i mot MA !

Om det ikke var like oppløst og detaljert kan være så mye annet enn bare forsterkeren .

Det er litt av feilen for tiden . Folk plukker veldigt lett opp dårlige erfaringer fra andre . Mens erfaringen til den "andre " kan like godt bare være noe de leste på eit forumet de av enn eller annen grunn ikke finner lengre .

Man kan godt skrøyte og gi masse gode omtale om produkter enn liker , men man mister fort troverdigheten om man hele tiden skal rakke ned på alle konkurentene .
    .
    Å jeg med flere begynner sikkert og bli leie av å høre " du er bare sur fordi ditt utstyr koster X antall tusen kroner å spiller ikke bedre enn mitt som bare koster enn brøkdel " . Det stemmer nok i noen tilfeller , men det gjelder ikke for alle som bruker litt over gjenomsnitt på hobbyen sin . Det blir også feil og trekke inn penger i diskusjonen hele tiden . Når du først kommer opp på enn sum , så begynner forskjellene å bli veldigt små , selv om pris lappen tilsier noe annet . Da må det bli opp til hver enkelt om han vill bruke 50 000kr ekstra for og få det "lille ekstra " .

Jeg vill sitere enn kollega som har drevet med dette frykeligt lenge : Den perfekte høyttaler er fortsatt ikke produsert " Man må rett å slett gjøre noen kompremisser . Noen høyttalere/forsterkere er veldigt sterke på noen punkt , mens andre merker som er noe svakere på dette har andre styrker .

Jeg skal også ta litt selv kritik på noen av punktene jeg har nevnt her , å skal prøve og formulere meg litt bedre frem over .

Dette er ikke sikta direkte på deg Lovemusikk , men kansje til oss alle . For jeg er imponert over ditt engasjemang og din lidenskap rundt disse forsterkerene .

Ha eit åpent sinn.....
    Helt enig. Og synes selv Music angel er en glimrende forsterker til prisen.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen

.

Ha eit åpent sinn.....
    Jo skal vere mer forsiktig å slakte ting og skrivemåten kanskje.
    Men at lyden kan vere mer sløret, så tviler eg på om det forsvinner ved å få det hjem. Stilte vel og spørsmålet tidligere om dette er typisk transistor/rørforsterkere alså forskjellene på disse to teknologiene?
    Engasjemanget mitt er stort ja :-D så stort at det blir bytte til vienna etter 1 år med triangle..så det går en del peng på meg og. 8)
    Men skal ikkje se bort fra at i fremtiden kan eg kjøpe Ayon eller MC rørforsterker..er ikkje det. Men om lydforskjellene er så store som noen skal ha det til, det vet ikke eg enda.
    Men du har helt rett i det du skriver :-D
    Høyttalere:

Side 129 av 176 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 125 126 127 128 129 130 131 132 133 139 149 159 169 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •